eitaa logo
مطالبِ طلبگی (وافی)
1.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
989 ویدیو
245 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
کسی یادش هست زنک بی ادب کی بود؟🤔 https://eitaa.com/vafivafi/15168
امتحانات نیازمند بازنگری و اصطلاحات جدی است مثلاً این طرز سوال در امتحانات روال است: مِن در آیه ( اذا نودی للصلاة من یوم الجمعة ) به چه معناست؟ و طلبه جواب می دهد که به معنای (فی) است و نمره اش را می گیرد و خوشحال است که قبول شده است! در حالی که پاسخ به سؤال فوق با چند دقیقه نگاه انداختن به معانی مِن در شب امتحان ممکن است سؤال باید اینگونه باشد: در کدام آیه از قرآن مِن به معنای فی آمده است؟ و طلبه باید پاسخ دهد: در آیه اذا نودی للصلاة من یوم الجمعة
592.1K
۱- ماده رأی را به باب اِفعال ببرید و صیغه ششمِ ماضی معلوم و دهمِ مضارع مجهول و هشتمِ امر معلوم و مصدرِ آن را بنویسید ۲- ماده مسس را به باب مفاعله ببرید و صیغه اولِ ماضی مجهول و هفتمِ امرِ معلومِ آن را بنویسید ۳- واژه های اِزَّیَّنَتْ و اِدّارَکَ و اِتَّحَدَ و مُخْتارٌ از چه بابی هستند و اصلشان چه بوده است ۴- صیغه هفتمِ امرِ حاضرِ معلومِ سارَ و مَدَّ وقتی به باب اِفعال می روند، چیست؟ ۵- الف: هر کدام از دو فعلِ موجود در آیه ( یا ایّها الذین آمَنوا آمِنوا) قبل از تخفیفِ همزه چه بوده اند؟ ب: در واژه (ازدواج) دال در اصل چه بوده و طبق کدام قاعده به دال تبدیل شده است و چرا واو به یاء تبدیل نشده است؟
🌕 ا 📣 رسانه فکرت برگزار می‌کند؛ 📍مناظره علمی با موضوع: ☑️ نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی با حضور: 👤حجت‌الاسلام رئوفی 👤حجت‌الاسلام اکبرنژاد 📲 پخش زنده از کانال فکرت ⏰ یکشنبه ۲۴ دی‌ماه، ساعت ۱۸:۳۰ 🏢قم،خیابان بسیج، پایین‌تر از خیابان شهید نجف‌زاده، ساختمان فکرت. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
بعید می دونم حریفش بشه
سخ مولا.mp3
15.74M
❎گپ و گفت خودمانی و روضه ⏱۱۶دقیقه 🗓 پنج شنبه 1402/10/21
1402-10-21 فقه هوش مصنوعی-13.mp3
29.07M
🔖 استاد یزدی جلسه‌ی سیزدهم 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📌کلاستروم کاندیدی برای خود آگاهی و جزء لایتجزی خود آگاهی 📌به زودی بدلیل پیشرفت بشر در ابزارها، افلاطون‌گرایی مبنایی واضح برای کل بشر خواهد شد 📌پایه‌ریزی غلط منطق‌ ریاضی توسط فرگه 📌ساخت شبکه‌های عصبی پس از اشکالات دریفوس 📌شبکه‌های عصبی یکی از پایه‌های آگاهی 📌۸۵میلیارد نورون با هفت هزار ارتباط بین نورونی! 📌هوای طلق(انسان معلق) ابن سینا 📌خودآگاهی طبیعی است که مجلاهای مختلفی دارد 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@hoomas
هدایت شده از محمد کاظم 🇵🇸
مردان سخت برای انجام کارهای سخت آفریده شده‌اند یکی از راحت‌ترین کارهای حوزه تدریس کتاب‌های حوزوی می‌باشد چون متنی است که قبلاً یک دانشمند آن را نوشته است و زحمت فکری آن را انجام داده است اما پاسخ به سوالات جدید و تحلیل حوادث جدید که نیازمند فکر است کاری دشوار است غالباً کسی زیر بار آنها نمی‌رود. سعی کنید علاوه بر تدریس کتاب‌های دانشمندان قبلی کمی هم راجع به این سوالات فکر کنید و جواب آنها را بیابید. خیلی ممنون از لطف شما و زحمات بسیار زیادی که می‌کشید🌹🌹🌹
هدایت شده از امیدوار
