📝استاد زاهدی: اتفاقی که اکنون در حال وقوع است و هنوز هم جگر حضرت زینب(س) را میسوزاند، این است که مردم دوباره دنیاپرست و تماشاچی ظلم شدند
💠... از بلاهایی که بر سر اهل بیت علیهم السلام در کربلا و بعد از آن پیش آمد، سخت تر و سنگین تر و ناگوارتر، این است که آن فرهنگ دنیاخواهی مردم، که باعث پیدایش آن همه جنایت شده بود، هم اکنون هم وجود دارد.
💠اگر مردم دنیاخواه نبودند، تماشاچی نمیشدند، بلند میشدند، جنجال میکردند، سروصدا میکردند، اعتراض میکردند، نمی گذاشتند این جنایات اتفاق بیفتد.
💠الان همه گریه میکنند که بچه های حضرت زینب(س) چه زجری کشیدند. اما کسی یادش نیست، تماشاچی های کربلا و کوفه چه کار میکردند. و آن فرهنگ و آن دنیاخواهیها کمک میکرد تا دشمن به این راحتی اسیران را به نمایش بگذارد.
💠علت اصلی درد و غصه حضرت زینب سلام الله علیها این امور است. پس اتفاقی که اکنون در حال وقوع است و هنوز هم جگر حضرت زینب سلام الله علیها را میسوزاند و پاره میکند، این است که مردم دوباره دنیاپرست و تماشاچی ظلم شدند.
👈مطلب مهم و اصلی که باید به همه جا رسانده شود این است که:
💠آن بلا و کفری که زینب(س) را اسیر کرد و شهر به شهر بردند به نمایش گذاشتند، تحقیر و توهین به ساحت مقدس اهل البیت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم کردند، همان بلا و کفر، اکنون زنده است. آن فکر و آن انحراف، اکنون زنده است.
💠مثالی تلخ: هفت قلم آرایش میکنند، حتی دنبال دسته های زنجیرزنی. شبیه یک کارناوال راه می افتند، رسم شده در ایام عاشورا خیمه هایی کوچکی آماده می کنند و روز عاشورا آتش می زنند. شبیه یک کارناوال طبل می زنند و زن و مرد هم قاطی و درهم، همه برای تماشا جمع می شوند، زن ها هم بد حجاب و... . بعد که جمعیت جمع شد خیمه ها را آتش می زنند، خودم دیدم از صد نفر شاید دو نفر هم گریه نمی کردند، یعنی یک کارناوال را تماشا می کنند نه یک عاشورا. نمیفهمیدند آتش زدن خیمهها یعنی چه بر سر زینب سلام الله علیها آمد. این را اصلاً متوجه نمیشدند. بچه و زن و مرد هم ایستاده بودند که نمایش آتش گرفتن خیمه ها را تماشا کنند. همین، و بعد هم که تمام شد و خاکستر شد فکر میکنید یک نفر از اینها به خاطر حضرت زینب سلام الله علیها یک سانت روسریش را جلو کشید؟...
📕برگرفته از سخنرانی استاد زاهدی در ایام اربعین سال 94
🔳کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا و...
