eitaa logo
استاد زاهدی
765 دنبال‌کننده
379 عکس
27 ویدیو
9 فایل
✅موسسه قرآن و عترت صابره سلام الله علیها 📕شرح زیارت عاشورا 🌙اسلامی کردن علوم 📝نظام سازی قرآنی 📖تعلیم و تربیت قرآنی 🔹استاد مرتضی زاهدی، موسس امور تربیتی در دوران شهید رجایی و از شاگردان شهید مطهری(ره) و آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) @sabereh_ir ادمین☎
مشاهده در ایتا
دانلود
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۸۹ نظام شناسی (۲۴ اسفند۹۶) در یک نگاه: 1⃣👈ادامه مبحث هبوط حضرت آدم و حوا و استخراج برنامه‌های تربیتی از آن 2⃣👈مبحث تربیت دینی از طریق قلب 🔹️تربیت معنوی فقط با پرورش قلب ممکن است 🔹️ابزار فهم و درک معنویات را خداوند به ما عنایت فرموده است که همان قلب است 🔹️چگونگی درک کلمات الهی توسط قلب 🔹️تنها راه نجات، درکِ القاءِ کلمه است و بدون آمادگی قلب، القاءِ کلمه نمی‌شود! 🔹️ارتباط با غیب و ملکوت و قرآن و اهل بیت(ع)، بدون قلب محال است 🔹️اگر کسی قلب سلیم داشت، کلمات الهی به او القاء می‌شود و او هم درک می‌کند 🔹️تربیت دینی با برقراری زنگ دینی و قرآن در مدارس محقق نمی‌شود بلکه با تربیت قلبی است که محقق می‌شود. باید قلب بچه‌ها و مادران و پدران را فعال کنیم 🔹️با مسموعات و محفوظات کسی تربیت دینی نمی‌شود. شخصیت باطنی فرد باید عوض شود 🔹️با ابزار دنیایی نمی‌توان بچه را تربیت آخرتی کرد. تربیت معنوی، ابزار خاص خود را دارد: یعنی قلب 🔹️با ظاهریات نمی توان باطنیات را تربیت کرد 🔹️خداوند ابزار دیدن و شنیدن و فهمیدن آخرت را به ما داده است: قلب 3⃣👈مبحث ضرورت کنترل امیال و غرائز 🔸️هدف غرایز و امیال، اداره امور دنیایی انسان است ولی اگر از این امیال لحظه‌ای غفلت شود، ناگهان ایمان انسان را نابود می‌کند! 🔸️امیال از عمیق‌ترین نقطه روح انسان یعنی قلب شروع می‌شود و لوازم زندگی دنیایی است، خداوند دستور به کنترل داده، نه دستور به ریشه‌کن کردن میل‌ها 🔸️مدرسه‌ای باید داشته باشیم که چگونگی کنترل کردن امیال را یاد بدهد 4⃣👈پاسخ مستدل و قرآنی به شبهه‌ی یکی از اساتید که گفته بود تربیت اسلامی نداریم! 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... @ostadzahedi 🌐 لینک متن کامل این گزارش درسایت صابره sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1371
🔰جلسه ۱۹۰ نظام شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۱/۱۶ 🔹پاسخ کاملتر به شبهه‌ی "تربیت دینی وجود ندارد!" 🔹بهشت قرب و هبوط آدم و رابطه آن با تربیت اسلامی @ostadzahedi
🔰جلسه ۱۹۱ نظام شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۱/۲۳ 🔹روز بعثت پیامبر(ص)، روز معرفت است 🔹سیر تحولات خلقت حضرت آدم، مبانی برنامه‌های تربیتی قرآن است @ostadzahedi
🌺حضرت امام خمینی(ره): سرّ بعثت حضرت رسول اکرم(ص)، تزکیه امّت و تعلیم و تربیت امّت است. 🌹موسسه قرآن و عترت صابره(س)، پیشرو در نظام‌سازی تعلیم و تربیت قرآنی 🌐 @ostadzahedi
