eitaa logo
مجله پاییز
203 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
646 ویدیو
22 فایل
سلام سعی میکنم چیزایی که به ذهنم میرسه و لازمه باهاتون درمیون بگذارم رو اینجا مطرح کنم. خوب و بدشو به بزرگی خودتون ببخشید آیدی اینستاگرام: p_a_eee_z3 گفتگو با پاییز: شناس؛ @pa_eee_z ناشناس؛ https://harfeto.timefriend.net/17140620203928
مشاهده در ایتا
دانلود
❓ حضرت امام (ره) فرمودند: میزان رای ملت🗳 است. مبنای این سخن چیست❓ با پیروزی انقلاب اسلامی🌺 مردم به خانه های خود باز نگشتند و زمام امور را به نخبگان و سیاسیون♟نسپردند تا آنها برایشان تصمیم بگیرند و آنها تنها در وضعیت انفعالى نظاره گر مسائل باشند. این جهت گیری برخاسته از نگاه رهبری الهی بود که در رأس این نهضت قرار داشت و ایشان با تمام وجود به ملت خویش باور داشتند. به همين دليل از روز اول پیروزی نهضت کار را به مردم👨‍👧‍👦 سپردند و از آنها خواستند تا در گام به گام فرایند شکل گیری نظام رأى خود را اعلام کنند. همه پرسی جمهوری اسلامی، انتخابات مجلس خبرگان، همه پرسی قانون اساسی، انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری، در دو سال ابتدایی شکل گیری این نظام سیاسی با حضور پرشکوه مردم همراه بود و نظام سیاسی مبتنی بر خواست و رأی ملت قانونی شد. حضرت امام (ره) در آستانه شکل گیری مجلس خبرگان با صراحت اعلام میدارند، اعضای مجلس خبرگان تنها وكيل ملت بوده و قانون ⚖️تدوین شده باید به تأييد ملت برسد؛ چرا که «میزان رأی ملت است، ملت يك وقت خودش رأی می دهد، این اساس، يك وقت يك عده ای را تعیین می کند که آنها رأی بدهند، آن در مرتبه دوم صحیح است، والا مرتبه اول، حق مال خود ملت است.»( ۱۳۵۸/ ۳ / ۲۰ ) حضرت امام (ره) با صراحت ضمن مذمت هرگونه رفتار استبدادی و تأكيد بر اینکه اسلام به ما اجازه نداده است که دیکتاتوری بکنیم! اعلام میدارند: «ما تابع آرای ملت هستیم. ملت ما هر طوری رأی داد، ما هم از آنها تبعیت می کنیم. ما حق نداریم، خدای تبارك و تعالی به ما حق نداده است، پیغمبر اسلام به ما حق نداده است که ما به ملت مان يك چیزی را تحميل بكنيم، بله ممکن است گاهی وقتها ما يك تقاضایی از آنها بکنیم، تقاضایی که خادم يك ملت از ملت می کند، لكن اساس این است که مسئله دست من و امثال من نیست و دست ملت است.»🕰( 1358/8/19) این تعابیر به خوبی جایگاه رفیع مردم را در اندیشه حضرت امام (ره) نشان میدهد و حکایت از آن دارد که رأی نخبگان برتر از رأی ملت نیست و در نهایت این مردم هستند که باید برای سرنوشت خود تصمیم 🤔بگیرند! @chekhabarazkoja
حضرت آقا حفظه الله میفرمایند : شما می خواهید رأی بدهید 🗳 فلان شهر ، یک نماینده دارد☝🏻 فلان شهر ، مثلاً فرض کنید ، فلان استان ، ده نماینده دارد ، 🤗 خب هرکدام از اینها ، نقشی دارند ، فعّالیّتی دارند 👮🏻🕵🏻‍♀️👨🏻‍💻 انسان باید به شکل اطمینان ‌ بخشی☺️ به نتیجه برسد... 🤔 به نظر بنده این‌جور می رسد : که چون یکایک افراد را ممکن است نشناسیم 🙄 خود بنده هم وقتی این فهرست ها را ، 📑 می‌آورند که بیایم رأی بدهم 🗳 بعضی از آدم های این فهرست ها را نمی‌شناسم 😐 امّا اعتماد میکنم 😌 به آن کسانی که [اینها را] معرّفی کرده‌اند 🗣 و نگاه میکنم ببینم 🧐 آن کسانی که این فهرست را معرّفی کرده‌اند 🤗 چه کسانی هستند !!! 😎 اگر دیدم اینها آدم های متدیّن 🧔🏻 و مؤمن و انقلابی‌ای هستند ✊🏻 به حرفشان اعتماد می کنم ☺️ و به [فهرست‌] آنها رأی می دهم 🖐 اگر دیدم نه، کسانی که این فهرست را داده ‌اند : کسانی هستند که به مسائل انقلاب ✌🏻 به مسائل دین 🤲 ، به مسائل استقلال کشور ✊🏻 خیلی اهمّیّتی نمی دهند 😴 دلشان دنبال حرف آمریکا 🇺🇸 و غیر آمریکا است 😈 به حرفشان اعتماد نمیکنم ❌ به نظر من این راه خوبی است👌🏻 نگاه کنیم ببینیم این فهرستی که 📋، به ما داده می شود برای مجلس شورای اسلامی 🧓 یا مثلاً برای مجلس خبرگان 👳🏻 این فهرست را چه کسی دارد به ما می دهد. 🧐 به افرادی اعتماد بکنیم که واقعاً به دین‌داری اینها 😇 و به تقیّد اینها اعتقاد داشته باشیم 🙏🏻 بدانیم اینها متدیّن اند 🧕 بدانیم انقلابی‌اند ✊🏻 بدانیم در خطّ اند ☝🏻 در راه امام اند 💚 امام را واقعاً قبول دارند 🤗 راهش این است که اینها را بدانیم. 🤓 اگرچنانچه کسانی این‌جور عمل بکنند ، و این تحقیق را بکنند 🧐 کار خودشان را انجام داده‌اند ✌🏻 خدای متعال ثواب خواهد داد 😇 ولو اینکه در یک مورد، اشتباه هم 🙈 اتّفاق بیفتد... مثلاً آن کسی که من خیال کردم 🙄 آدم خوبی است و به او رأی دادم 📩 اتّفاقاً آدم مطلوبی نباشد 😒 ولی من تلاش خودم را کرده‌ام 💪🏻 و خدای متعال اجر خواهد داد... 🌷 سخنرانی 📣 در دیدار مردم قم 🕌 🔖۹۴/۱۰/۱۹ @chekhabarazkoja
چون تعدادی از گزینه های داخل لیست را نمی شناسم پس بنابراین لیستی رأی نمی دهم! کسی نگوید که «خیلی خب، شرایط نامزد انتخاباتی، اینها باید باشد، من که نمی‌شناسم، نمیدانم، پس بنابر‌این بهتر است که رأی ندهم»؛ نه، حتماً رأی بدهید، منتها به افراد بصیر، به افراد مورد اعتماد، به کسانی که انسان بتواند به اینها اطمینان بکند مراجعه کنید، از اینها سؤال کنید، از اینها بپرسید؛ اگر راهنمایی کردند، راهنمایی‌شان را قبول بکنید تا ان‌شاءالله همه‌ی مردم با نیّت خالص و با اتّکاء به خدای متعال وارد میدان بشوند. @chekhabarazkoja
حمایت «منصور ارضی و محمود کریمی» از لیست وحدت اصولگرایان 🔹«منصور ارضی» مداح اهل بیت (ع): براساس نظر مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد عمومی و برگزاری انتخابات پرشور که نتیجه آن ان‌شاءالله با اتحاد همگانی و با وجود ظرفیت عظیم هیأت مذهبی، شکست جبهه باطل خواهد بود لذا «وحدت» ضروری است. 🔸«محمود کریمی» مداح اهل بیت (ع): در جواب دوستان که می‌پرسند به چه کسی رأی می‌دهی؟ عرض می‌کنم بنده به ایجاد وحدت واقعی در جامعه در جهت رشد و بالندگی مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتقاد راسخ دارم و با اعتماد به فهرست "وحدت" رأی می‌دهم ان‌شاءالله. وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب، پایداری و پیشرفت و عزت به همراه خواهد داشت. fna.ir/df0zsq @Farsna
61570837.docx
حجم: 99.5K
🔺لیست کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در ۱۳۲ حوزه انتخابیه استانی منتشر شد.
❓چرا مردم از قدرت 💪خود برای نظارت بر مسئولین کشور و از جمله نمایندگان مجلس استفاده نمی کنند؟🤔 ایفای نقش مردم در قدرت سیاسی ♟وجوه مختلفی دارد و گاه مردم به صورت مستقیم، از طريق همه پرسی و گاه به صورت غیرمستقیم، از طريق انتخاب نمایندگان مجالس در قدرت سیاسی مشارکت و نقش ایفا می کنند؛ اما این ایفای نقش زمانی تکمیل می شود که مردم بتوانند بر قدرت سیاسی نیز نظارت 🔦کنند، هرچند نمایندگانی که انتخاب می کنند، از جانب آنان این وظیفه را انجام میدهند، اما این موضوع احساس حضور مردم در قدرت و نظارت بر آن را تماما تکمیل نمی کند. مردم نیاز دارند در حوزه سیاست به صورت نسبت دائمی دیده شوند و احساس کنند نقش آفرینی آنها در قدرت سیاسی تنها به واسطه مکانیسم همه پرسی و انتخاب نماینده اعمال نمی شود. در اینجا کارکرد احزاب و گروه های سیاسی مشخص می شود. احزاب و گروه های سیاسی که با مجوز نهادهای قانونی در کشورها ایجاد می شوند گروهی از افراد با اصول و اهداف سیاسی مشخصی هستند و بر اساس این اصول و اهداف، بر قدرت سیاسی نظارت و خواسته های مردم را بازتعریف میکنند و آنها را به صاحبان قدرت انتقال می دهند. احزاب و گروه های سیاسی قانونی با گسترش دفاتر خود در جامعه از مردم عضوگیری و آنان را صاحب نقش سیاسی میکنند. از طرف دیگر، هنگام انتخابات نیز بر اساس سازوکارهای درون حزبی خود نامزدهای انتخابات را معرفی و اعضای خود را در جهت گسترش مقبولیت نامزد مطرح شده در جامعه بسيج میکنند و مردم را به انتخابات و رأي به فرد مورد نظر دعوت می کنند. یکی از ابزارهای این نهادها مطبوعات وابسته به خود است که از آن طریق پیام خود را در افکار عمومی منتشر می کنند، از همین رو مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی نامیده اند. به این ترتیب، حزب و گروه سیاسی سازوکار نسبتا پایداری برای ایفای نقش سیاسی آحاد جامعه شمرده می شود و اگر مردم بخواهند فارغ از انتخابات و همه پرسی بر قدرت سیاسی، از جمله نمایندگان مجلس نظارت کنند، تنها از طریق فشار احزاب و گروه های سیاسی و مطبوعات وابسته به آنها این امکان فراهم است. این موضوع در حالی است که به سبب سابقه نه چندان مثبت احزاب و گروه های سیاسی در ایران معاصر، به ویژه در دوران بعد از مشروطه، در جامعه کنونی ایران نیز احزاب و گروه های سیاسی در فرهنگ سیاسی مردم چندان جا باز نکرده اند و هنوز جامعه ایران از احزابی که بتوانند میان منافع ملی و سیاست های حاکمیت با خواست مردم ترکیب منطقی ایجاد کنند، برخوردار نیست. @chekhabarazkoja
مجله پاییز
❓چرا مردم از قدرت 💪خود برای نظارت بر مسئولین کشور و از جمله نمایندگان مجلس استفاده نمی کنند؟🤔 ایف
نکته دیگر اینکه یک حزب و گروه سیاسی زمانی میتواند هویت یابد که از منابع اقتصادی مشخص و غیردولتی برخوردار باشد؛ اما در جامعه ایران به سبب وابستگی اقتصاد به نفت و سایه سنگین اقتصاد دولتی، امکان شکل گیری بخش خصوصی قدرتمند چندان وجود ندارد و به تبع آن، منابع اقتصادی لازم برای شکل گیری احزاب و گروه های مستقل از قدرت چندان فراهم نیست. بنابراین قدرت مردمی نمی تواند جز در مواقع انتخابات بر قدرت سیاسی و به ویژه نمایندگان مجلس نظاره گر و اثرگذار باشد. البته با توجه به ایجاد سازوکارهای دموکراتیک بعد از انقلاب اسلامی و نداشتن تجربه طولانی مدت در این زمینه و در مقابل تجربه مدید زندگی جامعه ایران در نظام های استبدادی تا پیش از انقلاب اسلامی، باید گفت در همین وضعیت هم فرصت های مشارکت و نظارت مردم بر قدرت سیاسی بی سابقه است. از سوی دیگر در شرایط کنونی، 1️⃣اولا، اصل ضرورت حزب و گروه های میانجی پذیرفته شده است؛ 2️⃣ثانية، با تصویب قانون احزاب در سال ۱۳۹۰، ساختار سیاسی کشور فعالیت احزاب را در وضعیت مشروع تر و قانونی تری ساماندهی کرده است؛ بنابراین نهاد حزب و گروه های میانجی به تدریج در حال گسترش معقول و منطقی در کشور است. علاوه بر این موضوع، تجربه ایفای نقش سیاسی مردم از طریق پایگاه های مذهبی، همچون مساجد، هیئت های مذهبی و راهپیمایی ها که دستاورد دوران انقلاب اسلامی است، امکان اثرگذاری مردم ایران از این طريق بر قدرت سیاسی را نیز فراهم کرده است. اگر یک نماینده مجلس خود را فارغ از نظارت احزاب و گروه های میانجی، در ترجیح منافع شخصی بر منافع ملی آسوده خاطر می بیند، مردم انقلابی از طریق پایگاه های مذهبی مذکور می توانند او را از این آسودگی بیرون آورند و خواسته ها و سوالات خود را مطرح کنند؛ به عبارت دیگر در جمهوری اسلامی، پایگاه های مذهبی میتوانند کارکردی شبیه احزاب و گروه های میانجی داشته باشند، اما این موضوع نیز نیازمند ایجاد سازوکارهایی است تا این نهادها را به گروه های دارای نظم و ثبات سیاسی نزدیک کند و مردم کارکرد میانجی گرانه آنها میان خود و حاکمیت را احساس کنند. شکل دادن به این موضوع با دشواری هایی همراه است، اما در هر حال اگر نیروهای انقلابی ✊در این زمینه به صورت جدی وارد عمل شوند، می توانند یک نهاد سیاسی مردمی با هدف میانجیگری میان جامعه👥 و حاکمیت ایجاد کنند که چون در پایگاه های مذهبی 🧕ریشه دارد، به تبع آن ارزش ها و فضایل دینی و انقلابی 🇮🇷در آن پررنگ خواهد بود و در نتیجه آسیب های نهاد حزب را، همچون نخبه گرایی یا مسلط شدن روابط و معاملات اقتصادی بر اهداف حزب، نخواهد داشت. @chekhabarazkoja
15.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید پیام ویدیویی دکتر قالیباف در آستانه انتخابات ۲ اسفند 🇮🇷 @chekhabarazkoja
🔰 انتخابات مجلس بسیار مهم است، امّا انتخابات هم بسیار مهم است که ما در کنار این، داریم و در تعدادی از شهرها هست؛ آن هم نباید به حاشیه برود. کاری که بر عهده‌ی خبرگان ملّت هست یک کار بسیار مهمّی است. 🔴 کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه در میاندوره‌ای معرفی شدند 1️⃣ استان قم: حضرت آیت الله محمد یزدی 2️⃣ خراسان رضوی: حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی 3️⃣ فارس: حضرت آیت الله لطف الله دژکام 4️⃣ تهران: حضرات آیات علی مؤمن پور عباسعلی اختری غلامرضا مصباحی مقدم 5️⃣ خراسان شمالی: حضرت آیت الله غلامرضا فیاضی @chekhabarazkoja