eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.7هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️سوال: 🔴وضعیت رفاه اقتصادی و معیشتی، و امنیت اجتماعی در دوران حکومت حضرت مهدی(عج) چگونه است؟ الف. سطح رفاه زندگی در این دوره به حدی است که طبق روایات رسیده از امام صادق(ع)؛ در این دوره فقیری یافت نمیشود تا مردم زکات اموالشان را به او بدهند. 📚بحارالانوار ج52ص337 ب. در این دوره امنیت اجتماعی بطور کامل برقرار می شود، به گونه ای که اگر زنی به تنهایی بخواهد از عراق به شام سفر کند، در مورد امنیتش هیچ ترس و دلهره ای وجود ندارد. 📚 منتخب الاثرص379 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
💠🌿💠 🌺 کاری کنید که به بهشت خدا بروید 🌺 ✅اگر ما از ترس جهنم نماز بخوانیم، خیلی چنگی به دل نمی زند، اما اگر گفتند: "نماز صبح هم نخوانی به جهنم نمی روی" و در این صورت نماز صبح خواندی، این خوب است. 🔻اگر عبادت برای بزرگی خدا باشد، إن شاء الله این خیلی قیمتی است و این فرد در روز قیامت هم به بهشت خدا می رود.«فَادخُلی في عِبادی وَادخُلی جَنّتی» ⚠️خداوند می فرماید: "برای من عبادت کن،من تو را در بهشت خودم می برم" لذا بعضی ها را ما در بهشت نمی بینیم، به خدا عرض می کنیم که "رفیقان ما چرا در بهشت نیستند؟" خطاب می رسد: «فی مَقعَدِ صِدقٍ عِندَ مَلیک مُقتَدِرٍ»آنها به حضور رسیده اند. ✴️آنهایی که عبادت برای خدا می کنند و نه از ترس جهنم، آنها به بهشت خدا می روند. آنجا خیلی عالی است، دعا کنیم که به آنجا برویم. اگر عبادتمان برای خدا باشد، إن شاءالله به آنجا می رویم. ️قسمتی از فرمایشات آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
♻️〽️♻️ ♨️پرسش : 🔴رابطه بين قالب و محتوا در حكومت دينى چگونه است؟ رابطه شكل و محتوا چگونه تنظيم مى شود؟ ✅در حكومت اسلامى، برخى از امور مربوط به ساختار حكومت، ثابت و پايدار، و بعضى ديگر شناور و انعطاف پذير است؛ ⬅️مثلاً حكومت اسلامى، حكومتى ولايى است و بايد فرد معصوم و يا نزديك ترين شخصيت از نظر علم، تقوا، كياست و توانايى به معصومان (علیهم السلام) ، در رأس آن باشد. در عين حال از نظر متمركز (concentrated) و نامتمركز (decentralized) بودن، تابع اوضاع زمان و مكان است. ⚠️«محتوا» در نظام اسلامى نيز بر اساس احكام و تعاليم دين است و در مباحات و يا مسائلى كه فرضا دين ساكت بوده و حكم الزامى خاصى ندارد ـ كه اصطلاحا از آن به «منطقة الفراغ» تعبير مى شود ـ حكومت اسلامى، مى تواند قوانينى متناسب با مصالح اجتماعى وضع كند. ✳️اما درباره اينكه رابطه بين قالب و محتوا، چگونه تنظيم مى شود؛ مى توان گفت: اين مسئله در بعضى از موارد شناور و تابع مقتضيات زمان و مكان است؛ مثلاً در جمهورى اسلامى، شيوه پارلمانى وجود دارد و براى حفظ محتواى دينىِ قوانين، شوراى نگهبان موظف به بررسى و تأييد مصوبات مجلس است. اين روش يك مدل در ميان روش هاى ممكن ديگر است؛ يعنى، ممكن بود شيوه پارلمانى نباشد و به جاى آن از ابتدا متخصصان و فقيهان به قانون گذارى بپردازند. در برخى از ديگر موارد نيز چنين است و مى توان از مدل هاى گوناگون، براى تنظيم رابطه بين قالب و محتوا بهره برد. .......................... 