eitaa logo
استاد زاهدی
752 دنبال‌کننده
378 عکس
27 ویدیو
9 فایل
✅موسسه قرآن و عترت صابره سلام الله علیها 📕شرح زیارت عاشورا 🌙اسلامی کردن علوم 📝نظام سازی قرآنی 📖تعلیم و تربیت قرآنی 🔹استاد مرتضی زاهدی، موسس امور تربیتی در دوران شهید رجایی و از شاگردان شهید مطهری(ره) و آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) @sabereh_ir ادمین☎
مشاهده در ایتا
دانلود
مثل مادرم....mp3
10.55M
🎤استاد زاهدی 👈سه محور مبارزه حضرت زهرا(س): ▪️عدالت طلبی ▪️امر به معروف و نهی از منکر ▪️معرفت افزایی @OstadZahedi 🏴
📝جزوه «زائر حقیقی» ⬅️استاد زاهدی 💫برگرفته از سلسله مباحث @OstadZahedi 💠
📄فهرست مطالب: ✅وصال به حقیقت حضرت زهرا(س) سخت یا آسان؟ ✅راز مخفی بودن مزار حضرت زهرا(س) ✅زیارت فضایل اهل البیت از طریق معارف موجود در زیارت نامه های ایشان ✅کلاس درس حضرت زهرا(س)... 👇👇👇
زایر حقیقی.pdf
2.03M
📝 جزوه «زائر حقیقی» ⬅️استاد زاهدی 💫برگرفته از سلسله مباحث 📠 ۱۸ صفحه با کیفیت قابل چاپ 🔹موسسه قرآن و عترت صابره(س) @OstadZahedi 💠
ورع.mp3
16.82M
🎤استاد زاهدی ▪️ورع جواز ورود به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها ▪️راز توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها @OstadZahedi 🏴
📝استاد زاهدی: انتقام حقیقیِ شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها چگونه باید گرفته شود؟ ♦️بر اساس زیارت عاشورا، سه نوع ظلم در حق حضرت فاطمه(س) شده که باید سه نوع حق حضرت نیز گرفته شود: 🔹️۱- اولین ظلم: لَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَيْكُمْ اَهْلَ الْبَيْتِ طراحی اندیشه ظلم علیه اهل بیت و از بین بردن عظمت آنها. 🔹️۲- دومین ظلم: وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ وَ اَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتى رَتَّبَكُمُ اللهُ فيها از بین بردن مقام و رتبه و مرتبه الهی که خدا در میان مردم به اهل بیت(ع) داده بود. (ترور شخصیت، بی احترامی، قداست زدایی، حرمت شکنی و ضایع نمودن مقام اهل بیت در بین مردم) 🔹️۳- سومین ظلم: وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْكُمْ آتش زدن درب خانه حضرت زهرا(س) و قتل و شهادت ایشان و اهل بیت(ع) به وسیله حبس، مسمومیت و... . 💠چون دو حق اهل بیت(ع) در دو فراز قبلی از بین رفته بود، حق سوم نیز با شهادت آنها از بین رفته است. هرگاه سه حقی که از اهل بیت گرفته شده جبران شود، انتقام حقیقی خون حضرت زهرا(س) گرفته شده است: 🔸️۱- اولین حقی که باید گرفته شود، آگاه کردن و روشن شدن همه کسانی است که به خاطر اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ... تاکنون دچار انحراف و گمراهی شدند که به طور طبیعی شیعه خواهند شد. 🔸️۲- دومین حق این است که مقامات اهل بیت(ع) در میان مردم به جای خود بازگردد و خط امامت و ولایت الهی در جهان حاکم شود. یعنی سیره، روش و امر و نهی اهل بیت(ع) در جامعه مسلمین و مومنین و بشریت رواج داشته باشد. 🔸️۳- حق سوم: انتقام خون حضرت زهرا(س) و اهل بیت نه فقط از افراد خاص قاتل، بلکه از همه غاصبین حق، از همه ظالمین جهان، از همه حامیانِ قاتلین اهل بیت(ع). 💠لذا با بیرون کشیدن جنازه یک قاتل و آتش زدن وی، حق اهل بیت(ع) جبران نمی‌شود. هرگاه این سه ظلم، با احقاق حق هر کدام جبران شود، می‌توان گفت انتقام خون حضرت زهرا(س) گرفته شده است. 📕برگرفته از سخنرانی استاد زاهدی در جلسه زیارت عاشورا و روضه هفتگی، دفتر مرکزی موسسه صابره(س) جمعه ۴ بهمن ۹۸ ➡️ @OstadZahedi
