eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.3هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🤔 ❔على امام اول شيعيان كودكان را گاز ميگرفت و به او لقب داده بودند ؟؟؟ ايشان كودكان را گاز ميگرفت بعد ایشان شدند شاه مردان و اسوه عدالت براى عده اى نااگاه و جاهل كه برده آخوند شده اند. (تصوير بالا) در كتاب بحارالانوار جلد بيست .. ص ٥٤ نوشته علامه مجلسي در اينمورد چنين امده است خودتان قضاوت كنيد ❗️❗️ 💠💠 👌یکی از القاب علی علیه السلام ، لقب « القضم » بوده است ، این توصیف در مورد علی علیه السلام به معناى درهم شكننده پرشدّت است، و به صورت كنايه در هلاك كردن و نابود كردن به كار مى ‏رود. 📚لسان العرب ، ج 12 ص 487 ❕علی علیه السلام به این وصف توصیف شدند از این جهت که در جنگ ها با رشادت ها و شجاعتشان ، کوبنده و خرد کننده و نابود کننده دشمنان و کفار بوده اند ، چنان که قریش وقتی علی علیه السلام را می دید ، می گفت ؛ « از قضم بپرهیزید که او هلاک کننده است » 📚النهایه ابن اثیر ، ج 3 ص 293 _ بحار الانوار ج 20 ص 67 _ مستدرک سفینه البحار ج 8 ص 538 ❕یا « در جنگ احد طلحة بن ابى طلحه صاحب علم مشركين بود اسب و مبارز می طلبيد، هيچ كس جرأت ميدان او نداشت، امير المؤمنين عليه السّلام چون شير غرّنده با شمشير برّنده به سوى او تاختن كرد و رجز خواند. طلحه گفت: اى قضم! دانستم كه جز تو كس به ميدان من نيايد. پس بر آن حضرت حمله كرد و شمشيرى بر آن حضرت فرود آورد، حضرت با سپر آن زخم را دفع داد، آنگاه چنان تيغى بر فرقش زد كه مغزش برفت و بر زمين افتاد ، علی علیه السلام در برابر طلحه می گفت من قضم هستم ، من علی بن ابی طالب هستم » 📚مناقب آل ابی طالب ج 1 ص 56 👌بنابراین « قضم » به معنای درهم شکننده پر شدت است ، اصل داستانی هم که مورد استناد معاند قرار گرفت از این قرار است ؛ ❕« در جنگ احُد، على عليه السلام نُه نفر از قهرمانان دشمن را به هلاكت رسانيد، اوّلين قهرمان پرچمدار دشمن شخصى به نام «طلحة بن ابى طلحه» بود كه او را كَبْشُ الْكَتيبَه (قوچ و سردار جمعيت مشرك) مى‏ خواندند، همين كه در ميدان چشم او به على عليه السلام افتاد، گفت: يا قُضَمْ؛ امام صادق عليه السلام در مورد اينكه چرا به امام على اين لقب را داده ‏اند مى‏ فرمايند ؛ « اين لقب قُضَمْ براى على عليه السلام به خاطر اين بود كه در سال‏هاى آغاز بعثت، هنگامى كه مشركان كودكان خود را وادار مى‏ كردند كه به سوى پيامبر سنگ‏ پرانى كنند، على عليه السلام به سوى آنها حمله مى‏ كرد و به هر كدام كه مى‏ رسيد گوش و بينى و عضله آنها را مى‏ گرفت و فشار مى ‏داد آنها بر اثر شدّت درد، با زارى و گريه به خانه مى‏ رفتند، وقتى از علّت گريه آنها مى‏ پرسيدند، مى‏ گفتند: «قَضَمَنا عَلِىٌ‏ » على ما را گوشمالى داد و در هم کوبید .به خاطر همين بود كه طلحة بن أبى‏ طلحه آن حضرت را قضم ياد كرد و در همان جنگ به دست على عليه السلام كشته شد » 📚تفسیر قمی ج 1 ص 114 _ البرهان فی تفسیر القرآن ج 1 ص 682 ❕در برخی از نسخه های روایت این وصف به صورت « القصم » ثبت شده است ؛ 📚بحار الانوار ، ناشر دار احیاء التراث العربی ج 20 ص 52 پاورقی 👌در این صورت هم این کلمه به همان معنایی که گفته شد به کار می رود چنان که در مورد خداوند به کار رفته است . ❕خداوند می فرماید ؛ « وَ كَمْ قَصَمْنا مِنْ قَرْيَةٍ كانَتْ ظالِمَةً وَ أَنْشَأْنا بَعْدَها قَوْماً آخَرِينَ » « چه بسيار مناطق آباد ستمگرى را كه ما درهم شكستيم و بعد از آنها قوم ديگرى روى كار آورديم » ( انبیاء 11) 👌یا علی علیه السلام در توصیف خداوند فرمود ؛ « أمّا بعد فإنّ اللّه لم يقصم جبّاري دهر قطّ إلّا بعد تمهيل و رخاء » « خداوند هرگز ستمگران دنيا را در هم نشكسته، مگر بعد از آنكه به آنان مهلت داده و نعمت فراوان بخشيده » 📚نهج البلاغه خطبه 88 ❕یا در نامه شیعیان به امام حسین علیه السلام آمده بود ؛ « فَالْحَمْدُلِلَّهِ الَّذِي قَصَمَ عَدُوَّكَ الْجَبَّارَ الْعَنِيد » «خداى را سپاس مى‏ گوييم كه (معاويه) آن دشمن ستمكار و كينه ‏توز را نابود ساخت‏ و درهم شکست» 📚بحار الانوار ج 44 ص 333 👌روشن است که عمل علی علیه السلام در برابر فرزندان مشرکین هیچ قبحی ندارد ، چرا که آنان قدم در راه پدران خود گذاشته بودند و پیامبر گرامی را مورد اذیت و قرار دادند ، علی علیه السلام هم برای دفاع از پیامبر گرامی ، آنان را تنبیه نمود . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
⁉️سوال سوالی است که چند وقت است ذهن منو مشغول کرده .می دونیم هر چه علم پیشرفت می کنه مسائل تازه ای ایجاد میشه که حکم اون تو روایات نیومده مثلا تلقیح مصنوعی،پیوند اعضا و ...با قوانینی که واسه 1400 سال پیشه چطور میشه نیازهای روز رو پاسخ داد 🔷پاسخ: ❗️در روایات ما آمده است که هیچ مساله ای نمی باشد مگر انکه حکم آن در قرآن یا سنت بیان شده است 📚بحار الانوار ج2 ص168 باب 22 ❗️با این توضیح درباره اشکال شما چنین می گوییم: 🔶« اگر تمام قوانین اسلام جنبه جزیی داشت و برای هر موضوعی حکم کاملا مشخصی و جزیی تعیین کرده بود جای این اشکال بود اما با توجه به اینکه در دستورات اسلام یک سلسله اصول کلی و بسیار وسیع و گسترده ای وجود دارد که می تواند بر نیازهای متغیر منطبق شود و پاسخگوی انها باشد دیگر جایی برای این ایراد نیست 🔷مثلا با گذشت زمان یک سلسله قراردادهای جدید و روابط حقوقی در میان انسانها پیدا می شود که در عصر نزول قرآن هر گز وجود نداشته است مثلا در آن زمان بیمه با شاخه های متعددش موجود نبوده است و همچنین انواع شرکت هایی که در عصر و زمان ما بر حسب احتیاجات روز به وجود امده ولی با این حال یک اصل کلی در اسلام داریم به عنوان لزوم وفای به عقد و عهد 📓مائده 1 ❗️که همه این قراردادها را شامل میشود .بنابراین قانون کلی در این زمینه ثابت است هر چند مصداقهای آن در تغییر هستند و هر روز ممکن است مصداق جدیدی برای آن پیدا شود . 🔷مثال دیگر اینکه ما قانون مسلمی در اسلام داریم به نام قانون لا ضرر که بوسیله ان می توان هر حکمی را که سرچشمه ضرر و زیان در جامعه اسلامی گردد محدود ساخت و بسیاری از این نیاز ها را بر طرف نمود . ❗️گذشته از این مساله لزوم حفظ نظام جامعه،وجوب مقدمه واحب،مساله تقدیم اهم بر مهم نیز در موارد بسیار گسترده ای پاسخگوی نیاز ها می باشد » 📚تفسیر نمونه ج17 ص346 ❗️این قواعد کلی که پاسخگوی کلیه نیازها تا روز قیامت می باشد به عنوان قواعد فقهی یاد می شود که همه انها ریشه در ایات قران و روایات اهل بیت دارد . ❗️ایت الله العظمی مکارم شیرازی این قواعد را در حدود 30 قاعده خلاصه کرده ودر کتاب خود« القواعد الفقهیه» مفصلا در مورد انها بحث می کنند . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