➡️ @ostadzahedi
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۸۷ نظام شناسی (دهم اسفند۹۶) در یک نگاه:
🔸️اثبات وجودداشتن علم اسلامی و ضرورت اسلامی کردن علوم با استناد به آیات و روایات
🔹️اسلام دارای تعلیم و تربیت و اخلاق و نظام است
🔸️روانشناسی اسلامی، عجیبترین عضو در انسان را قلب میداند که شناخت و معرفت مربوط به آن است اما روانشناسان غربی می گویند: عجیبترین عضو مغز است
🔹️علم اسلامی محکم و یقینی است اما محور علم غربی نظریههای قابل رد شدن است
🔸️تمام توجه قرآن به حق و حقیقت است و هرچه غیرحقیقت باشد را باطل میداند اما تقسیمبندی حق و باطل در علوم غربی وجود ندارد
🔹️اگر علم دانشگاهها فقط متکی به واقعیات و حسّیات نباشد و حقایق آنها را مدیریت کند، آنگاه اسلامی میشود
🔸️شاخصهای اسلامی کردن: نظامات و حقیقتشناسی
🔹️برای رسیدن به حق و حقیقت باید سراغ کیفیت برویم نه کمیت
🔰کانال استاد زاهدی
💠 @ostadzahedi
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۸۸ نظام شناسی (۱۷ اسفند۹۶) در یک نگاه:
🔸️انتقاد از مراسم مبتذل رقص در شهرداری به مناسب روز مادر
🔹️امروز خانه حضرت زهرا(س)، فرهنگ حضرت زهراست که دارند آن را به آتش می کشند
🔸️ضرورت محور قراردادن معرفت فاطمی در رفتارهای خود و آموزش آن به جوانان
🔹️دعای علقمه ضمانت اجرای زیارت عاشوراست که از معصوم نقل شده است
🔸️درسهای روز ولادت حضرت زهرا(س): توسل به ایشان برای نجات خود و لعنت بر دشمنان فرهنگ حضرت زهرا(س)
🔰کانال استاد زاهدی در ایتا: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ eitaa.com/ostadzahedi
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۸۹ نظام شناسی (۲۴ اسفند۹۶) در یک نگاه:
1⃣👈ادامه مبحث هبوط حضرت آدم و حوا و استخراج برنامههای تربیتی از آن
2⃣👈مبحث تربیت دینی از طریق قلب
🔹️تربیت معنوی فقط با پرورش قلب ممکن است
🔹️ابزار فهم و درک معنویات را خداوند به ما عنایت فرموده است که همان قلب است
🔹️چگونگی درک کلمات الهی توسط قلب
🔹️تنها راه نجات، درکِ القاءِ کلمه است و بدون آمادگی قلب، القاءِ کلمه نمیشود!
🔹️ارتباط با غیب و ملکوت و قرآن و اهل بیت(ع)، بدون قلب محال است
🔹️اگر کسی قلب سلیم داشت، کلمات الهی به او القاء میشود و او هم درک میکند
🔹️تربیت دینی با برقراری زنگ دینی و قرآن در مدارس محقق نمیشود بلکه با تربیت قلبی است که محقق میشود. باید قلب بچهها و مادران و پدران را فعال کنیم
🔹️با مسموعات و محفوظات کسی تربیت دینی نمیشود. شخصیت باطنی فرد باید عوض شود
🔹️با ابزار دنیایی نمیتوان بچه را تربیت آخرتی کرد. تربیت معنوی، ابزار خاص خود را دارد: یعنی قلب
🔹️با ظاهریات نمی توان باطنیات را تربیت کرد
🔹️خداوند ابزار دیدن و شنیدن و فهمیدن آخرت را به ما داده است: قلب
3⃣👈مبحث ضرورت کنترل امیال و غرائز
🔸️هدف غرایز و امیال، اداره امور دنیایی انسان است ولی اگر از این امیال لحظهای غفلت شود، ناگهان ایمان انسان را نابود میکند!
🔸️امیال از عمیقترین نقطه روح انسان یعنی قلب شروع میشود و لوازم زندگی دنیایی است، خداوند دستور به کنترل داده، نه دستور به ریشهکن کردن میلها
🔸️مدرسهای باید داشته باشیم که چگونگی کنترل کردن امیال را یاد بدهد
4⃣👈پاسخ مستدل و قرآنی به شبههی یکی از اساتید که گفته بود تربیت اسلامی نداریم!
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
@ostadzahedi
🌐 لینک متن کامل این گزارش درسایت صابره
sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1371
🔰جلسه ۱۹۱ نظام شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد
۹۷/۱/۲۳
🔹روز بعثت پیامبر(ص)، روز معرفت است
🔹سیر تحولات خلقت حضرت آدم، مبانی برنامههای تربیتی قرآن است
@ostadzahedi
📝چرا ماباید نظامات غربی را بشناسیم؟ /اين دستور قرآن است كه بايد دينِ دشمن و «ماتَعبُدونِ» آنها را بشناسيم تا بتوانيم بگوييم «لا اَعبُدُ»
💠چرا ماباید نظامات غربی را بشناسیم؟
اگر شناخت دينِ دشمنان برای ما ضرورت نداشت، خداوند در قرآن نمیفرمود: «لا اَعبُدُ ما تَعبُدون». حال، «ماتَعبُدونِ» آنها چيست كه ما نبايد آن را «اَعبُدُ» كنيم؟
💠يعنی، ای پيامبر! اين دكترين را بايد در انقلابت حاكم كنی كه هر چيزی كه آنها به سمت پرستش آن و برقراری سيستم آن، حركت میكنند، تو انكار كنی و مخالفت كنی.
