🍀صلوات برای تعجیل درفرج امام زمان فراموش نشه🍀
#پرسش
❓️آیا جریان عزیر نبی و اصحاب کهف منافاتی با درک و شعور مردگان در عالم برزخ دارد؟
#پرسش
❓️در بحث اینکه ما شیعیان معتقدیم که مردگان میشنوند و می بینند کسی شبهه کرده که اگر حرف شما درست است چرا حضرت عزیر و اصحاب کهف وقتی بیدار شدند نمی دانستند چند سال است که در این مکانند؟
#پاسخ
✅️ آیات قرآن تصریح دارند که انسان پس از مرگ دنیوی در عالم دیگری به نام عالم برزخ به حیات خود ادامه می دهد و در آن عالم یا مشمول نعمت است یا گرفتار عذاب , چنانچه که خداوند در این رابطه فرمود :
" (آنها هم چنان به راه غلط خود ادامه مىدهند) تا زمانى كه مرگ يكى از آنان فرا رسد مىگويد: پروردگار من! مرا باز گردانيد!- شايد در آنچه ترك كردم (و كوتاهى نمودم) عمل صالحى انجام دهم (به او مىگويند) چنين نيست، اين سخنى است كه او به زبان مىگويد (و اگر باز گردد برنامهاش همچون سابق است) 👈 و پشت سر آنها برزخى است تا روزى كه برانگيخته مىشوند. "👉 " ...مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلى يَوْمِ يُبْعَثُون " ( سوره مومنون آیه 99 _ 100 )
❕یا در مورد حیات شهداء در عالم برزخ می فرماید :
" (اى پيامبر) هرگز گمان مبر آنها كه در راه خدا كشته شدهاند مردگانند، بلكه آنها زندهاند و نزد پروردگارشان روزى داده مىشوند - آنها بخاطر نعمتهاى فراوانى كه خداوند از فضل خود به آنها بخشيده است خوشحالند و بخاطر كسانى كه (مجاهدانى كه) بعد از آنها به آنان ملحق نشدند (نيز) خوشوقتند (زيرا مقامات برجسته آنها را در آن جهان مىبينند و مىدانند) كه نه ترسى بر آنها است و نه غمى خواهند داشت - و (نيز) از نعمت خدا و فضل او (نسبت به خودشان خوشحال و مسرور مىشوند و (مىبينند كه) خداوند پاداش مؤمنان را ضايع نمىكند (نه پاداش شهيدان و نه پاداش مجاهدانى كه شهيد نشدند). " ( سوره آل عمران آیه 169 _ 170 _ 171 )
❕یا در مورد آل فرعون و آل نوح تصریح می کند که بلافاصله پس از مرگ وارد آتش شدند که با توجه به عدم برپایی قیامت روشن می شود که منظور از آتش , آتش برزخ است .
" عذاب آنها آتش است كه هر صبح و شام بر آن عرضه مىشوند و روزى كه قيامت برپا مىشود دستور مىدهد آلفرعون را در سختترين عذابها وارد كنيد " ( مومن 46 _ 47 )
روشن است كه اين آتشى كه در آيه به آن اشاره شده كه آلفرعون صبح و شام بر آن عرضه مىشوند , آتش برزخى است، چرا كه در پايان آيه مجازات آنها در قيامت به طور جداگانه آمده است .
و فرمود :
" (آرى سرانجام) همگى به خاطر گناهانشان غرق شدند و در آتش دوزخ وارد شدند و جز خدا ياورانى براى خود نيافتند! " ( نوح 25 )
❕یا در مورد مومن سوره یس تصریح می کند که بلافاصله پس از مرگ وارد بهشت شد که چون هنوز قیامت بر پا نشده است , روشن می شود که مقصود بهشت برزخی است :
"(سرانجام او را شهيد كردند و) به او گفته شد وارد بهشت شو گفت: اى كاش قوم من مىدانستند- كه پروردگارم مرا آمرزيده و از گرامى داشتگان قرار داده است. " ( سوره یس آیات 26 _ 27)
❓️حال پرسش اینجاست که اگر انسان پس از مرگ دارای حیات و زندگی و درک و شعور است , چگونه در مورد اصحاب کهف یا عزیر نبی می خوانیم که آنها از حیات برزخی چندین ساله خود خبر نداشتند و گمان می کردند که تنها زمان اندکی بر آنان گذشته نه سالهای طولانی ?