⁉️سوال خدا تو قران می فرماید: بندگانم بشارت بده انهایی که سخنان را می شنوند و از بهترین انها تبعیت می کنند( زمر18) منطق قران این منطقه چرا پس به ما میگید تو کانال های ضد دین نریم یا تو اسلام خوندن کتب و مطالب گمراه کننده حرام است لطفا راهنمایی کنید 🔷پاسخ: 🔶بحث در ایه مورد استناد شما مربوط به سخنانی است که امید هدایت در آن باشد .هر گاه بعد از بررسی و دقت ثابت شد که فلان کتاب یا فلان مطلب گمراه کننده است دیگر از موضوع این دستور اسلام خارج می شود .اسلام هرگز اجازه نمی دهد که مردم در راهی که نادرست بودنش بثبوت رسیده گام بگذارند. 🔴البته تا زمانی که این امر بر کسی ثابت نشده و به اصطلاح در حال تحقیق از مذاهب مختلف برای پذیرش دین صحیح است می تواند همه این کتب و مطالب را مورد بررسی قرار دهد ولی بعد از ثبوت مطلب باید آن را به عنوان یک ماده سمی از دسترس این و آن خارج کرد» 📚تفسیر نمونه ج19 ص417 🔷در کتاب پاسخ به پرسش های مذهبی چنین آمده است: ❗️اسلام دین علم و دانش است؛ و این دین آسمانى، انسانها را به فرا گرفتن علوم و توسعه بخشیدن و همگانى ساختن آن تشویق مى کند. تکامل و پیشرفت فرد و اجتماع را در فرا گرفتن دانش مى داند; ولى در عین حال اسلام به یک نکته اساسى توجّه کامل دارد و آن نکته این است که همان طور که باید جامعه را از عوامل خطرهاى مادّى مانند بیمارى هاى واگیردار حفظ کرد، باید ازعوامل انحراف هاى فکرى و معنوى نیز حفظ نمود. 🔶در تمدّن ماشینى امروز، افراد آزاد هستند که هر نوع عقیده و فکر و انحرافى را تا آن جا که مخلّ به نظام مادّى اجتماع نیست، بپذیرند؛ ولى در اسلام این طور نیست. ❗️اسلام مى خواهد جامعه اى به وجود آورد که در مسیر تکامل معنوى و اخلاقى پیش برود. این کار میسّر نمى شود جز از این راه که با عوامل انحراف فکرى و اخلاقى مبارزه کند و نگذارد این عوامل بر زندگى مردم مسلّط شود. 🔷با توجّه به این اصل اساسى، بخوبى معلوم مى شود که چرا اسلام، خواندن کتب گمراه کننده را که به عقاید و افکار صحیح و یا به اخلاق سالم لطمه مى زند، ممنوع ساخته است. ❗️اگر خواندن این نوع کتب و نوشته ها براى همگان آزاد باشد، مردم چه تضمینى براى نگهدارى افکار و اخلاق خود از انحراف دارند؟ هرگز نباید قدرت تلقین و تبلیغ را نادیده گرفت و چه بسا این نوع نوشته ها از راه تلقین و تبلیغ، مسیر زندگى افراد را بکلّى منحرف سازند; چه بسیارند جوانانى که بر اثر کتب منحرف کننده و رمان هاى عشقى و جنایى رسوا و خطرناک، در پرتگاه فساد و سقوط اخلاقى افتاده اند. 👌به این علل یاد شده است که اسلام اجازه نداده کتب گمراه کننده، بطور آزاد در اجتماع نشر شود و مورد مطالعه همگان قرار گیرد; ولى بر همین اساس که این دین طرفدار علم و دانش است، خواندن و مطالعه این گونه کتاب ها را بر دانشمندانى که قدرت دارند حقّ و باطل را با میزان عقل تواناى خود از هم بشناسند، حرام نکرده است. دانشمندان نه تنها مى توانند این گونه کتاب ها را مورد مطالعه قرار دهند، بلکه بر دانشمندان اسلامى مطالعه آنها واجب و لازم است تا بتوانند منطق مخالفان را که در این کتب آمده است به دست آورند و با آن مبارزه کنند و چگونگى منطق و راه و روش تبلیغ دشمنان را بشناسند و از راه صحیح و موثّر در مبارزه با آن بکوشند. ❗️در تاریخ اسلام مذاکرات زیادى میان پیشوایان