🎤لینک صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در نشست دانشجویی با حضور بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان زنجان (بهمن ۱۳۹۸) 👈موضوع: 🔹️تحول در آموزش و پرورش و وظایف معلمان در این زمینه 🔹️حق و حقیقت، محور و اساس تعلیم و تربیت اسلامی است. 👇👇👇 http://sabereh.com/goftar/sotkamel/motefareghe/s1200 @OstadZahedi 💠
🔰جلسه ۲۶۶ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. (۱۰ بهمن ۹۸) موضوع: 👈مصائب و غریبی و مظلومیت و شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها از صدر اسلام تا دهه اخیر و مقطع کنونی 👈پیروزی‌ها و عنایات حضرت زهرا (س) در بالا رفتن عزت شیعه و معرفی مکتب تشیع علوی و فاطمی به جهانیان 🎤صوت کامل این جلسه در سایت صابره: 🌐http://sabereh.com/goftar/sotkamel/nezam/s1198 ➡️ @OstadZahedi
📝اهم موضوعات سخنرانی استاد زاهدی در جلسه زیارت عاشورا و روضه هفتگی، دفتر مرکزی موسسه صابره(س) جمعه ۱۱ بهمن ۹۸ 💠شرح و تفسیر فراز زیارت عاشورا: فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِی أَکْرَمَنِی‏ بِمَعْرِفَتِکُمْ‏ وَ مَعْرِفَةِ أَوْلِیَائِکُمْ وَ رَزَقَنِی الْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِکُمْ أَنْ یَجْعَلَنِی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ 💠اهمیت مقام معیّت با اهل بیت علیهم السلام در زیارت عاشورا 💠راه‌های رسیدن به مقام معیّت 💠اهمیت مقام معرفت به اهل بیت و معرفت به اولیای اهل بیت سلام الله علیهم ➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۲۶۷ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. (۱۷ بهمن ۹۸) 👈موضوع: 🔹️شاخصه‌های مدرسه اسلامی که بر اساس حق و باطل بنا می‌شود 🔹️عدم توجه آموزش و پرورش و دانشگاه به تفاوت‌های فردی، تفاوت دختر و پسر و وجود استعدادهای متنوع 🎤صوت کامل این جلسه در سایت صابره: 🌐http://sabereh.com/goftar/sotkamel/nezam/s1198 ➡️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۶۷ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. (۱۷ به
👈اهم عناوین مطرح شده توسط استاد زاهدی در جلسه ۲۶۷ نظام‌شناسی (۱۷ بهمن ۹۸): 🔹️اساس و مبنای تعلیم و تربیت اسلامی، حق و باطل است، حال این موضوع با کلاس‌ها، معلمان، درس‌ها، سطوح تحصیلی، دانشگاه و... چه تناسب و ارتباطی دارد؟ 🔸️اسلام، عیارش حق است. هر کاری، هر کلاسی، هر سطوح تحصیلی و... را با عیار و میزان حق مقایسه می‌کند. هر چیزی که حق بود، تایید می‌کند و هر چیزی که باطل بود، رد می‌کند. 🔹️خواندن و نوشتن، ریاضیات، تلاوت قرآن، تفاوت‌های فردی، تفاوت‌های ذهنی، بهره‌های متفاوت هوشی و... جزو نیازهای به حق هستند. لذا باید برای اینها برنامه‌ریزی کرد و بر اساس آن، آموزش‌ها را طراحی نمود. 