📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۸۹ نظام شناسی (۲۴ اسفند۹۶) در یک نگاه:
1⃣👈ادامه مبحث هبوط حضرت آدم و حوا و استخراج برنامههای تربیتی از آن
2⃣👈مبحث تربیت دینی از طریق قلب
🔹️تربیت معنوی فقط با پرورش قلب ممکن است
🔹️ابزار فهم و درک معنویات را خداوند به ما عنایت فرموده است که همان قلب است
🔹️چگونگی درک کلمات الهی توسط قلب
🔹️تنها راه نجات، درکِ القاءِ کلمه است و بدون آمادگی قلب، القاءِ کلمه نمیشود!
🔹️ارتباط با غیب و ملکوت و قرآن و اهل بیت(ع)، بدون قلب محال است
🔹️اگر کسی قلب سلیم داشت، کلمات الهی به او القاء میشود و او هم درک میکند
🔹️تربیت دینی با برقراری زنگ دینی و قرآن در مدارس محقق نمیشود بلکه با تربیت قلبی است که محقق میشود. باید قلب بچهها و مادران و پدران را فعال کنیم
🔹️با مسموعات و محفوظات کسی تربیت دینی نمیشود. شخصیت باطنی فرد باید عوض شود
🔹️با ابزار دنیایی نمیتوان بچه را تربیت آخرتی کرد. تربیت معنوی، ابزار خاص خود را دارد: یعنی قلب
🔹️با ظاهریات نمی توان باطنیات را تربیت کرد
🔹️خداوند ابزار دیدن و شنیدن و فهمیدن آخرت را به ما داده است: قلب
3⃣👈مبحث ضرورت کنترل امیال و غرائز
🔸️هدف غرایز و امیال، اداره امور دنیایی انسان است ولی اگر از این امیال لحظهای غفلت شود، ناگهان ایمان انسان را نابود میکند!
🔸️امیال از عمیقترین نقطه روح انسان یعنی قلب شروع میشود و لوازم زندگی دنیایی است، خداوند دستور به کنترل داده، نه دستور به ریشهکن کردن میلها
🔸️مدرسهای باید داشته باشیم که چگونگی کنترل کردن امیال را یاد بدهد
4⃣👈پاسخ مستدل و قرآنی به شبههی یکی از اساتید که گفته بود تربیت اسلامی نداریم!
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
@ostadzahedi
🌐 لینک متن کامل این گزارش درسایت صابره
sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1371
🔰جلسه ۱۹۱ نظام شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد
۹۷/۱/۲۳
🔹روز بعثت پیامبر(ص)، روز معرفت است
🔹سیر تحولات خلقت حضرت آدم، مبانی برنامههای تربیتی قرآن است
@ostadzahedi
📝چرا ماباید نظامات غربی را بشناسیم؟ /اين دستور قرآن است كه بايد دينِ دشمن و «ماتَعبُدونِ» آنها را بشناسيم تا بتوانيم بگوييم «لا اَعبُدُ»
💠چرا ماباید نظامات غربی را بشناسیم؟
اگر شناخت دينِ دشمنان برای ما ضرورت نداشت، خداوند در قرآن نمیفرمود: «لا اَعبُدُ ما تَعبُدون». حال، «ماتَعبُدونِ» آنها چيست كه ما نبايد آن را «اَعبُدُ» كنيم؟
💠يعنی، ای پيامبر! اين دكترين را بايد در انقلابت حاكم كنی كه هر چيزی كه آنها به سمت پرستش آن و برقراری سيستم آن، حركت میكنند، تو انكار كنی و مخالفت كنی.
💠حال، معبود آنها چيست؟ سيستمهای آنها چيست؟ نظامات آنها چيست؟ اين به ما درس میدهد كه نظامات آنها را بشناسيم.
💠ببينيم چه بيماریها و ويروسهايی در نظام بانكداری جهان كفر و سكولار (كه اكنون در كشور ما حاكم است) وجود دارد؟ نظام رسانه و اينترنت و فيسبوك چه ويروسهايی دارد؟ نظام روابط بينالملل چه ويروسهايی به همراه خودش میآورد؟ نظام دانشگاهی آنها، چه مشكلاتی برای ما میآورد؟
💠لذا اول بايد «ماتَعبُدونِ» آنها را بشناسيم تا بتوانيم بگوييم «لا اَعبُدُ».
💠بنابر سوره كافرون، اين دستور قرآن است كه بايد دينِ آنها و ماتَعبُدونِ آنها را بشناسيم...
📕برگرفته از تدریس استاد زاهدی در جلسه۴۸ دوره نظامشناسی، ۸ آبان ۹۳
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، حقوق زن، اسلامی کردن علوم، شرح زیارت عاشورا و...
➡️ @ostadzahedi
💠آشنایی اجمالی با استاد زاهدی💠
بسمه تعالی
✳️استاد مرتضی زاهدی مؤسس و مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صابره سلامالله میباشند. (رئیس هیات علمی مؤسسه، آیت الله دکتر سيدمحمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم هستند).
✳استاد مرتضی زاهدی دارای مطالعات تخصصی در علوم حوزوی و دانشگاهی و تحقيقات فراوان در مدیریت، تعليم و تربيت، روانشناسی، نظامسازی و فرهنگ میباشند.
✳ايشان در همين حوزهها مطالعات بسياری با حضور در آمريكا و كشورهای اروپايی و عربی، داشتهاند.
💠ایشان كه مؤسس نهاد امورتربيتی با نظارت شهيدان رجايی و باهنر و از پيشكسوتان تعليم و تربيت هستند، در عرصههای مختلف فرهنگی و پژوهشی دارای نظريات بسيار بديع و مترقی و جذاب میباشند.
💠ايشان از شاگردان شهيد مطهری و مرحوم آيت الله مجتهدی تهرانی و از جانبازان دوران دفاع مقدس میباشند.
💠عنوان رساله دكتری استاد زاهدی، شرح كفايه مرحوم آخوند است.
🚩استاد زاهدی خرداد ۱۳۸۹، دوره تربیت استاد در "مديريت و تعليم و تربيت قرآنی" را راه اندازی نمودهاند و در آذر ماه سال ۱۳۹۰ انجمن نظامشناسي قرآنی در مديريت و تربيت اسلامی را تأسيس نمودند.
🚩شعبه موسسه صابره(س) در شهرستان پرند در شهريور ۱۳۹۳ توسط استاد زاهدی تأسيس گرديد.
✅در حال حاضر ايشان هر هفته پنجشنبهها درس «نظامشناسی» را در دفتر مركزی مؤسسه صابره(س) تدريس نموده و «تعليم و تربيت اسلامی» را در شعبه پرند تدريس مینمايند.
✅همچنين دوره عالی «مديريت و تربيت اسلامی در تعليم و تربيت قرآنی» كه در سطح دكترا است، تحت نظارت و تدريس ايشان در حال برگزاری است.
✅از جمله تحقيقات و نظريات ايشان موارد زير را میتوان نام برد:
1⃣نظريهی مهندسی فرهنگی از ديدگاه اسلام
2⃣نظريهی نقش زن در حيات انسانی از ديدگاه قرآن و روايات
3⃣نظريهی انديشههای عاشورايی از ديدگاه قرآن و روايات
4⃣نظريهی جنگ فرهنگی و مبارزه با ناتوي فرهنگی از ديدگاه قرآن و روايات
5⃣نظريهی جهانی شدن از ديدگاه قرآن و روايات
6⃣نظريه و فلسفه ابتلائات از ديدگاه قرآن و روايات
7⃣نظريه نظامشناسی و نظامسازی بر اساس راهبردهای قرآنی و روایی
✅استاد زاهدی صاحب تأليفات متعدد میباشد:
1⃣تصحيح كتاب شريف نهاية المأمول في شرح كفايةالاصول (در فقه و مبانی حقوق) - در چهار جلد
2⃣كتاب فلسفه فعاليتهای تربيتی (در سه جلد)
3⃣كتاب نظريهی تربيتی اسلام يا مهندسی فرهنگی از ديدگاه قرآن و روايات (در دو جلد)
4⃣كتاب اسرار عاشقان و مقامات عارفان - در شرح انديشههای عاشورايی از ديدگاه قرآن و روايات (شرح زيارت عاشورا) – در چهار جلد
5⃣كتاب در عظمت زيارت عاشورا
6⃣كتاب كشتی نجات
7⃣كتاب تفسير سلام
8⃣كتاب اسرار نهفته در كلمهی مقدسهی اباعبدالله عليهالسلام
9⃣كتاب نظامسازی گمگشته جهان اسلام (نظامشناسی و نظامسازی بر اساس راهبردهای قرآنی و روایی)
👈 برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به پایگاه اطلاع رسانی موسسه قرآن و عترت صابره(س) مراجعه فرمایید.
Http://sabereh.ir
🔶موسسه قرآن و عترت صابره سلام الله علیها
@ostadzahedi
♦️مراسم هفتگی زیارت عاشورا در روز ولادت امام حسین(ع)
جمعه ۹۷/۱/۳۱ از ساعت ۹ الی ۱۱
👈خواهران و برادران
📕هیئت صابره(س): خ جمهوری اسلامی، خ حافظ، خ هاتف، نبش خيابان شهيدمحمدبيك، پلاك۶۴
@ostadzahedi
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۰ نظام شناسی (۱۶ فروردین۹۷) در یک نگاه:
1⃣👈پاسخ مستدل و قرآنی به شبههی "تربیت اصلاََ متعلق به ادیان نیست و مربوط به ارسطو است!"
🔹️یقیناََ هدف دین، تربیت است. این همه پیغمبر و ائمه برای تربیت انسان آمده و هدف تربیتی داشتهاند.
🔹️قرآن، معارفی در مبانی تربیت بیان فرموده که ارسطو نگفته است، مثل آیه:
۳۱ سوره بقره یا ۱۷۲ سوره اعراف که مبانی تربیتی اسلام است
🔹️اصلاََ امام زمان(عج) را برای چه میخواهیم؟ ظهور ایشان چه سودی دارد؟ میخواهد عالم را پر از عدل کند، برای چه؟
🔹️بر اساس قرآن تربیت قبل از آقای ارسطو و از هنگام خلقت آدم بوده است.
🔹️انکار تربیت در اسلام، انکار خدا و انکار آیات و روایات، انکار ولایت و امامت است.
🔹️تربیت نه تنها وجود دارد بلکه در اسلام ریشهای بسیار عمیقتر از حرفهای ارسطو دارد.
2⃣👈پاسخ به یک سوال: آیا بهشت قرب که حضرت آدم و حوا از آن هبوط کردند، در زمین بوده؟
🔹️با تدبر در آیات قرآن میفهمیم از زمانی که حضرت آدم (ع) اَعراض (صفات مادی و جسمانی) را پذیرفت، خاک و گل بوده است، که اینها مخصوص همین عالم است و در ملکوت چنین چیزی نیست و زمینی هستند.
🔹️حضرت آدم و حوا با وجود ملکوتی نمیتوانند در زمین باشند. بهشتی که آنها در آن بودند در همین زمین بوده اما چرا آن جا بهشت قرب بوده؟ زیرا صورت روحانی و نورانیشان به همراهشان و حاکم بر آنها بود. بهشت قرب هم همراهشان بود، نه به صورت سخت افزاری، بلکه به صورت نرم افزاری، شبیه روح.
🔹️تعلیم و تربیت اسلامی به ما میآموزد که چگونه دچار هبوط نشویم، و چگونه مراقب باشیم تا عصمت و پاکی خود را حفظ کنیم.
🔹️"کلماتی" که خداوند به حضرت آدم القاء کرد، حضرات اولیاء و ائمّه اطهار صلوات الله علیهم هستند.
🔹️بهشت قرب زوال پذیر بود ولی در بهشت خلد نه زوالی و نه هبوطی هست.
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @ostadzahedi
🌐 لینک متن کامل این گزارش در سایت صابره:
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1372
عاشق شوید.mp3
5.85M
🎤استاد زاهدی
#کلیپ_صوتی
«وَاصْبِرْ نَفْسكَ مع الَّذِينَ يَدْعونَ رَبهم...
مبارک باشد بر هر که در این آتش است»
ای که عاشق نهای، حرامت باد
زندگانی که میدهی بر باد
➡️ eitaa.com/ostadzahedi
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۱ نظام شناسی (۲۳ فروردین ۹۷) در یک نگاه:
💠طبق آیهی «وَلِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى فَادْعُوهُ بِها» یعنی جهتگیری تمام امور و شؤون ما (فردی، خانوادگی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی، سیاسی، حکومتی و مدیریتی) باید متوجه مفهوم والای «وَلِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى» باشد. فَادْعُوهُ بِها یعنی بچسبید، توسّل کنید، برنامهریزی کنید؛ فعل امر و دستور است.
💠ما دستگاه ملکوتفهم داریم که باید فعال شود تا آهسته آهسته متوجه شویم. دستگاهی که قدرت فهم ملکوتی را دارد "قلب" است. قلب یعنی باطن انسان. اگر باطن ما نورانی شد و چشم و گوشش باز شد، با آن قدرت می توانیم حقایق را درک کنیم.
💠بعثت یعنی ارتباط ملکوت با عالم ارض و مُلک و ناسوت و اجسام و ماده. بعثت یعنی ارتباط حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) با ملکوت.
💠روز مبعث را باید به عنوان روز معرفت نامگذاری کرد. روزی که در این عالم پرده ها را کنار میزنند و اخبار نهان را به ما نشان میدهند
💠سیر تحولاتی که برای خلقت حضرت آدم (ع) محقق شد، مبانی تمام برنامههای پرورشی و تربیتی قرآن را تشکیل میدهد. تا اینها را ندانیم، نخواهیم فهمید برنامه تربیتی قرآن چیست.
💠نشانههای زیادی وجود دارد که بهشت قرب یک نرمافزار و اتفاق معنوی است و جسمانی نیست.
💠بهشت قرب حالت معنوی است، نعمات آنجا هیچ کدامشان باغ و جنگل نمیخواهد. هرکسی عصیان کند اخراج میشود. هرکسی عصیان کند این صفاتی که برای جسم انسان عادی است، مانند غذا و آب خوردن، رقابت و... تبدیل به موضوعی نابودکننده میشود.
💠استراحت و خواب، نیاز به آب و غذا، غضب و محبت، همه اینها ودایع الهی است، که اگر کنترل نشود، انسان را بیچاره میکند.
💠این ودایع الهی اول خادم هستند ولی اگر ادامه پیدا کنند و افسار گسیخته بشوند، صفات زشت میشوند. ریشه عرفان و اخلاق از اینجا شروع میشود.
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ eitaa.com/ostadzahedi
🌐 لینک متن کامل این گزارش درسایت صابره
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1373
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۲ نظام شناسی (۳۰ فروردین ۹۷) در یک نگاه:
💠بر پیشانی ماه مبارک شعبان، صلوات شعبانیه نوشته شده است. صلوات تنها یک ذکر نیست، یک کلید و شماره رمز است، باید با این شماره رمز وارد شعبان شویم
💠ماه شعبان ماه اهل بیت(ع) است و فرزندان حضرت زهرا (س) در این ماه به دنیا میآیند
💠 یک ارتباط طبیعی و ملکوتی و باطنی بین قلب شیعه و ماه شعبان وجود دارد
💠ماه شعبان ماه معامله با خداست، عوارض عبور آنهم صلوات بر محمد و آل محمد است
💠در ماه شعبان اگر عاشق نشویم در ماه مبارک رمضان اجازه ورود به ما نمیدهند
💠در آن ذوق و شوق، ملکوت را میدهند و دلواپسی به دنیا را از دل میگیرند و دلواپسی برای خدا را به قلب ما میدهند و باطن را شستشو میدهند و به ما عنایت میکنند
💠مراسمات این ماه را به شیرینی خوردن محدود نکنیم. شیرینی معنوی این ماه اینقدر زیاد است که آدم نمیتواند آرام بنشیند. شیرینی حقیقی، تبلیغات و تبریکات معرفتی است تا یک چیزی مردم یاد بگیرند
💠در ماه مبارکی وارد شدیم که دروازه این ماه و قلبها و نشاطها، با صلوات بر محمد و آل محمد باز میشود
💠اهل بیت این دنیا را با آخرت معامله کردند. همه جای این دنیا برایشان زشت بود
💠اگر عاشق دنیا هستی، بدان از جنس همان دشمنان اهل بیت هستی! ولی عاقل دنیا را به صورت کالایی میبیند که باید با آن جنس آخرتی و ملکوتی بخرد
💠«وَ اصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَداةِ وَ الْعَشِيِّ يُريدُونَ وَجْهَهُ وَ لا تَعْدُ عَيْناكَ عَنْهُمْ تُريدُ زينَةَ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ لا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنا قَلْبَهُ عَنْ ذِكْرِنا وَ اتَّبَعَ هَواهُ وَ كانَ أَمْرُهُ فُرُطاً»
آیه ۲۸ سوره کهف، آیه عرفان و معرفت است. شروع توسل است، به این روشنی دستور میدهد: تمام وجودت را بچسبان به آن کسانی که دائم چشمشان به جمال ماست. این آیه توسل است
💠زندگی و حیات شیعه به محبتها و عشقها به محمد و آل محمد علیهم السلام بستگی دارد
💠شیعه باید با عشق و نور حضرت مهدی(عج) زندگی کند. الگوی ما، شیعیان خالص هستند که در روز شهادت یا میلاد اهل بیت علیهم السلام عاشقی و ابراز ارادت خودشان را نشان میدهند. آرام نمینشینند و به یک جعبه شیرینی دادن بسنده نمیکنند...
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
🌐 لینک متن کامل این گزارش درسایت صابره
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1374
🎤سخنرانی استاد زاهدی با موضوع:
💠حالات و برنامه های منتظران حقیقی💠
🔹️فاطمیه ۱۳۸۷
🔹️ده جلسه صوتی در آدرس👇
http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/motefareghe/s1174
💠نشانه های انتظار حقیقی و وظایف منتظران صادق💠
🔹یکی از علامتهای آمادگی برای ظهور و دعوت از امام زمان (عج)، فراهم نمودن "نظام انتظار" و زمینهسازی برای قیام جهانی حضرت است که مسئولیت آن، نه فقط بر دوش حکومت جمهوری اسلامی و مسئولان و مدیران، حوزهها و دانشگاه است، بلکه بر دوش تک تک آحاد مسلمانان طرفدار اسلام ناب و و ولایت فقیه نیز هست.
🔸باید نظام انتظار صحیح و حقیقی را از مبانی و معارف اسلامِ ناب شناخت و استخراج کرد و به جامعه ارائه داد.
🔹همگان باید در فراهم نمودن این نظام نقش داشته باشند تا جزو منتظران به حساب آیند.
🔸دوران انتظار یعنی، فراهم کردن نظاماتی که اسلام و اهل بیت(ع) گفتند.
🔹باید این نظامات را از مبانی اسلام، قرآن و معارف اهل بیت استخراج کرد و در جامعه ترویج و تبلیغ کرد و رواج داد و خود نیز عامل باشیم تا آنگاه بگوییم و شعار دهیم و مدعی باشیم که:
آقا جان! حالا خانه و زندگی شخصی، و جامعه (محله، شهر، استان، کشور و همه فضاها) را آماده کردیم، حالا بیا!
🔸در این صورت، هر کسی که در این مسیر از نظر جان و مال، زبان و آبرو، مجاهدت و تلاش، یک قدم و یک ریال و یک آجر کمک کرده باشد، او جزو منتظران حقیقی و دعوت کنندگان صادق برای ظهور حجت است...
📕 استاد زاهدی، موسسه قرآن و عترت صابره (س)
@ostadzahedi
هدایت شده از پند عارفانه
💠حقیقتِ نیمه شعبان را با معرفتافزایی، گرامی بداریم💐
✅سوالاتی که در رابطه با ظهور و انتظار فرج حضرت ولیعصر (عج) مطرح است و هر کدام از ما به عنوان یک شیعه و محبّ آن حضرت، باید جواب آنها را بدانیم و یا به دنبال جواب باشیم:🔰
🔸️۱- هموطنان مسیحی، به اهلبیت (ع) ارادت دارند و علاقه خود را با پخش شیرینی یا غذا نشان میدهند، آیا ما هم سطح معرفتمان نسبت به اهل بیت(ع) فقط باید در حد شیرینی و نذری باقی بماند؟
🔹️۲- چرا در ادبیات و ادعیه اهل بیت (ع)، در روز نیمه شعبان و در میان شادی و جشن، قرائت زیارت عاشورا تاکید شده است؟ متن زیارت عاشورا چه ارتباطی با میلاد حضرت مهدی (عج) دارد؟
🔸️۳- غیبت امام دوازدهم یعنی چه؟ چرا ایشان در پس پردهی غیبت هستند؟ فلسفه غیبت حضرت چیست؟
🔹️۴- انتظار یعنی چه؟ منتظر چه چیزی باید باشیم؟ برای چه باید منتظر باشیم؟ وظیفه یک منتظر در دوران انتظار چیست؟
🔸️۵- ظهور چه موانعی دارد و نقش ما به عنوان محبان و پیروان حضرت، برای رفع آن موانع چه میباشد؟
🔹️۶- عوامل تاخیر ظهور چیست؟ برای تعجیل در ظهور، چکار باید کرد؟ نکند ما با زبان و دعا، تعجیل در ظهور را بخواهیم ولی اعمالمان مانع ظهور و باعث تاخیر در ظهور باشد؟
🔸️۷- نشانههای دوستان و دشمنان حضرت صاحبالزمان (عج) چیست و چگونه میتوانیم یاران حقیقی آن حضرت را شناخته و حمایتشان کنیم؟
🔹️۸- ویژگیها و نشانههای یک منتظر حقیقی فرج چیست؟ آیا فقط تبریک گفتن و شیرینی دادن و مراسم جشن، کفایت میکند؟
🔸️۹- در دعای ندبه به دنبال چه هستیم و اشاره به بیش از ۳۰ صفت از مقامات ذاتی آن حضرت (مانند یَابنَ طه و یاسین) و اشاره به بیش از ۳۰ صفت از برنامهها و قیام آن حضرت (مانند اَینَ المنتظر لاقامه امت) چیست؟
🔹️۱۰- برنامههای اعلامی حضرت برای ایجاد انقلاب و حکومت عدل جهانی و مبارزه با مستکبران و منافقان و دشمنان اسلام، چیست؟
🔸️۱۱- چگونه میتوانیم با امام زمان خود، سنخیت داشته باشیم؟ تقرب به ساحت مقدس حضرت، یعنی چه؟ آیا باید به دنبال پیدا کردن وجود فیزیکی و رویت حضرت با چشم سر باشیم یا به دنبال نزدیک شدن به صفات و برنامههای حضرت و دیدن ایشان با چشم دل باشیم؟
🔹️۱۲- به چه دلیل این گفتهی انجمن حجتیه: "برای تعجیل در ظهور باید بیشتر گناه کرد!" غلط و انحرافی است؟
🔸️۱۳- چه کار کنیم تا به دام مدعیان دروغین ارتباط با امام زمان(عج) نیفتیم و فریب آنها را نخوریم؟
🔹️۱۴- نقش انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و ولایتفقیه در دوران غیبت و انتظار چیست؟ وظیفه محبان و پیروان آن حضرت نسبت به انقلاب اسلامی و ولیفقیه زمان چه میباشد؟
🔸️۱۵- روشها و نحوه عمل مخالفین و دشمنان امام زمان(عج) برای ایجاد مانع و جلوگیری از ظهور چیست تا ما بتوانیم مخالف آنها عمل کنیم؟
🔹️۱۶- رفتارهای ضدفرهنگی علیه ظهور چیست؟ رفتارهای موثر برای آمادگی در انتظار ظهور چیست؟
🔸️۱۷- علت این همه دشمنی و تلاش جبهه کفر و نفاق در رویارویی اقتصادی، فرهنگی، نظامی، فضای مجازی، هنری و... با اسلام ناب چیست؟ منتظران ظهور برای مقابله و مبارزه با این دشمنیها، چه وظایفی بر عهده دارند؟ اصولاََ تفاوت اسلام ناب با اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی در چیست؟
🔹️و دهها سوال دیگر...
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
📚کانال پند عارفانه🌺
💠 eitaa.com/joinchat/1423441920C5ed5a5d7e7 🌹
شاهدان گر دلبری زین سان کنند.mp3
8.39M
🎤استاد زاهدی
#قطعه_صوتی
#مناجات_با_امام_زمان(عج)
شاهدان گر دلبری زین سان کنند
زاهدان را رخنه در ایمان کنند...
➡️ @ostadzahedi
🔰جلسه ۱۹۴ نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد
۹۷/۲/۲۰
🔹ترامپ، تو غلط میکنی! ذکرُالله هست که صمدیت و عزت شیعه را نشان داد و باید در همه عرصهها (بانکداری، هنر، فرهنگ، صنعت، مدیریت، دیپلماسی، دانشگاه و... ) ترجمه کارشناسی شود
🔹️نقشه جامع قرآن برای مربیان و متربیان
@ostadzahedi 💠
هدایت شده از سلام
ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمده ایم.mp3
5.47M
🎤استاد زاهدی
#قطعه_صوتی
#مناجات_با_امام_زمان(عج)
ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمدهایم
از بد حادثه این جا به پناه آمدهایم
➡️ @ostadzahedi
هدایت شده از G kasra
گرفتار.mp3
5.13M
🎤استاد زاهدی
#کلیپ_صوتی
کسی که عاشق دنیاست گرفتار است، گرفتاری حقیقی "غفلت" است. گاهی کاسه انسان را لب پر میکنند تا بسوی خدا برگردد...
➡️ @ostadzahedi
هدایت شده از سلام
غرب گرفتار وهم است.mp3
4.55M
🎤استاد زاهدی
#قطعه_صوتی
◀️فلسفه و نظریات غرب آغشته به وهم است
➡️ @ostadzahedi
🎙برای دسترسی به فایلهای صوتی تدریسهای استاد زاهدی در دوره آموزشی نظامشناسی (جلسات اول تا ۱۹۴)، به لینک زیر مراجعه نمایید:
🌐 sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam
➡️ @ostadzahedi
📝استاد زاهدی: فعاليت ما در اين برنامهها و كلاسها، كار عميق و تدبّر در قرآن و كسب معرفت به ساحت مقدس حضرت صاحب الزمان(عج) است
💠در موسسه صابره سلاماللهعليها و كلاسهای دوره نظامشناسی، همهی كار ما تدبّر در قرآن است. ببینیم قرآن و اهل البيت(ع) به ما چه میفرمايند.
💠مگر بالاترين عبادات از نگاه وحی در ماه مبارك رمضان، تلاوت و تدبّر و تمسّك به قرآن نيست؟ ما هم همين كار را میكنيم.
💠حاجات و نورانيت خود را از اين جلسات میگيريم.
💠در این کلاسها، كار عميق و تدبّر در قرآن و كسب معرفت به ساحت مقدس حضرت صاحب الزمان(عج) صورت میگيرد.
💠در روزهای جمعه نیز زيارت عاشورا، حتی ايام نوروز و تعطيلات برقرار است...
📕برگرفته از سخنرانی استاد زاهدی در جلسات آموزشی دوره نظامشناسی
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
هدایت شده از شرح و تفسیر زیارتعاشورا
📕کانال شرح و تفسیر زیارت عاشورا
💠زیارت عاشورا "دکترین شیعه" است
💠مطالب ناب و معتبر با موضوعات:
🔴در اهمیت زیارت عاشورا
🔴پیامهای زیارت عاشورا
🔴شرح زیارت عاشورا
🔴معرفی کتاب
🔴آداب قرائت زیارت عاشورا
♦️ eitaa.com/joinchat/3805675522C83b7fa74b6
هدایت شده از G kasra
بلبل پر کشیده زآشیانه من.mp3
10.93M
🎤استاد زاهدی
#قطعه_صوتی
#مناجات_با_امام_زمان(عج)
هر که برش دلبری/ هست ولی بی تو من
مضحکه ی عاشقان / در این میانه گشتم...
اَینَ المُضطَرُ الّذَی یُجابُ اِذا دَعی...
➡️ @ostadzahedi