eitaa logo
محمد استوار میمندی
643 دنبال‌کننده
379 عکس
188 ویدیو
35 فایل
کانال شخصی محمد استوار میمندی مدرس حوزه علمیه قم ارتباط با مدیر کانال @ostovarmymandi110
مشاهده در ایتا
دانلود
✅آزادی بیان یا لجام گسیختگی توهین؟ 🔰امروز کلیدواژه آزادی دستاویزی برای تقدس‌زدایی از دین خدا و کتاب آسمانی شده است آن هم نه با استدلالی منطقی. در روز روشن به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان توهین می‌کنند و واکنش و اعتراضات را خشونت‌گرایی، بی‌ظرفیتی و مقابله با مدنیت جا می‌زنند. 💠بیشتر بخوانید👇 🌀https://iqna.ir/00HPzV 📰 ______________________________ 💢 صفحات رسمی اطلاع رسانی خبرگزاری ایکنا فارس درفضای مجازی👇 🔅https://eitaa.com/iqnafars 🔅https://instagram.com/farsiqna 🔅https://chat.whatsapp.com/JL9T8gQrB7z1McoPmy2ex1 🌐 مشکل بزرگ مسلمانان دنیا دوری از قرآن است. رهبر معظم انقلاب
🌸افضل اعیاد امت پیامبر مبارک باد🌸 http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
✅غدیر جلوه تجلی محبت پروردگار نسبت به بندگان است 🔰مدیر مجتمع آموزشی ـ پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان اینکه غدیر جلوه تجلی محبت پروردگار نسبت به بندگان است، بیان کرد: روز غدیر خم روزی است که پیامبر اکرم به فرمان خداوند متعال حضرت علی (ع) را به عنوان، ولی مسلمین منصوب و معرفی کردند. 💠بیشتر بخوانید👇 🌀https://iqna.ir/00HQR2 📰 __________________________________ 💢 صفحات رسمی اطلاع رسانی خبرگزاری ایکنا فارس درفضای مجازی👇 🔅https://eitaa.com/iqnafars 🔅https://instagram.com/farsiqna 🔅https://chat.whatsapp.com/JL9T8gQrB7z1McoPmy2ex1 🌐 مشکل بزرگ مسلمانان دنیا دوری از قرآن است. رهبر معظم انقلاب
🔰اعلام آمادگی مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ نسبت به تأمین نظر مقام معظم رهبری در مساله تبلیغ ✍بسم الله الرحمن الرحیم «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا» بار دیگر سکاندار انقلاب و چراغ روشنگر امت، چشم انداز حرکت را مشخص فرمود و این بار مأموریت مهم جامعه روحانیت را که همان تبلیغ رسالت های الهی و ارزش های دینی است مورد تاکید قرار داد و در عصر مبارزه تمدنی جهان اسلام با جبهه کفر، خطر استحاله فرهنگی را به همگان گوشزد نمود، نسبت به غفلت روحانیت از تبلیغ اعلام نگرانی کرد و اولویت اول حوزه های علمیه را مساله تبلیغ دانست. مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه های علمیه که مأموریت تولید و تأمین محتوای تبلیغی، نشر و ترویج محتواهای تولید شده و اجرای رشته گرایش های درختواره رشته های تخصصی در حوزه دانشی تبلیغ در راستای تربیت مبلغان متخصص و کارآمد جهت تأمین نیاز عرصه های مختلف تبلیغی را دارد اهتمام مقام معظم رهبری دام ظله العالی به امر مهم تبلیغ را ارج می نهد و ضمن اعلام اینکه کانون مورد نظر رهبر انقلاب با ماموریت های سه گانه « تهیه موادّ تبلیغی به روز»، «تنظیم شیوه های اثرگذار تبلیغی» و «تربیت مبلغ» مدتی است که با درایت مدیریت محترم حوزه های علمیه با عنوان «مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ» تشکیل شده است، آمادگی خود را برای بازبینی و تقویت برنامه ها در راستای تحقق رهنمودهای معظم له در مسیر تعالی فرهنگ جامعه در مسیر تشکیل تمدن نوین اسلامی اعلام می کند. مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه های علمیه محمد استوار میمندی ۱۴۰۲/۴/۲۱ ◽️ @Mtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز این چه شورش است که در خلق عالم است باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است اعظم الله اجورنا http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