📗ـ براى آگاهى بيشتر ر.ك: . شاكرين، حميدرضا، سكولاريسم، كانون انديشه جوان؛ . مصباح يزدى، محمدتقى، نظريه سياسى اسلام، جلسه بيست و هفتم، رهيافتى به ساختار اختصاصى دولت اسلامى؛ . قوامى، سيد صمصام الدين، ساختار حكومت اسلامى مقاله، حكومت اسلامى، سال چهارم، شماره اول. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
💐🌳💐 🔴آیا نظام اجتماعی در آخرت هم وجود دارد؟ ✅در عالم آخرت نظام اجتماعی و تعاون و مدنیت انسانی در کار نیست. در آن جهان، هر انسانی به گونه انفرادی در پیشگاه خدا حاضر می‌شود و هستی خود را ادامه می‌دهد: همه آنان که در آسمان‌ها و زمین‌اند... تنها به پیشگاه خدا می‌آیند. 📚سوره مریم آیات ۹۳ تا ۹۵ 🔴در عالم آخرت انسان ها متوجه چه چیزی می شوند؟ ✅هنگامی که انسان وارد عالم آخرت می‌شود، بر او آشکار می‌گردد که در این جهان هیچ یک از علل و اسباب، در تأثیر، استقلال نداشته‌ اند و همیشه مؤثر واقعی فقط خداوند بوده است. در روز رستاخیز خدا پاداش ایشان را بی‌کاستی خواهد داد و ایشان خواهند دانست که تنها حق آشکار خدا است. 📚سوره نور آیه ۲۵ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
☄️🌿☄️ ❤️"یس قلب و گل قرآن است"🌹 📚حجت الاسلام فرحزاد: سوره ي يس سوره ي مهمي است . شيخ عباس قمي سوره هاي پر فضليت را در اول مفاتيح آورده است . سوره ي يس قلب و گل قرآن است . قرائت اين سوره رزق را زياد مي کند و اگر براي کسي که در حال موت است خوانده بشود سکرات مرگ از او برداشته مي شود . 📚حجت الاسلام قرائتی : وقتي علي اصغر امام حسين(ع) روي دستش به شهادت رسيد امام فرمود که اين شهادت براي من آسان است زيرا خدا آنرا مي بيند.(خدا بصير است) بلند کردن وزن هاي سنگين خيلي سخت است ولي وزنه بردار تمرين مي کند تا جلوي چشم مردم آنرا از زمين بردارد. تاريخ ، هستي و فرشته ها کار امام حسين(ع) را مي ديدند، پس اين شهادت ها براي امام آسان بود. ‼️چه در پیش است؟! 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
♨️سوال: 🔴وضعیت رفاه اقتصادی و معیشتی، و امنیت اجتماعی در دوران حکومت حضرت مهدی(عج) چگونه است؟ الف. سطح رفاه زندگی در این دوره به حدی است که طبق روایات رسیده از امام صادق(ع)؛ در این دوره فقیری یافت نمیشود تا مردم زکات اموالشان را به او بدهند. 📚بحارالانوار ج52ص337 ب. در این دوره امنیت اجتماعی بطور کامل برقرار می شود، به گونه ای که اگر زنی به تنهایی بخواهد از عراق به شام سفر کند، در مورد امنیتش هیچ ترس و دلهره ای وجود ندارد. 📚 منتخب الاثرص379 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
t.me.lessonofquran sapp.lessonsofqurans_Default_1557742892.mp3
5.08M
● برنامه ●↶ 22 اردیبهشت 98 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی شناخت بسترهاي گناه حجم: 4.58 mb زمان: 23:01 دقیقه 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
