eitaa logo
مهدی منصوری
1.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
22 فایل
﷽ 🔶 مؤسسه تبیین حقائق🔸 🌐 mtabeen.ir ✅ درس شرح تفسیر المیزان ✅ سخنرانی ها در مجامع عمومی وتخصصی و ایام تبلیغی ✅ جلسات تربیتی و سلوک علمی ✅ اصول و مبانی تربیتی 👤 ادمین: @rezamzn 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت حضرت آقا حفظه الله از انتظار حاج قاسم سلیمانی پشت درب اتاق عمل جراحی و همراهی با خانواده دوست شهیدش -------------- @kanoon_tafakor @ostadmahdimansoori
انس و محبت در نظام ایمانی۰۰.۱۰.۷.mp3
15.66M
🎙 | 🔳 به کلام حجت‌الاسلام والمسلمین منصوری 🔳 مولفه انس و محبت در نظام ایمانی(جلسه۵) 📅 | سه شنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۰ 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
قهرمانِ پرافتخار.pdf
6.72M
📚 کتابچه | مجموعه بیانات رهبر انقلاب درباره شهید حاج قاسم سلیمانی @ostadmahdimansoori
جلسه۷۰ بقره_علم به اسما شرط خلیفه الله شدن.mp3
14.23M
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۷۰ سوره بقره علم به اسما شرط خلیفه الله شدن ۱۴۰۰/۱۰/۳حجت الاسلام استاد منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
جایگاه مهارت در تربیت برای مربی مربی طراز ، همچون ماما می ماند که می زائوند . متربی در عالمی به سر می برد و مربی در عالمی ؛ و در نتیجه دو عالم وجود دارد ؛ حال برای اینکه مربی ، متربی را از عالمی به عالمی دیگر که مطلوب است ، بکشاند ، زبان خاص هماهنگ با مخاطب را می خواهد که آن مهارت مربی است . پس مربی اولا باید در عالمی به سر برد و مربی نمی شود بدون عالم باشد و می بایست عقیده خاص و روحیات آسمانی داشته باشد که متربی را از عقیدت و روحیات زمینی به عقیده و روحیات آسمانی سوق دهند . ثانیاً مهارت تسهیل کننده است و با مهارت می توان بستر انتقال را فراهم ساخت . مهم برای مربی این است که در آن عالم با عقیده و بینش و اخلاق خاص به سر ببرد . مربی که خود غیرت لازم و یا حیاء لازم را ندارد چگونه می خواهد متربی را به عالم غیرت و عالم حیاء بکشاند .
🌹جلسه گفتگوی پدرانه 🌹 با حضور استاد دکتر منصوری میزبان شما خواهیم بود در مدرسه راه آسمان پدران کلاس دوم..دوشنبه ساعت ١٨ پدران کلاس اول.چهارشنبه ساعت ١٩ پدران پیش دبستان پنجشنبه ساعت١٩
1_1395381919.m4a
50.15M
⬅️نقش پدر در تربیت ⬅️ سخنرانی حجه الاسلام منصوری با پدران دوم دبستان خلاصه ای از جلسه : 👈نقش پدر در خانواده را نباید به نان آوری و مایحتاج اقتصادی تقلیل بخشید بلکه پدر در اجتماع خرد یعنی خانواده ، دارای نقش مدیریتی است . 👈پدر ، مدیر است و باید شئون و ابعاد مختلف خانواده را مدیریت نماید که شأن و بعد اقتصادی یکی از شئون و ابعاد است . شئون خانواده عبارت است : ✅شأن اقتصادی ✅شأن جنسی ✅شأن معنوی ✅شأن علمی _ آموزشی ✅شأن عبادی ✅شأن عاطفی ✅شأن اجتماعی 👈پدر نقش اش مدیریت است نه اینکه نقش او به معاونت مالی و یا پشتیبانی تقلیل داده شود . 👈پدر با مدیریت خود می تواند نقش سایر اعضاء خانواده را فعال نماید و بدین جهت می توان گفت : نقش تربیتی مادر که میدان دار تربیت است ، با مدیریت پدر فعال می شود . 👈پدری ، بزرگی کردن مرد است و باید دید لوازم بزرگی کردن چیست ؟ از جمله لوازم بزرگی کردن : عفو و گذشت ؛ وقار ؛ حلم ؛ تحمل و ..... 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
⬅️فهم هایی که باید نظام آموزشی برای متربی ایجاد نماید( وظیفه مربی و پدر و مادر ) ✅فهم اول : در زندگی باید سعی کرد . زندگی بدون سعی و تلاش نمی شود و انسان مسئول سعی کردن است . زندگی بدون حرکت نمی شود . دنیا بدترین محل برای بیکارها و بی حرکت هاست . انسان مالک سعی و تلاش است و کاری جز و تلاش در این عالم ندارد . پس باید به متربی فهماند که مدرسه آمدن و تلاش برای تحصیل ، طبیعی است و هزاران کار دیگر در این دنیا ما باید داشته باشیم . به او فهماند سعی و تلاش برای انسان موضوعیت دارد و نتیجه انسان در سعی و تلاش است .( لیس للانسان الا ما سعی ) متربی باید بفهمد : ✅بفهمد که خدا بیکاران را دوست ندارد و برای خدا مهم است که انسان تلاش دارد یا ندارد. ✅بفهمد دنیا جای بیکاری نیست ‌ ✅بفهمددنیا جای تنبلی نیست ✅بفهمد دنیا جای دویدن است و همه چیز با دویدن است .
1_1395978662.mp3
6.9M
⬅️نقش تمرکز در یادگیری (سخنان در میان درس فلسفه ) ⬅️حجه الاسلام منصوری ✅تمرکز ، موجب تفکر می شود . همه فعالیت های علمی ( مطالعه ، مباحثه ، مرور و تکرار و .... ) همه و همه به دلیل ایجاد تمرکز است . ✅تمرکز مواجهتی است که بلد سازی می کند . 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
‍ ✳️عنایت و توجه حضرت ولی عصر(عج)به روضه حضرت فاطمه(سلام الله علیها): 🌟مداح مسجد آیت الله بهجت(مسجد فاطمیه)،آقای خرم فر نقل میکنند: ⚫️یک روز آیت الله بهجت(قدس سره)به بنده فرمودند: آقای خرم فر! یک روز که شما مداحی خودتان را تمام کردید آقایی از بین جمعیت بلند شد و خواست از مسجد خارج شود؛ ولی شما دوباره گریزی به روضه مادر سادات،حضرت فاطمه(سلام الله علیها)زدید؛ ⚫️آن آقا به احترام روضه مادر سادات(سلام الله علیها)از رفتن منصرف شد و بار دیگر آمد و در مسجد نشست تا روضه تمام شود و سپس رفت....میدانید ایشان که بود؟ ⚫️من به آیت الله بهجت(قدس سره)عرض کردم خب حتما یکی از اهالی مسجد بوده است.... 🔴آیت الله بهجت(قدس سره)فرمودند: خیر!ایشان حضرت ولی عصر،امام زمان(ارواحنافداه)بودند......
recording-20220105-151419.mp3
35.12M
⬅️مقدماتی در حجاب کودکان و نوجوانان دختر ⬅️حجت الاسلام استاد مهدی منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
یاعلی اِنِّی اُوصیِكَ اَنْ لایَلِیَ غُسْلِی وَ كَفَنِی سِواكَ وَ اِذا اَنَا مِتُّ فَادْفِنِّی لَیْلاً وَ لا تُۆذِّنَّنَ بِی اَحَداً... @kanoon_tafakor @ostadmahdimansoori
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥لحظاتی دیدنی از وابستگی حاج قاسم به نوه‌های خود 🔹 حاج قاسم میگفت میترسم وابستگی به نوه‌هایم نگذارد بروم شهید شوم انسان های بزرگ خود را در دل دوست داشتن ها و محبت ها ، به ظهور می رسانند . انسان های بزرگ و وارسته می دانند که محبت چگونه است ؟ آنها محبت در درون خود به بندگان را مشوب و مخلوط به غیر محبت مثل وابستگی نمی کنند چون وابستگی را به خدا داده اند از اینرو وقتی محبت می کنند ، محبتشان وابستگی نمی آورد .