دینى و طرفداران عقاید غیر اسلامى واقع شده که مولّفینى از قبیل مولّف کتاب «احتجاج طبرسى» به جمع آورى این نوع بحث ها پرداخته اند; و این خود نمونه اى از این است که تحریم «کتب ضالّه» در اسلام به معناى کشتن آزادى فکر و مخالفت با دانش نیست; و پیشوایان دینى همواره این گونه عقاید را از راه منطق و بحث آزاد پاسخ گفته اند، نه از راه ایجاد اختناق فکرى و عقیده اى» 📚برگرفته از کتاب پاسخ به پرسش های مذهبی ،ایات عظام مکارم و سبحانی،ص337 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️سوال اگر بریم برزخ بهشتی می تونیم با پدر ومادر مون که از دنیا رفتن و ادم های خوبی بودن ارتباط بگیریم 🔶پاسخ: ❗️در روایات ما امده است که برزخیان بهشتی با یکدیگر دیدار داشته و از این دیدار نیز شاد و خرسند می شوند. 🔷در روایتی امده است که حماد بن عثمان از امام صادق سوال می کند در مورد برزخیان . امام در پاسخ چنین فرمود: « ارواح مومنین در برزخ با یکدیگر دیدار دارند و یکدیگر را کاملا می شناسند و از هم سوال می کنند» 📚المحاسن،ج1 ص178 🔷ودر روایت دیگر فرمود: « ارواح مومنین در حجراتی در بهشت برزخی هستند .از غذاها و نوشیدنی های بهشتی استفاده کرده و با یکدیگر در بهشت ملاقات می کنند( وخرسند می شوند) .ارواح کافران نیز در دوزخ برزخی بوده از غذا و نوشیدنی های جهنم استفاده کرده و یکدیگر را ملاقات می کنند( واین ملاقات مایه عذاب انها است» 📚 بحار الانوار ج6 ص234 🔷و فرمود: « ارواح مومنان در کوه های رضوی ال محمد را می بینند و از خوراکی ها و نوشیدنی های انان بهره مند میشوند ودر مجالسشان با انان به گفتگو می پردازند» 📚همان مدرک ص243 🔶وباز فرمود: « وقتی یک شخص از دنیا می رود ارواح دیگران نزد او امده و از انان درباره کسانی که از دنیا رفته اند یا هنوز زنده اند سوال می کنند .پس اگر گفت زنده است به او امیدوار میشوند ولی اگر گفت مرده است می گویند سقوط کرده است( زیرا اگر سقوط نکرده بود و به عذاب الهی دچار نشده بود نزد ما بود) سپس به یکدیگر می گویند او را ترک کنید و بگذارید تا از سختی های مرگ آرامش یابد» 📚الکافی ج3 ص244 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 چگونه از ماه رمضان بیشتر بهره ببریم؟ #رمضان 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
هرچی به همسری میگفتم نم گرفته زشت شده😩 میگفت جیگرم😙 قربون اون چشات🥰 درستش میکنم غصه نخور منم ساکت میشدم 😛 دیگه دیدم فایده نداره خودم دست بکار شدم 💪 یه ۲۰ زدم هرکی میاد دهنش وا میمونه😻 این معجزه زندگی من بود👇👇😍 eitaa.com/joinchat/3187277831C5a6fba1991
کانال افتتاح شد 😍 انواع سالاد های روز دنیا🥒🥗 فصل شیرازی الویه ماکارونی و کلی دیزاین و سفره ارایی دیگ فقط با 👇 http://eitaa.com/joinchat/3701800972Cd2b797408d
YEKNET.IR - roze - motiee - shabe 5 ramezan 98.mp3
8.52M
#روضه چه غصه هایی که نخوردی برای همسایه هنوز هم که تو داری هوای همسایه میثم مطیعی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
13.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺نماهنگ «اجابت» با نوای حنیف طاهری 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
1_3633654.mp3
4.11M
جزء نهم قرآن کریم. استاد معتز آقایی #رمضان #قرآن ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا