هدایت شده از مجید صفائی
سلام با نظر آقای سلطانی خیلی موافقم!
فتاملجیدا🙏
هدایت شده از مهدیار
حاجآقا از این نوع تفکر انقلابی و بسیجی غیر از این هم توقع نمیره.
با بسیاری از این آقایان گفتگو و مراوده داشتهام و دارم.
قریب به اتفاق آنها خودشان و بزرگانشان را عقلکل و علامهدهر میدانند و هر مخالفی را بیسواد و بیعقل.
البته خدا را شکر کنید که هنوز مثل بنده تهمت همجنسگرایی و دهها برچسب دیگر به شما نزدهاند.
اینها با این تندرویهایشان به اسم اسلام ناب، دقیقا همان رسالت داعش را انجام میدهند
و انصافا موفق بودهاند در دین زدگی عوام شیعه و دینگریزی جهانیان از دین اسلام و تشیع.
هدایت شده از طائر گلشن قدس @ کاکتوس تنهای شب ...
با اینکه عاشق مصباح بزرگ هستم
و او را مهمترین دانشمند معاصرِ اسلام، ایران و جهان میدانم،
اما نقد شما بر حرفش درسته و از چنین نابغه ای، اونجور پاسخ دادن عجیبه.
شاید از برخی انقلابیون سرکوبگر و آقابالاسرهای نظام ترسیده که اونجور جواب داده...🤒
هدایت شده از طائر گلشن قدس @ کاکتوس تنهای شب ...
در ناخوداگاه عرفی ما،
بشدت جا گرفته که نقد یعنی دشمنی .
از دانشگاه و حوزه و سیاست
تا فرهنگ عمومی جامعه همینه.
این حرفها هم اثری نداره .
باید ببینیم میتونیم بچه های ۷_۸ ساله رو کم کم تغییر بدیم یا نه.
تا در عمق وجودشون حک بشه که نقد و عیب جویی یعنی خدمت و رحمت و محبت...
این ۱۴ نفر به ما گفتند
من ساتَرَ عیوبک فهو عدوّک!!!
اما فرهنگ ما به عکس این معتقده ...
لذا وزارت کشور و وزارت اطلاعات، به تجمعات اعتراضی هیچ مجوزی نداده و نمیده هیچ وقت.
هر تجمعی رو هم جمع میکنن.
نقویان و علیمی حذف میشن.
جلسات نقد مکتب شیخ انصاری در قم، تخریب و تعطیل میشه.
کفایه، کتاب ابدی ادعا میشه
و...
هدایت شده از احمدرضا اخوان
🌹باسلام محضر کشکولی های عزیز
♦️مدیران احمق♦️
🌹عيسى عليه السلام ـ لَمّا سئلَ عنِ الأحمَقِ ـ : المُعجَبُ برأيهِ ونَفْسِهِ ، الّذي يَرى الفَضلَ كُلَّهُ لَه لا علَيهِ ، ويُوجِبُ الحقَّ كُلَّهُ لنَفْسِهِ ولا يُوجِبُ علَيها حقّا ، فذاكَ الأحمَقُ الّذي لا حِيلةَ في مُداواتِه .
🌷عيسى عليه السلام ـ در پاسخ به اين سؤال كه احمق كيست ؟ ـ فرمود : خود رأى خودپسند ، كسى كه هرچه فضيلت است از آن خود مى داند و براى ديگران، بر خود هيچ فضيلتى قائل نيست، همه حقوق را براى خود مى داند وهيچ حقّى براى ديگران بر خود قائل نيست. اين است آن احمقى كه چاره اى براى درمان او وجود ندارد.
🔹احمقان سرور شدهستند و ز بیم
🔹عاقلان سرها کشیده در گلیم
🔸ز احمقان بگریز چون عیسی گریخت
🔸صحبت احمق بسی خونها بریخت
🔴گروهی ﺍﺯ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﺩﺭ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺩﻭ ﺭﯾﻞ ﺭﺍﻩ ﺁﻫﻦ، ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﯼ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺭﯾﻞ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ،
ﻭﻟﯽ ﺁﻥ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ، ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﺭﻭﯼ ﺭﯾﻞ ﺧﺮﺍﺏ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﯼ ﮐﺮﺩ، ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ ﺭﻭﯼ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﯾﻞ ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺧﻮﺍﺑﺶ ﺑﺮﺩ...
ﺳﻪ ﺑﭽﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﻫﻢ ﭘﺲ ﺍﺯ ﮐﻤﯽﺑﺎﺯﯼ ﺭﻭﯼ ﺭﯾﻞ ﺳﺎﻟﻢ، ﻫﻤﺎﻥﺟﺎ ﺧﻮﺍﺑﺸﺎﻥ ﺑﺮﺩ.
ﻗﻄﺎﺭ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺁﻣﺪﻥ ﺑﻮﺩ، ﻭ ﺳﻮﺯﻧﺒﺎﻥ ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺴﺖ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺻﺤﯿﺤﯽ ﺑﮕﯿﺮﺩ...
ﺳﻮﺯﻧﺒﺎﻥ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﺴﯿﺮ ﻗﻄﺎﺭ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﺍﺩﻩ، ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺭﯾﻞ ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﯾﻖ ﺟﺎﻥ ﺳﻪ ﮐﻮﺩﮎ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮏ ﮐﻮﺩﮎ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺷﻮﺩ،
ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﺴﯿﺮ ﻗﻄﺎﺭ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﺪﻫﺪ، ﻭ ﻗﻄﺎﺭ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﻭﺩ!!
🔵ﺳﻮﺍﻝ:
ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺳﻮﺯﻧﺒﺎﻥ ﺑﻮﺩﯾﺪ،
ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻓﺮﺻﺖ ﮐﻢ ﻭ ﺣﺴﺎﺱ، ﭼﻪ ﺗﺼﻤﯿﻤﯽ ﻣﯽ ﮔﺮﻓﺘﯿﺪ؟
ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﻨﺤﺮﻑ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﺴﯿﺮ ﻗﻄﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﺠﺎﺕ ﺳﻪ ﮐﻮﺩﮎ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﯾﮏ ﮐﻮﺩﮎ ﺭﺍ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﻣﺎﺟﺮﺍ ﺑﺪﺍﻧﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺍﺧﻼﻗﯽ ﻭ ﻋﺎﻃﻔﯽ، ﺷﺎﯾﺪ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺻﺤﯿﺤﯽ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺑﺮﺳﺪ، ﺍﻣﺎ ﺍﺯ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩ ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ﭼﻄﻮﺭ...؟
ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ، ﺁﻥ ﮐﻮﺩﮎ ﻋﺎﻗﻞ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻧﺎﺩﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﮐﻪ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﺴﯿﺮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﻭ ﺧﻄﺮﻧﺎﮎ (ﺭﯾﻞ ﺳﺎﻟﻢ) ﺑﺎﺯﯼ ﮐﻨﻨﺪ، ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﻣﯽﺷﻮﺩ!!
⚫️ﺍﯾﻦ ﻧﻮﻉ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮﯼ، ﻣﻌﻀﻠﯽ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺩﺭ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﺭﻩ، ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻭ بخصوصﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮ ﺩﻣﻮﮐﺮﺍﺗﯿﮏ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ؛ ﺩﺍﻧﺎﯾﺎﻥ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﻋﺎﺩﯼ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ
ﺗﺼﻤﯿﻤﺎﺕ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﺍﺣﻤﻖ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ!!
ﮐﻮﺩﮐﯽ ﮐﻪ ﻣﻮﺍﻓﻖ ﺑﺎ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺑﻘﯿﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺴﯿﺮ ﺑﺎﺯﯼ ﻧﺒﻮﺩ، ﻃﺮﺩ ﺷﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﻫﻢ ﺍﻭ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﮔﺮﺩﯾﺪ..!
ﻭ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﺍﺷﮏ ﻧﺮﯾﺨﺖ...
ﺍﻭ ﺭﯾﻞ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺯﯼ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﻓﮑﺮ ﻧﻤﯽﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﻣﺮﮔﺶ ﺍﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺭﻗﻢ ﺑﺨﻮﺭﺩ.
ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﻫﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﮐﻮﺩﮎ ﻣﮑﺎﻥ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺯﯼ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﻭﻟﯽ ﺁﻥ ﮐﻮﺩﮎ، ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺩﯾﮕﺮ ﺷﺪ، ﮐﻪ ﺁﮔﺎﻫﺎﻧﻪ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺑﻪ ﺁﻥ ﮐﺎﺭ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩند!
🔵ﺍﻣﺎ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺳﻮﺯﻧﺒﺎﻥ، ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺁﻥ ﮐﻮﺩﮎ ﺑﯽﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﻋﺎﻗﻞ، ﺟﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩ، ﺑﻠﮑﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻫﻤﻪ ﻣﺴﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺧﻄﺮ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ، ﺯﯾﺮﺍ ﺭﯾﻞ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﻭﺍﮊﮔﻮﻥ ﺷﺪﻥ ﻗﻄﺎﺭ ﮔﺮﺩﯾﺪ ﻭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﺴﺎﻓﺮﺍﻥ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺷﺪﻧﺪ،
🔴 ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ، ﭼﯿﺰﯼ ﺟﺰ
ﺯﻧﺪﻩ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﺳﻪ ﮐﻮﺩﮎ ﺍﺣﻤﻖ ﻧﺒﻮد...
و:گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم
◼️ﻣﺴﺎﻓﺮﺍﻥ ﻗﻄﺎﺭ ﺭﺍ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﯾﮏ ﻣﻠﺖ ﺗﺸﺒﯿﻪ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﻧﺎﺩﺍﻥ ﮐﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺳﺮﻧﺸﯿﻨﺎﻥ ﻗﻄﺎﺭ ﺭﺍ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﻨﺩ.
⚫️ﮔﺎﻫﯽ ﺩﺭﻧﻈﺮﮔﺮﻓﺘﻦ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﭼﻨﺪ ﺗﻦ ﺍﺯ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ، ﮐﻪ ﺗﺼﻤﯿﻤﺎﺕ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﻣﯿﮕﯿﺮﻧﺪ، ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﻓﺘﻦ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻫﻤﻪ ﻣﻠﺖ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﺻﺪﻫﺎ ﻧﻔﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﺠﺎﺕ ﺳﻪ ﮐﻮﺩﮎ ﺍﺳﺖ...
🔵ﺑﻪ ﯾﺎﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ،ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺖ،
ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺍﺳﺖ،ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﯿﺴﺖ!!
🌷ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﺟﻤﻌﯽ ﻭ ﻣﻠﯽ، ﺍﺯ ﺁﺭﺍﺀ ﺟﻤﻌﯽ ﻭ ﻣﻠﯽ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺑﻬﺮﻩ ﮔﯿﺮﯾﻢ...
🔸سخن راباسخنی ازاستاد سخن، سعدی درگلستان به پایان ببریم که فرمود:
🌹ملک از خردمندان جمال گیرد و دین از پرهیزگاران کمال یابد پادشاهان به صحبت خردمندان از آن محتاج ترند که خردمندان به قربت پادشاهان .
🔸جز به خردمند مفرما عمل
🔸گرچه عمل کار خردمند نیست
هدایت شده از مسلمان
آقای سلطانی رو نمیشناسم
ولی ایشون نمیگه شما بیسوادید
ایشون از خطای تفکرشما میگه که بسیار درسته .
شما
اولا مهمترین مشکلتون اینه که اصلا قدرت تحلیل ندارید
دوما مسیر تفکرتون اشتباهه . میخوایید تفکر صحیح داشته باشید و نتایج درستی بگیرید ولی سوالات و راهی که میرید برای گرفتن نتیجه اشتباهه.
ثالثا اجتماعی فکرنمیکنید و محدوده تفکرتون نهایتا خود چهارمردانه .
رابعاو از همه مهمتر خطای داده دارید.یعنی بسیاری از مطالب و آمارهایی که در ذهن شماست غلطه و بر اساس همین ها نتیجه میگیرید .
هدایت شده از مسلمان
با تمام این عیبهای فاحش این حرف شنوی و آزاد گذاشتن حرف زدن و ناراحت نشدن از حرفِ شما میچربه به تماماینا😂❤️
هدایت شده از طائر گلشن قدس @ کاکتوس تنهای شب ...
فرهنگ خانمان سوز و ویرانگر و ضددینیِ دوقطبی سازی و دفع حداکثری و نفرت پراکنی و سرکوب و گوش شنوا نداشتن،
تا مغزِ استخوانِ ژنتیکِ روحِ ناخوداگاهِ فرهنگیِ ما لانه کرده و کنده شدنی نیست...
دست بردارید از این رفتارها...
به انسانیت و وجدان فطری و دین اسلام، کمی ایمان بیارورید و ملتزم شوید...
از سیره ی علی بن ابیطالب کمی درس بگیرید و امامتش رو بپذیرید در باورها و رفتارهاتون...
نه حکومت و سرانش و سیاستهای خرد و کلانش، حق مطلق و حلقوم خدا هستند،
نه مخالفین و منتقدین حکومت ما،
اژدها و شیطان اکبر هستند و باید خفه و سرکوب بشن..
امام علی با قاتل زنش، بخاطر مصالحی عالی، صلح و ائتلاف کرد.
امام حسن با دشمن خونی اسلام، صلح کرد.
امام رضا وارد حکومت شد
و حاکم طاغوت رو امیرالمومنین مینامید گاهی.
امام علی به مالک اشتر گفت
(مردم یا در دین مثل تو هستند یا در خلقت).
طبق قولی، امام حسین دنبال صلح با یزید بود و یزید قبول نکرد.
رهبری سال ۹۷ گفت
انقلاب اسلامی آماده ی تصحیح اشتباهات خود است.
اما گویا انقلابیون و اقابالاسرها، رهبری رو هم قبول ندارند و به تندروی های رایج ملتزم اند با قدرت.
گشت ارشاد رو که در ظرفیت جامعه ی ایران نبود، با زبان خوش تعطیل نکردند.
با زور ۳ ماه شورش و چند صد کشته مجبور به تعطیلی اش شدند.
استاد حجت الاسلام حجتی کرمانی؛
(( در اینجا با اغتنام از این فرصت، به یک بیماری سخت و دائمالتّزاید و بنیان کَن و خانهبرانداز جامعه کنونی در ایران که برخلاف انتظار پس از ۴۰ سال که از انقلاب اسلامی میگذرد و روز به روز در حال گسترش است، اشاره میکنم:
و آن بیماری یکسونگری و خلط مقولات عقیدتی و اخلاقی با مواضع سیاسی و اجتماعی و بدتر از آن طرد و نفی دگراندیشان و تهمت و افترا و اشاعة دروغ و ریا و نفاق در سطوح بالا و پایین جامعه ماست (که ابتدا این رذائل از بالا به پایین میریزد و متقابلاً هم از پایین به بالا اثر میکند).
شما را به خدا بس کنید!
ما باهم برادریم و اهل یک ملت و دین و مذهبیم. این دشمنیهای بیحد و حصر و این کینهتوزیهای شگفتانگیز و باورنکردنی، آن هم از مدعیان پیروی از پیغمبر(ص) و امامان معصوم، آیندهای خطرناک در حد سقوط نظام اسلامی در پی دارد که آثار آن از در و دیوار و منبر و محراب و رسانههای حقیقی و مجازی و ارکان دولت و حاکمیت پیداست.))
هدایت شده از Suri.
سلام
رویه ی شما رو در نقد کردن افکار و نظرات رو خیلی میپسندم ،باعث میشه بدونیم که حتی ممکنه بزرگان هم در مساله ای اشتباه کنند
اما بعضا فکر میکنم به جای اینکه افکار رو نقد کنید شخصیت رو تخریب میکنید ، فهم این دو روش رو هم ارجاع میدم به کانل خودتون که در مساله ی اخیر در مورد آقای مصباح نقد درستی کردید، اما درجایی دیگه وقتی خواستید آقای قرائتی رو نقد کنید حتی اسم آقا هم برای ایشون به کار نبردید
پی نوشت :همه ی کسانی که میگویند انقلابی اند انقلابی نیستند
انقلابی به تسبیح و عکس حضرت آقا زدن بالای سر نیست
هدایت شده از سلطانی
خیلی بی انصافی هستش بنده به موارد خاص اشاره می کنم میگم نسبت به این مسائل تعصب دارید واینکه فلان مسئله رو درست نفهمیدید و...بعد شما به طور عام این الفاظ رو به کار می برید در ضمن بنده کی لفظ بی شعور وبی سواد و...رو به کار بردم،خوش انصاف اگر هیچی رو نداشته باشیم ادب که داریم دیگه نسبت به اساتید