هدایت شده از احمدیاسر وافی یزدی
شاید بشود گفت:
اشهد اَنّ علیاً ولیّ الله هم جزء اذان است ولی حضرت رسول به خاطر عدم تحمّلِ مردم زمانه از ابرازش خودداری کرده اند
به همین جهت وقتی به حضرت خبر دادند که سلمان در اذانش به ولایت علی شهادت می دهد، فرمودند: قال خیراً
ائمه هم به طور کلّی گِرا داده اند: مَن قال لا اله الا الله محمد رسول الله فَلیَقُل علی ولیّ الله
و حضرت رضا هم فرمودند: أنا من شروط التوحید
شاید به همین خاطر مرحوم بهجت قائل به جزئیتِ استحبابی و حتی استحباب دوبار گفتنِ شهادتِ ثالثه بود
آنانکه منکرند، بگو پشت و رو کنند😁
همان طور که در برخی قرائات داریم ( و لقد نصرکم الله ببدر بسیف علی ) ولی در قرائات سبعه اثری از (بسیف علی) نیست
روحانی کاروان ما دیشب گفت:
سال ۶۵ در تهران به نماز جمعه رفتم. آقای خامنه ای یک خطبه کامل درباره کنترل جمعیت صحبت کرد
گفت: یکی از مشکلات کشور ما، افزایش بی رویه ی جمعیت است! و گفت: بعضی ها به روایاتی که به فرزندآوری تشویق می کند، استناد می کنند؛ غافل از آن که این روایات مال زمان خاص است نه مال زمان ما که امکانات کشور تحمّل جمعیت زیاد را ندارد
گفتم: خودتان در نماز جمعه بودید یا از واسطه نقل می کنید؟
گفت: خودم بودم؛ و اتفاقاً با استادم شرکت کرده بودم و استادم بعد از خطبه ها ناراحت شده بود و گفت: این چه حرف هایی بود که آقا در خطبه ها زد؟ مگر امکانات کشور دست شماهاست؟ مگر آیه و ما من دابّة فی الارض الا علی الله رزقها را نشنیده است؟
و ما چون انقلابی بودیم با استادمان بد شدیم
کاش متن آن خطبه پیدا می شد.
حاج آقا می گن شاید سال ۶۴ بود ولی احتمال قوی سال ۶۵ بود.
پس معلوم می شود عذرخواهی و توبه حضرت آقا از سهیم بودن در اشتباهِ بزرگِ کنترل جمعیت حقیقی بوده است نه تشریفاتی
هدایت شده از شهدا پیرو می خواهند،عزادار کافی نیست
رهبری در سخنرانی بجنورد گفت:
از اینکه از این طرح حمایت کردم، استغفار می کنم.
یعنی خودشان مردانه فرمودند من هم دخیل بودم و مردانه فرمودند اشتباه کردم. سپس توصیه به فرزند آوری کرده و می کنند.
چه بگویم از برخی ها که فقط یک طرف را می بینند.
هدایت شده از کانال حسین دارابی
🔺شهید دکتر چمران :
من نمی گویم ولی فقیه معصوم است،
اما ملتی که به امر خدا به امر ولی فقیه اعتماد می کنند،
خدا اجازه اشتباه به آن رهبر را نمی دهد و به نوعی به او معصومیت می بخشد
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
هدایت شده از حسین
شهید چمران همچنین حرفیو زده ولی خودش معصوم نبوده😂
یعنی یه جور تسلسل شد به نظرم
چون استدلال کرده، منافاتی با غیر معصوم بودنش ندارد
باید روی استدلالش تأمّل نمود
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
💥 احادیث جالب
🌺 فرمانبُرداری دُرست و مشروع، تنها در دستورهای دُرست و مشروع است. 🌺
🌸 پیامبرخاتم لشکری را به جائی فرستاده و مردی را به فرماندهیِ آنان گماشته و به زیردستانش دستور دادند که از او حرفشنوی داشته و فرمانبُرداری کنند.
💧و او آتشی افروخت و به سربازانش فرمان داد که وارد آن شوند [ چرا؟! ] اما گروهی نپذیرفتند و گفتند: "ما [ با مسلمان شدنمان ] از آتش [ خودمان را نجات داده و ] گریختهایم؛ [ برای چه باید الان وارد آتش شویم؟! ]
😡 و [ در کمال شگفتی ] گروهی نیز خواستند وارد آن آتش شوند!!!
💧خبر این دیوانگی سردسته که به پیامبر رسید، فرمودند: "اگر سربازان وارد آن آتش شده بودند، [ در رستاخیز نیز ] برای همیشه در آتش [ دوزخ ] بودند؛ هیچگاه نمیتوان با نافرمانی از دستورهای خدا او را اطاعت کرد؛ اطاعت از خدا، فقط و فقط در کارهائیست که دُرست و مشروع و خوب باشد."
(منبع: سنن ابیداوود، ص۴۱۸)
هدایت شده از انباز
"اخلاق اموی؛ «اطاعت محض و متعبّدانه» از «ولیّ امر»"
✍️ حجتالاسلام احمد حیدری:
@Haghighatznu
✅با توجه به نابسامانیهای گسترده در کشور و با توجّه به اختیارات گسترده قانونی و فراقانونی رهبری [به گونهای که سران جناح اصولگرا اختیارات قانونی شمرده شده در اصل 110 قانون اساسی را «کف اختیارات رهبری» میدانند]، در سالهای اخیر اعتراضات و انتقادات عدالتخواهانه نسبت به رهبری حتّی در بین اصولگرایان زیاد شده است. متأسفانه تریبونداران این جناح به جای جوابگویی قانعکننده و محبوبیتساز، اصل انتقاد را غلط شمرده و اقتضای ولایتمداری را «اطاعت محض و متعبّدانه» معرفی میکنند. سخنران تریبوندار این جناح مطرح میکند:
«1. در مقام عدالتگرایی ممکن است دچار گرایشهای نامتعادل شویم.
2. یا به جهت ناآگاهی مصادیقی را عدالت شماریم که به واقع عدالت نباشد
3. یا از درک مصلحتهای بالاتری که در راه اجرای عدالت وجود دارد، عاجز باشیم.
4. علاوه این که جایگاه ولایت باید در جامعه تثبیت شود تا اشاره سرانگشت رهبری بتواند در لحظات خطرناک و بحرانی، معضلات نظام را حل کند.
پس رواج انتقادهای عدالتطلبانه، باعث تضعیف رهبری شده و در نتیجه ظلم به جامعه است».
@Haghighatznu
✅سخنران تریبوندار دیگری که سخنش در فضای مجازی انتشار گسترده یافته، انتقادات عدالتطلبانه به امام علی از جانب حزباللهیهای عدالتطلب آن زمان را با همین مبانی به نقد کشیده و میگوید:
«نسبت ما با امام جامعه، نسبت تطبیق نیست، نسبت اطاعت است!» یعنی همان «اطاعت محض و متعبّدانه». بدیهی است «اطاعت ناب تنوری»، دُرّ کمیابی است ناشی از محبوبیت فوقالعادۀ مُطاع و «بصیرت سلمانوار» و قانعشدنهای بیشمار مطیع؛ اما انتظار آن از عموم و متوسطان، انتظاری نابجا است.
✅تربیت جامعه بر اساس «اطاعت محض و متعبّدانه» از حاکم، ولیِّ امر و رهبر، نه سیاست علوی، که سیاست اموی است. خلیفه سوم به دلایلی که در جای خود روشن شده، مورد اعتراض عمومی واقع شد و اعتراضات در اثر مواجهه ناصحیح، به شورش منتهی و به قتل خلیفه انجامید. بعد از قتل خلیفه، عموم مهاجر و انصار با اختیار و بعد از شور واقعی، با امام علی (علیه السلام) به خلافت بیعت کردند. امام بعد از به عهده گرفتن خلافت در اولین اقدام، فرمانداران خود را نصب کرد و با وجود توصیههای فراوان، از ابقای معاویه بر شام خودداری ورزید. معاویه که حداقل خواهان امارت شام بود، به ظاهر خونخواه عثمان گردید و ضمن نامهای به امام، خواهان قصاص قاتلان او شد. اولین جمله امام در جواب معاویه، این است: «حق تو است که در مورد کشته شدن عثمان و قاتلانش سؤال کنی و جواب بگیری؛ زیرا تو خویشاوند او هستی» (نامه 28). بعد در آن نامه و نامهها و خطبههای دیگر به کرّات، جریان شورش علیه عثمان، نوع مواجهه خودش، موانعی که در زمینه قصاص قاتلان وجود دارد و سوء استفاده و خونخواهی دروغین معاویه را توضیح داد تا همه حقجویان و عدالتخواهان منصف، قانع شوند. امام حتّی یکبار منتقدان و سؤالکنندگان را توبیخ نکرد و به سکوت، تسلیم و اطاعت محض نخواند. این جرأت دادن به سؤال و انتقاد نسبت به حاکم، در سیره امام [و مقتدایش رسول خدا] آن چنان واضح و آشکار است که وقتی بعد از شهادت امام، سوده همدانی در اعتراض از عامل معاویه، رهسپار شام شد و با معاویه سخن گفت، معاویه بعد از شنیدن اعتراضات شجاعانه او اظهار داشت: «پسر ابیطالب جرأت و جسارت بر حکومت را به شما جرعهجرعه نوشانده است (شما را به تدریج اینگونه تربیت کرده) و بسیار طول میکشد شما را از این خصلت برید!» (بلاغات النساء/47).
@Haghighatznu
✅در مقابل سیاست علوی، سیاست اموی را داریم که بنایش بر تربیت جامعه به اطاعت محض و متعبّدانه از حاکم و خلیفه بود و جمله بالا از این سیاست خبر داد. معاویه و قبل از او، برادرش یزید بن ابیسفیان که فاتح و اولین امیر منصوب خلیفه دوم بر شام بود، مردم شام را «مطیع بیچونوچرا» بارآوردند و معاویه با نشستن بر مسند خلافت در صدد ترویج این تربیت در سراسر جامعه اسلامی بود.
«حجّاج بن الصّمة» خطاب به معاویه گوید: من از کسانی بودم که برای یاری عثمان روانه مدینه کردی. در راه مدینه به مردی برخوردیم که خود را قاتل عثمان میپنداشت و او را کشتیم. به تو خبر میدهم که بر علی غالب هستی زیرا تو را همراهانی است که چشم به دهان تو دارند و هر چه بگویی، بدون چونوچرا، اطاعت میکنند و روی سخن تو، سخنی نمیگویند، ولی با علی کسانی هستند که سخن او را بدون دلیل نمیپذیرند و در اوامرش چونوچرا دارند و قلیلی از «یاران مطیع محض تو» از بسیار «یاران ناقد و ایرادگیر علی» بهترند! (وقعة صفین/78).
https://t.me/Haghighatznu/5437
دقت کردید کانال من تنها کانالی است که بدون جانبداری و سانسور، حرف موافق و مخالف را می گذارد؟💪