❕در مورد اصحاب کهف گفتنی است که آنان نمرده بودند , بلکه به خواب عمیقی فرو رفته بودند و پس از بیدار شدن گمان می کردند که خوابشان زمان کمی بوده است , بنابراین جریان اصحاب کهف ارتباطی با مرگ و حیات عالم برزخ ندارد : " همين گونه ما آنها را (از خواب) برانگيختيم تا از يكديگر سؤال كنند، يكى از آنها گفت چه مدت خوابيديد؟ آنها گفتند يك روز يا بخشى از يك روز " " وَ كَذلِكَ بَعَثْناهُمْ لِيَتَساءَلُوا بَيْنَهُمْ قالَ قائِلٌ مِنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قالُوا لَبِثْنا يَوْماً أَوْ بَعْضَ يَوْم " ( سوره کهف آیه 19 )
▫️خداوند با صراحت بیان می کند که اصحاب کهف در خواب بودند : " ما (پرده خواب را) بر گوششان زديم و سالها در خواب فرو رفتند. " " فَضَرَبْنا عَلَى آذانِهِمْ فِي الْكَهْفِ سِنِينَ عَدَدا " ( کهف 11 ) _ " (اگر به آنها نگاه مىكردى) مىپنداشتى بيدارند، در حالى كه در خواب فرو رفته بودند " " وَ تَحْسَبُهُمْ أَيْقاظاً وَ هُمْ رُقُود " ( کهف 18 )
▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇
❕در مورد عزیر نبی نیز می خوانیم :
"(در اين هنگام،) خدا او را يكصد سال ميراند، سپس زنده كرد، و به او گفت:" چه قدر درنگ كردى؟" گفت:" يك روز، يا بخشى از يك روز." فرمود:" نه، بلكه يكصد سال درنگ كردى " " فَأَماتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ قالَ كَمْ لَبِثْتَ قالَ لَبِثْتُ يَوْماً أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ قالَ بَلْ لَبِثْتَ مِائَةَ عامٍ " ( بقره 259 )
❕بر اساس آیه فوق , عزیر نبی 100 سال بود که خداوند او را میرانده بود اما این مدت را یک روز یا نصف روز قلمداد کرد .
👌برای فهم تعبیر فوق باید توجه داشت که بر اساس برخی استدلالها , خداوند تصریح می کند که حتی در عالم برزخ , برزخیان با این که سالهای سال را در برزخ گذرانده اند , اما این زمان طولانی را کم می شمارند .
خداوند می فرماید :
" همان روز كه شما را (از قبرهايتان) فرا مىخواند، شما هم اجابت مىكنيد در حالى كه حمد او مىگوئيد و تصور مىكنيد تنها مدت كوتاهى درنگ كرديد. " " يَوْمَ يَدْعُوكُمْ فَتَسْتَجِيبُونَ بِحَمْدِهِ وَ تَظُنُّونَ إِنْ لَبِثْتُمْ إِلاَّ قَلِيلا " ( اسراء 52 )
❕مرحوم طبرسی می نویسد :
" برخى از مفسران قرآن كريم، معتقدند كه: اين آيه، خطاب به مؤمنين است، زيرا آنها هستند كه خدا را با ستايش، اجابت و در برابر احسانش، او را حمد مىكنند و مدت توقف خود را در عالم برزخ كوتاه مىشمارند، زيرا در قبرهاى خود با خوشى گذرانيده و عذابى نديدهاند. بديهى است كه روزهاى شادى و نشاط، كوتاه هستند. ""
"من المفسرين من يذهب إلى أن هذه الآية خطاب للمؤمنين لأنهم الذين يستجيبون الله بحمده و يحمدونه على إحسانه إليهم و يستقلون مدة لبثهم في البرزخ لكونهم في قبورهم منعمين غير معذبين و أيام السرور و الرخاء قصار. "
📚مجمع البيان في تفسير القرآن، ج6، ص: 649
❕همینطور گناهکاران هم مدت زمان حضور در برزخ را کم می شمارند , زیرا می دانند که پس از برزخ عذاب سختتری در آخرت در انتظارشان است , چنانچه که برخی می نویسند :