تأملی بر فرصت معماری اسلامی در بلوار پیامبر اعظم در شهر مقدس قم دوره صفویه برخوردار از اثر معماری اسلامی شد و اثر آن ماندگار ماند ولی متأسفانه تاکنون از اثر معماری اسلامی در انقلاب اسلامی خبری نیست. لازمه اینکه انقلاب اسلامی مقدمیت برای تمدن اسلامی داشته باشد ، حرکت در راستای عینیت بخشی به ابعاد مختلف زندگی از جمله معماری است که بایستی در آن گام هایی برداشته شود . با تحقیقی که حقیر با گروهی داشته ایم طرح و نقشه معماری بلوار پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در شهر مقدس قم ، با توجه به موقعیتی که از همه جهت دارد ، قرار نیست که به عنوان یک اثر معماری برای انقلاب اسلامی و عینیت بخش الگوی حوزه های علمیه در معماری باشد . اگر چنین فرصت هایی مثل بلوار پیامبر اعظم که می تواند تعین بخش یک طرح کلان باشد ، از دست رود _به جهت اینکه یک چنین موقعیت هایی در کلان شهرها یا نیست و یا اگر هم باشد بسیار کم است _ چندین دهه و یا حتی چندین قرن عقب می مانیم و اثری مناسب نمی توانیم به جای بگذاریم و حوزه علمیه طرح هایش در حوزه تمدنی فقط در حد حمل اولی باقی بماند . طراحی فعلی برای بلوار _ بر اساس اطلاعاتی که پیدا کرده ایم _ به جای اینکه فرهنگی باشد و از پیوست اقتصادی برخوردار باشد ، بالعکس است و حوزه فرهنگی پیوست می باشد . به نظر می رسد مطالبه اگر عمومی نشود و مسئولان حوزه علمیه دست به کار نشوند و مراجع تقلید دخالتی نداشته باشند ، نمی توان موثر واقع شویم چرا که کیسه های بزرگ اقتصادی برای اینجا دوخته شده است و نمی توان با چند درخواست موثر واقع شد . خلاصه اینکه حوزه علمیه بایستی با در دست داشتن طراحی برای بلوار ، به طور سازمانی مطالبه خود را داشته باشد و شروع به رایزنی کند و مواظب باشد که با به دست آوردن چند هزار متر زمین برای ساخت حوزه علمیه و چند مسجد از مطالبه خود دست نکشد . مهدی منصوری @ostadmahdimansoori
برنامه ریزی برای فهم هایی که برای کودک باید پیدا شود ⬅️باید در جریان تربیت به فهم هایی که مورد نیاز کودک است ، دقت شود . ✅اگر مدرسه محل تامین زندگی کردن است ، پس رسیدن به فهم های مورد نیاز کودک، باید برنامه ریزی شود . ✅برنامه ریزی برای فهم ها این است که تمام ابزار لازم ایجاد چنین فهمی را در صحنه بیاوریم . ✅قصه و داستان ، نقاشی ، بازی ، دیالوگ و گفتگو ، نمایش و تئاتر و ..... همه باید در خدمت ایجاد فهم ها بیاید .
جلسه ۷۱ بقره آیه ۳۲،رسیدن به مقام سبوحیت و درک خوشی های عالم..استادمنصوری.mp3
11.79M
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۷۱ سوره بقره شرح آیه ۳۲ رسیدن به مقام سبوحیت و درک خوشی های عالم... ۱۴۰۰/۱۰/۱۰حجت الاسلام استاد منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
درس علوم ، درس خلقت شناسی مادی ⬅️دانش علوم تجربی ، اگر در منظومه انسانی و هستی قرار نگیرد و با این دید فرا گرفته نشود در اینصورت تربیت انسان را کاریکاتوری می کند . ⬅️درس علوم ، در واقع باید به درس خلقت شناسی مادی تبدیل شود و آن موقع است که نحوه آموزش و یادگیری آن و جایگاه آن و حتی اصلاح بعضی از نظریات آن روشن می شود . در اینباره مفصل باید صحبت کرد و نوشت .
۷ درس علوم ، درس خلقت شناسی مادی دانش علوم تجربی ، اگر در منظومه انسانی و هستی قرار نگیرد و با این دید فرا گرفته نشود در اینصورت تربیت انسان را کاریکاتوری می کند . درس علوم ، در واقع باید به درس خلقت شناسی مادی تبدیل شود و آن موقع است که نحوه آموزش و یادگیری آن و جایگاه آن و حتی اصلاح بعضی از نظریات آن روشن می شود . در اینباره مفصل باید صحبت کرد و نوشت . پیشنهاد می شود صوت جناب آقای دکتر گلشنی استماع شود انشاالله کمی به معلمین درس علوم کمک می کند .
هدایت شده از مطالبه
1_1151945525.mp3
44.75M
💥فایل صوتی جلسه جایگاه خداباوری در دهه های اخیر در غرب (نسخه ای برای تعمیق خداباوری در دانشگاه های ایران) 🎤پروفسور مهدی 1400/06/08
فهم هایی که برای فرزند باید پیدا شود فهم دوم : نتیجه دست خداست . ما فقط باید بدویم و نتیجه به عهده ما نیست و نه تنها به عهده ما نیست بلکه در توان ما هم نیست و ما با تلاشمان بستر ساز نتیجه می شویم . خدای مهربان _ با قید مهربانی _ برای اهل سعی و تلاش ، نتیجه را حاصل می کند . ما با سعی و تلاش به دنبال جلب توجه حق تعالی به خود هستیم و می خواهیم فیض اش که نتیجه است را به سمت ما سرازیر نماید . فیض الهی که همان نتیجه کارها و نتیجه اقدام ها و تلاش هااست ، با قابلیتی که با سعی و تلاش برای ما حاصل می شود به سمت ما سرازیر می شود . پس یک کودک باید بفهمد که خداست که فهم فارسی و ریاضی و همه فهم های دیگر را به او می دهد ولی کودک باید تلاش کند که با تلاش اعلام کند که خدایا من فهم می خواهم .