🔸️در یک کلاس ۳۰ نفره، ۳۰ استعداد متنوع و متفاوت وجود دارد. خُلِقَ الانسانَ بالتفاوت: انسان با تفاوت خلق شده است. "وَ رَفَعَ بَعْضَكُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجَاتٍ" (انعام:۱۶۵). 🔹️مدرسه‌ای که محور آن، بر مبنای حق بنا شده است، مراقب این تفاوت‌ها و حالات و استعدادهای متنوع هست. این استعدادها از جانب هستی در اختیار هر فرد گذاشته شده است تا عالم هزار رنگ و زیبا شود. 🔸️در اسلام، آدم بی استعداد نداریم اما در آموزش و پرورش فعلی، همه را تحت یک قالب می‌سنجد و هر دانش‌آموزی را که در آن قالب نگنجد، بی استعداد می‌نامند. 🔹️در حال حاضر آموزش‌ها و پرورش‌ها بر اساس نیازها و استعدادها نیست. 🔸️مدرسه اسلامی که بر محور حق و باطل بنا می‌شود، اساسش بر شناخت استعدادهاست که اگر شناخت‌ها درست باشد، پرورش‌ها و تربیت‌ها درست در خواهد آمد، چون بر اساس شناخت‌های صحیح است. 🔹️آموزش و پرورش به تفاوت‌ها توجه ندارد و حتی تفاوت‌های بسیار واضح مثل تفاوت تربیت دختر و پسر را درک نمی‌کند. 🔸️در آموزش و پرورش و دانشگاه ما، استعدادهای باطنی مثل قلب، عقل ملکوتی، اراده و ذائقه‌های انسانی مورد توجه قرار نمی‌گیرند، در حالیکه همه دروس فعلی می‌بایست مقدمه‌ای برای پرورش استعدادهای باطنی باشند که اصلی‌ترین استعدادهای انسانی هستند. 🔹️بشریت از استعدادهای شایسته خودش محروم می‌شود، زیرا در تعلیم و تربیت غربی، نهایت رشد و استعداد تا آنجاست که به درد کارخانجات و صنایع بخورد. در آموزش و پرورش غربی، حکیم نمی‌سازند در حالیکه اسلام در حوزه بهداشت، حکیم تربیت می‌کند. 🔸️اکنون نیمی از جامعه بشری به عنوان زن، از تعلیم و تربیت مطابق با استعدادهایشان محروم هستند و نمی‌توانند مطابق با نیازهایشان، آموزش ببینند... ➡️ @OstadZahedi
📝آیت‌الله سیدعلی‌قاضی(ره): روضه‌ی هفتگی ولو دو سه نفر باشد، اسباب گشایش امور است... مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در موسسه صابره(س) 🔹با سخنرانی استاد زاهدی 🔹و مداحی برادر عبدالحسین کریما 👈 جمعه‌ ۲۵ بهمن ۹۸ 👈از ساعت ۹ صبح @OstadZahedi 💠
💠مقام حضرت فاطمه(س) بقدری بالاست که رضایت او معادل شده با رضایت خدا. 💠چهارده صلواتی (فاطمی) که در آغاز جلسات می‌فرستیم برای این است که درهای آسمان را بر قلب‌های ما باز کنند و قفل‌های قلب ما برداشته شود. 💠خشمگین‌ترین حالات شیطان به خاطر تشکیل مجالس منصوب به حضرت فاطمه سلام الله علیها است. 📃برگرفته از سخنان استاد زاهدی از جلسه ۱۹۸ و ۲۰۲ دوره آموزشی نظام‌شناسی @OstadZahedi 💠
🔰جلسه ۲۶۹ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. (اول اسفند ۹۸) 👈موضوع: 🇮🇷نکاتی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی ➡️ @OstadZahedi
نکاتی درباره انتخابات.mp3
7.71M
🎤استاد زاهدی 🇮🇷نکاتی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی @OstadZahedi 🇮🇷
بسمه تعالی به اطلاع دانش‌پژوهان محترم دوره آموزشی نظام‌شناسی می‌رساند که کلاس فردا (پنجشنبه هشتم اسفند ۹۸) دایر می‌باشد.
