حالا مگر نقد کارهای امام آن هم به صورت مکتوب و در قالب نامه منافاتی با به احترام یاد کردن از ایشان دارد؟!؟
هدایت شده از ابو صالح نجفی
سخن امام بسیار سنجیده و پخته و سیاسی اجتماعی و قانون مدار و اداری و جهانی و ماندگار و اینده نگر بوده ...و سخن اقای بهجت بسیار ساده انگارانه و بر اساس مطالعات تاریخ اسلام گذشته و حکومت و بیعت بوده که امروزه در جهان منسوخ گردیده و قابل اجرا نیست ...هرچند کلیپ ناقص منتشر شده ...اما میتوان تمام موضوع را در بایگانیهای مدرسه ایت الله مصباح دید ...
الآن وقتشه که دفتر آقای بهجت نامه سال ۵۸ به حضرت امام و ۶۸ به حضرت آقا را منتشر کند تا حرف و حدیث ها بخوابد
هدایت شده از سیدمسعود سجادیه
جواب من به یک مذهبی مخالف رای دادن
مردم غزه بخاطر یک حمله موفق دست از حمایت از حماس که باعث ۳۰ هزارتا کشته شده نمی کشند
من چطور بیام پشت نظامی که یمن امام زمانی آخرالزمانی را داره تجهیز می کنه خالی کنم
خجالت داره
یکی دیگر از عبارات عجیبِ لمعه که امروز خواندیم، این است:
وَ الشَّاكُّ فِيه فِي أَثْنَائِهِ يَسْتَأْنِفُ
شهید ثانی سعی می کند با برگرداندنِ ضمیرِ فیه به نیّت عبارت را معنا کند ولی چندان موفق نیست
شبهةٌ
اصلاً ماهیّت نظر دادن، وجوب بردار نیست.
اگر من درباره موضوع یا شخصی نمی خواهم نظر بدهم کسی حق ندارد مرا مجبور به نظر دادن بکند؛ مخصوصاً وقتی نظر ندادنم ناشی از عدم یا کم بودنِ شناختِ جوانب آن موضوع یا شخص باشد
به همین جهت رأی ممتنع (سفید) برای نمایندگان به رسمیت شناخته شده است
ماذا جوابكم؟
هدایت شده از مرصاد
سلام به نظرم
۱. واجب بودن غیر از مجبور کردن است.
۲. رای دادن، نظر دادن نیست
هیچکس رای دادن را ذیل این عنوان نمی برد
بلکه ذیل عناوینی مثل
حمایت از نظام
تقویت حق و تضعیف باطل
امر به معروف
بیعت
و ...
میرود
۳. رای سفید دادن با رای به شخص دادن از اینجهت تفاوت ندارد
دومی مرتبه پایینِ عناوین بالا به شمار میاد
۴. شناخت از موضوع حکم،
مقدمه واجب است نه وجوب