سلام و عرض ادب در پاسخ به آقا محمد کاظم و دوستانی که احیانا مدرسین کتب اصیل و سنتی (کلاسیک) رو به ادله مختلف زیر سوال می برند باید توجه داشته باشیم که در عرصه علم وظایف مختلفی وجود دارد یک وظیفه و مسئولیت ، وظیفه حفظ و انتقال میراث علمی هست مثال: در زمان سابق برخی کتب لغت، طبی و نجومی و امثال اینها در حوزه تدریس می شد اما چون وظیفه مذکور به دلایل مختلف ترک شده لذا امروزه طلاب با چنین مسائلی بیگانه شده اند مبادا با دلسرد کردن اساتید و طلاب نسبت به دروس فعلی حوزوی کار به جایی برسد که حوزه های علمیه با تراث ارزشمند خود بیگانه شوند
هدایت شده از محمد کاظم 🇵🇸
بنده نگفتم تدریس را کنار بگذارید ولی در کنار تدریس اگر دانشجو یک سوال خارج کتاب پرسید که مصنف آن را جواب نداده باید قدرت تحلیل داشته باشیم نه این که صرفا با متن کتاب پیش برویم. اصلا پیشرفت علوم در این سوالات است در تحلیل کردن هاست در امور اضافه ای است که استاد میگوید و در کتاب نیست. بحث ولایت فقیه را در مکاسب تدریس کردید بنده سه سوال خارج از متن کتاب پرسیدم کمی مرتبط با این بحث بود انتظار میرود که با فکر جوابش را بدهید ولو چند روز دیگر. سوالات کمک میکند به شما در اجتهاد سوالات اینها بودند: 🔹آیا امام و رهبر جامعه باید در جزییات دخالت کند یا صرفا باید در کلیت امور باشد؟ 🔹ضرر دخالت نکردن در جزییات چقدر است؟ 🔹آیا امیرالمومنین علی علیه السلام در جزییات امور دخالت میکردند؟ 🔹آیا مقایسه رفتار امیرالمومنین با مقام رهبری درست است؟ با توجه به تغییر شرایط ؟ 🔹مثال برای جزییات آیا رهبر باید تحقیق کند که واکسن کرونا مفید است یا خیر؟ آیا رهبر باید تحقیق کند که سند ۲۰ _۳۰ در حال اجراست یا خیر آیا رهبر باید تحقیق کند که کنترل جمعیت لازم است انجام شود و آیا در حال انجام است یا خیر و ...
پاسخ سؤالاتِ شما: - خیر، فقط باید در کلّیات دخالت کند - خیلی کم - خیر، هرگز و ابدا - بله کاملاً درست است؛ چون در هر زمانی علیّ و معاویه ای وجود دارد پاسخ مثال ها: - خیر - خیر - خیر و خیر و . . . تا دلت بخواد خیر
عوامل جرجانی در ۱۲۵ دقیقه https://eitaa.com/joinchat/996933661Ce797826174
PTT-20210509-WA0000.opus
696.9K
راههای اثبات امامت ۱۲ امام علیهم صلوات الله استاد شاه رجبیان
زیدی ها در طول تاریخ همینجوری بودند بی گدار به آب می زدند و تلفات می دادند خود زید بن علی قیام نکرده به شهادت رسید! اون وقت می اومدند به امام باقر و صادق علیهما السلام اعتراض می کردند که تو چه امامی هستی که در خانه نشسته ای و درب خانه را بسته ای و قیام و جهاد نمی کنی! مدت قیام زید دو روز بود 👇👇👇 روز اول: درگیری میان نیروهای زید بن علی و سربازان والی کوفه، از اول صفر سال ۱۲۲ قمری آغاز شد. زید، سپاه خود را به سوی شهر حرکت داد و آنان را به جنگ تشویق می‌کرد. نخستین برخورد در اطراف کوفه در منطقه صیادین (صائدین) روی داد و به پیروزی یاران زید انجامید و سپس جنگ به کوفه کشیده شد. زید با مشاهده یاران اندک خود، نگرانی از آنکه کوفیان او را نیز مانند امام حسین(ع) تنها بگذارند، با یاران خود مطرح کرد و نصر بن خزیمة، از جانفشانی خود در رکاب زید بن علی گفت. زید بن علی به همراه نصر بن خزیمة، معاویة بن اسحاق و چند تن از یاران خود، به مسجد رفت تا مردمِ گرفتارشده در مسجد را از محاصره سربازان اموی نجات دهد. آنان گرچه توانستند خود را به مسجد برسانند و پرچم‌­ها و عَلم‌­های خود را در مسجد به اهتزاز درآورند، اما مأموران اموی، مانع پیشروی آنان شده و با رسیدن لشکر تازه‌نفس یوسف