" هنگامى كه وعده مجازات دردناكى داده شود انسان ميل دارد چرخ زمان متوقف گردد، و گاه روزها و ماهها به قدرى در نظرش به سرعت مىگذرد كه گويى لحظهها و دقايقى بيشتر نبوده است، و چنين است سرنوشت مجرمان در قيامت! درست است كه در عالم برزخ نيز از عذاب الهى بىنصيب نيستند اما عذاب برزخى كجا، و عذاب عالم قيامت كجا؟! "
📚پيام قرآن، ج5، ص: 362
❕در این رابطه خداوند فرمود :
" و روزى كه قيامت بر پا شود گنهكاران سوگند ياد مىكنند كه جز ساعتى درنگ نكردند! اينچنين آنها از درك حقيقت محروم مىشدند! - كسانى كه علم و ايمان به آنها داده شده مىگويند: شما به فرمان خدا تا روز قيامت درنگ كرديد، و اكنون روز رستاخيز است ولى شما نمىدانستيد " " وَ يَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ يُقْسِمُ الْمُجْرِمُونَ ما لَبِثُوا غَيْرَ ساعَةٍ كَذلِكَ كانُوا يُؤْفَكُونَ وَ قالَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَ الْإِيمانَ لَقَدْ لَبِثْتُمْ فِي كِتابِ اللَّهِ إِلى يَوْمِ الْبَعْثِ فَهذا يَوْمُ الْبَعْثِ وَ لكِنَّكُمْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُون " ( روم 55 _ 56 )
❕سیوطی عالم بزرگ اهلسنت نقل می کند که منظور از آیه فوق برزخ است که گناهکاران مدت حضور خود در برزخ را کم می شمارند :
" أخرج ابن أبى حاتم عن الربيع بن أنس رضى الله عنه في قوله لَقَدْ لَبِثْتُمْ فِي كِتابِ الله إِلى يَوْمِ الْبَعْثِ قال لبثوا في علم الله في البرزخ إلى يوم القيامة لا يعلم متى علم وقت الساعة الا الله "
📚الدر المنثور في تفسير المأثور، ج5، ص: 158
❕بنابر آنچه گفتیم نتیجه می گیریم که :
👈اگر عزیر نبی مدت حضور خود در برزخ را کم شمرد از این جهت است که در برزخ بهشتی غرق خوشی و شادی بوده است و روزهای لذت بخش و شاد نیز در نظر انسان خیلی زود می گذرد و کوتاه است . 👉
▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇
👌در مورد جریان عزیر نبی , برخی از محققین پاسخ دیگری می دهند و معتقدند که عدم درک عزیر نبی از عالم برزخ یک استثناء است و نمی توان با استناد به آن جریان در مورد همه برزخیان حکم صادر کرد و در این رابطه می نویسند :
" سرگذشت عزير نيز از مورد بحث ما خارج است. سرگذشت عزير و نسيان و بىتوجهى او در مرگ موقت، گواه بر نسيان در مرگهاى ممتد كه به روز رستاخيز متصل مىگردد، نمىشود، زيرا ممكن است شيوه برزخ با اين نوع مرگ مختلف باشد.
❕ نكته اختلاف نيز روشن است زيرا هدف از ميراندن «عزير» جز قدرتنمايى و نشان دادن نمونه معاد، چيز ديگرى نبود هدف اين بود كه او نمونه كوچكى از احياى مردگان را مشاهده كند و ببيند كه چگونه خود او پس از يك مرگ صد ساله باز زنده گرديد، و الاغ او نيز حيات مجدد پيدا كرد، ولى غذا و نوشيدنى او دگرگون نگرديد. آغاز سرگذشت و ذيل آن بر اين هدف گواهى روشنى مىدهند. در آغاز آيه درباره عزير چنين مىخوانيم: (بقره/ 259) «گفت: چگونه خداوند اين مردگان را زنده مىكند؟ پس خدا او را صد سال ميراند». در اين صورت از احياى او پس از مرگ كه نمونه معاد است چنين مىفرمايد: «... وَ لِنَجْعَلَكَ آيَةً لِلنّٰاسِ...» . (بقره/ 259) «تو را نشانهاى براى مردم قرار مىدهيم».
