11.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☀️پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله): «عِنْدَ ذِکْرِ الصّالِحینَ تَنْزِلُ الرَّحْمَةُ»؛ (به هنگام یاد صالحان رحمت الهى نازل مى شود)
☀️دقایقی با بهلول زمان
#آیت_الله_بهلول
@attash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌شیخ هادی ابهری و آیت الله بهجت
☀️از زبان شاگرد علامه قاضی مرحوم آیت الله شیخ جواد کربلایی (ره)
#آیت_الله_بهجت
#آیت_الله_کربلایی
#شیخ_هادی_ابهری
@attash
💢شـرح و تـفـسـیر
🔰پیشى گرفتن تقدیر و تدبیر
امام علی(علیه السلام) در اینجا به نکته مهمى اشاره مى فرماید و آن این که چنان نیست که همیشه انسان هاى مدیر و مدبر پیروز گردند; گاه تقدیرات همه تدبیرات آنها را برهم مى زند. مى فرماید: ⏪ «حوادث و امور، تسلیم تقدیرهاست تا آنجا که گاه مرگ انسان در تدبیر (و هوشیارى او) است»; (تَذِلُّ الاُْمُورُ لِلْمَقَادِیرِ، حَتَّى یَکُونَ الْحَتْفُ فِی التَّدْبِیرِ).
هدف از بیان این نکته آن است که گرچه انسان باید در همه امور هوشیارانه و مدبرانه عمل کند; اما چنین نیست که از لطف خدا بى نیاز باشد. خداوند براى بیدار ساختن انسان و شکستن غرور و غفلت او گهگاه امورى مقدر مى کند که بر خلاف تمام تدبیرها و پیش بینى ها و مقدمه چینى هاى انسان است تا به او بفهماند در پشت این دستگاه، دست نیرومندى است که هیچ کس بى نیاز از لطف و محبت او نیست.
در طول تاریخ گذشته و در زندگى خود بسیارى از این صحنه ها را دیده ایم که گاه افراد بسیار هوشیار و قوى و صاحب تدبیر ضربه هایى از تدبیر و هوشیارى خود خورده اند و دست تقدیر مسیرى جز آنچه آنها مى خواستند برایشان فراهم ساخته است.
تنها مطلبى که در اینجا تذکر آن لازم است این است که هرگز مفهوم این سخن آن نیست که انسان دست از تدبیر و دقت و بررسى لازم در کارها بردارد و همه چیز را به گمان خود به دست تقدیر بسپارد، بلکه شعار «(وَأَنْ لَیْسَ لِلاِْنْسانِ إِلاّ ما سَعى); بهره انسان تنها با سعى و تلاش او ارتباط دارد»(1) را نباید هرگز فراموش کند و به تعبیر دیگر انسان نباید از اراده و تقدیرات الهى و این که همه چیز به دست اوست غافل شود و نیز نباید دست از تلاش و کوشش بردارد.
@attash
▩🌷 #سلام_امام_زمانم 🌷▩﷽
شیعه از هجرِ رُخت جامِ بلا می نوشد
خرّم آن سینه که در وصلِ شما می کوشد
بار الها ..همه یِ عمر سلامت دارش
کوثری را که از آن آبِ بقا می جوشد.
▩تعجیل در #ظهور ۳ ص230
@attash
✨
✅مقام انسانیت
✍ انسان شدن به این است که از محرمات الهی فاصله گرفته شود. اگر بتوانی از کلک زدن صرف نظر کنی، آن گاه انسان می شوی. وقتی انسان شدی، خوب و بد را می فهمی. ... مادامی که انسان، گرم دنیا باشد این ها را نمی فهمد. چون آن قدر گرفتاری دنیا زیاد است که اگر برای اقتصاد، صد سال هم تلاش کند تمام نمی شود؛ ...
اگر انسان، افسار نفس را رها (کرد) ، ... خدا را فراموش کرد، حقوق و حدود را فراموش کرد، حاضر است کشوری را نابود کند، کره زمین را نابود کند. ولی وقتی مَردِ خُدا باشد، به خاطر یک بچه یتیم هم خوابش نمی برد. این، فرق راه حق و باطل است. اگر در برابر بچه یتیم خوابت برد، انسان نیستی و به مقام انسانیت نرسیده ای! ...
اگر توانستی دروغها را تعطیل کنی. کلک ها و نقشه ها را - که اسمش را روشنفکری می گذاری - تعطیل کنی، آن وقت ممکن است به انسانیّت برسی و در این حال می فهمی که سخنان پیامبر، روی حساب است .
📚نردبان آسمان ، آیت الله بهاءالدینی؛ص 109
@attash
✍امیرالمومنین علی علیه السلام
هر كه از تقوا جدا شود، شيفته لذّت ها و شهوات گردد و در بيابانِ سرگردان كننده گناهان بيفتد و پيامدهاى ناگوار و سخت دامنگيرش شود.
📚 غرر الحكم : 3625
@attash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مومنان در سختیها و خوشی ها
@attash
✨
✅آثار شوم بعضى از رذائل اخلاقى
💠امام حسن مجتبى عليهالسلام فرمودند:
«سه چيز مردم را به هلاكت مى رساند:
❶⇐ تكبّر
❷⇐ حرص و آز
❸⇐ حسد
👈پس خودبينى و تكبر، دين انسان را از بين مى برد، همانطورى كه شيطان تكبر كرد و دينش نابود شد و منفور گرديد.
👈حرص و آز دشمن شخصيت هر فرد است همانطور كه آدم ابوالبشر (بواسطه حرصى كه در وى به وجود آمد) از بهشت رانده شد.
👈حسد (آرزوى نابودی نعمت از ديگران) راهبر بدبختيها و تيره روزيها است، بواسطه حسد قابيل هابيل را كشت.»
📚الروائع المختارة، سيد مصطفى موسوى،
@attash
#آیت_الله_بهجت
برویـــد متاهل شوید، مگر شیخ انصاری زن و بچه نداشت!؟ برویـد با ازدواج یک هم مباحثـه ای برای خود پیدا کنید.
📙منبع کتــاب به شیوه یــاران
@attash
•°•°•°•°•°•°•°•°•﷽•°•°•°•°•°•°•°•°•
«پیامبر گرامی اسلام صلیالله علیه و آله و سلم»:
إِنَّ القَذْفَ و الغیبَةَ یَهدِمانِ عَمَلَ مِأَةِ سَنَةٍ!
تهمت زنا زدن و غیبت كردن (هر كدام) عمل صد سالة طاعتهای انسان را ویران و منهدم میكند. (لئالی الأخبار، ج ٥، ص ٢٥٥)
«امام زینالعابدین(علیهالسلام)»:
تَحْرُمُ الجَنَّةُ عَلَی ثَلاثَةٍ: عَلَی المنّانِ وَ عَلَی المُغتابِ وَ عَلَی مُدِمنِ الخَمرِ.
این سه نفر به بهشت راه ندارند: آدم منّتگذار و كسی كه غیبت مردم را میكند و دائم الخمر مشروبخوار. (وسائل، ج ٨، ص ٥٩٩)
@attash