🔰خاطره ای از مرحوم آیت الله حائری شیرازی مرحوم آیت‌الله محی الدین حائری شیرازی یکی از خاطرات زندگی خود را اینگونه تعریف نموده است:🔻 سالها پیش در قم، درس مرحوم آیت الله العظمی آقای داماد شرکت می‌کردم. این آقایانی هم که الآن جزء رده اوّل های حوزه هستند مثل حضرت آیت الله مکارم، آیت الله آقا موسی [شبیری] زنجانی و ... در بحث فقه صبح های ایشان شرکت می‌کردند. بعد از ماه رمضان، رفتم درس مرحوم آقای داماد. ایشان گفت که ماه رمضان جایی برای تبلیغ رفتی؟ گفتم: نه! در حالی که در آن ماه رمضان، من به شدت مشغول مطالعه بودم و گاهی تدریس می کردم. ایشان گفت: «کوتاهی کردی! باختی!» دهۀ محرم [و ماه مبارک رمضان]، وقت تبلیغ است. کسانی که می‌روند تبلیغ، بدانند که به درسشان افزوده می شود. به تحقیقشان افزوده می شود. خدا از جای دیگری وقت را برکت می‌دهد. جبران می کند. هر چیزی حد خودش را دارد و حدود هر چیزی باید رعایت شود. من به هر روحانی که نرفته در روستا برای تبلیغ، می‌گویم «باخته»، و هر روستایی هم که روحانی نیاورده، او هم باخته. بله اگر پیگیری کردید و نامه نوشتید و نشد، مسئول نیستید. خود مرحوم آقای داماد با اینکه مرجع تقلید بود اما در مسجد بازار، منبر می‌رفت. روضه می‌خواند و گریه می‌گرفت. شما چه می دانید آن صحبت مختصری را که می‌کنید چه اثری در مستمع ایجاد می کند؟ http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
🔰کدام روانشناسی؟! ✍رؤسای چهار انجمن روان‌شناسی و روان‌پزشکی در نامه‌ای به رئیس قوه‌ی قضاییه به احکامی که بر علیه یکی دو هنرمند مشهور کشور به اتهام بی‌حجابی و بدپوششی صادر شده بود، اعتراض کردند و استفاده از عناوین تشخیصی روان‌شناسی برای برچسب‌زدن به رفتارهای این هنرمندان را سوء استفاده از روان‌شناسی و روان‌پزشکی دانسته‌اند که موجب تحقیر و نقض کرامت متهمان گشته و ارائه خدمات سلامت روان را به نیازمندان دشوار ساخته و وجهه‌ی روان‌پزشکی و روان‌شناسی کشور را در جهان مخدوش می‌سازد. این اساتید، ارجاع افراد به مراکز روان‌شناسی و مشاوره جهت اعمال تغییر در سبک زندگی و انتخاب‌های فردی را متعارض با اصل اخلاقی «خودمختاری» به عنوان یکی از اصول اخلاقی حرفه روان‌شناسی دانسته‌اند. پیش از این نیز یکی از اساتید روان‌شناس مدعی شده بود الزام به حجاب برای کسی که اعتقاد به آن ندارد مایه ازخودبیگانگی و بحران هویت است و چنین کسی اگر با چادر به خیابان بیاید خودیت و سلامت روانش به خطر می‌افتد. این اظهار نظرها از پایگاه دانشگاهی و به استناد گزاره‌های علم روان‌شناسی جدید بیان می‌شود. از آنجا که نویسندگان نامه رؤسای مهم‌ترین انجمن‌های علمی روان‌پزشکی و روان‌شناسی هستند، نمایندگان تفکر علمی همه‌ی روان‌شناسان و روان‌پزشکان دانشگاهی به شمار می‌روند. همان گونه که در متن نامه و در امضای خود، این نمایندگی را تصریح کرده‌اند. بنابراین این نظرات، مربوط به چند شخص حقیقی نیست و نگاه جریانی حاکم بر دانش مدرن به شمار می‌رود. خودیت و فردیت سرچشمه‌ی تاکید بر «خودیت و فردیت» (پیش از نظریه تفرّد کارل یونگ و بیانات شبه عالمانه‌ی نیچه که توسط این نویسندگان تکرار و بلکه به شکل ناقصی بیان شده است)، فروید پدر علم روان‌شناسی جدید است. فروید دست کم در مقطعی از عمر خود بر این باور بود که احساسات سرکوب‌شده باعث ایجاد تعارضات و در نتیجه اضطراب می‌شوند. او می‌گفت وقتی ما در جامعه رشد می‌کنیم مجبور هستیم برای تطابق با محیط پیرامون خود، روی بخش‌هایی از وجودمان پا بگذاریم. ممکن است این جامعه‌پذیری به حدی در ما درونی شود که نتوانیم غرایز طبیعی‌مان را بپذیریم و برای فرار از اضطراب ناشی از آن، آنها را از حیطه‌ی آگاهی خود خارج کنیم. این سرکوبگری خواسته‌ها به ایجاد تعارض می‌انجامد. زیرا احساسات ابراز نشده هرگز نمی‌میرند. آنها زنده دفن می‌شوند! و بعدها به شکل صورت‌های زشت‌تری بیرون می‌زنند. کام‌های مطرود و ممنوع با آنکه از ذهن خودآگاه انسان رانده می‌شوند اما باز از میان نمی‌روند؛ بلکه در ناخودآگاه او باقی می‌مانند و متدرجاً انباشته و فشرده می‌گردند. وازدن، طرد و حبس کام‌ها چنانچه به‌تکرار واقع شود، انرژی هنگفتی را در ناخودآگاه ما متراکم و محبوس می‌سازد و نظم و آرامش روانی را برهم می‌زند. کام‌هایی که به شدت وازده و پس رانده شوند، در ناخودآگاه گرد می‌آیند دسته دسته فشرده و فروبسته می‌گردند و روان را جریحه‌دار می‌کنند. این جریحه‌های روانی را کمپلکس یا عقده می‌خوانند؛ ترجمه مختصر و ساده این جملات این است: «اگر انسان به خواسته‌های خود نرسد دچار عقده روانی خواهد شد». بنابراین «اگر می‌خواهید دچار آسیب و عقده‌ی روانی نشوید خواسته‌های خود را سرکوب نکنید و به همه خواسته‌های پاسخ مثبت دهید» خلاصه اینکه همة خواسته‌های شما مشروع و تأمین‌کردنی است مگر آنکه با خواسته‌های دیگران ناسازگار باشد! انسانم آرزوست این دیدگاه فروید که به سرعت شیوع پیدا کرد ریشه اخلاق و ارزش‌های انسانی را برکند و هیچ کار بدی باقی نگذاشت. با این تقریر همة کارها و خواسته‌های انسان خوب و ضروری تلقی شدند زیرا اگر انجام نشوند انسان را روانی و عقده‌ای می‌کنند، مگر آنکه به خواسته‌های دیگران آسیب رسانند و دیگران را عقده‌ای و روانی کنند. نتیجه روشن چنین تفکری، تولد لیبرالیسم و فردگرایی شد؛ یعنی تنها ارزش دنبال‌کردنی «آزادی» است و هرچه مخالف آزادی باشد بلکه «فقط» هر آنچه مخالف آزادی باشد زشت و بد است. این نویسندگان در همین نامه آورده‌اند: «اعمال تغییر در سبک زندگی افراد و انتخاب‌های فردی آنها متعارض با اصل «خودمختاری» به عنوان یکی از اصول اخلاقی حرفه روان‌شناسی است». به این نویسندگان گوشزد می‌کنیم: اخلاقی که شما از آن یاد می‌کنید جز همین یک اصل (خودمختاری و آزادی) اصل دیگری ندارد و همه کارهای شنیع، خوب و خواستنی و مجاز هستند زیرا ترک آنها خودمختاری را به خطر می‌اندازد. بزرگ‌ترین بدعت روزگار بی‌شک این نظریه بزرگ‌ترین بدعت عصر جدید است که تمام اخلاق و هویت انسانی را درو کرده و از انسان تنها یک جانور دوپای مستقیم‌القامه باقی گذارده که در اسارت غرایز حیوانی به سر می‌برد و جز در شکل و شمایل ظاهری تفاوتی با اجداد و اسلاف میمونی خود ندارد.
این نظریه به وضوح با محکم‌ترین آموزه‌ی اخلاقی یعنی «مبارزه با هوا و هوس» و «جهاد با نفس حیوانی» مخالف است و زیربنای نیک و بد و حسن و قبح و ارزش و اخلاق را ویران می‌کند و از دین و ادب و تربیت و شریعت و حکمت عملی اثری باقی نمی‌گذارد. این نظریه انواع لذت‌جویی‌ها و هوس‌رانی‌ها و تمتعات مادی را مشروعیت بخشیده و تئوریزه کرده و به انسان نیرویی برای مقابله با خواسته‌ها نمی‌دهد و او را در برابر ناکامی‌ها مقاوم نمی‌سازد. انسان در این نگاه به‌دنبال بهشت دنیوی (بهشت شداد) یعنی فراهم‌آوردن تمام مشتهیات نفسانی و برداشتن تمام امور دغدغه‌آفرین در این جهان می‌افتد و تمام همّ و غمّ خود را برای رفاه و عافیت و لذت بیشتر به کار می‌گیرد و البته در دنیای جدید با گسترش تکنولوژی و فراگیرسازی امکانات رفاهی، به این آرزو نزدیک شده که بدون هیچ زحمتی به خواسته‌های خود دست یابد و در این دنیای مادی، بهشت موعود را فراهم سازد. کدام کرامت؟ این نویسندگان دانشگاهی که دغدغه کرامت انسان را در نوشته خود آورده‌اند باید توجه داشته باشند کسی که دائم از هوس‌های خود شکست می‌خورد و اسیر خواسته‌های نفس است کرامت انسانی را از دست داده و در عمق ضمیر خود احساس حقارت و حیوانیت و سرشکستگی می‌کند. اخلاق انسانی و تربیت اسلامی برای حفظ کرامت انسان به دنبال مدلی است که اراده انسانی او و نه خواست حیوانی او را تقویت کند و انسان‌های دارای عزم و پراراده‌ای پدید آورد که بر نفس خود امیر باشند و بتوانند بر خودمختاری حیوانی و خواسته‌های پست خود فایق آیند. اکنون چند سوال از دانش روان‌شناسی می‌پرسیم: • آیا روان‌شناسی تمام حقیقت انسان را به حیوانیت او فروکاسته و دغدغه تعالی و ارزش و اخلاق را ندارد؟ • آیا دانشی مانند روان‌شناسی نباید دغدغه‌مند مقام خلیفه‌اللهی انسان و مرتبت والای برتر از فرشتگان او باشد و به فلاح اخروی و سعادت ابدی او بیندیشد؟ • آیا انسانی که موضوع علم روان‌شناسی است موجودی نهایتا با ماندگاری ۱۰۰ سال است یا موجودی است که از مرتبه «لله» آغاز شده و تا ابدیت «الیه راجعون» امتداد دارد و «عند ملیک مقتدر» آرام می‌گیرد؟ • روان‌شناسی با کسی که بر خلاف عرف و اخلاق و قانون و شرع و ادب عمل می‌کند چه برخوردی دارد؟ • آیا از منظر روان‌شناسی، انسان‌ها وظیفه‌ای نسبت به دیگران و مسئولیتی نسبت به جامعه ندارند؟ فقط و فقط باید «آنگونه که هستند» ظاهر شوند؟ بگذریم... بنابر نظر این نویسندگان دانشگاهی، خودمختاری افراد، محترم است و حکومت باید اجازه دهد مردم آنگونه که هستند در انظار عمومی ظاهر شوند تا سلامت روان‌شان به خطر نیفتد. با این استدلال باید هر گونه عمل شنیعی را آزاد کرد که مبادا خودمختاری و سلامت روان شهروندان مخدوش شود. «خودمختاری در پوشش با سایر آزادی‌های اجتماعی مثل آزادی در تولید و توزیع و مصرف مواد مخدر، آزادی در روابط جنسی خارج از چارچوب؛ آزادی در حمل اسلحه؛ آزادی در عمل به قوانین راهنمایی و رانندگی و ... چه تفاوتی دارد؟ برخلاف نظر مدعیان دانش روان‌شناسی آنچه مستلزم ازخودبیگانگی و مایه بحران هویت است بی‌حجابی است نه حجاب؛ شبیه مستی و اعتیاد و عربده‌کشی که گرچه خواسته نفس حیوانی است ولی باید آن را مهار کرد. فطرت الهی زن، او را به عفت و حیا و مستوری دعوت می‌کند نه برهنگی و بی‌حیایی و پرده‌دری. ما کافریم! بدون هیچ ملاحظه و لکنتی، سربلند و با افتخار و قاطع عرضه می‌داریم ما به دانشی که آمده است انسان را خودمختار کند و او را از بندگی خدای متعال و خضوع در مقابل ارزش‌های الهی رهایی و سرکشی بخشد، کافریم. ما این دانش ذاتا مسموم را دین دنیای مدرن و رساله توضیح المسائل لیبرالیسم غربی می‌دانیم و برائت خود را از آن با آوای بلند اعلام می‌داریم و بر آستان دین محمد و اهل بیتش (صلوات الله علیهم اجمعین) سر فرود می‌آوریم. لکم دینکم و لی دین. حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری، معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه https://eitaa.com/ostovarmeymandi
هدایت شده از انجمن اساتید انقلابی
📣📣📣بیانیه انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم در محکومیت جسارت به قرآن مجید ✍بسم الله الرحمن الرحیم انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون هر از چند گاهی دشمنان اسلام یا فریب خوردگان و تحریک شدگان دستگاه اهریمنی نظام سلطه بغض فروخفته خود از اسلام را نشان می دهند و گاهی به اشرف مخلوقات و بهانه خلقت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم توهین می کنند و گاهی نیز کتاب مقدس او قرآن کریم را مورد هتک حرمت قرار می دهند و این بار نیز این کتاب آسمانی را که منشور هدایت بشریت است توسط خبیثی از خبائث عالم مورد جسارت قرار داده اند. اگر چه مرتکب شونده این کار زشت شخصی حقیر و بی هویت است و جامعه اسلامی برای او کوچکترین ارزشی قائل نیست اما همراهی دولت سوئد در این جنایت آن هم به بهانه موهوم آزادی بیان بسیار عجیب و البته تأسف آور است. انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد را به شدت محکوم می کند و در حمایت از پیام مقام معظم رهبری مدظله العالی تقاضای اشد مجازات را برای عامل جنایتکار آن دارد و از دولت محترم و وزارت امور خارجه می خواهد که در صورت استنکاف دولت سوئد از تحویل این جنایتکار اخراج سفیر سوئد را در دستور کار خود قرار دهد . انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم ۱۴۰۲/۵/۲ 🆔https://eitaa.com/joinchat/2252406784C79e6df9646
📣📣📣 خادمان سید الشهدا و خدمتگزاران موکب مردمی ثار الله لطف کنند جهت دریافت هدایای عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برای پذیرایی زائرین آن حضرت در این اربعین اطلاع رسانی کنند. https://eitaa.com/ostovarmeymandi
هدایت شده از حوزه نیوز فارس
حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی: ⚫️بی‌بصیرتی بخشی از جامعه عامل خودمحوری‌ها در مقابل ولایت بوده است https://hawzahnews.com/xcnry ◾️حوزه/ مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه علمیه قم، با بیان اینکه عامل بخشی از خودمحوری‌ها در مقابل ولایت، بی‌بصیرتی است، گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید عموی ما حضرت عباس(ع) نافذ البصیره بود، یعنی بصیرتی داشت که تا دور دست‌ها را می‌دید. _____________________ خبرگزاری حوزه استان فارس https://eitaa.com/joinchat/2218524753C204cc50dd1
مقتل خوانی عاشورا.mp3
16.34M
مقتل خوانی روز عاشورا از کتاب لهوف سیدبن طاووس ⚫️اعظم الله اجورنا و اجورکم فی مصیبة الحسین علیه السلام⚫️ http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc