eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.3هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 تذکره الست 🔹 می ‌فرماید: ﴿وَ ذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْری‏ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنینَ﴾ این ﴿ذَكِّرْ﴾ نشانه آن است که انسان در مَعهدی این حرف‌ ها را شنیده است. این سوره مبارکه «اعراف» پیام خوبی داشت؛ فرمود همه شما یک وقت در مدرسه‌ ای دور هم جمع شدید و : ﴿وَ أَشْهَدَهُمْ عَلی‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلی﴾. اگر کسی جلوی آینه بایستد، بعد خود آینه را به آینه نشان بدهد، بگوید چه کسی را می ‌بینی، می‌گوید تو را می‌ بینم؛ سر ما را خم کرد به ما نشان داد که چه کسی را می‌بینی؟ گفتیم تو را: ﴿وَ أَشْهَدَهُمْ عَلی‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلی﴾. نه چیزی غیر خدا بود که در ما منعکس بشود و نه خودمان، خودمان را نشان می‌ دهیم؛ مگر آینه خودش را نشان می‌ دهد؟! آینه آن شاخص را نشان می ‌دهد. 🔹 ما چنین صحنه ‌ای داشتیم که مخصوص ما انسان‌ هاست. فرمود شما در چنین صحنه ‌ای بودید، آنچه وجود مبارک پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) می ‎فرماید تذکره آن صحنه است؛ فرمود: ﴿وَ ذَكِّرْ﴾؛ یادآور باش! این است که فرمود ما قرآن را قرار دادیم: ﴿وَ لَقَدْ یسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ﴾؛ «تذکره» یعنی یادآوری؛ یعنی یک وقت ما این حرف ‌ها را شنیدیم. الآن به همه این چند میلیارد انسان می ‌گوید یک وقت ما به شما گفتیم، شما اگر خوب بررسی کنید یادتان هست که این حرف ‌ها کجا بود! این است که پرده را بردارند تا ما آن حرف‌ ها را بشنویم. در آن صحنه فرمود: ﴿أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ﴾، حالا با چه زبانی گفت که اوّلین و آخرین با آن زبان آشنا بودند و فهمیدند، ﴿قالُوا بَلی شَهِدْنا﴾؛ بله ما می ‌دانیم، فقط تو خدایی و ما بنده ایم! 📚 سوره مبارکه ذاریات جلسه 19 تاریخ: 1395/11/05 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 استعمار مقدس 🔸 فرمود خدای سبحان شما را قرار داد برای اینكه كلّ زمین را كه مسخَّر كرد، یك؛ قدرت تدبیر هم به شما داد، دو؛ آن مدیریتی را كه بالذّات برای ذات اقدس الهی است، شما را آن قرار داد (نه اینکه به شما تفویض كرده باشد)، سه؛ و از شما هم به جِدّ خواست كه زمین را آباد كنید. 🔸 در سوره مباركه «هود» گذشت: ﴿هُوَ أَنشَأَكُم مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِیها﴾ _ از مقدس‌ ترین واژه‌ های قرآنی است، وقتی به دست ستمكاران افتاد جزء پلیدترین واژه‌ها شد _ خدا فرمود من شما را استعمار كردم؛ این یعنی چه؟ یعنی زمان و زمین را مزین كردم به ، شما را هم مجهّز كردم به ، شما را آوردم در زمین و از شما به جِد خواستم زمین را آباد كنید! این الف و سین و تاء منقوط، مبالغه را می‌رساند مثل «استكبر»؛ فرمود: ﴿وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِیها﴾؛ من به جدّ خواستم زمین را آباد كنید و هیچ احتیاجی به دیگری نداشته باشید. خب اگر این آیات قرآ‌نی خوب در جامعه پیاده می ‌شد، و امثال تحریم فسون و فسانه بود! اگر كلّ اطراف ایران را دیوار بكشند ما در اینجا می‌توانیم خودمان را تأمین كنیم، اگر قرآنی باشیم! چون همه چیز در این مملكت هست. فرمود من به جِدّ از شما خواستم آباد كنید: ﴿هُوَ أَنشَأَكُم مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِیها﴾. 🔸 اینكه می‌گویند قرآن، تمدّن می ‌آورد و همین است یعنی همه چیز را من به شما دادم، شما من هستید، نماینده من هستید، قائم مقام من هستید، زمین را آباد كنید آقا باشید! 📚 سوره مبارکه فاطر جلسه 17 تاریخ: 1392/09/17 🔰 @p_eteghadi 🔰
23.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال ⁉️ آیا بیماری های نادری که برخی مبتلا می شوند نشانه عذاب الهی است؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
2شيطان که از جنس جن هست چطور ميتواند افکار انسان را بخواند و انسان را وسوسه کند؟.mp3
4.14M
