فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 صهیونیسم و #سرمایه_داری دشمن #خانوادهاند.
✡️ #رژیم_صهیونیستی یکی از مقاصد اصلی #قاچاق_زنان به منظور فحشاست.
✍️ پرفسور یهودی مینویسد: فحشانگاری یک #اسلحه_فرهنگی در دستان #یهودیان است که با آن به قلب جامعه مسلطی که در آن در اقلیت هستند، نفوذ میکنند و #فرهنگ غالب را به چالش میکشند.
✅ تاریختطبیقی، تاریخی بصیرتافزا
👉 @Tarikh_org
✂️ برشی از یک کتاب | انسان 250 ساله
📎 عاشورا؛ حرکت مجاهدتآمیز در جبهه خارجی و جبهه درونی
✍️ اسلام یک پدیده است و مثل همه پدیدهها، خطراتی آن را تهدید میکند. دو خطر عمده که آن را تهدید میکند یکی خطر «دشمنان خارجی» و دیگری خطر «اضمحلال داخلی» است.
1️⃣ دشمنان خارجی
✍️ دشمن خارجی یعنی کسی که از بیرون مرزها، با انواع سلاحها، موجودیت یک نظام را با فکرش و دستگاه زیربنایی عقیدتیاش و قوانینش و همه چیزش هدف قرار میدهد.
2️⃣ اضمحلال درونی
✍️ اضمحلال درونی یعنی در درون نظام است؛ این مال غریبهها نیست، مال خودیهاست. خودیها ممکن است در یک نظام، بر اثر خستگی و... ناگهان در درون، دچار آفتزدگی شوند.
✍️ ماجرای عاشورا عبارت است از یک حرکت عظیم مجاهدتآمیز در هر دو جبهه. هم در جبهه مبارزه با دشمن خارجی که همان دستگاه خلافت فاسد است و هم (اضمحلال درونی) یعنی دنیاطلبان چسبیده به این دستگاه قدرت.
✍️ وقتی میگوییم فاسد شدن دستگاه از درون، یعنی افرادی در جامعه پیدا شوند که به تدریج بیماری اخلاقی مُسری خود(دنیازدگی و شهوتزدگی) را که متأسفانه مُهلک هم هست، همینطور به جامعه منتقل کنند.
📌 ادامه مطلب در لینک زیر:👇
🌐 b2n.ir/555515
🆔 @Tarikh_org
استاد طائب جلسه یازدهم.mp3
9.81M
🎙صوت | درس خارجفقه استاد طائب
📗موضوع: فقه دفاع بیولوژیک
💠جلسه: یازدهم
⏰ تاریخ: یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید
👉 @feqh_ostad_taeb
30.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ببینیم | جلسه یازدهم درس فقه دفاعبیولوژیک
#استاد_مهدی_طائب
✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید
👉 @feqh_ostad_taeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بیانات #رهبر_معظم_انقلاب در دیدار دستاندرکاران همایش بزرگداشت حضرت خدیجه (سلاماللهعلیها)
🎙 #حضرت_خدیجه(سلامالله علیها) مظلومه است؛ این بزرگوار واقعاً مظلومه است؛ جناب خدیجه (سلاماللهعلیها) غریب است.
📆 تاریخ: 95/02/20
✅ تاریختطبیقی، تاریخی بصیرتافزا
👉 @Tarikh_org
13990214 site.pdf
124.1K
📝 متن جلسه یازدهم درس فقه دفاع بیولوژیک
#استاد_مهدی_طائب
✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید
👉 @feqh_ostad_taeb
❓ پرسش شما: کدام #تاریخ موثق، متقن و #قابل_اعتماد است؟
✅ پاسخ استاد:
🔹 ما دارای یک #تاریخ #متقن هستیم که تردیدی در آن نیست و آن عبارت است از #قرآن. علت اینکه میگوییم در قرآن تردیدی نیست، این است که از طرف #خداوند نازل شده است. بعد از قرآن هم در این زمینه باید به #روایات اهلبیت(ع) مراجعه کرد.
🔹 تنها تاریخی که میتوان به عنوان سند قطعی به آن مراجعه و استناد کرد، تاریخی است که یا از قرآن اخذ شود، یا از #ائمه(ع) و یا از #اصحاب و #راویان مورد وثوق ائمه معصومین(ع) باشد.
🔹 اگر قضایای تاریخی _ بدون اینکه از منابع مورد اشاره اخذ شود _ با این ادعا که قطعی است نقل کنیم، قطعا در #آخرت باید #پاسخگو باشیم.
📌 ادامه پاسخ در لینک زیر:👇
🌐 b2n.ir/322873
🆔 @Tarikh_org
جلسه دوازدهم استاد طائب.mp3
9.1M
🎙صوت | درس خارجفقه استاد طائب
📗موضوع: فقه دفاع بیولوژیک
💠جلسه: دوازدهم
⏰ تاریخ: سهشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید
👉 @feqh_ostad_taeb
31.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ببینیم | جلسه دوازدهم درس فقه دفاعبیولوژیک
#استاد_مهدی_طائب
✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید
👉 @feqh_ostad_taeb
دفاع بیولوژیک- جلسه دوازدهم.pdf
106.2K
📝 متن جلسه دوازدهم درس فقه دفاع بیولوژیک
#استاد_مهدی_طائب
✅ به کانال تاریخ تطبیقی بپیوندید
👉 @Tarikh_Org
جلسه سیزدهم استاد طائب.mp3
10.43M
🎙صوت | درس خارجفقه استاد طائب
📗موضوع: فقه دفاع بیولوژیک
💠جلسه: سیزدهم
⏰ تاریخ: سهشنبه 17 اردیبهشت 1399
✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید
👉 @feqh_ostad_taeb
دفاع بیولوژیک - جلسه سیزدهم.pdf
103.4K
📝 متن جلسه سیزدهم درس فقه دفاع بیولوژیک
#استاد_مهدی_طائب
✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید
👉 @feqh_ostad_taeb
34.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ببینیم | جلسه سیزدهم درس فقه دفاعبیولوژیک
#استاد_مهدی_طائب
✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید
👉 @feqh_ostad_taeb
✂️ برشی از یک کتاب | دشمن شدید، دفتر دوم
📎 اقدامات یهود پس از رسول خدا(ص)
✍️ شهادت رسول الله(ص) زمان به بار نشستن تمامی زمینه چینیهای جریان نفوذ بود. سرانجام حضرت(ص) با هر نیرنگ و ترفندی بود به شهادت رسیدند و جریان نفوذ فضا را برای تاخت و تاز خود مناسب دید.
✍️ کسانی که در برابر حق صف کشیده بودند، اهداف خویش را چهار میدان مذهبی – فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پیش میبردند.
1️⃣ رفتارهای فرهنگی
✍️ جریان حاکم به خوبی پی برده بود که برای به دست گرفتن آینده مسلمانان چارهای جز فرهنگسازی - به معنای ساخت و ایجاد فرهنگ دلخواه بر اساس احادیث جعلی و خود ساخته – ندارد.
✍️ مهمترین و سادهترین گزینه با توجه به شرایط جامعه جعل حدیث در زمینههای لازم بود. در کنار جعل حدیث، مصادره روایتی که در شأن اهلبیت رسول الله(ص) به ویژه امیرالمومنین(ع) در میان صحابه رواج داشت، صورت میگرفت.
✍️ برای یهودیان وارد شدن از راه تحریف و تبدیل دین، سادهترین و کاربردیترین گزینه است. آنها برای پیشبرد اهداف شوم خود در این زمینه از یک سو نیروهای متخصص خود را در قالب نیروهای ارزشی و فرهنگی جامعه جا میانداختند. از سوی دیگر به عملیات روانی علیه جبهه مخالف روی میآوردند.
📌 ادامه مطلب در لینک زیر:👇
🌐 b2n.ir/818411
🆔 @Tarikh_org
🔹آیا #کرونا از علائم آخرالزمان است؟
#استاد_مهدی_طائب
🔰عضویت در پایگاه تاریختطبیقی:👇
💻 tarikh.org
📺 aparat.com/tarikh.org
🔸eitaa.com/tarikh_org
📷️ www.instagram.com/tarikh_org
بسم الله الرحمن الرحیم
🔸با توجه به درخواستهای مکرر شما مخاطبین گرامی، فایلهای صوتی دروس تاریختطبیقی استاد طائب از سال ۱۳۹۵ تاکنون در سایت و کانال تاریخ تطبیقی بارگزاری میگردد.
✅ به کانال تاریختطبیقی بپیوندید
👉 @tarikh_org
صلح امام مجتبی.mp3
3.06M
🎙 تحلیل #رهبر_معظم_انقلاب از صلح #امام_حسن علیهالسلام
✅ به کانال تاریختطبیقی بپیوندید
👉 @tarikh_org
✡️ با نابودی #صهیونیسم، اسلام نجات پیدا میکند...
