📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۸۷ نظام شناسی (دهم اسفند۹۶) در یک نگاه:
🔸️اثبات وجودداشتن علم اسلامی و ضرورت اسلامی کردن علوم با استناد به آیات و روایات
🔹️اسلام دارای تعلیم و تربیت و اخلاق و نظام است
🔸️روانشناسی اسلامی، عجیبترین عضو در انسان را قلب میداند که شناخت و معرفت مربوط به آن است اما روانشناسان غربی می گویند: عجیبترین عضو مغز است
🔹️علم اسلامی محکم و یقینی است اما محور علم غربی نظریههای قابل رد شدن است
🔸️تمام توجه قرآن به حق و حقیقت است و هرچه غیرحقیقت باشد را باطل میداند اما تقسیمبندی حق و باطل در علوم غربی وجود ندارد
🔹️اگر علم دانشگاهها فقط متکی به واقعیات و حسّیات نباشد و حقایق آنها را مدیریت کند، آنگاه اسلامی میشود
🔸️شاخصهای اسلامی کردن: نظامات و حقیقتشناسی
🔹️برای رسیدن به حق و حقیقت باید سراغ کیفیت برویم نه کمیت
🔰کانال استاد زاهدی
💠 @ostadzahedi
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۸۸ نظام شناسی (۱۷ اسفند۹۶) در یک نگاه:
🔸️انتقاد از مراسم مبتذل رقص در شهرداری به مناسب روز مادر
🔹️امروز خانه حضرت زهرا(س)، فرهنگ حضرت زهراست که دارند آن را به آتش می کشند
🔸️ضرورت محور قراردادن معرفت فاطمی در رفتارهای خود و آموزش آن به جوانان
🔹️دعای علقمه ضمانت اجرای زیارت عاشوراست که از معصوم نقل شده است
🔸️درسهای روز ولادت حضرت زهرا(س): توسل به ایشان برای نجات خود و لعنت بر دشمنان فرهنگ حضرت زهرا(س)
🔰کانال استاد زاهدی در ایتا: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ eitaa.com/ostadzahedi
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۸۹ نظام شناسی (۲۴ اسفند۹۶) در یک نگاه:
1⃣👈ادامه مبحث هبوط حضرت آدم و حوا و استخراج برنامههای تربیتی از آن
2⃣👈مبحث تربیت دینی از طریق قلب
🔹️تربیت معنوی فقط با پرورش قلب ممکن است
🔹️ابزار فهم و درک معنویات را خداوند به ما عنایت فرموده است که همان قلب است
🔹️چگونگی درک کلمات الهی توسط قلب
🔹️تنها راه نجات، درکِ القاءِ کلمه است و بدون آمادگی قلب، القاءِ کلمه نمیشود!
🔹️ارتباط با غیب و ملکوت و قرآن و اهل بیت(ع)، بدون قلب محال است
🔹️اگر کسی قلب سلیم داشت، کلمات الهی به او القاء میشود و او هم درک میکند
🔹️تربیت دینی با برقراری زنگ دینی و قرآن در مدارس محقق نمیشود بلکه با تربیت قلبی است که محقق میشود. باید قلب بچهها و مادران و پدران را فعال کنیم
🔹️با مسموعات و محفوظات کسی تربیت دینی نمیشود. شخصیت باطنی فرد باید عوض شود
🔹️با ابزار دنیایی نمیتوان بچه را تربیت آخرتی کرد. تربیت معنوی، ابزار خاص خود را دارد: یعنی قلب
🔹️با ظاهریات نمی توان باطنیات را تربیت کرد
🔹️خداوند ابزار دیدن و شنیدن و فهمیدن آخرت را به ما داده است: قلب
3⃣👈مبحث ضرورت کنترل امیال و غرائز
🔸️هدف غرایز و امیال، اداره امور دنیایی انسان است ولی اگر از این امیال لحظهای غفلت شود، ناگهان ایمان انسان را نابود میکند!
🔸️امیال از عمیقترین نقطه روح انسان یعنی قلب شروع میشود و لوازم زندگی دنیایی است، خداوند دستور به کنترل داده، نه دستور به ریشهکن کردن میلها
🔸️مدرسهای باید داشته باشیم که چگونگی کنترل کردن امیال را یاد بدهد
4⃣👈پاسخ مستدل و قرآنی به شبههی یکی از اساتید که گفته بود تربیت اسلامی نداریم!