11.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 کار امام زمان (عج) در غیبت کبری 🔲 الان در دوران غیبت امام زمان(عج) ایشان کارش چی است؟ وظیفه اش چی است؟ آیا از صبح تا شب فقط عبادت میکند؟ کجاها میتونیم امید داشته باشیم ببینیمشان؟ 🏷 🏷 🏷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔دیه زن و مرد برابر شد اگر دیه دستور خدا و قرآن بود چطور تغییر دادند ؟ پس بقیه احکام هم میشه کرد ❗️❗️ 💠💠 👌دیه زن تا یک سوم با دیه مرد برابر است اما بیشتر از آن ، دیه زن به نص قرآن و روایات متعدد ، نصف مرد ، لحاظ می شود . خداوند می فرماید ؛ « اى افرادى كه ايمان آورده ايد! حكم قصاص در مورد كشتگان بر شما نوشته شده است، آزاد در برابر آزاد، و برده در برابر برده، و زن در برابر زن، پس اگر كسى از ناحيه برادر (دينى) خود مورد عفو قرار گيرد (و حكم قصاص او تبديل به خونبها گردد) بايد از راه پسنديده پيروى كند (و در طرز پرداخت ديه، حال پرداخت كننده را در نظر بگيرد) و قاتل نيز به نيكى ديه را به ولى مقتول بپردازد (و در آن مسامحه نكند) اين تخفيف و رحمتى است از ناحيه پروردگار شما و كسى كه بعد از آن تجاوز كند عذاب دردناكى خواهد داشت.» ( بقره 178) 👌این حکم در روایات هم تاکید شده است . 📚وسائل الشیعه ج 29 ص 80 باب 33 🔸امام صادق علیه السلام در مورد مردی که زنش را عمدا به قتل رسانده بود فرمود ؛ « اگر خانواده زن قصد قصاص مرد را داشته باشند ، می توانند او را قصاص کنند به شرطی که به خانواده مرد ، نصف دیه او را بپردازند ، و اگر نخواهند قصاص کنند ، نصف دیه مرد را دریافت می کنند » 📚الکافی ج 7 ص 299 ❕در تفسیر نمونه آمده است ؛ 👌ممكن است بعضى ايراد كنند كه در آيات قصاص و روایات دستور داده شده كه نبايد مرد بخاطر قتل زن مورد قصاص قرار گيرد، مگر خون مرد از خون زن رنگين تر است؟ چرا مرد جنايتكار بخاطر كشتن زن و ريختن خون ناحق از انسانهايى كه بيش از نصف جمعيت روى زمين را تشكيل مى دهند قصاص نشود؟! ❗️ در پاسخ بايد گفت: مفهوم آيه اين نيست كه مردم نبايد در برابر زن قصاص شود بلكه همانطور كه در فقه اسلام مشروحا بيان شده اولياى زن مقتولى مى توانند مرد جنايتكار را به برسانند به شرط آنكه نصف مبلغ ديه را بپردازند. 🔸به عبارت ديگر ؛ منظور از عدم قصاص مرد در برابر قتل زن، قصاص بدون قيد و شرط است ولى با پرداخت نصف ديه، كشتن او جايز است. ❕و لازم به توضيح نيست كه پرداخت مبلغ مزبور براى اجراى قصاص نه بخاطر اين است كه زن از مرتبه انسانيت دورتر است و يا خون او كم رنگتر از خون مرد است، اين توهمى است كاملا بيجا و غير منطقى . پرداخت نصف ديه تنها بخاطر جبران خسارتى است كه از قصاص گرفتن از مرد متوجه خانواده او مى شود (دقت كنيد). 👌مردان غالبا در خانواده عضو مؤثر اقتصادى هستند و مخارج خانواده را متحمل مى شوند و با فعاليتهاى اقتصادى خود چرخ زندگى خانواده را به گردش در مى آورند، بنا بر اين تفاوت ميان از بين رفتن مرد و زن از نظر اقتصادى و جنبه هاى مالى بر كسى پوشيده نيست كه اگر اين تفاوت مراعات نشود خسارت بى دليلى به بازماندگان مرد مقتول و بى گناه او وارد مى شود، لذا اسلام با قانون پرداخت نصف مبلغ در مورد قصاص مرد رعايت حقوق همه افراد را كرده و از اين خلاء اقتصادى و ضربه نابخشودنى، كه به يك خانواده مى خورد جلوگيرى نموده است اسلام هرگز اجازه نمى دهد كه به بهانه لفظ" تساوى" حقوق افراد ديگرى مانند فرزندان شخصى كه مورد قصاص قرار گرفته پايمال گردد. ❕البته ممكن است زنانى براى خانواده خود، نان آورتر از مردان باشند، ولى مى دانيم احكام و قوانين بر محور افراد دور نمى زند بلكه كل مردان را با كل زنان بايد سنجيد (دقت كنيد). 📚تفسیر ج 1 ص 611 🔸ادامه👇
پرسمان اعتقادی
#برابر_اعلام_شدن_دیه_مرد_و_زن 🤔#پرسش ❔دیه زن و مرد برابر شد اگر دیه دستور خدا و قرآن بود چطور تغی
🔸ادامه 👇 ❔حال پرسش اینجاست که اگر دیه مرد ، دو برابر دیه زن است ، چرا در حکومت اسلامی ایران ،دیوان کشور ، حکم به برابری دیه مرد و زن داده است و این حکم را در تمام محاکم لازم الاجراء دانسته است ❗️ 👌پاسخ روشن است . دیوان عالی کشور نگفته است که دیه مرد و زن طبق قرآن و سنت برابر است ، بلکه در حکم خود آورده است که دیه مرد بیشتر از دیه زن است ، اما به حسب مصلحت ، صندوق تامین خسارت های بدنی ملزم به پرداخت مابه التفاوت دیه زنان و مردان است . 🌐fna.ir/daqvwi 👌یعنی اگر مردی زنی را بکشد ، در صورتی که خانواده زن بخواهند مرد را قصاص کنند ، باید نصف دیه را بپردازند ، قانون جدید می گوید خانواده زن نیازی نیست که نصف دیه را بپردازند ، بلکه صندوق تامین خسارت های بدنی ، ملزم به پرداخت نصف دیه است تا فشاری به خانواده زن وارد نشود ، یا در مواردی که زن مقتول نان آور خانواده بوده است ، صندوق نصف دیه مرد را به خانواده او پرداخت می کند تا از دست دادن او ، فشاری را بر خانواده اش وارد نکند . ❕اسلام دست ولی فقیه و دستگاه های حکومت اسلامی را باز گذاشته است تا از باب تقدیم مصلحت اهم ، از بیت المال ، ما به التفاوت دیه زنان و مردان پرداخت شود . 🔸به‌ موجب ماده‌ی ۲۴ قانون بیمه‌ی اجباری، منابع مالی صندوق تأمین خسارت های بدنی به شرح زیر است؛ 🔹هشت درصد از حق بیمه‌ی اجباری موضوع این قانون ، مبلغی معادل با حداکثر یک سال حق بیمه‌ی اجباری که از دارندگان وسایل نقلیه‌ای که از انجام بیمه‌ی موضوع این قانون خودداری کنند وصول می‌شود ، مبالغ بازیافتی از مسببان حوادث، دارندگان وسایل نقلیه، بیمه‌گران و سایر اشخاصی که صندوق پس از جبران خسارت زیان ‌دیدگان مطابق با مقررات این قانون حسب مورد دریافت می‌کند ، درآمد حاصل از سرمایه گذاری وجوه صندوق ،بیست درصد از جریمه‌های وصولی راهنمایی و رانندگی در کل کشور ، بیست درصد از کل هزینه‌های دادرسی و جزای نقدی وصولی توسط قوه قضاییه و تعزیرات حکومتی ، کمک‌های اعطایی از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی . 🌐http://yon.ir/cvDf8 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