📝آیت‌الله سیدعلی‌قاضی(ره): روضه‌ی هفتگی ولو دو سه نفر باشد، اسباب گشایش امور است... مراسم زیارت عاشورا و عزاداری شهادت امام هادی(ع) در موسسه صابره(س) 🔹با سخنرانی استاد زاهدی 🔹و مداحی برادر عبدالحسین کریما 👈 جمعه‌ ۹ اسفند ۹۸ 👈از ساعت ۹ صبح @OstadZahedi 💠
به مناسبت ۸ اسفند، روز امورتربیتی 👈گفتاری از استاد زاهدی (موسس امور تربیتی و معاون شهیدان رجایی و باهنر) 💠نهاد امور تربیتی با سی هزار نیرو در سراسر کشور عمل کرد و کل جامعه را تحت تاثیر قرار داد. افراد شاخصی مثل و و نه تنها هوادار آن بودند بلکه پشتیبانی می‌کردند و در حمایت از آن سخنرانی کردند؛ همچنین نیز چندین بار آن را مورد تایید قرار دادند و فرمودند اگر امور تربیتی نداشتیم و تاسیس هم نشده بود می‌بایست دوباره تاسیس شود. 💠این جمله رهبر گواه است که امور تربیتی ظرفیت بیش از یک طرح ملی را در صورت تاسیس دارد و نشان می‌دهد که مثل بسیج، سپاه، جهاد سازندگی، انقلاب فرهنگی و... جزو سرمایه‌های فکری جمهوری اسلامی در تعاملات فرهنگی و فکری با غرب بوده است که در صورت اصلاح، تقویت و پیگیری، یکی از سرمایه‌های بزرگ و از اسباب پیروزی جمهوری اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر و در عرصه تعاملات فرهنگی جهانی می‌باشد. 💠آنچه مسلم است آن است که پیروان با فعالیت و حضور "امور تربیتی" مخالفند و تلاش می‌کنند که آن را ریشه‌کن کنند و از خاطر ملت محو نمایند. 💠تاکنون نیز سعی کرده‌اند به جای آن سازمان دانش‌آموزی که نام اصلی آن پیش آهنگی است را جایگزین کنند و متاسفانه با پشتیبانی اندیشه‌های غربی تا اندازه‌ای موفق هم بوده‌اند. 💠اما با فرمایشاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره "امور تربیتی" فرمودند؛ بر تمام نیرو‌های انقلابی فرهنگیان متعهد واجب است که در احیای آن بکوشند و فرمایشات رهبر انقلاب را بر زمین نگذارند. 💠زیرا همانطور که اشاره شد سازمان دانش‌آموزی ریشه در پیش‌آهنگی دارد که عقبه آن در اندیشه‌های غربی ست اما "امور تربیتی" دارای مبانی عمیق اسلامی و قرآنی است که موجب پایداری آن تا ابد خواهد شد. 💠در این زمینه دفتری تاسیس شده است و طبق قانون ، دلسوختگان و محققین جمع شده‌اند و دوره‌های آموزشی را برگزار کرده‌اند و تاکنون نزدیک به هزار جلسه آموزشی به اجرا گذاشته شده است. 💠اکنون که ، یادگار شهیدان رجایی و باهنر، به یاری عمار‌های انقلاب اسلامی نیاز دارد، محققان این مجموعه در تلاشند تا مکتب تربیتی اسلام را مطابق با آخرین نظرات علمی ارائه نمایند و صدای "هل من ناصر" قرآن کریم را به گوش عاشقان ولایت برسانند... (۸ اسفند ۱۳۹۷) ➡️ @OstadZahedi
💠هشتم اسفند 📃روز امور تربیتی @OstadZahedi
📃باز نشر سخنرانی استاد زاهدی در همایشی در جمع مربیان امور تربیتی 💠بعد از پيروزی انقلاب "روزی شهيد رجايی به من گفت: يادت هست كه مردم خانه‌هايشان را می‌فروختند تا كنار مدارس ما خانه بخرند و بچه‌هايشان را به اين مدارس بفرستند، حالا بياييد همه مدارس را اسلامی كنيم". 💠يكی از نقاط ضعف نظام آموزشی قبل از تاسيس امور تربيتی این بود که در آن دوره علوم طبيعی مثل فيزيك و شيمی، آزمايشگاه و كارگاه داشت اما علوم انسانی مثل درس‌های دينی، علوم اجتماعی، هنر و اخلاق كارگاه آموزشی نداشت، ما به كمك مدير و معلم آمديم تا نظام آموزشی بارور شود. ما برای دروس انسانی كارگاه آموزشی تاسيس كرديم. 