📝چرا ماباید نظامات غربی را بشناسیم؟ /اين دستور قرآن است كه بايد دينِ دشمن و «ماتَعبُدونِ» آنها را بشناسيم تا بتوانيم بگوييم «لا اَعبُدُ» 💠چرا ماباید نظامات غربی را بشناسیم؟ اگر شناخت دينِ دشمنان برای ما ضرورت نداشت، خداوند در قرآن نمی‌فرمود: «لا اَعبُدُ ما تَعبُدون». حال، «ماتَعبُدونِ» آنها چيست كه ما نبايد آن را «اَعبُدُ» كنيم؟ 💠يعنی، ای پيامبر! اين دكترين را بايد در انقلابت حاكم كنی كه هر چيزی كه آنها به سمت پرستش آن و برقراری سيستم آن، حركت می‌كنند، تو انكار كنی و مخالفت كنی. 💠حال، معبود آنها چيست؟ سيستم‌های آنها چيست؟ نظامات آنها چيست؟ اين به ما درس می‌دهد كه نظامات آنها را بشناسيم. 💠ببينيم چه بيماری‌ها و ويروس‌هايی در نظام بانكداری جهان كفر و سكولار (كه اكنون در كشور ما حاكم است) وجود دارد؟ نظام رسانه و اينترنت و فيس‌بوك چه ويروس‌هايی دارد؟ نظام روابط بين‌الملل چه ويروس‌هايی به همراه خودش می‌آورد؟ نظام دانشگاهی آنها، چه مشكلاتی برای ما می‌آورد؟ 💠لذا اول بايد «ماتَعبُدونِ» آنها را بشناسيم تا بتوانيم بگوييم «لا اَعبُدُ». 💠بنابر سوره كافرون، اين دستور قرآن است كه بايد دينِ آنها و ماتَعبُدونِ آنها را بشناسيم... 📕برگرفته از تدریس استاد زاهدی در جلسه۴۸ دوره نظام‌شناسی، ۸ آبان ۹۳ 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، حقوق زن، اسلامی کردن علوم، شرح زیارت عاشورا و... ➡️ @ostadzahedi
💠آشنایی اجمالی با استاد زاهدی💠 بسمه تعالی ✳️استاد مرتضی زاهدی مؤسس و مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صابره سلام‌الله می‌باشند. (رئیس هیات علمی مؤسسه، آیت الله دکتر سيدمحمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم هستند). ✳استاد مرتضی زاهدی دارای مطالعات تخصصی در علوم حوزوی و دانشگاهی و تحقيقات فراوان در مدیریت، تعليم و تربيت، روانشناسی، نظام‌سازی و فرهنگ می‌باشند.   ✳ايشان در همين حوزه‌ها مطالعات بسياری با حضور در آمريكا و كشورهای اروپايی و عربی، داشته‌اند. 💠ایشان كه مؤسس نهاد امورتربيتی با نظارت شهيدان رجايی و باهنر و از پيشكسوتان تعليم و تربيت هستند، در عرصه‌های مختلف فرهنگی و پژوهشی دارای نظريات بسيار بديع و مترقی و جذاب می‌باشند. 💠ايشان از شاگردان شهيد مطهری و مرحوم آيت الله مجتهدی تهرانی و از جانبازان دوران دفاع مقدس می‌باشند. 💠عنوان رساله دكتری استاد زاهدی، شرح كفايه مرحوم آخوند است. 🚩استاد زاهدی خرداد ۱۳۸۹، دوره تربیت استاد در "مديريت و تعليم و تربيت قرآنی" را راه اندازی نموده‌اند و در آذر ماه سال ۱۳۹۰ انجمن نظام‌شناسي قرآنی در مديريت و تربيت اسلامی را تأسيس نمودند. 🚩شعبه موسسه صابره(س) در شهرستان پرند در شهريور ۱۳۹۳ توسط استاد زاهدی تأسيس گرديد. ✅در حال حاضر ايشان هر هفته پنجشنبه‌ها درس «نظام‌شناسی» را در دفتر مركزی مؤسسه صابره(س) تدريس نموده و «تعليم و تربيت اسلامی» را در شعبه پرند تدريس می‌نمايند. ✅همچنين دوره عالی «مديريت و تربيت اسلامی در تعليم و تربيت قرآنی» كه در سطح دكترا است، تحت نظارت و تدريس ايشان در حال برگزاری است. ✅از جمله تحقيقات و نظريات ايشان موارد زير را می‌توان نام برد: 1⃣نظريه‌ی مهندسی فرهنگی از ديدگاه اسلام 2⃣نظريه‌ی نقش زن در حيات انسانی از ديدگاه قرآن و روايات 3⃣نظريه‌ی انديشه‌های عاشورايی از ديدگاه قرآن و روايات 4⃣نظريه‌ی جنگ فرهنگی و مبارزه با ناتوي فرهنگی از ديدگاه قرآن و روايات 5⃣نظريه‌ی جهانی شدن از ديدگاه قرآن و روايات 6⃣نظريه و فلسفه ابتلائات از ديدگاه قرآن و روايات 7⃣نظريه نظام‌شناسی و نظام‌سازی بر اساس راهبردهای قرآنی و روایی   ✅استاد زاهدی صاحب تأليفات متعدد می‌باشد: 1⃣تصحيح كتاب شريف نهاية المأمول في شرح كفايةالاصول (در فقه و مبانی حقوق) - در چهار جلد 2⃣كتاب فلسفه فعاليتهای تربيتی (در سه جلد) 3⃣كتاب نظريه‌ی تربيتی اسلام يا مهندسی فرهنگی از ديدگاه قرآن و روايات (در دو جلد) 4⃣كتاب اسرار عاشقان و مقامات عارفان - در شرح انديشه‌های عاشورايی از ديدگاه قرآن و روايات (شرح زيارت عاشورا) – در چهار جلد 5⃣كتاب در عظمت زيارت عاشورا 6⃣كتاب كشتی نجات 7⃣كتاب تفسير سلام 8⃣كتاب اسرار نهفته در كلمه‌ی مقدسه‌ی اباعبدالله عليه‌السلام 9⃣كتاب نظام‌سازی گمگشته جهان اسلام (نظام‌شناسی و نظام‌سازی بر اساس راهبردهای قرآنی و روایی) 👈 برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به پایگاه اطلاع رسانی موسسه قرآن و عترت صابره(س) مراجعه فرمایید. Http://sabereh.ir 🔶موسسه قرآن و عترت صابره سلام الله علیها @ostadzahedi
🔰جلسه ۱۹۲ نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۱/۳۰ 🔹دروازه ماه شعبان با کلید صلوات باز می‌شود 🔹️وجود ارتباط ملکوتی و باطنی بین قلب شیعه و ماه شعبان @ostadzahedi
♦️مراسم هفتگی زیارت عاشورا در روز ولادت امام حسین(ع) جمعه ۹۷/۱/۳۱ از ساعت ۹ الی ۱۱ 👈خواهران و برادران 📕هیئت صابره(س): خ جمهوری اسلامی، خ حافظ، خ هاتف، نبش خيابان شهيدمحمدبيك، پلاك۶۴ @ostadzahedi
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۰ نظام شناسی (۱۶ فروردین۹۷) در یک نگاه: 1⃣👈پاسخ مستدل و قرآنی به شبهه‌ی "تربیت اصلاََ متعلق به ادیان نیست و مربوط به ارسطو است!" 🔹️یقیناََ هدف دین، تربیت است. این همه پیغمبر و ائمه برای تربیت انسان آمده و هدف تربیتی داشته‌اند. 🔹️قرآن، معارفی در مبانی تربیت بیان فرموده که ارسطو نگفته است، مثل آیه: ۳۱ سوره بقره یا ۱۷۲ سوره اعراف که مبانی تربیتی اسلام است 🔹️اصلاََ امام زمان(عج) را برای چه می‌خواهیم؟ ظهور ایشان چه سودی دارد؟ می‌خواهد عالم را پر از عدل کند، برای چه؟ 🔹️بر اساس قرآن تربیت قبل از آقای ارسطو و از هنگام خلقت آدم بوده است. 🔹️انکار تربیت در اسلام، انکار خدا و انکار آیات و روایات، انکار ولایت و امامت است. 🔹️تربیت نه تنها وجود دارد بلکه در اسلام ریشه‌ای بسیار عمیق‌تر از حرفهای ارسطو دارد. 2⃣👈پاسخ به یک سوال: آیا بهشت قرب که حضرت آدم و حوا از آن هبوط کردند، در زمین بوده؟ 🔹️با تدبر در آیات قرآن می‌فهمیم از زمانی که حضرت آدم (ع) اَعراض (صفات مادی و جسمانی) را پذیرفت، خاک و گل بوده است، که اینها مخصوص همین عالم است و در ملکوت چنین چیزی نیست و زمینی هستند. 🔹️حضرت آدم و حوا با وجود ملکوتی نمی‌توانند در زمین باشند. بهشتی که آنها در آن بودند در همین زمین بوده اما چرا آن جا بهشت قرب بوده؟ زیرا صورت روحانی و نورانیشان به همراهشان و حاکم بر آنها بود. بهشت قرب هم همراهشان بود، نه به صورت سخت افزاری، بلکه به صورت نرم افزاری، شبیه روح. 🔹️تعلیم و تربیت اسلامی به ما می‌آموزد که چگونه دچار هبوط نشویم، و چگونه مراقب باشیم تا عصمت و پاکی خود را حفظ کنیم. 🔹️"کلماتی" که خداوند به حضرت آدم القاء کرد، حضرات اولیاء و ائمّه اطهار صلوات الله علیهم هستند. 🔹️بهشت قرب زوال پذیر بود ولی در بهشت خلد نه زوالی و نه هبوطی هست. 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @ostadzahedi 🌐 لینک متن کامل این گزارش در سایت صابره: http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1372
عاشق شوید.mp3
5.85M
🎤استاد زاهدی «وَاصْبِرْ نَفْسكَ مع الَّذِينَ يَدْعونَ رَبهم... مبارک باشد بر هر که در این آتش است» ای که عاشق نه‌ای، حرامت باد زندگانی که می‌دهی بر باد ➡️ eitaa.com/ostadzahedi
🔰جلسه ۱۹۳ نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۲/۶ 🔹از بزرگترین اعمال عبادی نیمه شعبان، معرفت افزایی و آگاهی جامعه است 🔹️نیمه شعبان روز عشقبازی با ذکر خداست
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۱ نظام شناسی (۲۳ فروردین ۹۷) در یک نگاه: 💠طبق آیه‌ی «وَلِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى فَادْعُوهُ بِها» یعنی جهت‌گیری تمام امور و شؤون ما (فردی، خانوادگی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی، سیاسی، حکومتی و مدیریتی) باید متوجه مفهوم والای «وَلِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى» باشد. فَادْعُوهُ بِها یعنی بچسبید، توسّل کنید، برنامه‌ریزی کنید؛ فعل امر و دستور است. 💠ما دستگاه ملکوت‌فهم داریم که باید فعال شود تا آهسته آهسته متوجه شویم. دستگاهی که قدرت فهم ملکوتی را دارد "قلب" است. قلب یعنی باطن انسان. اگر باطن ما نورانی شد و چشم و گوشش باز شد، با آن قدرت می توانیم حقایق را درک کنیم. 💠بعثت یعنی ارتباط ملکوت با عالم ارض و مُلک و ناسوت و اجسام و ماده. بعثت یعنی ارتباط حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) با ملکوت. 💠روز مبعث را باید به عنوان روز معرفت نام‌گذاری کرد. روزی که در این عالم پرده ها را کنار می‌زنند و اخبار نهان را به ما نشان می‌دهند 💠سیر تحولاتی که برای خلقت حضرت آدم (ع) محقق شد، مبانی تمام برنامه‌های پرورشی و تربیتی قرآن را تشکیل می‌دهد. تا اینها را ندانیم، نخواهیم فهمید برنامه تربیتی قرآن چیست. 💠نشانه‌های زیادی وجود دارد که بهشت قرب یک نرم‌افزار و اتفاق معنوی است و جسمانی نیست. 💠بهشت قرب حالت معنوی است، نعمات آنجا هیچ کدامشان باغ و جنگل نمی‌خواهد. هرکسی عصیان کند اخراج می‌شود. هرکسی عصیان کند این صفاتی که برای جسم انسان عادی است، مانند غذا و آب خوردن، رقابت و... تبدیل به موضوعی نابودکننده می‌شود. 💠استراحت و خواب، نیاز به آب و غذا، غضب و محبت، همه اینها ودایع الهی است، که اگر کنترل نشود، انسان را بیچاره می‌کند. 💠این ودایع الهی اول خادم هستند ولی اگر ادامه پیدا کنند و افسار گسیخته بشوند، صفات زشت می‌شوند. ریشه عرفان و اخلاق از اینجا شروع می‌شود. 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ eitaa.com/ostadzahedi 🌐 لینک متن کامل این گزارش درسایت صابره http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1373
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۲ نظام شناسی (۳۰ فروردین ۹۷) در یک نگاه: 💠بر پیشانی ماه مبارک شعبان، صلوات شعبانیه نوشته شده است. صلوات تنها یک ذکر نیست، یک کلید و شماره رمز است، باید با این شماره رمز وارد شعبان شویم 💠ماه شعبان ماه اهل بیت(ع) است و فرزندان حضرت زهرا (س) در این ماه به دنیا می‌آیند 💠 یک ارتباط طبیعی و ملکوتی و باطنی بین قلب شیعه و ماه شعبان وجود دارد 💠ماه شعبان ماه معامله با خداست، عوارض عبور آنهم صلوات بر محمد و آل محمد است 💠در ماه شعبان اگر عاشق نشویم در ماه مبارک رمضان اجازه ورود به ما نمی‌دهند 💠در آن ذوق و شوق، ملکوت را می‌دهند و دلواپسی به دنیا را از دل می‌گیرند و دلواپسی برای خدا را به قلب ما می‌دهند و باطن را شستشو می‌دهند و به ما عنایت می‌کنند 💠مراسمات این ماه را به شیرینی خوردن محدود نکنیم. شیرینی معنوی این ماه اینقدر زیاد است که آدم نمی‌تواند آرام بنشیند. شیرینی حقیقی، تبلیغات و تبریکات معرفتی است تا یک چیزی مردم یاد بگیرند 💠در ماه مبارکی وارد شدیم که دروازه این ماه و قلبها و نشاط‌ها، با صلوات بر محمد و آل محمد باز می‌شود 💠اهل بیت این دنیا را با آخرت معامله کردند. همه جای این دنیا برایشان زشت بود 💠اگر عاشق دنیا هستی، بدان از جنس همان دشمنان اهل بیت هستی! ولی عاقل دنیا را به صورت کالایی می‌بیند که باید با آن جنس آخرتی و ملکوتی بخرد 💠«وَ اصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَداةِ وَ الْعَشِيِّ يُريدُونَ وَجْهَهُ وَ لا تَعْدُ عَيْناكَ عَنْهُمْ تُريدُ زينَةَ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ لا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنا قَلْبَهُ عَنْ ذِكْرِنا وَ اتَّبَعَ هَواهُ وَ كانَ أَمْرُهُ فُرُطاً» آیه ۲۸ سوره کهف، آیه عرفان و معرفت است. شروع توسل است، به این روشنی دستور می‌دهد: تمام وجودت را بچسبان به آن کسانی که دائم چشمشان به جمال ماست. این آیه توسل است 💠زندگی و حیات شیعه به محبت‌ها و عشق‌ها به محمد و آل محمد علیهم السلام بستگی دارد 💠شیعه باید با عشق و نور حضرت مهدی(عج) زندگی کند. الگوی ما، شیعیان خالص هستند که در روز شهادت یا میلاد اهل بیت علیهم السلام عاشقی و ابراز ارادت خودشان را نشان می‌دهند. آرام نمی‌نشینند و به یک جعبه شیرینی دادن بسنده نمی‌کنند... 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi 🌐 لینک متن کامل این گزارش درسایت صابره http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1374
🎤سخنرانی استاد زاهدی با موضوع: 💠حالات و برنامه های منتظران حقیقی💠 🔹️فاطمیه ۱۳۸۷ 🔹️ده جلسه صوتی در آدرس👇 http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/motefareghe/s1174
💠نشانه های انتظار حقیقی و وظایف منتظران صادق💠 🔹یکی از علامت‌های آمادگی برای ظهور و دعوت از امام زمان (عج)، فراهم نمودن "نظام انتظار" و زمینه‌سازی برای قیام جهانی حضرت است که مسئولیت آن، نه فقط بر دوش حکومت جمهوری اسلامی و مسئولان و مدیران، حوزه‌ها و دانشگاه است، بلکه بر دوش تک تک آحاد مسلمانان طرفدار اسلام ناب و و ولایت فقیه نیز هست. 🔸باید نظام انتظار صحیح و حقیقی را از مبانی و معارف اسلامِ ناب شناخت و استخراج کرد و به جامعه ارائه داد. 🔹همگان باید در فراهم نمودن این نظام نقش داشته باشند تا جزو منتظران به حساب آیند. 🔸دوران انتظار یعنی، فراهم کردن نظاماتی که اسلام و اهل بیت(ع) گفتند. 🔹باید این نظامات را از مبانی اسلام، قرآن و معارف اهل بیت استخراج کرد و در جامعه ترویج و تبلیغ کرد و رواج داد و خود نیز عامل باشیم تا آنگاه بگوییم و شعار دهیم و مدعی باشیم که: آقا جان! حالا خانه و زندگی شخصی، و جامعه (محله، شهر، استان، کشور و همه فضاها) را آماده کردیم، حالا بیا! 🔸در این صورت، هر کسی که در این مسیر از نظر جان و مال، زبان و آبرو، مجاهدت و تلاش، یک قدم و یک ریال و یک آجر کمک کرده باشد، او جزو منتظران حقیقی و دعوت کنندگان صادق برای ظهور حجت است... 📕 استاد زاهدی، موسسه قرآن و عترت صابره (س) @ostadzahedi
هدایت شده از پند عارفانه
💠حقیقتِ نیمه شعبان را با معرفت‌افزایی، گرامی بداریم💐 ✅سوالاتی که در رابطه با ظهور و انتظار فرج حضرت ولی‌عصر (عج) مطرح است و هر کدام از ما به عنوان یک شیعه و محبّ آن حضرت، باید جواب آنها را بدانیم و یا به دنبال جواب باشیم:🔰 🔸️۱- هموطنان مسیحی، به اهل‌بیت (ع) ارادت دارند و علاقه خود را با پخش شیرینی یا غذا نشان می‌دهند، آیا ما هم سطح معرفتمان نسبت به اهل بیت(ع) فقط باید در حد شیرینی و نذری باقی بماند؟ 🔹️۲- چرا در ادبیات و ادعیه اهل بیت (ع)، در روز نیمه شعبان و در میان شادی و جشن، قرائت زیارت عاشورا تاکید شده است؟ متن زیارت عاشورا چه ارتباطی با میلاد حضرت مهدی (عج) دارد؟ 🔸️۳- غیبت امام دوازدهم یعنی چه؟ چرا ایشان در پس پرده‌ی غیبت هستند؟ فلسفه غیبت حضرت چیست؟ 🔹️۴- انتظار یعنی چه؟ منتظر چه چیزی باید باشیم؟ برای چه باید منتظر باشیم؟ وظیفه یک منتظر در دوران انتظار چیست؟ 🔸️۵- ظهور چه موانعی دارد و نقش ما به عنوان محبان و پیروان حضرت، برای رفع آن موانع چه می‌باشد؟ 🔹️۶- عوامل تاخیر ظهور چیست؟ برای تعجیل در ظهور، چکار باید کرد؟ نکند ما با زبان و دعا، تعجیل در ظهور را بخواهیم ولی اعمالمان مانع ظهور و باعث تاخیر در ظهور باشد؟ 🔸️۷- نشانه‌های دوستان و دشمنان حضرت صاحب‌الزمان (عج) چیست و چگونه می‌توانیم یاران حقیقی آن حضرت را شناخته و حمایتشان کنیم؟ 🔹️۸- ویژگی‌ها و نشانه‌های یک منتظر حقیقی فرج چیست؟ آیا فقط تبریک گفتن و شیرینی دادن و مراسم جشن، کفایت می‌کند؟ 🔸️۹- در دعای ندبه به دنبال چه هستیم و اشاره به بیش از ۳۰ صفت از مقامات ذاتی آن حضرت (مانند یَابنَ طه و یاسین) و اشاره به بیش از ۳۰ صفت از برنامه‌ها و قیام آن حضرت (مانند اَینَ المنتظر لاقامه امت) چیست؟ 🔹️۱۰- برنامه‌های اعلامی حضرت برای ایجاد انقلاب و حکومت عدل جهانی و مبارزه با مستکبران و منافقان و دشمنان اسلام، چیست؟ 🔸️۱۱- چگونه می‌توانیم با امام زمان خود، سنخیت داشته باشیم؟ تقرب به ساحت مقدس حضرت، یعنی چه؟ آیا باید به دنبال پیدا کردن وجود فیزیکی و رویت حضرت با چشم سر باشیم یا به دنبال نزدیک شدن به صفات و برنامه‌های حضرت و دیدن ایشان با چشم دل باشیم؟ 🔹️۱۲- به چه دلیل این گفته‌ی انجمن حجتیه: "برای تعجیل در ظهور باید بیشتر گناه کرد!" غلط و انحرافی است؟ 🔸️۱۳- چه کار کنیم تا به دام مدعیان دروغین ارتباط با امام زمان(عج) نیفتیم و فریب آنها را نخوریم؟ 🔹️۱۴- نقش انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و ولایت‌فقیه در دوران غیبت و انتظار چیست؟ وظیفه محبان و پیروان آن حضرت نسبت به انقلاب اسلامی و ولی‌فقیه زمان چه می‌باشد؟ 🔸️۱۵- روش‌ها و نحوه عمل مخالفین و دشمنان امام زمان(عج) برای ایجاد مانع و جلوگیری از ظهور چیست تا ما بتوانیم مخالف آنها عمل کنیم؟ 🔹️۱۶- رفتارهای ضدفرهنگی علیه ظهور چیست؟ رفتارهای موثر برای آمادگی در انتظار ظهور چیست؟ 🔸️۱۷- علت این همه دشمنی و تلاش جبهه کفر و نفاق در رویارویی اقتصادی، فرهنگی، نظامی، فضای مجازی، هنری و... با اسلام ناب چیست؟ منتظران ظهور برای مقابله و مبارزه با این دشمنی‌ها، چه وظایفی بر عهده دارند؟ اصولاََ تفاوت اسلام ناب با اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی در چیست؟ 🔹️و ده‌ها سوال دیگر... اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 📚کانال پند عارفانه🌺 💠 eitaa.com/joinchat/1423441920C5ed5a5d7e7 🌹
شاهدان گر دلبری زین سان کنند.mp3
8.39M
🎤استاد زاهدی (عج) شاهدان گر دلبری زین سان کنند زاهدان را رخنه در ایمان کنند... ➡️ @ostadzahedi
🔰جلسه ۱۹۴ نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۲/۲۰ 🔹ترامپ، تو غلط می‌کنی! ذکرُالله هست که صمدیت و عزت شیعه را نشان داد و باید در همه عرصه‌ها (بانکداری، هنر، فرهنگ، صنعت، مدیریت، دیپلماسی، دانشگاه و... ) ترجمه کارشناسی شود 🔹️نقشه جامع قرآن برای مربیان و متربیان @ostadzahedi 💠
هدایت شده از سلام
ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمده ایم.mp3
5.47M
🎤استاد زاهدی (عج) ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمده‌ایم از بد حادثه این جا به پناه آمده‌ایم ➡️ @ostadzahedi
هدایت شده از G kasra
گرفتار.mp3
5.13M
🎤استاد زاهدی کسی که عاشق دنیاست گرفتار است، گرفتاری حقیقی "غفلت" است. گاهی کاسه انسان را لب پر میکنند تا بسوی خدا برگردد... ➡️ @ostadzahedi
هدایت شده از سلام
غرب گرفتار وهم است.mp3
4.55M
🎤استاد زاهدی #قطعه_صوتی ◀️فلسفه و نظریات غرب آغشته به وهم است ➡️ @ostadzahedi
🎙برای دسترسی به فایل‌های صوتی تدریس‌های استاد زاهدی در دوره آموزشی نظام‌شناسی (جلسات اول تا ۱۹۴)، به لینک زیر مراجعه نمایید: 🌐 sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam ➡️ @ostadzahedi
📝استاد زاهدی: فعاليت ما در اين برنامه‌ها و كلاس‌ها، كار عميق و تدبّر در قرآن و كسب معرفت به ساحت مقدس حضرت صاحب الزمان(عج) است 💠در موسسه صابره سلام‌الله‌عليها و كلاس‌های دوره نظام‌شناسی، همه‌ی كار ما تدبّر در قرآن است. ببینیم قرآن و اهل البيت(ع) به ما چه می‌فرمايند. 💠مگر بالاترين عبادات از نگاه وحی در ماه مبارك رمضان، تلاوت و تدبّر و تمسّك به قرآن نيست؟ ما هم همين كار را می‌كنيم. 💠حاجات و نورانيت خود را از اين جلسات می‌گيريم. 💠در این کلاس‌ها، كار عميق و تدبّر در قرآن و كسب معرفت به ساحت مقدس حضرت صاحب الزمان(عج) صورت می‌گيرد. 💠در روزهای جمعه نیز زيارت عاشورا، حتی ايام نوروز و تعطيلات برقرار است... 📕برگرفته از سخنرانی استاد زاهدی در جلسات آموزشی دوره نظام‌شناسی 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi
📕کانال شرح و تفسیر زیارت عاشورا 💠زیارت عاشورا "دکترین شیعه" است 💠مطالب ناب و معتبر با موضوعات: 🔴در اهمیت زیارت عاشورا 🔴پیام‌های زیارت عاشورا 🔴شرح زیارت عاشورا 🔴معرفی کتاب‌ 🔴آداب قرائت زیارت عاشورا ♦️ eitaa.com/joinchat/3805675522C83b7fa74b6
هدایت شده از G kasra
بلبل پر کشیده زآشیانه من.mp3
10.93M
🎤استاد زاهدی #قطعه_صوتی #مناجات_با_امام_زمان(عج) هر که برش دلبری/ هست ولی بی تو من مضحکه ی عاشقان / در این میانه گشتم... اَینَ المُضطَرُ الّذَی یُجابُ اِذا دَعی... ➡️ @ostadzahedi