اتفاقاً يكى از هدفهاى سرگذشت اصحاب كهف نيز همين بود كه امكان معاد را از اين طريق، نمايان و آشكار سازد، زيرا اين نوع خوابهاى عميق همتاى مرگ است و بيدار كردن اين گونه افراد آن هم پس از يك خواب سيصد ساله كمتر از احياى مردگان نيست ولذا پس از شرح سرگذشت آنان مىفرمايد: «وَ كَذٰلِكَ أَعْثَرْنٰا عَلَيْهِمْ لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللّٰهِ حَقٌّ وَ أَنَّ السّٰاعَةَ لاٰ رَيْبَ فِيهٰا...» . (كهف/ 21) «اين گونه ديگران را از وضع آنان آگاه ساختيم، تا بدانند كه وعده خداوند حق است و در روز رستاخيز شك و ترديدى نيست».
❕بنابراين، چون هدف از اين ميراندن و خواب كردن فقط نماياندن حقيقت معاد و نشان دادن نمونه كوچك آن بود جهت ندارد كه در اين مدت از وضع خود آگاه گردند، بلكه اگر هم در بىخبرى به سر ببرند، باز هدف تأمين مىگردد.
▫️در حالى كه حيات برزخى دربارۀ افراد، از يك نظر، يك نوع تصفيه و پالايش است. افراد پس از گذراندن اين دوره، از يك رشته آلودگىهاى پاك و پيراسته مىشوند و چنين تصفيهاى هرگز بدون توجه، امكان پذير نيست.
▫️و از نظر ديگر، حيات برزخى، نخستين مرحله براى چيدن ميوه عمل است كه نهال آن در جهان ماده به دست افراد نيكوكار و يا بدكار غرس مىگردد و حياتى كه هدف از آن تصفيه و پالايش و يا چيدن ميوۀ اعمال و ديدن برخى از پاداشها و كيفرها است نمىتواند با غفلت و بىتوجهى همراه باشد.
❕گواه بر اين كه حيات برزخى آغاز شكوفايى ميوههاى اعمال است همان سخنان مجرمان در لحظه قبض روح مىباشد. آنان در اين لحظه با ديدگان خود، عذابها و شكنجههاى برزخى را مىبينند و آنچنان ناراحت مىشوند كه درخواست مىكنند كه مجدداً به دنيا بازگشت كنند و اگر مرگ آنان با غفلت و فرو رفتگى در بىتوجهى توأم بود، درخواست بازگشت بىجهت مىشد. اينك به مفاد آيات زير توجه بفرماييد: «حَتّٰى إِذٰا جٰاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قٰالَ رَبِّ ارْجِعُونِ * لَعَلِّي أَعْمَلُ صٰالِحاً فِيمٰا تَرَكْتُ...» . (مؤمنون/ 99) «هنگامى كه مرگ يكى از آنان فرا مىرسد، مىگويد: پروردگارا! مرا برگردانيد شايد در آنچه گذاشتهام كار نيك انجام دهم». آيه حاكى است كه با رسيدن مرگ، پردهها از برابر ديدگان اين گروه كنار مىرود و سرنوشت خود را كه خود سازندۀ آن بودند، مشاهده مىكنند.
«... وَ لَوْ تَرىٰ إِذِ الظّٰالِمُونَ فِي غَمَرٰاتِ الْمَوْتِ وَ الْمَلاٰئِكَةُ بٰاسِطُوا أَيْدِيهِمْ أَخْرِجُوا أَنْفُسَكُمُ الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ عَذٰابَ الْهُونِ بِمٰا كُنْتُمْ تَقُولُونَ عَلَى اللّٰهِ غَيْرَ الْحَقِّ...» . (انعام/ 93) «اگر ظالمان را در گرداب مرگ مىديدى، در حالى كه فرشتگان دستهاى خود را گشودهاند و (مىگويند) جانهاى خود را خارج سازيد، امروز با عذاب خوار كنندهاى كيفر مىبينيد، به خاطر اينكه دربارۀ خدا سخن غير حق گفتيد».