💠حال، معبود آنها چيست؟ سيستمهای آنها چيست؟ نظامات آنها چيست؟ اين به ما درس میدهد كه نظامات آنها را بشناسيم.
💠ببينيم چه بيماریها و ويروسهايی در نظام بانكداری جهان كفر و سكولار (كه اكنون در كشور ما حاكم است) وجود دارد؟ نظام رسانه و اينترنت و فيسبوك چه ويروسهايی دارد؟ نظام روابط بينالملل چه ويروسهايی به همراه خودش میآورد؟ نظام دانشگاهی آنها، چه مشكلاتی برای ما میآورد؟
💠لذا اول بايد «ماتَعبُدونِ» آنها را بشناسيم تا بتوانيم بگوييم «لا اَعبُدُ».
💠بنابر سوره كافرون، اين دستور قرآن است كه بايد دينِ آنها و ماتَعبُدونِ آنها را بشناسيم...
📕برگرفته از تدریس استاد زاهدی در جلسه۴۸ دوره نظامشناسی، ۸ آبان ۹۳
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، حقوق زن، اسلامی کردن علوم، شرح زیارت عاشورا و...
➡️ @ostadzahedi
💠آشنایی اجمالی با استاد زاهدی💠
بسمه تعالی
✳️استاد مرتضی زاهدی مؤسس و مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صابره سلامالله میباشند. (رئیس هیات علمی مؤسسه، آیت الله دکتر سيدمحمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم هستند).
✳استاد مرتضی زاهدی دارای مطالعات تخصصی در علوم حوزوی و دانشگاهی و تحقيقات فراوان در مدیریت، تعليم و تربيت، روانشناسی، نظامسازی و فرهنگ میباشند.
✳ايشان در همين حوزهها مطالعات بسياری با حضور در آمريكا و كشورهای اروپايی و عربی، داشتهاند.
💠ایشان كه مؤسس نهاد امورتربيتی با نظارت شهيدان رجايی و باهنر و از پيشكسوتان تعليم و تربيت هستند، در عرصههای مختلف فرهنگی و پژوهشی دارای نظريات بسيار بديع و مترقی و جذاب میباشند.
💠ايشان از شاگردان شهيد مطهری و مرحوم آيت الله مجتهدی تهرانی و از جانبازان دوران دفاع مقدس میباشند.
💠عنوان رساله دكتری استاد زاهدی، شرح كفايه مرحوم آخوند است.
🚩استاد زاهدی خرداد ۱۳۸۹، دوره تربیت استاد در "مديريت و تعليم و تربيت قرآنی" را راه اندازی نمودهاند و در آذر ماه سال ۱۳۹۰ انجمن نظامشناسي قرآنی در مديريت و تربيت اسلامی را تأسيس نمودند.
🚩شعبه موسسه صابره(س) در شهرستان پرند در شهريور ۱۳۹۳ توسط استاد زاهدی تأسيس گرديد.
✅در حال حاضر ايشان هر هفته پنجشنبهها درس «نظامشناسی» را در دفتر مركزی مؤسسه صابره(س) تدريس نموده و «تعليم و تربيت اسلامی» را در شعبه پرند تدريس مینمايند.
✅همچنين دوره عالی «مديريت و تربيت اسلامی در تعليم و تربيت قرآنی» كه در سطح دكترا است، تحت نظارت و تدريس ايشان در حال برگزاری است.
✅از جمله تحقيقات و نظريات ايشان موارد زير را میتوان نام برد:
1⃣نظريهی مهندسی فرهنگی از ديدگاه اسلام
2⃣نظريهی نقش زن در حيات انسانی از ديدگاه قرآن و روايات
3⃣نظريهی انديشههای عاشورايی از ديدگاه قرآن و روايات
4⃣نظريهی جنگ فرهنگی و مبارزه با ناتوي فرهنگی از ديدگاه قرآن و روايات
5⃣نظريهی جهانی شدن از ديدگاه قرآن و روايات
6⃣نظريه و فلسفه ابتلائات از ديدگاه قرآن و روايات
7⃣نظريه نظامشناسی و نظامسازی بر اساس راهبردهای قرآنی و روایی
✅استاد زاهدی صاحب تأليفات متعدد میباشد:
1⃣تصحيح كتاب شريف نهاية المأمول في شرح كفايةالاصول (در فقه و مبانی حقوق) - در چهار جلد
2⃣كتاب فلسفه فعاليتهای تربيتی (در سه جلد)
3⃣كتاب نظريهی تربيتی اسلام يا مهندسی فرهنگی از ديدگاه قرآن و روايات (در دو جلد)
4⃣كتاب اسرار عاشقان و مقامات عارفان - در شرح انديشههای عاشورايی از ديدگاه قرآن و روايات (شرح زيارت عاشورا) – در چهار جلد
5⃣كتاب در عظمت زيارت عاشورا
6⃣كتاب كشتی نجات
7⃣كتاب تفسير سلام
8⃣كتاب اسرار نهفته در كلمهی مقدسهی اباعبدالله عليهالسلام
9⃣كتاب نظامسازی گمگشته جهان اسلام (نظامشناسی و نظامسازی بر اساس راهبردهای قرآنی و روایی)
👈 برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به پایگاه اطلاع رسانی موسسه قرآن و عترت صابره(س) مراجعه فرمایید.
www.sabereh.com
🔶موسسه قرآن و عترت صابره سلام الله علیها
@ostadzahedi
♦️مراسم هفتگی زیارت عاشورا در روز ولادت امام حسین(ع)
جمعه ۹۷/۱/۳۱ از ساعت ۹ الی ۱۱
👈خواهران و برادران
📕هیئت صابره(س): خ جمهوری اسلامی، خ حافظ، خ هاتف، نبش خيابان شهيدمحمدبيك، پلاك۶۴
@ostadzahedi
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۰ نظام شناسی (۱۶ فروردین۹۷) در یک نگاه:
1⃣👈پاسخ مستدل و قرآنی به شبههی "تربیت اصلاََ متعلق به ادیان نیست و مربوط به ارسطو است!"
🔹️یقیناََ هدف دین، تربیت است. این همه پیغمبر و ائمه برای تربیت انسان آمده و هدف تربیتی داشتهاند.
🔹️قرآن، معارفی در مبانی تربیت بیان فرموده که ارسطو نگفته است، مثل آیه:
۳۱ سوره بقره یا ۱۷۲ سوره اعراف که مبانی تربیتی اسلام است
🔹️اصلاََ امام زمان(عج) را برای چه میخواهیم؟ ظهور ایشان چه سودی دارد؟ میخواهد عالم را پر از عدل کند، برای چه؟
🔹️بر اساس قرآن تربیت قبل از آقای ارسطو و از هنگام خلقت آدم بوده است.
🔹️انکار تربیت در اسلام، انکار خدا و انکار آیات و روایات، انکار ولایت و امامت است.
🔹️تربیت نه تنها وجود دارد بلکه در اسلام ریشهای بسیار عمیقتر از حرفهای ارسطو دارد.
2⃣👈پاسخ به یک سوال: آیا بهشت قرب که حضرت آدم و حوا از آن هبوط کردند، در زمین بوده؟
🔹️با تدبر در آیات قرآن میفهمیم از زمانی که حضرت آدم (ع) اَعراض (صفات مادی و جسمانی) را پذیرفت، خاک و گل بوده است، که اینها مخصوص همین عالم است و در ملکوت چنین چیزی نیست و زمینی هستند.
🔹️حضرت آدم و حوا با وجود ملکوتی نمیتوانند در زمین باشند. بهشتی که آنها در آن بودند در همین زمین بوده اما چرا آن جا بهشت قرب بوده؟ زیرا صورت روحانی و نورانیشان به همراهشان و حاکم بر آنها بود. بهشت قرب هم همراهشان بود، نه به صورت سخت افزاری، بلکه به صورت نرم افزاری، شبیه روح.
🔹️تعلیم و تربیت اسلامی به ما میآموزد که چگونه دچار هبوط نشویم، و چگونه مراقب باشیم تا عصمت و پاکی خود را حفظ کنیم.
🔹️"کلماتی" که خداوند به حضرت آدم القاء کرد، حضرات اولیاء و ائمّه اطهار صلوات الله علیهم هستند.
🔹️بهشت قرب زوال پذیر بود ولی در بهشت خلد نه زوالی و نه هبوطی هست.
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @ostadzahedi
🌐 لینک متن کامل این گزارش در سایت صابره:
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1372