فهم هایی که باید برای کودک پیدا شود . فهم سوم : سعی ، زحمت و سختی دارد . زندگی انسان با سعی و تلاش است و سعی و تلاش هم زحمت و سختی دارد پس در زندگی زحمت و سختی طبیعی و عادی است . نمی شود کسی زندگی داشته باشد ولی سختی و زحمت در آن نداشته باشد پس باید برای زحمت و سختی های طبیعی زندگی خود را آماده سازیم . انسان نمی تواند بدون زحمت و سختی ، زندگی داشته باشد . زندگی مالامال با زحمت و سختی است و زندگی با راحت طلبی ، سلب حیات و زندگی از انسان است . انسان چون هدف و نتیجه را ندارد و موجودی ناقص است از اینرو با حرکت باید خود را به غایت برساند که همین رسیدن به غایت و هدف صدمه و زحمت و نتیجه دارد . پس به محض سختی کشیدن و اذیت شدن ، نباید عقب گرد داشت و صورت مسئله را پاک کرد . زحمت و سختی و اذیت شدن طبیعی بودن در دنیاست و از اینرو انسان باید تلاش و کار کند و خود را برای زحمت و سختی آماده سازد .
جلسه ۷۲،شرح ایه ی ۳۳ بقره،استاد منصوری.mp3
10.38M
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۷۲ سوره بقره شرح آیه ۳۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۴حجت الاسلام استاد منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سالروز شهادت شهید نواب صفوی 💢روایتی از دیدار رهبر انقلاب در دوران نوجوانی با شهید سید مجتبی نواب صفوی پ.ن : ⬅️شخصیت ها بر اساس افق ها شکل می گیرد و تعیین‌ نوع افق ها با الگوهای در پیش روی است . الگوها هستند که نوع و سطح افق ما را مشخص می کنند و نشان می دهند که چقدر و تا به کجا می توان فکر کرد ؟ و به چه چیزهایی هایی می توان فکر کرد ؟ ⬅️تربیتی به موفقیت منجر می‌شود که در آن توسعه افق باشد . اگر الگوها کم و کوتاه و کوچک باشند نباید انتظار وسعت افق داشت و در صورتی که وسعت افق نباشد نباید انتظار حرکت و عبور از موانع داشت . ⬅️باید در تربیت به بزرگی و وسعت افق فکر کرد ؛ انبیاء وقتی ظهور می کردند تلاش می کردند که افقی در پیش روی انسان قراردهند که بفهمند چیزهایی را که فکر می کنند مانع اند ، بفهمند مانع نیستند و بیابند پرداخت هزینه ها در برابر آن نتیجه و افق متعالی چیزی نیست . ⬅️مدیر طراز به دنبال این است که با ایجاد وسعت افق ، جامعه خود را متعالی بگرداند . ⬅️مهم این است که افقی در پیش روی انسان گشوده شود که بتواند زندگی را خرج آن کند تا یک زندگی برتری را تجربه نماید . ✅✅پدرو مادر در صورتی خدمت به فرزند خود می کند 👇 متولیان تربیت در صورتی به متربیان خود خدمت می کنند 👇 مدیر جامعه در صورتی به جامعه خود خدمت می کند👇 آموزش و پرورش در صورتی به دانش آموزان خدمت می کند👇 دانشگاه در صورتی به دانشجویان خدمت می کند👇 حوزه در صورتی به طلاب خدمت می کند👇 ✅✅ که ⬅️ افق در پیش روی آنها را بزرگ و وسیع نماید تا بتواند شخصیت های آن را متحول نمایند . منصوری
فهم هایی که باید برای کودک پیدا شود . فهم چهارم : هر سعی و حرکتی ، با موانعی❌ روبروست . انسان در این دنیا رسالتی جز کار و تلاش و فعالیت و حرکت به عهده ندارد ولی قاعدتاً هر حرکتی با موانعی روبروست و به صرف وجود موانع اجازه ایستایی و توقف ندارد و باید به سعی و حرکت خود در جهت دستیابی به اهداف و نتایج ادامه داد .👍 همین که حرکت مطرح می شود ، موانع سربر می آورد . حرکت ، دستیابی به فعلیت ها و کمال هاست ولی در ابتداء آن کمال و فعلیت وجود ندارد ولی با حرکت باید آن را حاصل نماید👌 . همین که فعلیت ها و کمال ها در ابتداء نیست و با حرکت باید حاصل شود ، نیاز دارد که لایه لایه موانع کنار زده شود . پس به صرف وجود موانع نباید انصراف از کار و فعالیت داشت😱 و بلکه بایستی جدیت را سرلوحه کار خود قرار دهد .✅ بودن در دنیا اینگونه است از اینرو بهترین بودن ، بودن با رضایت✅ است . فهم طبیعی بودن وجود موانع در حرکت ها ، انسان را به رضایت✅ می رساند . ⛔️_روبروست