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
@ostadzahedi
🌐 لینک متن کامل این گزارش درسایت صابره
sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1371
🔰جلسه ۱۹۱ نظام شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد
۹۷/۱/۲۳
🔹روز بعثت پیامبر(ص)، روز معرفت است
🔹سیر تحولات خلقت حضرت آدم، مبانی برنامههای تربیتی قرآن است
@ostadzahedi
📝چرا ماباید نظامات غربی را بشناسیم؟ /اين دستور قرآن است كه بايد دينِ دشمن و «ماتَعبُدونِ» آنها را بشناسيم تا بتوانيم بگوييم «لا اَعبُدُ»
💠چرا ماباید نظامات غربی را بشناسیم؟
اگر شناخت دينِ دشمنان برای ما ضرورت نداشت، خداوند در قرآن نمیفرمود: «لا اَعبُدُ ما تَعبُدون». حال، «ماتَعبُدونِ» آنها چيست كه ما نبايد آن را «اَعبُدُ» كنيم؟
💠يعنی، ای پيامبر! اين دكترين را بايد در انقلابت حاكم كنی كه هر چيزی كه آنها به سمت پرستش آن و برقراری سيستم آن، حركت میكنند، تو انكار كنی و مخالفت كنی.
💠حال، معبود آنها چيست؟ سيستمهای آنها چيست؟ نظامات آنها چيست؟ اين به ما درس میدهد كه نظامات آنها را بشناسيم.
💠ببينيم چه بيماریها و ويروسهايی در نظام بانكداری جهان كفر و سكولار (كه اكنون در كشور ما حاكم است) وجود دارد؟ نظام رسانه و اينترنت و فيسبوك چه ويروسهايی دارد؟ نظام روابط بينالملل چه ويروسهايی به همراه خودش میآورد؟ نظام دانشگاهی آنها، چه مشكلاتی برای ما میآورد؟
💠لذا اول بايد «ماتَعبُدونِ» آنها را بشناسيم تا بتوانيم بگوييم «لا اَعبُدُ».
💠بنابر سوره كافرون، اين دستور قرآن است كه بايد دينِ آنها و ماتَعبُدونِ آنها را بشناسيم...
📕برگرفته از تدریس استاد زاهدی در جلسه۴۸ دوره نظامشناسی، ۸ آبان ۹۳
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، حقوق زن، اسلامی کردن علوم، شرح زیارت عاشورا و...
➡️ @ostadzahedi
💠آشنایی اجمالی با استاد زاهدی💠
بسمه تعالی
✳️استاد مرتضی زاهدی مؤسس و مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صابره سلامالله میباشند. (رئیس هیات علمی مؤسسه، آیت الله دکتر سيدمحمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم هستند).
✳استاد مرتضی زاهدی دارای مطالعات تخصصی در علوم حوزوی و دانشگاهی و تحقيقات فراوان در مدیریت، تعليم و تربيت، روانشناسی، نظامسازی و فرهنگ میباشند.
✳ايشان در همين حوزهها مطالعات بسياری با حضور در آمريكا و كشورهای اروپايی و عربی، داشتهاند.
💠ایشان كه مؤسس نهاد امورتربيتی با نظارت شهيدان رجايی و باهنر و از پيشكسوتان تعليم و تربيت هستند، در عرصههای مختلف فرهنگی و پژوهشی دارای نظريات بسيار بديع و مترقی و جذاب میباشند.
💠ايشان از شاگردان شهيد مطهری و مرحوم آيت الله مجتهدی تهرانی و از جانبازان دوران دفاع مقدس میباشند.
💠عنوان رساله دكتری استاد زاهدی، شرح كفايه مرحوم آخوند است.
🚩استاد زاهدی خرداد ۱۳۸۹، دوره تربیت استاد در "مديريت و تعليم و تربيت قرآنی" را راه اندازی نمودهاند و در آذر ماه سال ۱۳۹۰ انجمن نظامشناسي قرآنی در مديريت و تربيت اسلامی را تأسيس نمودند.
🚩شعبه موسسه صابره(س) در شهرستان پرند در شهريور ۱۳۹۳ توسط استاد زاهدی تأسيس گرديد.
✅در حال حاضر ايشان هر هفته پنجشنبهها درس «نظامشناسی» را در دفتر مركزی مؤسسه صابره(س) تدريس نموده و «تعليم و تربيت اسلامی» را در شعبه پرند تدريس مینمايند.
✅همچنين دوره عالی «مديريت و تربيت اسلامی در تعليم و تربيت قرآنی» كه در سطح دكترا است، تحت نظارت و تدريس ايشان در حال برگزاری است.