💠هر كسی که امور تربيتی را مقابل و رو در روی نظام آموزشی قرار می‌دهد، امور تربيتی را نشناخته است. 💠همه چيز آموزش است، ما چيزی جز آموزش نداريم؛ تنها راه تربيت، آموزش است؛ اگر آموزش‌ها جهتِ صحيح بگيرد، نتيجه تربيتی می‌گيريم. 💠يكی ديگر از دلايل تاسيس امور تربيتی، وارد كردن "ادراكات فوق حسی" در برنامه آموزشی مدارس است. 💠انديشه پوزيتيويسم متكی به حواس پنجگانه و ادراكاتی است كه مركز آن در مغز و ذهن است. علوم و غربی، پوزيتيويستی است. به همين دليل از ادراكات فوق حسی چيزی نمی‌فهمند. 💠 عاجز است. شجاعت، ايثار، شهادت، فداكاری و ساير عواطف عالی انسانی از ادراكات فوق حسی هستند و مركز آن قلب است. مديريت رفتار در دست قلب است... 💠هرگونه تمايزگذاری بين معلمان و مربيان، مردود است. بحث امور تربيتی دفاع از برنامه است نه از فرد؛ اينكه بعضی‌ها مطرح می‌كردند كه امور تربيتی با معلمان در رقابت و تضاد است، موضوعی غلط است. بين معلمان افرادی وجود دارند كه می‌توانند كار تربيتی كنند. ➡️ @OstadZahedi
📝استاد زاهدی: مسئله کرونا و درست و غلط آن با نگاه اسلامی و معنوی، راه‌حل نجات از کرونا: هم بهداشت و هم دعا 💠اهل بیت علیهم‌السلام با افراد جذامی زمان خودشان، برخلاف جوی که حاکم بود، با ملاحظات بهداشتی دلجویی می‌کردند. 💠اینک در کشور ما با توجه به ویروس کرونا، یک سنت بسیار غلط دارد پایه‌گذاری می‌شود و رواج پیدا می‌کند که به جای "آموزش رعایت بهداشت و پرهیز و توجه و مراقبت فردی و جمعی"، صورت مسئله را پاک و همه‌ی کشور از مدرسه تا هیات و مساجد و نمازجمعه وحرم‌ها را تعطیل می‌کنند که صحیح نیست. 💠در گذشته که در همین ایران بیماری وبا می‌آمد و شاید یک سوم مردم هم می‌مردند، بجای اینکه آموزش ببینند که دست روی خود را بشویند و به جای برخورد با مرض و راه نجات از آن، با مریض برخورد می‌شد و در قلعه‌ها نگهداری می‌شدند تا بمیرند. 💠چکار باید کرد؟ قبل از اینکه غربی‌ها و مدرن‌ها بخواهند به ما رعایت بهداشت را یاد دهند، ذات دستورات و احکام اسلام پر از پاکی، عفت، نظافت، زیبایی، آرامش و صحت، عافیت و عبادت است، به شرط رعایت و عمل. 💠راه حل مسئله، پاک کردن صورت مسئله مانند قدیم (زندانی کردن در قلعه‌ها تا رسیدن مرگ) و یا تعطیل کردن فعلی نیست. راه حل، پرهیز و آموزش، همراه با دعا است. 💠از طرفی آنهایی که زمینه گرفتن این بیماری را دارند و یا دچار شبه کرونا و یا سرماخوردگی و آنفولانزا شده‌اند، حضور عمومی آنها در جامعه و آلوده کردن دیگران و عدم رعایت موارد بهداشتی، نوعی خیانت و جنایت و حق‌الناس است. 💠لذا غیر از توصیه‌های بهداشتی، توجه و مراقبت ظاهری، آموزش و پرهیز، راه‌حل دیگر، دادن صدقات است. 💠راه حل مهم دیگر روی آوردن به دعا و استغفار، توبه، انابه و توسلات است: «قُلْ ما يَعْبَؤُا بِکُمْ رَبِّي لَوْ لا دُعاؤُکُمْ» (فرقان:۷۷) و یا«قُلْ لَنْ يُصِيبَنَا إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا ۚ وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ» (توبه: ۵۱) بگو خداوند از مصیبت‌ها، جز آنچه که در سرنوشت و مقدرات حتمی ما نوشته شده، بر سر ما نمی‌آورد. 💠این خودش یک حرز است که اگر بنویسیم در جیب بگذاریم، با رعایت بهداشت و توجه لازم، مریضی مثل کرونا نمی‌گیریم. 💠خداوند نسبت به دعا و دعاکننده لطف عجیبی دارد. فرشته‌ها دل‌ها را شستشو و آرامش می‌دهند. هرکس به رحمانیت خدا متوسل شود مورد رحمت قرار می‌گیرد. 💠خداوند در ابتدا درب جهنم را باز نکرده، اول در بهشت را باز کرده است. النظافه من الایمان، بهداشت برای مومنین است که برتر از بهداشت ادعایی غربی‌های به ظاهر متمدن و شیک است، و علاوه بر نظافت ظاهری، نسبت به نجس و پاکی و تطهیر باطنی و معنوی نیز دستورالعمل دارد و کسانی که رعایت می‌کنند نهال و شکوفه ایمان را در قلب خود می‌کارند. 💠اسلام همه پرهیزهای بهداشتی و نحوه و روش آن را به ما یاد داده است اما نه فقط برای خواندن و دانستن، بلکه برای عمل کردن. آنگاه، پدرجد کرونا هم کاری از پیش نمی‌برد و دکترها و پرستاران محترم هم سرشان خلوت می‌شود. 💠دولت که دارد نمازجمعه را تعطیل می‌کند، بایستی گردشگری را هم تعطیل کنند زیرا بیماری‌های زیادی هم از طریق خارجی‌های گردشگر و یا بعضی از ایرانیان بی بند و بار که برای سفر تفریحی به خارج تردد دارند نیز منتقل می‌شود. 💠با تعطیل کردن حل نمی‌شود. به جای فیلم سینمایی، آموزش را سی برابر کنند. ما با رحمت و ایمان زنده هستیم و امید داریم و اگر دستور اسلام رعایت شود، دور هم جمع می‌شویم و از خطرات نیز حفظ می‌شویم. 💠اگر چه معلوم نیست دولت روحانی چه شیشه خورده و بی صداقتی دارد که حتی اطلاع‌رسانی هایش، به جای آموزش و هوشیاری و پرهیز مردم، آنها را مضطرب و نگران می‌کند! 📕برگرفته از سخنرانی استاد زاهدی در روز جمعه ۹ اسفند ۹۸ بعد از مراسم روضه و زیارت عاشورا ➡️ @OstadZahedi
👆👆👆✅قابل استفاده برای مبلغین و مبلغات محترم، روحانیون و اساتید محترم، دانش‌پژوهان موسسه صابره(س) و سایر علاقمندان به مباحث اسلامی
🎤لینک صوت کامل تدریس استاد زاهدی با موضوع "فلسفه ابتلائات" در قالب ۶ جلسه 👈با توجه به شرایط فعلی کشور و دنیا درباره ویروس کرونا، گوش دادن این جلسات بسیار مفید ارزیابی می‌شود. 1⃣جلسه اول: فلسفه ابتلائات از ديدگاه قرآن و روايات درباره تبيين اسرار حوادثی مثل سيل و زلزله و...   2⃣جلسه دوم: بيان تفاوت اجل مشروط و اجل مسمی - بيان تفاوت مفهوم قضا و قدر- سومين علت از دلايل ايجاد حوادث و بلايای فردی و جمعی   3⃣جلسه سوم: آنگاه كه مرگ و ميرها و درد و رنج‌ها و حوادث طبيعی و غير طبيعی هدف ابتلائات الهی باشد- مفهوم بلا و ابتلاء از ديدگاه قرآن و روايات   4⃣جلسه چهارم: آنگاه كه در پس مرگ و ميرها و  درد و رنج‌ها و حوادث طبيعی و غير طبيعی عنايات الهی نهفته باشد   5⃣جلسه پنجم: آنگاه كه حوادث اعم از فردی و جمعی و طبيعی و غير طبيعی رنگ فتنه به خود بگيرد   6⃣جلسه ششم: آنگاه كه در پس مرگ و ميرها و  درد و رنج‌ها و حوادث طبيعی و غير طبيعی رنگ عذاب به خود بگيرد 🌐لینک دانلود فایل سخنرانی صوتی این جلسات: http://sabereh.com/goftar/sotkamel/motefareghe/s1127 @OstadZahedi ❇️
👆👆👆✅قابل استفاده برای مبلغین و مبلغات محترم، روحانیون و اساتید محترم، دانش‌پژوهان موسسه صابره(س) و سایر علاقمندان به مباحث اسلامی
دعای هفتم صحیفه سجادیه.mp3
10.69M
🎧صوت دعای هفتم صحیفه سجادیه دعایی که رهبر انقلاب که امروز خواندن آن را در دوران شیوع بیماری توصیه کردند با صدای 💠 @Ostadzahedi