eitaa logo
🇱🇧فن امینی خواه
415 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
182 ویدیو
100 فایل
اى خداوندى كه واپس نمى‏‌زنى ارمغانى را كه به پيشگاهت آرند، هر چند خرد و بى‏‌مقدار باشد، و هيچ كارى را بى‏‌اجر نمى‏‌گذارى، هر چند ناچيز باشد. اى خداوندى كه اندك عملى را مى‏‌پذيرى و بر آن پاداش میدهی. کانال دوم: https://eitaa.com/mahsolaat_farhangi_saaleh
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 🔰 «مجموعه پوستر مبحث از حیوانیت تا حیات» 🔖 جلسه دهم، بخش دوم / انتخاب حیاتی
﷽ 🔰 بنده آنم که اعتبارم از آنست! «وَتِلْكَ نِعْمَةٌ تَمُنُّهَا عَلَيَّ أَنْ عَبَّدْتَ بَنِي إِسْرَائِيلَ» (سوره شعراء، آیه۲۲) بنی اسرائیل را به بردگی گرفتی. 🔖 چه زمانی انسان برده و بنده می‌شود؟ وقتی که درک انسان از هزینه و فایده پایین می‌آید. وقتی احساس کردم فایده من در ارتباط با شماست، اعتبار من با شماست و اگر از شما جدا بشوم بی‌اعتبار می‌شوم، قلبا بنده و مطیع شما می‌شوم. ▫️ غالب ما وقتی از خدا به دیگری رو می‌آوردیم، می‌آید ما را برمی‌گرداند. ✍🏻 نمرودی که این قدر مسلط است که منجنیق درست کرده، آتش چند کیلومتری مهیا کرده و حضرت ابراهیم را به آتش انداخته، نمرودی که می گوید؛ «أَنَا أُحْيِي وَأُمِيتُ» (سوره بقره، آیه۲۵۸). «یک مگس از دماغش به سرش وارد می‌شود و آنقدر سرش را به دیوار می‌کوبد...» [1] مگس مأموریست که ذلت و فقر ما را در عین ادعاهای بزرگمان، نشان دهد. [1] حیات القلوب، ج۱،ص۳۴۵. 📌 برگرفته از جلسات «از حیوانیت تا حیات، انتخاب حیاتی»
﷽ 🔰 صابرین؛ راجعین الی‌الله ✍🏻 هدف از ابتلا برای است. یک مرتبه رجوع به طاعت است، مرتبه دیگر رجوع به خداست. ▫️فرمود: «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ» (سوره بقره، آیه۵۵). من همه شما را با ترس، گرسنگی، مال، جان، سرمایه هایتان امتحان می کنم، ولی تو به آنهایی که اهل صبر هستند بشارت بده. 🔖 اهل چه کسانی هستند؟ ▫️«الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ» (سوره بقره، آیه۵۶). کسی که صابر است می‌گوید: من مال خدا هستم و به او رجوع می‌کنم. حواسش هست رجوع الی الله خواهد داشت. 📌 برگرفته از جلسات «از حیوانیت تا حیات، انتخاب حیاتی»
﷽ 🔰 با پای وظیفه یا با پای غریزه ✍🏻 سهم انسان از عمل با ارتقا می‌یابد و نیت، خود از تعریف فرد از هزینه و فایده شکل می‌گیرد. این تعریف نیز به نگرش فرد از نقص و کمال وابسته است، که در نهایت از شناخت فرد از خود و زندگی ناشی می‌شود. ⬅️ این مراحل، مسیر عبور از حیوانیت به سمت حیات است. ✍🏻 آن حیات حیوانی که خدا به همه داده، کمال خاصی به حساب نمی‌آید. بلکه چیزی‌ ارزشمند است که فرد برای به دست آوردن آن تلاش کرده است؛ «لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى» (سوره نجم، آیه 39). لذا انسان باید برای آنچه که به دست می‌آورد، تلاش و هزینه کند. ✍🏻 و آن نگاه سطحی که انسان را تنها در مرتبه‌ای معادل و مشترک با حیوانات قرار می‌دهد، نمی‌تواند برای حقیقت انسان کافی باشد. چرا که تفاوت اصلی میان انسان و حیوان در این است که انسان با پای و پیش می‌رود، در حالی که حیوانات با پای غریزه عمل می‌کنند. 📌 برگرفته از جلسات «از حیوانیت تا حیات، انتخاب حیاتی»
﷽ 🔰 غلط فهمیده‌ایم ✍🏻 انسان چون خودش را دوست دارد، باورهای خود را نیز دوست دارد و آنها را درست دانسته و به سختی می‌پذیرد که ممکن است این باورها اشتباه باشند. این موضوع، چالش بزرگی است که انبیا با آن مواجه‌اند. ✍🏻 مشکل اینجاست که اکثریت مردم، شاخص‌های کمال را در سطح حیوانی قرار می‌دهند و زندگی خود را بر اساس پایین‌ترین سطح ممکن و نادرست‌ترین تعریف‌ها و ناقص ترین برآوردها بنا می‌کنند. ⬅️ و این درک نادرست از زندگی و کمال، مسأله‌ای است که انبیا آمده‌اند به اصلاح آن بپردازند و نشان دهند که "بیشتر مردم زندگی را غلط فهمیده‌اند." 📌 برگرفته از جلسات «از حیوانیت تا حیات، انتخاب حیاتی»
📸 🔰 «مجموعه پوستر مبحث از حیوانیت تا حیات» 🔖 جلسه دهم، بخش سوم / انتخاب حیاتی
﷽ 🔖 چرا خدا طومار رژیم صهیونیست را در هم نمی‌پیچد؟ 🔰 یهودی‌ها همیشه روی این آیه دست می‌گذارند؛ «يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ» دست خدا بسته است. خدا زورش به ما نمی‌رسد. این انگاره و توهم یهود است. «بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ» (سوره مائده، آیه۶۴) درحالیکه دوتا دست خدا باز است، دست اینهاست که بسته است. 🔖 ولی آن روزی که روز ضربه به می‌شود خدا چطور به این‌ها ضربه می‌زند؟ «در دل‌هایشان رعب و ترس انداخت به گونه‌ای که خانه‌هایشان را به دست خودشان و به دست مؤمنان ویران کردند.» (سوره حشر، آیه۲). 🔖 می‌گویند پس چرا هر کاری که دلمان می‌خواهد می‌کنیم، هیچ‌کس هم جلودارمان نیست؟ ✍️🏻 این سنت خداست که مهلت می‌دهد تا همه در این جرم و جنایت شریک باشند و همه را جمع کند. هنوز هستند کسانی که خود را در این جنایت‌ها نشان نداده‌اند و دستشان به خون آلوده نشده، اما از پشت حمایت کرده‌اند. خداوند یک پیمانه دارد و فرصت می‌دهد تا هم گناهکاران پیمانه‌شان پر بشود، و هم پیمانه صبر جبهه مؤمنین پر ‌شود. ▫️خداوند همزمان همه را امتحان می‌کند. و این ابتلای سختی است. ✍️🏻 اگر کسی با تحلیل دقیق و عمیق نگاه کند، می‌بیند که خدا دارد پرونده صهیونیست را جمع می‌کند و همه دنیا در حال یک دگردیسی جدید و یک فروپاشی فرهنگی است. 📌 برگرفته از جلسات «از حیوانیت تا حیات، انتخاب حیاتی»
﷽ 🔰 رسانه آزاد، اهرم قدرت یهود ✍️🏻 چون گفتند: «دست خدا بسته است.» (سوره مائده، آیه۶۴)، خدا خواست که با دست خودشان آنها را نابود کند؛ «يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ» (سوره حشر، آیه۲). ⬅️ به این صورت که صهیونیست‌ها رسانه‌های آزاد و غیر رسمی را تولید کردند، که در واقع رسانه‌های رسمی را دور زد و شد یک اهرم خوبی در دست یهود که افکار عمومی دنیا را در دست بگیرد. ▫️اما ناگهان در قضیه ، رسانه‌های غیر رسمی مجازی با حمایت از مردم غزه و انزجار از اعمال جنایتکارانه صهیونیست، شد یک ابزار ضد اسرائیلی. ✍️🏻 خداوند اراده کرده که این‌ها را با هر آنچه در دستشان است نابود کند. این از سنت‌های خداست برای نابودی کافران. 📌 برگرفته از جلسات «از حیوانیت تا حیات، انتخاب حیاتی»
زیارت اربعین.pdf
571.5K
📜 متن 🔖 توصیه و سفارش قرائت زیارت اربعین از امام صادق علیه‌السلام
﷽ 🔰 نعمت‌هایی که مفت به دست نمی‌آید ✍🏻 شک و تردید در مسائلی چون رحمت، عدالت و حکمت خداوند، ناشی از درک نادرست ما از زندگی و امکانات آن است. این مشکل زمانی آغاز می‌شود که ما تفاوت‌های دنیوی در استعدادها و امکانات را به‌عنوان امتیاز یا نقص می‌بینیم و به اشتباه فکر می‌کنیم که نعمت‌های دنیایی نشانگر برتری یا استحقاق افراد است. ▫️و حتی گاهی در تحلیل‌های خود خدا را مقصر کمبودهای خود می‌دانیم و شاید گاهی منطق‌های بی‌پایه‌ای مثل اینکه «گویا هر چه گناه کنی اوضاعت روبه‌راه‌تر است»، در ذهن فرد رسوخ می‌کند. ⬅️ در حالی که این دیدگاه نادرست است. چرا که زندگی دنیوی، آزمون است، نه نشانگر استحقاق. ✍🏻 خداوند متعال استحقاق فرد را فقط در امور معنوی در نظر می‌گیرد و کمالات درونی را مفت به هر کسی نمی‌دهد در حالی که نعمت‌های مادی، برای امتحان ما و بر پایه‌ی «لِيَبْلُوَكُمْ» (سوره ملک، آیه۲) هستند. 📌 برگرفته از جلسات «از حیوانیت تا حیات، انتخاب حیاتی»