✅از جمله تحقيقات و نظريات ايشان موارد زير را میتوان نام برد:
1⃣نظريهی مهندسی فرهنگی از ديدگاه اسلام
2⃣نظريهی نقش زن در حيات انسانی از ديدگاه قرآن و روايات
3⃣نظريهی انديشههای عاشورايی از ديدگاه قرآن و روايات
4⃣نظريهی جنگ فرهنگی و مبارزه با ناتوي فرهنگی از ديدگاه قرآن و روايات
5⃣نظريهی جهانی شدن از ديدگاه قرآن و روايات
6⃣نظريه و فلسفه ابتلائات از ديدگاه قرآن و روايات
7⃣نظريه نظامشناسی و نظامسازی بر اساس راهبردهای قرآنی و روایی
✅استاد زاهدی صاحب تأليفات متعدد میباشد:
1⃣تصحيح كتاب شريف نهاية المأمول في شرح كفايةالاصول (در فقه و مبانی حقوق) - در چهار جلد
2⃣كتاب فلسفه فعاليتهای تربيتی (در سه جلد)
3⃣كتاب نظريهی تربيتی اسلام يا مهندسی فرهنگی از ديدگاه قرآن و روايات (در دو جلد)
4⃣كتاب اسرار عاشقان و مقامات عارفان - در شرح انديشههای عاشورايی از ديدگاه قرآن و روايات (شرح زيارت عاشورا) – در چهار جلد
5⃣كتاب در عظمت زيارت عاشورا
6⃣كتاب كشتی نجات
7⃣كتاب تفسير سلام
8⃣كتاب اسرار نهفته در كلمهی مقدسهی اباعبدالله عليهالسلام
9⃣كتاب نظامسازی گمگشته جهان اسلام (نظامشناسی و نظامسازی بر اساس راهبردهای قرآنی و روایی)
👈 برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به پایگاه اطلاع رسانی موسسه قرآن و عترت صابره(س) مراجعه فرمایید.
www.sabereh.com
🔶موسسه قرآن و عترت صابره سلام الله علیها
@ostadzahedi
♦️مراسم هفتگی زیارت عاشورا در روز ولادت امام حسین(ع)
جمعه ۹۷/۱/۳۱ از ساعت ۹ الی ۱۱
👈خواهران و برادران
📕هیئت صابره(س): خ جمهوری اسلامی، خ حافظ، خ هاتف، نبش خيابان شهيدمحمدبيك، پلاك۶۴
@ostadzahedi
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۰ نظام شناسی (۱۶ فروردین۹۷) در یک نگاه:
1⃣👈پاسخ مستدل و قرآنی به شبههی "تربیت اصلاََ متعلق به ادیان نیست و مربوط به ارسطو است!"
🔹️یقیناََ هدف دین، تربیت است. این همه پیغمبر و ائمه برای تربیت انسان آمده و هدف تربیتی داشتهاند.
🔹️قرآن، معارفی در مبانی تربیت بیان فرموده که ارسطو نگفته است، مثل آیه:
۳۱ سوره بقره یا ۱۷۲ سوره اعراف که مبانی تربیتی اسلام است
🔹️اصلاََ امام زمان(عج) را برای چه میخواهیم؟ ظهور ایشان چه سودی دارد؟ میخواهد عالم را پر از عدل کند، برای چه؟
🔹️بر اساس قرآن تربیت قبل از آقای ارسطو و از هنگام خلقت آدم بوده است.
🔹️انکار تربیت در اسلام، انکار خدا و انکار آیات و روایات، انکار ولایت و امامت است.
🔹️تربیت نه تنها وجود دارد بلکه در اسلام ریشهای بسیار عمیقتر از حرفهای ارسطو دارد.
2⃣👈پاسخ به یک سوال: آیا بهشت قرب که حضرت آدم و حوا از آن هبوط کردند، در زمین بوده؟
🔹️با تدبر در آیات قرآن میفهمیم از زمانی که حضرت آدم (ع) اَعراض (صفات مادی و جسمانی) را پذیرفت، خاک و گل بوده است، که اینها مخصوص همین عالم است و در ملکوت چنین چیزی نیست و زمینی هستند.
🔹️حضرت آدم و حوا با وجود ملکوتی نمیتوانند در زمین باشند. بهشتی که آنها در آن بودند در همین زمین بوده اما چرا آن جا بهشت قرب بوده؟ زیرا صورت روحانی و نورانیشان به همراهشان و حاکم بر آنها بود. بهشت قرب هم همراهشان بود، نه به صورت سخت افزاری، بلکه به صورت نرم افزاری، شبیه روح.
🔹️تعلیم و تربیت اسلامی به ما میآموزد که چگونه دچار هبوط نشویم، و چگونه مراقب باشیم تا عصمت و پاکی خود را حفظ کنیم.
🔹️"کلماتی" که خداوند به حضرت آدم القاء کرد، حضرات اولیاء و ائمّه اطهار صلوات الله علیهم هستند.
🔹️بهشت قرب زوال پذیر بود ولی در بهشت خلد نه زوالی و نه هبوطی هست.
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @ostadzahedi
🌐 لینک متن کامل این گزارش در سایت صابره:
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1372
استاد مرتضی زاهدیعاشق شوید.mp3
زمان:
حجم:
5.85M
🎤استاد زاهدی
#کلیپ_صوتی
«وَاصْبِرْ نَفْسكَ مع الَّذِينَ يَدْعونَ رَبهم...
مبارک باشد بر هر که در این آتش است»
ای که عاشق نهای، حرامت باد
زندگانی که میدهی بر باد
➡️ eitaa.com/ostadzahedi