❕ با توجه به اين آيات و آيات ديگرى كه در اين زمينه وارد شده است مانند عرضه و نشان دادن آل فرعون صبحگاه و عصرگاه بر آتش. براى كسى جاى شك و ترديد باقى نمىماند كه حيات برزخى همراه با پاداش و كيفر است و در چنين حيات كه همراه با جزا است، غفلت و بىتوجهى مفهومى نخواهد داشت. در حالى كه در جريان عزير و اصحاب كهف، جز نماياندن نحوه معاد و تحكيم عقيدۀ عزير و ديگران بر امكان معاد، هدف ديگرى نبود در اين صورت غفلت از زندگى در اين مرحلۀ كوتاه، با ثبوت ادراك و شعور در حيات برزخى منافى نخواهد بود."
📚اصالت روح از نظر قرآن , آیت الله سبحانی , ص 59
🔰 @p_eteghadi 🔰
✅ آغاز نبرد خرمشهر
🔻 نبرد خرمشهر، درگیری شهری میان ارتش عراق و رزمندگان ایرانی بود که از تاریخ ۱ مهر تا ۴ آبان سال ۱۳۵۹ رخ داد. در پی حمله عراق به ایران، ۱۲ لشکر عراقی به سمت خرمشهر روانه شدند که با مقاومتِ گردان دژ نیروی زمینی ارتش، گردان تکاوران دریایی بوشهر، پاسداران و مردم بومی خرمشهر و شهرهای اطراف روبرو شدند.
🔹 نهایتاً، عراق توانست پس از ۳۴ روز درگیری، خرمشهر را تسخیر کند. در این نبرد از هر دو طرف حدود ۷٬۰۰۰ نفر کشته و مجروح شدند. با وجود مقاومت سرسختانهٔ ایرانی ها، به دلیل نرسیدن نیروی کمکی و آتش سنگین دشمن، نیروهای مقاومت پس از خارج کردن مردم، از شهر خارج شدند.
🔸 اگرچه صدام، وعدهٔ فتح یک روزهٔ خرمشهر، سه روزهٔ خوزستان و یک هفته ای ایران را می داد، اما با مقاومت ایران، طی بیش از یک ماه تنها به اشغال خرمشهر و حصر آبادان اکتفا کرد. عراق ابتدا برای اشغال خرمشهر دو گردان فرستاده بود، اما با مقاومت نیروهای ایرانی مجبور شد بیش از دو لشکر اعزام کند.
▫️در روز سوم آبان ماه ۱۳۵۹، عراقی ها با استقرار در ساختمان فرمانداری خرمشهر و دیگر ساختمان های مجاور، پل خرمشهر را زیر آتش خمپاره اندازها و تیربارهای سنگین خود گرفتند و مانع تردد قایق در رودخانه کارون نیز شدند. پس از مدتی درگیری، با فرارسیدن شب، مدافعان دستور عقبنشینی را دریافت کردند.
#تقویم_تاریخ
#۱مهر
#نبرد_خرمشهر
🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀صلوات برای تعجیل درفرج امام زمان فراموش نشه🍀
#پرسش
❓️برای اثبات وجود خداوند چه مثالی به کودکم بزنم؟
📣 توضیحات حجتالاسلام رضا محمدی
#اثبات_وجود_خدا
#تربیت_فرزند
🔰 @p_eteghadi 🔰
✅ قتل امیرکبیر، صدراعظم ایران به دستور ناصرالدین شاه قاجار
🔻 میرزا محمدتقی امیر کبیر خان، سال ۱۲۲۲ ق در اراک متولد شد. وی که فردی مقید و معتقدی بود در ابتدای سلطنت ناصرالدین شاه قاجار به مقام صدارت اعظمی رسید. تحولات مهمی در زمان ۲۹ ماهی که او صدراعظم بود در شئون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و اجتماعی کشور رقم خورد.
▫️ سنگ بنای مدرسه «دارالفنون» به دست وی گذاشته شد. در سیاست های مالی، امور نظامی و امنیتی، نظام اطلاعاتی و امنیتی، امور قضایی و برخورد با جرم، اخلاق و کردار مدنی، امور شهر و خدمات شهری، خدمات مهمی در دولت او رقم خورد.
🔸 خدمات و اصلاحات امیرکبیر، موقعیت برخی از سفارتخانه ها و درباریان را متزلزل کرد و آن ها به امیرکبیر تهمت زدند که انگیزه سلطنت دارد از این رو خواستار عزل وی شدند. اینچنین بود که آنان ناصرالدین شاه را به عزل امیرکبیر ترغیب کردند. از این رو، حکم عزل او در ۱۹ محرم سال ۱۲۶۷ق به وی ابلاغ شد.
🔹 دو روز پس از عزل در ۲۵ محرم سال ۱۲۶۸ ق به کاشان تبعید شد و ۴۰ روز بعد در ۱۸ دی ۱۲۳۰ ش در حمام فین کاشان با بریدن رگ دستانش به قتل رسید. پیکر او را ابتدا در کاشان دفن کردند. اما چند ماه بعد، با تلاش همسرش، پیکر او را به کربلا بردند و در اتاقی که در آن به سوی صحن امام حسین ع باز میشود، به خاک سپردند.
#تقویم_تاریخ
#۱۸ربیع_الاول
#امیر_کبیر
#سالروز_قتل
🔰 @p_eteghadi 🔰
102.6K
🍀صلوات برای تعجیل درفرج امام زمان فراموش نشه🍀
#پرسش
سلام
❓️ما به غیر از آیات قران از چه ادله دیگری وجود قیامت و بهشت و جهنم را اثبات کنیم؟وانسان ها بلافاصله بعد از مرگ به کجا منتقل می شوند؟
🔰 @p_eteghadi 🔰
#داستان_آموزنده
🔆اتّفاقى عجيب از لطف امام زمان (عجل الله تعای فرجه )
در يكى از روستاهاى كاشان دخترى از خانواده مذهبى و سادات ، به بيمارى سختى مبتلا شد دستها و پاهايش فلج گرديد و...او را به بيمارستان بردند و تحت نظر پزشكان متعدّد قرار گرفت ولى خوب نشد، او را به روستا برگرداندند، همچنان بسترى بود و آثار بيمارى او را از تحرك باز داشته بود.
او قبل از بيمارى و بعد، اهل عبادت و توسّل بود، و از بانوان محترمى بود كه همواره به محمّد (صل الله علیه وآله و سلم ) و آل آنحضرت (ع ) توجه داشت و آنها را در خانه خدا واسطه قرار مى داد.
و از امام زاده عبداللّه بن على (علیه السلام ) كه در روستا بود، در اين راستا كمك مى گرفت ، و از آنها مى خواست از خدا بخواهند تا او بهبودى خود را بدست آورد.
ساعت يك و نيم بعد از ظهر روز پنجشنبه (16 خرداد1370 و 22 ذيقعده 1411) بود او با اينكه در روز نمى خوابيد اندكى در بستر خوابش برد، ناگهان در عالم خواب ديد امام زمان حضرت مهدى (سلام اللّه عليه ) به بالين او آمد، پرسيد حالت چطور است ؟
او عرض كرد: سرم درد مى كند، گلويم گرفته به طورى كه وقتى مى خواهم سخن بگويم ، بغض مرا فرا مى گيرد و گريه مى كنم .
امام دست مرحمت بر سر و پيشانى او كشيد، همين لطف خاص امام موجب شد كه بيمارى از جان او رفت و او سلامتى خود را باز يافت .
اين بانوى علويّه هنگامى از خواب بيدار شد، خود احساس فلجى نمى كرد جريان خواب خود را براى بستگان و حاضران تعريف كرد، گريه شوق سراسر مجلس را فراگرفت ، او از بستر برخاست و حركت كرد تا در حياط خانه وضو بگيرد. بستگان او ناباورانه به همديگر مى گفتند: مراقب باشيد نكند كه او به زمين بيفتد، ولى ديدند او باكمال سلامتى و بدون كمك ديگران وضو گرفت و به اتاق بازگشت و دو ركعت نماز خواند و سپس به سوى بارگاه امام زاده عبد اللّه بن على (ع ) روانه شد، چرا كه با اين جريان عجيب ، خواهر او در خواب ديده بود، حضرت امام زاده عبد اللّه بن على ، نزد او آمد و فرمود: خواهرت خوب شد بيا اندكى از پارچه سبز را كه روى ضريح من است ببر و به بازوى خواهرت ببند، آن بانو به اين دستور نيز عمل كرد.
مردم از جريان مطّلع شدند، نقّاره خانه امام زاده به صدا در آمد، مؤ منين و مؤ منات گروه گروه آمدند و شادى مى كردند و به بيمار و بستگان او مبارك باد مى گفتند، نگارنده به اميد به الطاف خاص تو اى امام و اى محبوب خاصّان درگاه خدا گويد:
هر چند پير و خسته دل و درمانده شدم * هر گه كه ياد روى تو كردم جوان شدم
آيا شود پيام رسانى به من ز لطف * خوش دار، من ز عفو گناهت ضمان شدم
📚داستان دوستان، جلد پنجم، محمد محمدى اشتهاردى
🔰 @p_eteghadi 🔰
🏴 انا لله و انا الیه راجعون
➖درگذشت 52 نفر از هموطنان عزیزمون رو که در حادثه انفجار معدن در طبس، جان باختند رو خدمت همه مردم عزیز ایران، به ویژه خانوادههای بازماندگان این عزیزان تسلیت عرض میکنیم.
🌹از خدای بزرگ مسئلت میکنیم که به همه عزیزان داغدار، صبر و اجر عنایت فرماید🤲
🔸 امیدواریم که تعداد جان باختگان افزایش پیدا نکنه😔
تسلیت به مردم خراسان جنوبی،
تسلیت به مردم ایران🖤
🔰 @p_eteghadi 🔰
┅🟣🍃🌼🍃🟣┅
🍀برای کوچک ترین نعمت ها شکرگزار باشیم
🌱تا لایق نعمت های بزرگتری شویم.
🌸صبحتون همراه با خیر و خوبی🌸
🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 فرمانروا
🔸 امام علی(علیه السلام):
اگر مى خواهى نظیر کسى باشى از او بى نیاز باش و اگر مى خواهى اسیر کسى باشى از او تقاضا کن و اگر مى خواهى امیر و فرمانرواى کسى باشى به او نیکى کن.
📚 خصال/ص430
✍🏼 تا می توانید از دیگران تقاضا نکنید. درخواست از دیگران خصوصا در امور مالی موجب خرد شدن شخصیت انسان می شود.
🔰 @p_eteghadi 🔰
🍀صلوات برای تعجیل درفرج امام زمان فراموش نشه🍀
#پرسش
سلام
❓️پسرم ۱۰ سالشه سوال میکنه چرا خدا یه کاری نکرد که همه ادما خوب باشند که اصلا ادم بد نباشه که همه برن تو بهشت. جواب دادم ولی قانع نشد. خواستم پاسخ شما رو هم بهش بگم.
#پاسخ
✅️ پاسخ به شکل ساده این است که خداوند آدم ها را نیافرید تا آنها ظلم کنند یا کار بد کنند، خدا انسان ها را آفرید تا باانجام کارهای خوب به بهشت بروند. تفاوت انسان با فرشته ها در این است که انسان می تواند خودش انتخاب کند که کار خوب انجام دهد یا بد. و بدون انتخاب، خوبی و بدی معنایی نداشت.
آنچه خداوند آفرید، موجود انسانی است و انسان با اختیار و حق انتخاب معنا می یابد. اگر انتخاب و اختیار او نباشد، فرقی با مثلاً فرشتگان ندارد؛ یعنی اگر فقط انسان پاک آفریده می شد، چیزی جز فرشته نبود؛ در حالی که انسان موجود و نوعی جدای از فرشته است.
🔰 @p_eteghadi 🔰