#استاد_مهدی_طائب
🔰عضویت در پایگاه تاریختطبیقی:👇
💻 tarikh.org
📺 aparat.com/tarikh.org
🔸eitaa.com/tarikh_org
📷️ www.instagram.com/tarikh_org
✂️ برشی از یک کتاب | تبار انحراف 3
📎 مشکلات آغازین حکومت امام حسن(علیهالسلام)
✍️ امام مجتبی(علیهالسلام) به حکومت میرسد، در حالی که کوفه امروز بسیار متفاوتتر از کوفه پنج سال پیش است.
✍️ با شهادت امیرالمومنین(علیهالسلام) عمود حکومت از بین میرود و شهر آبستن حوادث پیچیده و دشوار میشود. در این میان دو مشکل دیگر نیز وجود دارد که این فتنه را دامن میزند.
1️⃣ قوت گرفتن قطب شام
✍️ اولین و مهمترین حادثه، فعال شدن قطب شام است. معاویه روزی که میخواست با علی(علیهالسلام) بجنگد، پیراهن عثمان را بهانه خونخواهیاش کرد، ولی امروز و در مقابله با حسن بن علی(علیهالسلام) نیازمند بهانه نیست.
2️⃣ کمبود نیرو
✍️ با شهادت علی(علیهالسلام) نیروهایی که حضرت با دشواریهای فراوان در نخیله گردهم آورده بود، متفرق میشوند. آنهایی هم که هستند از مقام ولایت اطاعت ندارند.
✅ راه حل حضرت
✍️ حضرت مجتبی(علیهالسلام) تصمیم میگیرد سازمان شیعه را کمرنگ و بعد مخفی کند. ایشان با این انتخاب، مشکلی در پیش رو دارند، مشکلی که گریبانگیر همه سازمانهای مخفی است، «فراموشی.» این همان هدفی است که معاویه به صراحت از آن پرده برمیدارد.
✍️ برنامهی سقیفه بود که اسلام به کلی برچیده شود و از جمله اشتباهات معاویه این بود که حرف اساسی سقیفه را افشا کرد. معاویه میگوید: پسر عبدالله ادعایی کرد، اکنون که رفته روزی پنج بار اسمش را بر مأذنه میبرند. به خدا! باید این کار را آنقدر ادامه دهیم تا این اسم دفن شود.
📌 ادامه مطلب در لینک زیر:👇
🌐 b2n.ir/275869
🆔 @Tarikh_org
📝 یادداشت | #یهود از نگاه #قرآن(بخش نخست)
✍️ از نگاه قرآن کریم، #یهودیان در طول #تاریخ دارای خصوصیات و ویژگیهای منفی زیادی بودهاند که شاید علت سرسختترین #دشمن مؤمنین بودن هم به مجموع یا بعضی از این خصوصیات برگردد.
🔻 برخی از ویژگی روحى و روانى
✍️ حقپوشى؛ #پیامبر اسلام صلیاللهعلیهوآله را با نشانههایش مىشناختند، ولى انکار کردند.
✍️ تهمت زدن؛ به #حضرت مریم علیهاالسلام تهمت ناروا زدند.
✍️ دنیادوستى شدید؛ قرآن میفرماید «#یهود به حیات مادی حریصتر از همه خلقاند، حتی از #مشرکان.»
✍️ #پیمانشکنى؛ در قرآن آمده «پس چون پیمان شکستند، آنان را #لعنت کردیم و دلهایشان سخت گردانیدیم(که موعظه در آن اثر نکرد).»
✍️ دشمن درجهیک #مسلمانان؛ آیه 28 سوره مائده میفرماید «هر آینه دشمنترین مردم نسبت به #مسلمانان، #یهود و #مشرکان را خواهی یافت، و با محبتتر از همه کس به اهل ایمان آنان را که گویند: ما #نصرانی هستیم.»
📌 ادامه یادداشت در لینک زیر:👇
🌐 b2n.ir/669617
🆔 @Tarikh_org
📝 گزارش | اهداف و روشهای مطالعه تاریخ
✍️ زمانی که در کتاب آسمانی #قرآن دقت میکنیم، میببینیم حداقل یک سوم مطالب آن، #تاریخ و تاریخی است. همین که یک سوم مطالب #خدای_متعال تاریخ است، حاکی از اهمیت و توانمندی تاریخ در انتقال مطالب است.
🔻 اهداف مطالعه تاریخ
1️⃣ عبرت و #کسب_تجربه: تاریخ راه دسترسی به تجربه است. از زمان #آدم(ع) تاکنون، انسانها آمده و مدتی زندگی کرده و تجربهای هم اندوختهاند. آنها از دنیا رفته، اما تجربهشان باقی مانده است. اسم این #تجربه تاریخ است.
2️⃣ فهم وضعیت موجود در جهت تغییر به جهت مطلوب: گذشتهها علت وضعیت موجود ماست و ما علت وضعیت آیندهایم. اگر نسبت به #وضعیت_موجود معترض هستیم، باید #تحقیق کنیم که چرا وضعیت موجود ما به اینگونه است، تا بتوانیم آن را در #آینده تغییر دهیم.
🔻 روشهای مطالعه تاریخ
1️⃣ مطالعه مقطعی؛ یعنی هر حادثهای را در زمان خودش ببینیم. در #مطالعه_مقطعی، دنبال علت حادثه نیستیم و فقط خود حادثه را مطالعه میکنیم.
2️⃣ #مطالعه_زنجیرهای؛ حادثه را با علت آن مطالعه میکنیم. آنچه در تاریخ کاربرد زیادی دارد، اینگونه مطالعه است.
✍️ تاریخ از #علوم_نقلی است نه از #علوم_عقلی و علوم نقلی قابل تجربه نیستند. تاریخ، ناقل تجربه است نه قابل تجربه.
✍️ بر خلاف #علوم_تجربی، اعتماد در علوم نقلی بر ناقل است؛ بنابراین اولاٌ، #ناقل باید #راستگو باشد؛ ثانیاً، #ضابط باشد؛ یعنی موقعی که مطلبی را میگوید، درست بگوید و ثالثاً #اهل_فهم حادثه باشد.
📌 ادامه گزارش در لینک زیر:👇
🌐 b2n.ir/947266
🆔 @Tarikh_org
🎤 گفتوگو | حجتالاسلام والمسلمین مهدی #طائب، استاد درس خارج حوزه علمیه قم؛
📎 تحلیل عملکرد #انجمن_حجتیه(بخش دوم و پایانی)
🎙 وقتی جمهوری اسلامی پیروز شد، این افراد(انجمنیها) نفوذی که تحت تأثیر #ساواک قرار داشتند در نظام #نفوذ کردند تا حکومت را بر اساس تفکراتشان زمینگیر کنند. اقدام به خرابکاریهایی کردند.
🎙 انجمنیها هر #مرجع_تقلید که مطابق منافعشان حرف میزد را قبول داشتند وقتی که مرجع تقلیدشان علیه منافع انجمن حرف میزد تخریب میکردند و غالبا مراجعی را به بچهها معرفی میکردند که ساکن ایران نبودند و دسترسی به آنها سخت بود.
🎙 تلاش دارند که خود را مقلد #آیتالله_سیستانی معرفی کنند. گرچه اگر حقیقت افکار آقای سیستانی را توضیح دهند دچار درماندگی میشوند و همیشه سعی میکنند مرجعیت بیرون از ایران را معرفی کنند.
🎙 مرحوم #میرزا_جواد_آقای_تبریزی اصلا انجمن حجتیه را قبول نداشت و به شدت به انقلاب پایبند بودند.
🎙 من یک روز در رابطه با آقای خویی از ایشان سوال پرسیدم و گفتم: آقا جان! نظر شما در رابطه با آقای خویی چیست؟ آیتالله تبریزی از شاگردان #آیتالله_خویی بودند در پاسخ به من گفتند که آقای خویی اصلا با انقلاب مخالف نبودند و معتقد بودند که نمیشود و ما هم مثل ایشان فکر میکردیم، اما #امام_خمینی آمد و ثابت کرد که میشود.
📌 ادامه گفتوگو در لینک زیر:👇
🌐 b2n.ir/368440
🆔 @Tarikh_org
✂️ برشی از یک کتاب | #دشمن_شدید، دفتر دوم
📎 مبارزه #امیرالمومنین(ع) با جبهه #نفوذ(1)
✍️ امیرالمومنین(ع) شخصیتی بودند که از همان زمان حیات #رسولالله(ص) نماد مبارزه با #یهود در سطح جامعه شناخته میشدند.
✍️ در حقیقت رسولالله(ص) تلاش داشتند تا آن حضرت را در رتبه پس از خود در رأس هرم #مبارزه با یهود قرار دهند و به این وسیله و در عمل، #جامعه را با تنها گزینه #رهبری مبارزه با جبهه نفوذ آشنا سازند.