بن عمر، جنگ شدیدی در اطراف مسجد و بازار درگرفت. سرانجام جنگ و درگیری به محله‌ای به نام دارالرزق منتقل شد و به پیروزی زید و یارانش در روز اول جنگ رسید روز دوم: در ابتدای دومین روز جنگ، نصر بن خزیمة به دست نایل بن فروه کشته شد. کشته شدن او زید را به شدت متأثر کرد. با این حال نبرد سخت زید و یارانش در صبح این روز، با پیروزی تمام شد. یوسف بن عمر لشکری دیگر تدارک دید تا به یاران زید حمله­‌ور شود، اما زید و یارانش، سپاه یوسف بن عمر را درهم شکستند. اما با اضافه شدن تیراندازان به سپاه یوسف بن عمر، کار بر سپاه زید دشوار شد و در همین حال معاویة بن اسحاق، فرمانده دیگر زید نیز کشته شد. در غروب این روز، زید نیز بر اثر اصابت تیری به پیشانی‌اش به شدت مجروح شد و سپس در روز سوم صفر سال۱۲۲ق، به شهادت رسید. https://fa.wikishia.net/view/%D9%82%DB%8C%D8%A7%D9%85_%D8%B2%DB%8C%D8%AF_%D8%A8%D9%86_%D8%B9%D9%84%DB%8C 🤔🤔🤔
هدایت شده از علیرضا محمدی
اتفاقا بر خلاف نوشته شما اولا زیدیه فعلی بیشتر ائمه اونا حسنی هستن! اصلا زید و یحیی بن زید ارتباطی به زیدیه فعلی ندارن! و از اول تقسیم‌کار متقابل بود بین امام صادق و‌حناب زید که یکی جهاد علمی و فرهنگی بر عهده بگیره و دیگری جهاد نطامی لذا امام صادق لعن کرد متخلف از زید رو و دعا کرد در ثواب قتل بنی امیه شریک باشه!
تقسیم کار 😁😁😁
هدایت شده از .
استاد عزیز چرا با این همه روایاتی که نشان دهنده این است که مرام حضرت زید با اهل بیت علیهم السلام متفاوت بود، عده ای اصرار دارند قیام زید را مورد تأیید اهل بیت بدانند؟
ائمه معصومین علیهم السلام قائل به جهاد علمی و فرهنگی بودند نه نظامی و سیاسی. تامام
هدایت شده از مهدی یار
عنه عليه السلام :لا تَقولوا : خَرجَ زَيدٌ ، فإنَّ زيدا كانَ عالِما و كانَ صَدوقا و لَم يَدْعُكُمْ إلى نفسِهِ ، إنّما دعاكُم إلَى الرِّضا مِن آلِ محمّدٍ عليهم السلام ، و لو ظهرَ لَوفَى بما دَعاكُم إلَيهِ ، إنّما خَرجَ إلى سُلطانٍ مُجتَمِعٍ لِيَنقُضَهُ . امام صادق عليه السلام :نگوييد: زيد [پسر امام زين العابدين عليه السلام ]شورش كرد. زيد مردى دانشمند و راستگو بود و شما را به سوى خودش دعوت نكرد، بلكه به خشنودى خاندان محمّد صلى الله عليه و آله فرايتان خواند. اگر پيروز مى شد بى گمان به آنچه شما را بدان فرا خوانده بود وفادار مى ماند. براستى كه او براى در هم شكستن قدرتى منسجم قيام كرد
این روایت تقطیع شده امام قبلش می فرمایند ما به هیچ قیامی راضی نیستیم و قیام کنندگان، قیام زید را بهانه نیاورند؛ چرا که نیت او پاک بود و اگر پیروز می شد [ که البته ما به او گفتیم پیروز نخواهی شد ] قدرت را به ما واگذار می کرد [ که البته ما هم آن را نمی پذیرفتیم ]
هدایت شده از مهدی یار
متأسفانه شما بدون هیچ نوع تحلیلی همه چیز را با هم مخلوط می کنید و به خورد مخاطب مظلوم خود می دهید
مخاطبان کانال بنده همه فرهیختگانِ اهل تحلیل هستند 💪💪💪
مصطلحات للمعرفة: 1- الليبرالية : الحرية المطلقة. 2- الإمبريالية الرأسمالية : (اقتصاد السوق وتنمية الملكية الفردية) 3- الديمقراطية : حكم الشعب لنفسه. 4- الأرستقراطية : طبقة النبلاء. 5- البرجوازية : الطبقة بين العمّال والنبلاء (التجار). 6- البروليتاريا : الطبقه العاملة (الكادحين). 7- التكنوقراطية : حكم الطبقة العلمية الفنية المثقفة. 8- الأيديولوجية : علم الأفكار. 9- السيميائية : علم العلامات. 10- البيروقراطية : المزاجية/الانتقائية . 11- السايكوبوتية : العدائية أو النزاعية. 12- البراغماتية : المنفعة . 13- العلمانية : فصل الدين عن الدولة. 14- المنشفيك : الأقلية . 15- البلشفية : الأغلبية . 16- الغائية : علم الغايات . 17- الغنوصية : الانغماس في العالم الروحاني . 18- الميتافيزيقيا : ما وراء الطبيعة (علم الخوارق) 19- الأستاطيقا : علم الجمال . 20- الأبستمولوجيا : علم المعرفة. 21- الميثيلوجيا : علم الأساطير . 22- أنطولوجيا : علم الوجود . 23- جيولوجيا : علم الأرض . 24- الميثودولوجيا : علم المنهج . 25- الباثولوجيا : علم الأمراض . 26- الثيلوجيا : علم الإلهيات أو اللاهوت 27- الأنثروبولوجيا : علم الإنسان. 28- البانثولوجيا : علم الإنسان القديم . 29- الأركيولوجيا : علم الثقافات البائدة (المنقرضة) 30- الفلسفة : محبة الحكمة . 31- المنطق : علم بقوانين التفكير . 32- الديالكتيكية : فن الجدل والحوار . 33- بروتوكول : ضوابط أو معاهدات رسمية. 34- التوراة : التعليم والشريعة . 35- الأنجيل : البشارة بالخير . 36- البطريرك : الأب الرئيس . 37- اللاهوت : الطبيعة الإلهية . 38- الناسوت : الطبيعة البشرية . 39- الأقباط : نصارى مصر. 40- بوذا : العارف المستيقظ . 41- النكرومانسية : استدعاء الأرواح. 42- طوطم : لقب لأي كيان يعبد . 43- اليوغا : طقوس وتمارين تأملية وروحية. 44- الراديكالية : الدعوة إلى تغيير جذري. 45- دكتاتور : حاكم مطلق مستبد 46- أجندا : جدول أعمال. 47- السايكولوجيا : علم النفس. 48- الجينيوكولوجيا : طب النساء . 49- الجينيالوجيا : علم الأنساب. 50- سيناتور : عضو مجلس شيوخ. 51- الكونكرس : الهيئة التشريعية العليا. 52- الشيزوفرينيا : انفصام الشخصية. 53- البربرية : الهمجية. 54- كاريزما : جاذبية شخصية. 55- النرجسية : حب النفس على حساب الآخرين 56- البلطجية : الخارجون عن القانون @haltaalam
هدایت شده از مهدی الشریف
سلام علیکم شماره ۴۰ مصطلحات للمعرفه به زبان عربی لبنانی به معنای بستنی🍦هم هست
هدایت شده از احمدرضا اخوان
🌹باسلام محضر استاد ارجمند وحکیم ونکته یاب ومعنی یاب آقای وافی که فرمودند: "ائمه معصومین علیهم السلام قائل به جهاد علمی و فرهنگی بودند نه نظامی و سیاسی." به حق باید گفت که این نکته که بر قلم شما جاری شد گنج ودُرِّ شاهواری است که برهمگان آشکار نیست. ▪️فرصت شُمر طریقه رندی که این نشان ▪️چون راه گنج بر همه کس آشکاره نیست پس: ▪️بشنوید ای دوستان این داستان ▪️خود حقیقت نقد حال ماست آن 🔸آیت الله شبیری زنجانی: ▪️یک وقت با آقای حاج آقا ابوالفضل زنجانی صحبت می‌کردم، فرمود: فلان آقا توقّع دارد همان جور که در دوره صفویه فلان آخوند، متنفّذ و محترم بود و مردم در مقابلش خضوع داشتند، او هم همان‌گونه باشد ولی فکر نمی‌کند که در دوره صفویه اکثر مردم عوام و بیسواد بودند و ملّایشان هم شخصیتی مثل شیخ بهائی بود. 🔹در دوره ما ملّایشان شده‌اند من و مردم هم درس‌خوانده و باسواد شده‌اند. مردم سطحشان بالا رفته و علما سطحشان پایین آمده است. حالا اگر من توقّع داشته باشم تحصیل کرده‌های امروز همان احترامی که عوام آن روز برای شیخ بهایی قائل بودند، برای من داشته باشند، توقّع نابجایی است. 🔹جرعه ای از دریا، جلد 3، ص 369.
هدایت شده از مهدی یار
قیام زید در آن زمان چیز دیگری بوده اقدام یمنی ها موضوع دیگری است چه اصراری دارید همه چیز را به هم ربط دهید؟!؟!
زیدی ها در طول تاریخ همین جوری بودند که الآن هستند