⭕️ سوال شيطان که از جنس جن هست چطور ميتواند افکار انسان را بخواند و انسان را وسوسه کند؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ❓اگر خداوند قرآن را برای هدایت مردم فرستاده دیگر چه نیازی به احادیث معصومین علیهم السلام وجود دارد؟ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ امام علی عليه السلام: با عزم و اراده، به جنگ سستى برويد. 📗ميزان الحكمه ج۱۰ ص۱۳۴ 🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ سوال ❓چرا باید در غذای خود دقت کنیم 🔸 انسان مسلمان باید در غذایی که می‌خورد دقت داشته باشد، یا به تعبیر قرآن کریم: «فَلۡيَنظُرِٱلۡإِنسَٰنُ إِلَىٰ طَعَامِهِ»؛ «‌پس انسان باید به خوراک خود [از جهات مختلف] بنگرد». 🔸صلاح بدن و حتی روح انسان وابسته به غذا است؛ یعنی هم جسم و هم روح از غذا تاثیر می‌پذیرند، امام ‌رضا علیه‌السلام می‌فرمایند‌: «فانَّ صلاح البدن وَ قوِامَه یَکونُ بِالطَّعامِ والشَّرابِ و فَسادَهُ یَکونُ بهما»؛ «سلامتی و پایداری بدن و همچنین بیماری آن به غذا و نوشیدنی است». 🔸روح هم مانند جسم همان‌طور که بیان شد از غذا تاثیر می‌پذیرد، طعام اگر خبیث باشد به روح و روان و ایمان فرد خسارت می‌زند. این خسارت به اندازه‌ای هست که مانع شود فرد سخن حق ولی خدا را بشوند و بداند که حق با اوست ولی قبول نکند، مانند کوفیان که می‌دانستند؛ امام حسین علیه‌السلام حق است و سخنانش بر اساس حق است، اما کلام حضرت علیه‌السلام را نمی‌پذیرفتند. 🔹حضرت در علت رفتار پست و ناهنجار کوفیان فرمود: «قدِ انْخَزَلَتْ عَطِيّاتُكُمْ مِنَ الْحَرامِ وَ مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرامِ، فَطَبَعَ اللّهُ عَلى قُلُوبِكُمْ، وَيْلُكُمْ أَلا تَنْصِتُونَ، أَلا تَسْمَعُونَ»؛ «هداياى شما تنها از راه حرام بوده و شكم‌هايتان از حرام پر شده و خداوند بر دل‌هاى شما مُهر زده است. واى بر شما! آيا ساكت نمى‌شويد؟ آيا به سخنانم گوش فرا نمى‌دهيد؟». 🔰 @p_eteghadi 🔰
8.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ 🎥 چرا دعایم مستجاب نمیشه؟ 🎙 استاد انصاریان 🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ دلسوزی عبدالله ابن عمر و معاویه برای اسلام ! 🔰علمای اهل سنت معتقدند که پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) بعد از خود، وصی و جانشینی انتخاب نکرده‌‌ و ابوبکر به انتخاب تعداد انگشت‌شماری از صحابه، به خلافت رسید. 🔻 اما نکته قابل توجه در کتب اهل سنت آن است که خلفای سه گانه و تمام مسلمانان، از اهمیت عقلی انتخاب وصی و خلیفه‌ی بعد از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) آگاه بوده‌اند و تنها پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) از درک اهمیت آن غافل شده‌اند!! 🔻 در روایت صحیحی که از عبدالله بن عمر نقل شده، او پدر خود را مورد نصیحت قرار می‌دهد و تبیین اهمیت انتخاب جانشین را، به عمر متذکر می‌شود. مسلم، به نقل از ابن عمر می‌نویسد: «اگر تو یک چوپان برای گوسفندان و یا شترهای خود بگیری، تا آنها را بچراند، سپس او آن گله را رها کند، آیا آن گله گوسفند یا شتر از بین نمی‌رود؟ آیا مردم تو را سرزنش نمی‌کنند؟ [که چرا چوپان دیگری انتخاب نکردی؟]» 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 نعمت بی نقصان 🔸 فرمود: ﴿لَا تَقْنَطُواْ مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ﴾؛ درِ رحمت، برای همیشه بر همگان، باز است مگر اینکه خود انسان در را ببندد؛ هرگز ، بسته نیست! نعمت را که ذات اقدس الهی عطا کرده است، این نعمت دو قسم است: تغییرپذیر است؛ گاهی می ‌دهد و گاهی می‌گیرد، مطابق آزمون الهی؛ امّا نعمت دین، توحید، ولایت، قرآن، عترت، اینها تغییرپذیر نیست، مگر اینکه ـ معاذ الله ـ خود انسان آنها را رد کند، وگرنه اینها، مثل مال و فرزند و مانند آن نیستند که تغییرپذیر باشند، گاهی ﴿یبسُطُ﴾ باشند و گاهی ﴿ یقدِرُ﴾، این طور نیست. 🔸 این که خدا عطا کرده است، تا انسان ـ معاذ الله ـ اینها را رد نکند، اینها هستند؛ نظیر نعمت مال و فرزند و مانند آن نیست که به دست انسان نباشد. نعمت‌ های مادی واقعاً به دست انسان نیست، اینها به است که گاهی می ‌دهد، گاهی می ‌گیرد، گاهی بسط است، گاهی قبض است و مانند آن؛ امّا در رابطه با نعمت ‌های معنوی، انسان کاملاً مسئول است و هرگز ذات اقدس الهی و مانند آن را که داد از کسی نمی ‌گیرد! این فرق نعمت ظاهری و نعمت ‌های باطنی است. 📚 سوره مبارکه زمر جلسه 40 تاریخ: 1393/10/10 🔰 @p_eteghadi 🔰
13.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️🎥 سوال ⁉️ چرا اهل تسنن پاهای خود را می شویند و شیعیان پاهای خود را مسح می کشند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