4_5972003217356095662.mp3
7.33M
سلام و درود خدا به تو
صلوات اهل سما به تو
سلام ما به تو
سلام همه انبیا به تو
تحیت خیرالوری به تو
سلام ما به تو
آینهی حُسن طاهایی
وارث شکوه مولایی
نام حسنین از تو زنده
نورانیت تو زهرایی
شیدای روی تو جابر
ای عشق اول و آخِر
ای جان حضرت سجاد
مولانا حضرت باقر
«مولانا حضرت باقر»
***
نور محفل تو نور حرا
اعجاز تو اعجاز انبیا
ای گل مصطفی
ای آینهی قدر و هل اتی
ای کوثر حُسن بیانتها
ای گل مصطفی
با تو شده این مکتب زنده
با تو شده شیعه پاینده
خورشید کلام تو مولا
چلچراغ راه آینده
دلها تا کوی تو راهی
علم تو نامتناهی
روشن با مهر تو جانها
نور تو نور الهی
«مولانا حضرت باقر»
***
تویی که نه هستی خدا، علی
نه از خدا یکدم جدا علی
علی و یا علی
تویی سید الاوصیا، علی
جان شیرین مصطفی علی
علی و یا علی
عالمی به زیر دِیْنِ تو
ندیدیم آقایی عین تو
زهد و عدالت معنا میشد
با وصلههای نعلین تو
مولای ما همه حیدر
نور بیخاتمه حیدر
مدّاحِ فضل تو قرآن
ای جان فاطمه حیدر
«ای جان فاطمه حیدر»
#مولودی امام باقر(ع)
#ای جان حضرت سجاد
#کربلایی میثم مطیعی
#فارسی
https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
1550188_436.mp3
4.91M
دوباره بارون رحمت رو کویر دل میباره
یه آقایی اومده که بوی پیغمبرو داره
گذر ملائکه باز رو خاک مدینه افتاد
میرسن با گل و هدیه خونه امام سجاد ...
((مدینه چه گل بارونه
لب آسمون خندونه2)
برای امام باقر
(فرشته غزل میخونه 2))2
باز مدینه ، چراغونه 2
خونه ی زین العابدین کهکشونه 2
این تیکه ماه دردونه
( دلارو دنبال خودش میکشونه ) 2
(امام باقر 2 مدد(یا مولا )2 امام باقر)3
جابر اینقدر زنده موندتا 2
بزنه گلی جوونه
سلام پیمبرو به
این محمد برسونه ...
صاحب علم خدایی به دو عالم نور عینه2 *ماه زیارتی کربلاست ماه رجب*
میمیرم براش آخه اون نوه ی امام حسینه
(جمالش ، مثل خورشیده
رو پای ، بابا خوابیده )2
(براش از بهشت آوردن
لباسی رو که پوشیده )3
تو بغله علمداره
ذکر عموجون علی اکبر و داره
عجب سعادتی داره
که عمه زینب براش اسفند میاره 2
(امام باقر2 مدد یا مولا امام باقر 2 ) 3
تیغ ابروش ذوالفقاره 2
توی علم همتا نداره
روی گونش عمه زینب
داره گل بوسه میکاره ...
عکس اون توی چشای قمر ام البنینه خالیه جای علی که این نتیجه شو ببینه
شیرینه شبیه قنده 2
مثل خورشیده تابنده
یه باغ گلی وا میشه
همین که لباش میخنده 2
ما با دعاش سرفرازیم
به عشق اون تو سینه هامون مینازیم
یه روز میاد تو مدینه
باهمدیگه صحن و سراشو میسازیم
علی علی علی علی ...
#سرود میلاد امام محمدباقر(ع)
#سید مهدی میرداماد
#فارسی
https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
1550187_256.mp3
3.04M
عیان شده به جهان جمال لم یزلی
محمد آمده از دو فاطمه دو علی
ماه انجم آمده نور پنجم آمده
یا امام باقر
میلادت مبارک
*
امام ارض و سما محمد ابن علی
سلام ما به تو یا محمد ابن علی
در هزاران انجمن هم حسینی، هم حسن
یا امام باقر
میلادت مبارک
مه تمام علی مه حسین و حسن
به روی شیرخدا دوباره خنده بـزن
تو حسن یا حیدری تو حسین دیگری
یا امام باقر
میلادت مبارک
*
توئی همیشه ولی، تـویی همـاره امام
که شخص ختم رسل، رسانده عرض سلام
دادی ازصدق وصفا چشم جابر را شفا
یا امام باقر
میلادت مبارک
*
شب ولادت تو شب سرور خدا
بـرد جمال تـو دل ز سیدالشهدا
تو حسین دیگری از همه عالم سری
یا امام باقر
میلادت مبارک
*
چه می شود شبی از عنایت و کرمت
شود نـصیب دلم زیـارت حـرمت
سید و مولای من شافع فردای من
یا امام باقر
میلادت مبارک
#سرود میلاد امام باقر(ع)
#سید مهدی میرداماد
#فارسی
https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
🌺🍃🌸🌹🌴💐🔥💐🌴🌹🌸🍃🌺
#چند نکته و قاعده ی کاربردی در اعیاد :
۱- با لباس شاد و روشن و ظاهری آراسته به مجالس شادی بروید.
۲- از همان ابتدای ورود به مجلس با تبسم و لبخند وارد شوید، و در حین اجرا حتما باید چهره ی تان شاد و خندان باشد، که نا خود آگاه شادی را به مخاطب منتقل می کند و باعث می شود اجرای شما خیلی بهتر و گیرا تر شود ( دلیلی ندارد مخاطبین در مجلس شادی با دیدن چهره ی شما یاد بدهکاریهاش بیفتند ☺️☺️☺️☺️☺️☺️☺️)
۳- شروع مدح و مولودی خوانی با صدای بم و شاد می باشد.
۴-با یک بسم الله الرحمن الرحیم محکم و ذکری مثل صلوات و یا هر چیز دیگری شروع کنید ( یعنی نباید بسم الله الرحمن الرحیم و ذکر گفتنتان مثل مجلس مصیبت باشد، باید لحن و آهنگش متفاوت باشد، و حزن در آن دیده نشود)
۵- یک رباعی صلواتی که فقط بیت آخرش صلوات ( یعنی اسم محمد صلی الله) دارد را می خوانیم.
۶- بعد از ذکر، در ابتدا یک داستان جالب از فضایل و کرامت معصوم مورد نظر و یا فضیلت ایام مورد نظر را بگویید با لحن تقریبا حماسی.
۷- برای ایجاد انگیزه و همراهی مستمعین یک زمزمه از مخاطبین می گیریم مثلا ( یا مولا یا رسوالله ، یا رسول الله مدد ، علی ی ی ی مولا و..... )
۸- و بعد مدح خوانی را شروع کنید،
#طریقه ی مدح خوانی :
☘ کلمات باید به صورت محکم ادا شوند.
☘ اوج و فرودها ( زیر و بم کردن صدا) بسیار محسوس باشد.
☘ از تحریرها زیاد استفاده می شود.
☘ با توجه به شعر باید چندین اوج و فرود داشته باشیم .
☘ با توجه به مفهوم و معنا هر چند لحظه یکبار سرعت خواندن را زیاد می کنیم و گاهی هم کم می کنیم.
☘ در مدح خوانی حتما از تأکید ، زیاد استفاده کنید، ( تاکید در کلمات مهم و کلیدی استفاده می شود) تأکید خیلی به زیبایی مدح خوانی کمک می کند با استفاده که در صوت این آموزش برایتان اجرا و توضیح بیشتر می دهم .
☘ تا می توانید صدایتان را بالا و پایین ببرید و حتی در طول مجلس چند تا فریاد هم بزنید ( البته کنترل شده نه اینکه جیغ و گوش خراش ، فریاد حماسی و زیبا بزنید) چه اشکالی دارد مجلس شادی هست.
https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
#بارعایت نکات زیرازحنجره وصدای خود محافظت نمائید:
1-ازفریاد،جیغ وهوراکشیدن خودداری گردد
2-ازبین بردن خلط از راه گلو و سرفه، بافشارآوردن به حنجره صورت نگیرد
3-قهقهه زدن و بلند خندیدن ممنوع است
4-تقلیدازصداهای دیگر، با رعایت توانائی ها باشد
5-درهنگام سرماخوردگی ازفشارآوردن به حنجره ،طولانی خواندن، بلندخواندن پرهیزشود
6-حنجره نباید به مدت طولانی خشک بوده و توسط آب ولرم با طراوت باشد.
https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
#تقویت صوت و لحن و حنجره
* انواع صوت از نظر منبع تولید 4 دسته اند :
1. اصوات طبیعی : مثل صدای رعد و برق ، رود خانه ، وزش باد
2. اصوات حیوانی : مثل صدای چهار پایان ، پرندگان و حشرات
3. اصوات انسانی : الف ) با کلام ب) بی کلام مثل صدای گریه ، خنده و ناله
4. اصوات آلی : اصوات ناشی از آلات موسیقی مثل نی و تار اصوات ناشی از ابزار مکانیکی یا الکترونیکی مثل صدای اره برقی و تلفن همراه
* تذکراتی مهم پیرامون تقویت صوت و لحن :
1. تمرین مستمر و تقلید در گام اول 2.جلوگیری از سر ماخوردگی 3. از غذاهای آب پز بیشتر استفاده کند . 4. پرهیز از غذاهایی که دارای روغن زیاد هستند . 5. استفاده از عسل طبیعی 6. دقایقی قبل از خواندن قرآن از حوردن شیرینی جات و غذاهای آبکی خودداری کند تا از نفخ شکم و زیاد شدن بزاق دهان جلوگیری کند . 7. از خوردن آب بسیار سرد یا گرم ، یخ ، خربزه ، انگور ، سرکه ، ترشی و شیرینی جات پرهیز کنید . 8. قبل از قرائت حتماً صدایتان را گرم کنید ( مثلاً با صدای «آ» از بم به زیر و بالعکس یا سوره ای را بخوانید . 9. حتی المقدور از ورود هوا سرد به دهان جلوگیری کنید و با شال حنجره یا دهان را بپوشانید . 10. کمتر صحبت کنید . 11. نفس را از بینی بکشید و از دهان حین تلاوت بیرون دهید . ( چون هوای گرفته شده از بینی ، گرم شده و تصفیه و مرطوب می شود ) . 12. مواردی مثل ناراحتی و اندوه مداوم ، خستگی مفرط ، کم خوابی ، سکونت در مکان های مرطوب ، عدم تمرین و سیگار تاثیر منفی در صوت دارند . 13. برای انجام تنفس صحیح ، شل کردن عضلات و از بین بردن فشار های اضافی عضلات ضروری است 14. راههای عملی افزایش نفس عبارتند از : ورزشهای شنا و کوهنوردی و دو میدانی + تمرین حبس طولانی نفس + تمرین مداوم 15. اگر انسان اضطراب پیدا کند بنابراین ضربان قلب او افزایش می یابد پس موجب افزایش دم و بازدم می شود و مصرف اکسیژن بیشتر می شود و انسان با کم نفسی مواجه می شود . 16. فاصله خود را از میکروفون تنظیم کنیم و زیاد نزدیک نشویم 17 . معمولاً در قاریان مصری میزان استفاده از صداهای بم و زیر و متوسط به شرح ذیل است :( بم 30% + توسط50% + زیر 20% -) 18. بم خوانی ، فوایدی مثل استراحت حنجره ، حفظ سلامت تارهای صوتی ، ایجاد تنوع در تلاوت و گرم شدن حنجره برای اجرای طبقات صوتی بالا را دارد . 19. از تپق و سرفه های مصنوعی برای صاف کردن صدا پرهیز کنیم . 20. گذاشتن دست های قاری روی یک یا هر دو گوش هم مستحب است و هم سبب تنظیم بهتر صدا می شود و همچنین نفس به راحتی جابجا شده و حفظ می شود .
ترتیب لحن در قرائت :اکثر قراءات با مقام بیات شروع شده و با آن خاتمه میابند که در قسمت آموزش لحن بیشتر توضیح داده میشود.7 دستگاه ( مقام یا نغمه یا لحن ) اصلی : صنع بسحر = صبا ، نهاوند ، عجم ، بیات ( پدر نغمات ) ، سه گاه ، حجاز ، رست ( مادر نغمات )
صدا سازى
الف ) تمرین قوى کردن حنجره
منظور از حنجره قوى و صداى قوى ، صداى بلند و یا فریاد نیست بلکه منظور حنجره و صدایى مى باشد که داراى بنیه اى بالا و قدرتى است که بعد از اجراى یک برنامه ، توانایى خود را به طور کامل از دست نداده باشد و به اصطلاح زود نگیرد .تنفس صحیح باعث پرطنین شدن صدا مى گردد و ورزش دادن عضلات باعث قوى شدن آن خواهد شد. ابتدا با آرامش در محلى ساکت و آرام بنشینید و عضلات را شُل کنید سپس نفس عمیقى کشیده و در پایین ترین پرده ، حرف آ را به صورت ممتد و کشیده ادا نمایید و آن قدر ادامه دهید تا بازدم شما تمام گردد. دوباره ریه ها را تا جایى که امکان دارد، از هوا پر کنید و در حالت بازدم به صورت کشیده بگویید تا پنج دقیقه به طور مداوم تکرار نمایید. ( بدون عجله در کار) تمرینات فوق باید حداقل یک تا دو ماه به طور مستمر و همه روزه صورت گیرد تا صدا براى آغاز کار، صیقل پیدا نماید و از نخراشیدگى بیرون آید.
ب ) تمرین پرحجم کردن صدا
بعد از تمرینات قوى سازى صدا، نوبت به پرحجم کردن و پرطنین کردن آن مى رسد. یعنى وقتى یک خواننده در یک اتاق معمولى مى خواند، صداى او بر فضاى اتاق احاطه کامل داشته باشد و از هر سمت و سویى به طور مستقیم و یک نواخت شنیده شود. این خصوصیات یک صداى پرطنین مى باشد که در اصطلاح ، این صدا را زنگ دار گویند که گرفتگى ندارد. تمرین :در حالتى راحت بنشینید و عضلات را رها نموده و کلماتى از قبیل ((مَنگ ، هَنگ ، زَنگ ،..
که به نْگ ختم مى شوند را با آهنگى تودماغى ، با مسدود کردن دهان با زبان و کشیدگى ، اجرا نمایید. یک شعر بیست بیتى را با نازک ترین آهنگى که مى توانید بخوانید و وقتى که گلوى تان خسته شد، پس از چند دقیقه استراحت دوباره از نو آغاز کنید. حرف ( ر )را به صورت مشدد و مستمر و کشیده ((ر، ر، ر،... ادا کنید.
https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت ارسالی یکی از عزیزان برای صداسازی :
1:تمرین
آ؛ای؛او؛ا؛(ر)تشدید دار؛(د)تشدید دار؛ن و گ میباشد
این تمرین رو در سه پرده پایین/قفسه سینه/ و متوسط/حلق/ و بالا /سر/انجام میدیم
هر مرحله 5دقیقه؛به مدت دوماه برا صدا سازی تمرین شود.
کسایی که صدای زیر دارن و میخوان صداشون کلفت بشه از کلمه د و ر تشدید دار زیاد تمرین شود.
https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
مدینه باز دل بی قرارِ
زمین پُر از عطرِ بهارِ
فرشته نذرِ امام باقر گلاب و آیینه میاره
سحرِ روشن امید تو آسمونا در اومده
می تابه نورِ معرفت که عمرِ ظلمت سر اومده
رویِ دست امام سجاد گل پیغمبر اومده
مدینه باز دل بی قرارِ
زمین پُر از عطرِ بهارِ
فرشته نذرِ امام باقر گلاب و آیینه میاره
تو قاب چشماش پُر از اشکِ تبسم مادرِ
با یک نگاهش دلِ بابا ، به آسمون میپره
به روی ماهش گلای بوسۀ عمو علی اکبرِ
مدینه باز دل بی قرارِ
زمین پُر از عطرِ بهارِ
فرشته نذرِ امام باقر گلاب و آیینه میاره
ستارۀ عرش برینه ، چراغِ مهرش توی سینه
میون خونه میخنده ، وقتی حسینِ زهرا رو میبینه
مدینه باز دل بی قرارِ
زمین پُر از عطرِ بهارِ
فرشته نذرِ امام باقر گلاب و آیینه میاره
شرابِ کوثرِ خدا ، میریزه از گوشۀ لبش
برایِ خواب آروم میشه رو دستایِ عمه زینبش
صدایِ خندۀ اباالفضل لالایی خونه هر شبش
مدینه باز دل بی قرارِ
زمین پُر از عطرِ بهارِ
فرشته نذرِ امام باقر گلاب و آیینه میاره
سخاوتُ وسعِت لطفش ، همیشه دریاییِ
ولایتش نور مهتابه شبای رویاییِ
تو عشق و مستی بهونۀ همه دلایِ زهراییِ
مدینه باز دل بی قرارِ
زمین پُر از عطرِ بهارِ
فرشته نذرِ امام باقر گلاب و آیینه میاره
تو باقرالعلمِ خدایی
بهشتِ سرسبزِ ولایی
تو یادگارِ پرنده هایِ مهاجرِ کرببلایی
شبِ جشنِ نگاه تو ، نزولِ مهر ومحبتِ
با تو بودن برایِ من قشنگ تر از حور و جنتِ
عیدیِ امشبم آقاجون ، یه براتِ زیارتِ
مدینه باز دل بی قرارِ
زمین پُر از عطرِ بهارِ
فرشته نذرِ امام باقر گلاب و آیینه میاره
تو دفترِ خاطراتِ من ، نشونۀ عشقتِ
رو شاخۀ مردۀ قلبم ، جوونۀ عشقتِ
دلم یه عمرِ که با دعایِ تو دیوونۀ عشقتِ
مدینه باز دل بی قرارِ
زمین پُر از عطرِ بهارِ
فرشته نذرِ امام باقر گلاب و آیینه میاره
#حاج_محمد_طاهری
# شور ویژۀ میلاد امام محمدباقرعلیه السلام
#فارسی
https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
📢📢 ⚡شخص /خواننده/مداح/یا️قاري قرآن بايد طوري بخواند كه احساس كند صداي او به سقف دهانش برخورد مي كند و صداي خود را مستقيم به بيرون ندهد.
و نيز با فشار زياد هوا نباشد. كه نشانه عملکرد بد آن اينست كه قاري با كمبود نفس مواجه مي شود. چرا كه هوا بيش از مقدار لازم براي اداي حروف خارج شده و مستقيم به بيرون ارسال گرديده است و اين اشتباه است. براي درك اين مطلب شما مي توانيد دهان خود را خيلي باز كنيد و شروع به خواندن كنيد كه اين حالت، واضح ترين حالت خواندن با فشار هواست و بدترين حالت بيرون دادن مستقيم صداست.
لذا براي جلوگيري از رفع اين مشكل شما مي بايست با نصف صداي خود شروع به خواندن كنيد نه با تمام انرژي و فشار زياد به صداي خود. از نظر اين حقير اين مطلب يكي از فني ترين اصول بكارگيري حنجره و صداست. البته بدين معنا نيست كه شما يك تلاوت ضعيف داشته باشيد. اگر حنجره خود را بسازيد و حنجره قوي داشته باشيد نياز به فشار زياد به حنجره نيست.
براي نمونه شما تلاوتهاي استاد محمود شحات انور را بصورت تصويري تماشا كنيد خواهيد ديد كه ايشان بدون فشار به خود و بدون كمبود نفس، آيه هاي طولاني را در اوج مي خواند. ايشان نمونه بارز يك قاري هستند كه به نحو صحيح از تارهاي صوتي و فضاي دهان خود استفاده مي برند.
همچنين/ خواننده /مداح / یا قاري قرآن در تمرينات وقتي شروع به خواندن مي كند بايد بگونه اي بخواند كه صدا در صاف ترين حالت خود باشد. بنابراين اگر شما مي توانيد آيه اي را با صداي خش دار بخوانيد يا به حالت صداي صاف، بايد حالت دوم را انتخاب كنيد.
اگر شما موقع خواندن 👈ففشار زيادي در اطراف گردن خود حس كرديد با يد در تمرين صحيح خود شك كنيد چرا كه شما يا در نحوه بكارگيري تارهاي صوتي اشتباه مي كنيد يا در نحوه نفس گيري(مراجعه شود به مطلب تمرين تنفس).
برخي اساتيد توصيه مي كنند كه از اعماق وجود خود شروع به خواندن كنيد و برخي ديگر توصيه مي كنند كه از فضاي دهان خود استفاده كنيد و روي آن تمركز كنيد. مطلب از اين قرار است كه شما براي كنترل نفس خود بايد روي پرده ديافراگم و درون خود تمركز كنيد و براي كنترل صداي خود، مي بايست روي فضاي دهان و در واقع سقف دهان خود تمركز كنيد. كه البته پس از ملكه شدن خود به خود اجرا مي شود.
و نكته مهمي كه عزيزان بايد به آن بپردازند همانگونه كه بيان شد: اينست كه ""صدا را در صاف ترين حالت خود بيرون دهيم و هواي زيادي همراه با صدا به بيرون هدايت نشود"" بگونه اي كه هوا و صدا با كنترل خارج شود. در اينجا بايد حالت خواندن انسان بسيار ريلكس و بدون تكلف و تقلا باشد.(مجدد توجه كنيد به تلاوتهاي تصويري استاد محمود شحات انور).
موقع خواندن نبايد فشار زياد يا گرفتگي عضلات گردن احساس شود بلكه بايد بدن آرام و فك پايين دهان هم كمي شل بگيريم و خصوصا موقع اوج گرفتن نبايستي فك انسان تحت فشار ماهيچه ها باشد. با رعايت اين مطلب افرادي كه داراي صداي زير و نازك هستند موقع تلاوت صداي آنها با همان ویژگی اصلی خود اجرا میگردد.---------------------------------------
https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
Bazri babolharam.mp3
1.5M
#ذکر توسل ویژه حلول ماه رجب المرجب و لیله الرغائب به نفسِ حاج محمد بذری
#ابوعطای اول+دشتی
#فارسی
https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
👇👇👇👇👇👇👇👇
ذکر توسل ویژه حلول ماه رجب المرجب و لیله الرغائب به نفسِ حاج محمد بذری
حال و احوال گرفتار تماشا دارد
نالۀ عبدِ گنهکار تماشا دارد
آمدم گریه کنم تا تو نگاهی بکنی
چون ستاره به شب تار تماشا دارد
هرچه شد بین من و تو همه را پوشاندی
آبرو داریِ ستار تماشا دارد
ماه ماهِ رجب و قرعه به نام علی است
کَرَم سفرۀ غفّار تماشا دارد
عاشقِ نیمه شب صحن و سرای نجفم
حرم حیدر کرّار تماشا دارد
همۀ آرزویم یک سحر کرب و بلاست
شبِ جمعه حرم یار تماشا دارد
مادری اشک فشان و پسری پاره گلو
گریه ها لحظۀ دیدار تماشا دارد
روضۀ قحطی آب و لب عطشان حسین
گوشۀ صحنِ علمدار تماشا دارد
"کسی یارب چو تو بخشش ندارد
تن من طاقت آتش ندارد"
#حاج_محمد_بذری
#مناجات_امام_زمان_عجل_الله_تعالی
#مناجات_دعا
#روضه_شب_جمعه
#لیله_الرغائب
https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir