35.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️پاسخ به شبهات عاشورا 4⃣
🔸 چرا روز تاسوعا و عاشورا به این نام ها نامگذاری شده اند؟
🔸 اگر تاسوعا و عاشورا به معنای نهم و دهم است پس چرا به نهم و دهم هر ماه قمری تاسوعا و عاشورا گفته نمی شود؟
🔸این دو نام از چه زمانی بر نهم و دهم محرم اطلاق شده است؟ قبل از اسلام یا بعد از اسلام؟
🔸 چه اتفاقاتی در این دو روز برای امام حسین علیه السلام و اصحاب ایشان افتاد؟
http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
33.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️پاسخ به شبهات عاشورا 5⃣
🔸 ماهیت قاتلان امام حسین علیه السلام چه بود؟
🔸 آیا این سخن که امام حسین را شیعیانش کشتند درست است؟
🔸 نویسندگان نامه به امام حسین علیه السلام چه کسانی بودند و با چه انگیزه ای آن حضرت را به کوفه دعوت کردند؟
🔸 بافت جمعیتی کوفه در عصر امام حسین علیه السلام از چه ترکیبی تشکیل شده بود؟
http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
30.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️پاسخ به شبهات عاشورا 6⃣
🔸 چه فرقی بین امام حسن و امام حسین علیهما السلام بود که سبب شد یکی تن به صلح دهد و دیگری قیام کند؟
🔸 چرا همانطور که امام حسن مجتبی علیه السلام به خاطر حفظ اسلام حاضر شد با معاویه صلح کند امام حسین علیه السلام چنین کاری نکرد؟
🔸 شرایطی که سبب تحمیل صلح به امام مجتبی علیه السلام شد چه بود؟
http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
10.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️ برخی القاب امام حسین علیه السلام1⃣
🔸🔸قتیل العبرات🔸🔸
«السَّلامُ عَلَى وَلِیِّ اللهِ وَ حَبِیبِهِ السَّلامُ عَلَى خَلِیلِ اللهِ وَ نَجِیبِهِ السَّلامُ عَلَى صَفِیِّ اللهِ وَ ابْنِ صَفِیِّهِ السَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ السَّلامُ عَلَى أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ وَ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ».
معنای قتیل العبرات چیست؟
http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
14.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️برخی القاب امام حسین علیه السلام2⃣
🔸🔸اسیر الکربات🔸🔸
«السَّلامُ عَلَى وَلِیِّ اللهِ وَ حَبِیبِهِ السَّلامُ عَلَى خَلِیلِ اللهِ وَ نَجِیبِهِ السَّلامُ عَلَى صَفِیِّ اللهِ وَ ابْنِ صَفِیِّهِ السَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ السَّلامُ عَلَى أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ وَ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ».
معنای اسیر الکربات چیست؟
http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
11.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️برخی القاب امام حسین علیه السلام3⃣
🔸🔸اباعبدالله🔸🔸
«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ابن امیرالمؤمنین اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ عَلَیْکُمْ مِنّى جَمیعاً سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ یا اَبا عَبدِ اللِه...».
چرا به امام حسین علیه السلام «اباعبدالله» گفته می شود؟
http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز
۱۴۰۱/۶/۱۱
1⃣ رسالت های حوزه های علمیه
🔸تربیت نیروی انسانی عالم و با تقوا
🔸 تبلیغ و ترویج معارف دینی
🔸 تولید علم مورد نیاز جامعه
2⃣ علل دشمنی دشمنان اسلام با حوزه علمیه
🔸 روشنگری نسبت به مسیر حق
🔸 افشاگری نقشه ها و توطئه های دشمن
3⃣ شاخصه های حوزه جامعه پرداز
🔸تکلیف مدار
🔸 دانش محور
🔸 معنویت گرا
🔸مردم دار
🔸زمان شناس
🔸ولایت مدار
@ostovarmeymandi
🔰اربعین غیر حکومتی
✍می گویند مراسم اربعین حسینی مراسمی حکومتی است که آن را ج.ا.ا راه انداخته تا حاکمان نظام، پایه های حکومت خود را تثبیت کنند ولو به قیمت زحمت مردم و حتی به خطر افتادن جان آنها تمام شود.
اینکه هر عامل معنویت زایی را ابزار نظام برای تثبیت خود می دانند و با آن مخالفت می کنند نشان از عمق فروپاشی معرفتی آنهاست علاوه بر اینکه نظامی که با عوامل معنوی و معرفتی به دنبال تثبیت خود است معلوم می شود کمال طلب و عدالت خواه است، چرا که معنویت گرایان در سیر معنویت خواهی خود ناگزیر از عدالت طلبی، مبارزه با فساد و تبعیض و آرمان خواهی توحیدی خویش هستند و کمتر از دیگران اسیر منافع شخصی، حزبی و قبیله ای می شوند و بیشتر از دیگران به منافع کلان ملی و ارزش های انسانی می اندیشند.
جمعه شب وقتی در مرز مهران پس از کلی پیاده روی و چند مرحله باز و بسته شدن ورودی ها به نزدیکی گیت های گذرنامه رسیدم و پس از مهر خروج از کشور و پشت دیوارهای مرز عراق خودم و پسرم را اسیر جمعیتی چند هزار نفره دیدم که با سختی اما عاشقانه قدم در این مسیر سخت گذاشته بودند با خودم گفتم این مردمی که گاهی ایستادن در صف نان برایشان سخت و طاقت فرساست چطور حاضرند ساعت ها در صف انتظار عبور از مرز آن هم با این همه فشار و سختی بایستند؟ در همان حال پاسخم را از زبان حال همان مردم می شنیدم که راه حسین راهی است که تنها عاشقانش در آن قدم می گذارند و در این مسیر مشق عشق می کنند و مجاهدانه پای همه سختیهای آن هم ایستاده اند حتی اگر حکومت ها در این مسیر تسهیل گری هم نکنند این مردم، دلداده راه حسین بن علی علیه السلام هستند که فارس و ترک و عرب و کرد و ترکمن را در کنار هم و در خدمت به هم همدل کرده است مخصوصا وقتی شور و شوق عراقی ها را در مهمان نوازی از زائران اربعین می بینیم بیشتر پی به مردمی بودن و عاشقانه بودن مراسم اربعین می بریم و همین، زخم خوردگان معنویت گرایی مردم را سوزانده و فریاد عصبانیتشان را به آسمان بلند کرده است و الا آنچه که مربوط به حاکمیت بوده که همان تسهیل گری رزمایش بزرگ اربعین است را باید تقدیر کرد و سپاس گفت.
نسال الله منازل الشهدا
@ostovarmeymandi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خطبه اول:
ضرورت تمسک به انبیا و اولیا در تعیین مسیر زندگی چون پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت معصوم ایشان سراج منیر هستند و مسیر هدایت بشریت را روشن می کنند.
خطبه دوم:
۱-بازگشایی مدارس و لزوم جدیت دانش آموزان در عرصه علم آموزی
۲-گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بیان دستاوردهای جهاد
۳-نکاتی در مورد حوادث اخیر:
الف)حجاب بانوان یکی از احکام ضروری اسلام و ادیان توحیدی
ب) لزوم اهتمام حاکم اسلامی نسبت به برنامه ریزی، قانون گذاری، زمینه سازی و رفع موانع هنجارهای شرعی در جامعه
ج) بحران آفرینی نظام سلطه در اقصی نقاط عالم به ویژه کشورهای مستقلی مثل ایران با بهانه های مختلف جهت کمک به تمدن رو به افول غرب
د) نتیجه فتنه گری فتنه گران و لزوم بصیرت و وحدت مردم
@ostovarmeymandi
🔰عبرت فتنه
✍فتنه هیبردی ۱۴۰۱ هم مثل دیگر فتنه های پس از انقلاب پشت سر گذاشته شد. در این فتنه عبرت های زیادی است که مدیران کشور لازم است برای اداره بهتر کشور از آنها عبرت بگیرند و بیش از این مصالح کشور را با مواضع انفعالی درگیر چالش های جدید نکنند اگرچه امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: عبرت ها بسیار و عبرت گیرندگان کم هستند.
اما چند مورد از این عبرت ها:
۱-مسئولان محترم به این نتیجه رسیدند که برای کنترل اغتشاشات، اینترنت و بعضی از شبکه های اجتماعی را با محدودیت مواجه کنند، همان شبکه های اجتماعی که جمهوری اسلامی کوچکترین نقشی در مدیریت آن ندارد بلکه این دشمن است که با اهداف براندازانه و بر اساس سیاست های استعماری خود شبکه های اجتماعی را مدیریت می کند در این میان از نقش اینستاگرام به عنوان یک #شهوتکده که علاوه بر تولید و ترویج فساد اخلاقی و جنسی، ابزاری برای نهادینه کردن #اصالة_الهوس در عصر امروز شده را نباید نادیده گرفت. تهییج جنسی مخاطبان به ویژه نوجوانان و به دنبال آن تحریک عواطف و احساسات آنها و سپس تشویق به اغتشاش و آشوب از مأموریت های اینستاگرام بود که محدود شدن چند روزه این شبکه اجتماعی در کنترل اغتشاشات و خاموش شدن آتش فتنه تاثیر روشنی داشت و اکنون که بر خلاف تبلیغات قبلی، برای همه ثابت شد تعطیلی این پیام رسان ها و شبکه های خارجی خللی در زندگی مردم وارد نمی کند بلکه آرامش و امنیت بیشتری را برای جامعه و خانواده ها به ارمغان می آورد و مردم را نیز به سمت استفاده از نرم افزارهای داخلی جایگزین سوق می دهد به نظر می رسد مسوولان مربوطه برای همیشه تکلیف این نرم افزارها و شبکه ها را لااقل با همان مناط فقهی #کتب_ضالّه روشن کنند و بیش از این اجازه قتل عام نوجوانان و جوانان در فضای رها و مسموم مجازی را ندهند.
۲-یکی از عوامل مهم احساسی شدن فضا موضع گیری غیرمنصفانه شخصیت های شناخته شده ای بود که در جامعه و به خصوص فضای مجازی مخاطبینی دارند اعم از برخی چهره های سیاسی، ورزشی و هنری که با توجه به امکانات متعددی که از نهادهای مرتبط با نظام گرفته اند به نوعی درون نظام تعریف می شوند و همین، نوعی دو گانگی در فضای کشور ایجاد کرد که موجب تشویق اغتشاشگران و آشوب طلبان و رسانه های حامی آنها شد که با توجه به خسارت های وارد شده ضرورت دارد از یک طرف به منظور تحقق عدالت و اجرای فقه اسلامی مبنی بر مجازات اسباب جنایت در کنار مجازات مباشران جنایت و از طرف دیگر به منظور جبران بخشی از خسارت ها و از طرف سوم به منظور بازدارندگی نسبت به حوادث آینده و جلوگیری از تکرار چنین موضع گیری های غیرمنصفانه، غیرمسئولانه یا مغرضانه، با افرادی که اینچنین در ایجاد شیب خشونت در حادثه اخیر نقش آفرینی کردند لااقل از باب #مرجفون، برخورد فقهی و قانونی صورت گیرد و در این میان نسبت به برخی چهره های حوزوی که عجولانه موضع گیری کردند نیز باید تصمیم عاقلانه و انقلابی گرفته شود.
۳-بارها مقام معظم رهبری فرموده اند دستگاه هایی که مردم ارتباط مستقیم با آنها دارند در خدمت رسانی و برخورد مناسب با مردم دقت کافی داشته باشند که یکی از این دستگاه ها نیروی انتظامی است که قطعا مسؤولان این نهاد جان برکف برنامه ریزی های لازم جهت تربیت و آموزش نیروی انسانی متناسب با مأموریت های محوله را دارند و در این میان پلیس امنیت اخلاقی در کنار پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل ارتباط بیشتر با مردم لازم است با دقت و حساسیت بیشتری، ظرافت های رفتار با مخاطبین را رعایت نمایند.
۴-امروز تمدن غرب رو به افول است و صدای شکسته شدن پایه های این تمدن و نظامات سیاسی بنا شده بر آن به گوش می رسد و همین باعث شده کشورهای غربی و نظام سلطه به دنبال بقای حیات خود باشند که برای آن به دنبال بحران آفرینی در اقصی نقاط عالم هستند و در این بحران آفرینی کجا بهتر از کشور مستقلی مثل ایران که فلسفه توحیدی حاکم بر انقلاب اسلامی آن، خود، تمدن غرب را که فلسفه حاکم بر آن مادی و الحادی است را در معرض خطر فروپاشی قرار داده است؟ و همین است علت همه این دشمنی ها و فتنه هایی که از ابتدای انقلاب با حمایت نظام سلطه علیه نظام اسلامی رخ داده است و طبیعی است که پیاده نظام خود را به بهانه های مختلف یه حاشیه آفرینی در کشور بکشاند لکن با ابزار جهاد تبیین می توان مردم را از پشت پرده چنین حوادثی بیش از پیش مطلع نمود.
📣فتنه اخیر و حوادثی مثل هتک حرمت قرآن کریم، رسول خدا و ارزش های انقلاب اگرچه تلخ بود اما باز هم ثابت کرد که این انقلاب تبدیل به شجره تنومندی شده که با بصیرت و حضور مؤمنان جامعه همچنان به سوی قله آرمان ها و اهداف انقلاب پیش می رود اما در این میان عبرت پذیری مسئولان، نگاه انقلابی آنها و عدم انفعال و وادادگی در مقابل جنجال های رسانه ای عناصری هستند که عدم تکرار چنین حوادثی منوط به رعایت آنهاست.
📝 محمد استوار میمندی
@ostovarmeymand
🔰 ترس از دو قطبی شدن؛ چرا؟!
✍یکی از علل مهم گسستهای اجتماعی دمیدن در دو قطبیهایی است که مردم را در مقابل همدیگر قرار میدهد و امروز یکی از راهبردهای کلیدی دشمنان، التهاب آفرینی و نفرت پراکنی در کشور از طریق تحریک قطبهای متقابل در متن یا نهان جامعه است که البته در بسیاری از اوقات این دو قطبی شدنها فرسنگها با نیازهای واقعی جامعه فاصله دارد و فقط ابزار رسانهای در برجسته کردن آن موثر است.
نگارنده به جدّ معتقد است که دو قطبی کردن جامعه مطلوب نیست اما لازم است همه کنشگران فرهنگی و سیاسی به پنج نکته مهم توجه کنند:
۱- غالبا این، جریان رسانهای دشمن بوده که با ابزار رسانه و یارگیری از مردم در ایجاد دو قطبی و یا تحریک حساسیت آن نقش داشته و معمولا واکنش مؤمنان جامعه حالت تدافعی داشته که آن هم برای حفظ حداقل ها بوده بنابراین در مواجهه با دو قطبی سازی دیگران حق نداریم نیروهای مؤمن و دغدغهمند را که از سر تکلیف دینی عکس العملی نشان دادهاند تخطئه کنیم و الا جوانان مؤمن و انقلابی اگر میخواستند فضای الفت و همدلی را در جامعه به سبب هنجار شکنیهایی که رخ میدهد بشکنند قطعا فضا به گونه دیگری میشد.
۲- اگرچه باید مراقب دو قطبی سازیهای بیفایده و کاذب بود اما باید توجه کرد که گریزی هم از دو قطبیهای موجود در جامعه نیست و نمیتوان از آنها فرار کرد چون ترس از دو قطبیشدن فضا سبب عدم اعلام موضع قاطع، صریح و به موقع از طرف مؤمنین و منفعل شدن در برابر دو قطبی سازیهای رسانهها و جریانهای معاند و در نهایت تسلیم در مقابل اراده دشمن میشود که آن نیز خطایی آشکار است و استحاله فرهنگی مورد نظر دشمن را سرعت میبخشد و قطعا در جنگ ارادهها جبهه مؤمنان را مغلوبه میکند.
۳- قرآن کریم پر است از بیان دو قطبیهای موجود در جامعه و توصیه به استقامت در مقابل فشارهایی که در مقابل جریان توحید وجود دارد.
اصلیترین دو قطبی نیز از منظر قرآن کریم دو قطبی ایمان و کفر است و دیگر مفاهیم متضاد در قرآن کریم مثل نور و ظلمت، خیر و شر، حق و باطل و مانند آن متفرع بر محور اصلی کفر و ایمان هستند.
آنچه از حدیث جنود عقل و جهل در ابتدای کافی شریف استفاده می شود نیز این است که دوگانگی بین دو قطب فلسفی معرفتی در نظام خلقت(عقل و جهل) امری اجتناب ناپذیر است.
۴- امروز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با محوریت قرآن و عترت مورد تهاجم همه جانبه جبهه کفر و نفاق با محوریت التقاط و هوس قرار گرفته و توجه به اصل مقابله به مثل در دفاع از آرمانها و اصول باید مورد توجه قرار بگیرد نه اینکه با کج فهمی یا حماقت، حضور میدانی جوانان و نوجوانان دلباخته به اسلام در مقابله با این شیطنتها را دو قطبیسازی بنامیم و آنها را دلسرد کنیم.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در مقابل دو قطبی سازی قریش پس از غزوه حمراء الاسد که شعار «اعل هبل اعل هبل» میدادند به اصحاب خود دستور دادند شعار «الله اعلی و اجلّ» سر بدهند.
۵- تجربه ثابت کرده که موضع گیری انفعالی برخی از مسئولان و نخبگان فرهنگی کشور، در مقابل تهاجم ترکیبی دشمن و استفاده رسانه ای معاندان از راهبرد دو قطبی سازی نه تنها فضای جامعه را رو به آرامش نمیبرد بلکه امنیت اخلاقی و معنوی جامعه را رو به روز بیشتر به مخاطره خواهد انداخت و سنگرهای بیشتری را در عرصه فرهنگی از جبهه انقلاب خواهد گرفت.
نتیجه این انفعال هم میشود تئوریزه کردن ترک امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک ابزار مهم نظارت عمومی و یک فریضه مسلّم شرعی، آن هم از طرف عده ای به ظاهر مذهبی و انقلابی و این خطری است که امروز جامعه مذهبی ایران را تهدید میکند.
📣جامعه مؤمنان در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی قطعا با مانع تراشی های بیشتری از سوی دشمنان اسلام مواجه می شوند اما آنچه در این میان مهم است استقامت و عدم انفعال در مقابل هوچی گری های جریان های معاند است.
📝 محمد استوار میمندی
@ostovarmeymandi