فهم هایی که باید برای متربی پیدا شود فهم پنجم : آنچه را که دوست می دارم ، لزوما خیر من نیست .❌ ⬅️در این زندگی ، میل و تمایلات من به چیزهایی تعلق می گیرد و گمان ام بر این است که آن خیر من است و تمام تلاش ام را خرج آن می کنم که به آن دست یابم و اگر در این مواقع به آن نرسم ، گمانم بر این است که دنیا به آخر رسیده است . دلم می خواهد حرف هایی بزنم ، جاهایی بروم ، وقت هایی بگذارم ولی همه اینها به صرف اینکه دلم می خواهد خیر من نیست . ⬅️میل من بر رسیدن به آن چیزی است که فکر می کنم خیر است در حالی که آن خیر نمی باشد و گمانم بر این است که خیر است . هر چرا دوست دارم ، لزوما خیر من نیست . ✅ ممکن است چیزی خیر من باشد و برای من بهتر باشد ولی من آن را دوست نداشته باشم . ⬅️پس ملاک دوست داشتن من نیست و هر چرا که دوست داشتم به نفع من تمام نمی شود .👌
🌹میلاد مبارک بانوی دو عالم،سیده النساءالعالمین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر و زن را خدمت تمام بانوان و مادران گرامی تبریک عرض می نماییم. @kanoon_tafakor 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 @ostadmahdimansoori
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منم عمار منم سلمان منم میرزا منم علی لندی انس با الگوهای بزرگ و زندگی با آنها ✅از جمله راه های توسعه افق و دستیابی به اهداف بالا و ارزشمند ⬅️ هنرمندی در پرورش احساس است . ✅در این کلیپ با اشعاری ، ذهن را به اهداف بلند سوق می دهد و همراه آن احساسات را هم ناز می دهد . 👈مهم این است که کودک و نوجوانانی با این اشعار و با چنین احساسی « دیر عقلی » خود را از بین می برند و آرام آرام خود را به اندیشه های بزرگتر از دنیا می رسانند . ✅ما باید ذهن را از همان اول آرام آرام به بیش از دنیا معطوف کنیم تا انسان های بزرگتر از دنیا و منافع تربیت شوند . 👈چقدر زیبا ، ذهن در پرتو احساس ، از دنیا پل می زند و عبور از آن می کند و به «حاج قاسم ها »و «علی لندی ها » و « میرزا کوچک خان جنگلی ها » و « سلمان ها » می اندیشد تا آرام آرام بفهمد که در زندگی به جای دیگری باید متعلق بود . ⬅️کسی که همه چیز را هدف برای رسیدن به منافع خود می کند ، به جای عبور از دنیا ، بیشتر در دنیا می ماند و در آن فرو می رود . پس راه اش این است که به شخصیت های بزرگ و عالم آن ها فکر کنیم که راه عبور از دنیا و منافع و دستیابی به بزرگی را فراهم می کنند . مهدی منصوری @ostadmahdimansoori 🔶 مؤسسه تبیین حقائق🔸 🌐 https:// mtabeen.ir
✅می بایست به طور نرم ، دختر شش ساله نه تنها روسری از سرش نیفتد بلکه چادر به سر کند و گرنه با تعویق افتادن اصلاح رفتار ، ایجاد و تقویت معنای حیا و عفت به تعویق می افتد و انضباطش را از دست خواهد داد . 🔷 مربی و پدر و مادر می بایست با ایجاد محیط و جوی بر این مسئله و ایجاد ادبیات ارزشی مناسب و جهت دهی به تشویق به این سمت و ایجاد ادبیات افتخار و برنامه داشتن برای فهم متناسب جهت این امر ، التزام نسبی کودک به پوشش را تسهیل کنند .