✍️ رشادت امیرالمومنین(ع) در برابر #مرحب_خیبری و نجات دادن اسلام از بن بست یهود #خیبر را میتوان سرآمد تلاش مشترک رسولالله(ص) و امیرالمومنین(ع) در این جهت به شمار آورد.
✍️ تنها گزینه رسولالله(ص) برای فتح سرسختترین #قلعه_خیبر، امیرالمومنین(ع) بود که از چشم درد رنج میبرد!
✍️ وقتی یکی از #یهودیان خیبر از آمدن امیرالمومنین(ع) به پای قلعه آگاهی یافت؛ سر به درون قلعه کرد و فریاد زد: یهودیان! به آنچه بر #موسی(ع) نازل شده است سوگند شکسته شما رسید.
📌 ادامه #مطلب در لینک زیر:👇
🌐 b2n.ir/821190
🆔 @Tarikh_org
✂️ برشی از یک کتاب | #دشمن_شدید، دفتر دوم
📎 مبارزه #امیرالمومنین(ع) با جبهه نفوذ(2)
✍️ مبارزه امیرالمومنین(ع) با باطل تابع یک اصل کلی به نام «اصل تقیه» بود. تقیه کارآمدترین #سلاح امیرالمومنین(ع) در شرایط سخت و دشوار پس از #رسولالله(ص) بود.
✍️ در جبهه #سیاسی امیرالمومنین(ع) از زبان رسولالله(ص) از #کینههایی سخن میگفتند که تا آن حضرت زنده است سرباز نخواهد کرد و پس از #شهادت ایشان گریبان حضرت را خواهند گرفت.
✍️ یکی دیگر از جلوههای #مبارزه سیاسی امیرالمومنین(ع) با جریان باطل را، در #انزوای_سیاسی آن حضرت باید جستوجو نمود.
✍️ این انزوای سیاسی چه خود خواسته باشد و چه سوغات دوشاخه #باطل، یک پیامد ارزشمند برای آن حضرت دارد و آن اینکه کسی نمیتواند رضایت به #حاکمیت #سران جریان باطل را به ایشان نسبت دهد.
✍️ جبهه فرهنگی #دو_شاخه باطل دقیقاً با درک همین معضل سیاسی است که مجبور به #جعل و ساخت گزارشهای متعددی از تصریح زبانی امیرالمومنین(ع) درباره رضایت به وضع موجود و #سران جریان باطل میشود.
📌 ادامه #مطلب در لینک زیر:👇
🌐 b2n.ir/547310
🆔 @Tarikh_org
📝 یادداشت | تبعات فتوای #تحریم_تنباکو بر سیاست انگلستان
✍️ برخی از #مورخان، نهضت اصیل تنباکو و شورش علیه #امتیاز_رژی را از دسیسههای #روس پنداشته و میکوشند نقشِ پیشگام نیروهای مذهبی به ویژه #مرجعیت_شیعه را کمرنگ جلوه دهند.
✍️ روسیه برمبنای سیاست رقابتی خود با #انگلستان از نفوذ بیش از حد #بریتانیا از دریچه این امتیاز بهویژه در منطقه شمال #ایران ناراحت بود. ولی شورش مردم منافع دولت #روسیه را تأمین نمیکرد.
🔰 تبعات #فتوای تحریم #تنباکو بر سیاست انگلستان
1️⃣ شکست هیمنه #انگلستان: انگلیس که خود را در دربار #قاجار و میان رجال سیاسی صاحب نفوذ میدانست، در برابر یک فتوای #مذهبی ناچار به عقبنشینی شد.
2️⃣ ناکامی بلندپروازی #کمپانی: کمپانی رژی در #ایران دقیقاً همان مسیری را در پیش داشت که #انگلیسیها در تصرف #هند و ایجاد کمپانی هند شرقی دنبال میکردند.
3️⃣ خسارتهای مادی: #انگلیس طبعاً با #لغو قرارداد #رژی زیانهای مادی قابل ملاحظهای متحمل شد و #سود احتمالی را نیز از دست داد.
4️⃣ شکست سیاستهای #فرهنگی: آنها قصد داشتند با ایجاد تغییر در طبقات و #قشرهای مختلف اجتماعی در #ایران، زمینه مساعدی برای تغییر #اجتماع ایران فراهم کنند.
📌 ادامه یادداشت در لینک زیر:👇
🌐 b2n.ir/337671
🆔 @Tarikh_org