2_ نحوۀ برخورد و موضع گیری معصومین نسبت به بدحجابی و منکران حجاب : پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امیر المؤمنین علیه السلام برای جلوگیری از بدحجابی و بد پوششی هم از برخورد حکومتی و هم از روش فرهنگی و ارشادی استفاده میکردند، به عنوان مثال زمانی که پیامبر صلی الله علیه و آله عمرو بن حزم را به عنوان والی نجران منصوب کرد، وظایفی را برای ایشان نگاشت و در بخشی از آن، او را مسئول پاکدامنی و حجاب مردم دانست و از او خواست به اقدامات عملی در این زمینه بپردازد8، اما سایر ائمه علیهم السلام به دلیل اینکه حکومت و قدرتی در دست نداشتند تنها از روش فرهنگی و ارشادی استفاده میکردند.
به طور کلی روشهای مواجهۀ معصومین علیهم السلام با بد حجابی را میتوان به دو نوع ایجابی و سلبی تقسیم کرد که هر کدام نیز زیر مجموعههایی دارند.9
برخورد ایجابی
1. شیوه آموزشی: یکی از روشهایی که معصومین علیهم السلام در این رابطه به کار میگرفتند؛ شیوه آموزشی بود. ایشان در موارد بسیاری مقدار واجب پوشش زن در برابر نامحرم را آموزش دادهاند. پیامبر صلی الله علیه و آله میفرماید: «زن در برابر نامحرم باید از چهار پوشش استفاده کند: پیراهن، روسری، پوششی وسیع تر از روسری که بر روی سینه میافتد و چادر.10» در روایت دیگری پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله میفرماید: «روا نیست زنی که به دوران عادت ماهانه و بلوغ رسیده است، موی جلوی سر و گیسوان خود را آشکار کند.11» همچنین امام علی علیه السلام میفرماید: «لباسهایی که خوب بدن را میپوشانند، بپوشید؛ چرا که هر کسی لباسش نازک و بدن نما شود، اعتقاداتش ضعیف میشود.12»امام صادق علیه السلام میفرماید: «از پیامبر صلی الله علیه و آله سؤال شد که زینت زن در پیش مرد نابینا چه چیزی است و ایشان فرمود: عطر و حنا؛ چرا که حنا هم از خوشبو کنندههای انسان محسوب میشود.13» امام در این روایت درصدد بیان برخی از مصادیق زینت هستند و شیوه برخورد زنان با مردان نابینا را بیان میکنند، پس در نزد مردان بینا نیز به طریق اولی باید این موارد رعایت گردد. نیز امام صادق علیه السلام در روایت دیگری میفرماید که «جایز نیست که زن مسلمان روسری و لباسی بپوشد که به خوبی بدن را نپوشاند14» و در بیان دیگری حضرت میفرماید: «برای زن مسلمان شایسته نیست، وقتی از خانه بیرون میآید لباسهایش را براق نماید.15» این دو روایت بیانگر سه چیز است: 1. لزوم اصل پوشش؛ 2. عدم نازک بودن لباس به گونهای که بدن نمایان شود؛ 3. رنگ و برّاقی لباس طوری باشد که جلب توجه نکند.
2. شیوۀ تشویقی و نصیحتی: از دیگر شیوههای معصومین علیهم السلام استفاده از روش تشویق کردن و نصیحت بوده است. امام علی علیه السلام میفرماید: «در یک روز بارانی همراه پیامبر صلی الله علیه و آله در بقیع نشسته بودیم که زنی سوار بر دراز گوشی عبور کرد. دست حیوان داخل گودالی افتاد و زن به زمین خورد. پیامبر صلی الله علیه و آله چهرۀ مبارکش را از آن زن برگرداند. اصحاب عرض کردند: ای پیامبر آن زن شلوار پوشیده بود. پیامبر صلی الله علیه و آله سه بار فرمود: خدایا زنانی را که شلوار میپوشند مورد مغفرت قرار بده. ای مردم از شلوار استفاده کنید؛ چرا که بهترین پوشش شماست و با آن زنانتان را هنگامی که از خانه خارج میشوند، حفظ کنید16 »
👇👇👇👇
برخورد سلبی
1. برحذر داشتن: از جمله روشهای برخورد سلبی، استفادۀ معصومین علیهم السلام از شیوۀ ممانعت و برحذر داشتن است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله میفرماید: «هر زنی که با آرایش و بوی خوش از منزل خارج شود و شوهرش راضی به این کار باشد، خداوند به ازاء هر قدم آن زن، خانهای در دوزخ برای مرد می سازد.17» در روایتی دیگر امام علی علیه السلام میفرماید: «پیوسته مسلمانان به راه خیر قدم مینهند تا زمانی که پوشیدن لباس و .... از فرهنگ بیگانگان (کفار) تقلید نکنند؛ اگر از بیگانگان پیروی کردند، خدا آنان را ذلیل میکند.18» امام صادق علیه السلام در روایتی میفرماید: «امیرالمؤمنین علیه السلام از برجسته ساختن موی سر در یک قسمت و نشان دادن موی بالای پیشانی و حنا گذاشتن کف دست توسط زنان نهی کرد و فرمود: زنان بنی اسرائیل به خاطر همین موی بالای پیشانی و حنا گذاشتن (آشکار) به هلاکت افتادند.19»
2. تنبیه کردن: این روش نیز یکی دیگر از روشهای برخورد معصومین علیهم السلام با افراد بد حجاب و منکرین حجاب بوده است، به عنوان مثال امام علی علیه السلام در مسجد به مردی که نشانههای زنانگی در او بود (خود را شبیه زنان درست میکرد) برخورد کرد و او را از مسجد اخراج نمود و وی را ملعون نامید سپس به گفتۀ پیامبر (ص) استشهاد میکند که متشبهان از مردان به زنان و از زنان به مردان را ملعون خوانده است.20
نتیجه :
1- همسران معصومین علیهم السلام بنابر شواهد روایی و تاریخی از حجاب کاملی در مقابل نامحرم برخوردار بودهاند.
2- معصومین علیهم السلام همواره به امر حجاب و مبارزۀ با بدحجابی و منکران حجاب اهتمام ویژهای داشتهاند و از روشهای مختلف آموزشی، تشویقی، تحذیری و در مواردی هم تنبیهی، استفاده کردهاند.
🔰 @p_eteghadi 🔰
#تفاوت_طالع_سرنوشت_و_قسمت
❓آیا «طالع»، «سرنوشت» و «قسمت» یکی هستند یا تفاوت دارند؟
طالع اصطلاحی است که برخی فالگیرها به کار می برند و با محاسباتی از روی ستارگان اعلام می کنند که سرنوشت شخص را فهمیده اند. پس طالع بینی به ادعای این افراد -که ما هم قبول نداریم- راهی است برای رسیدن به سرنوشت ولی خودش سرنوشت نیست.
🔹قسمت و سرنوشت و قضا و قدر یک حقیقت هستند و آن چیزی است که برای انسان مقدر شده است تا رخ دهد.
به بیان دیگر، به اراده ای که خداوند متعال درباره انسان دارد قسمت و قضا و قدر گفته میشود.
🔸الفاظ دیگری مانند «بخت»، «اقبال» و «شانس» هم گاهی از سوی عوام استفاده می شود که مورد قبول ما نیستند.
🌾این مفاهیم غلط متاسفانه در ادبیات ما هم وارد شده است.
به عنوان نمونه شعری است که می گوید: «گلیم بخت کسی را که بافتند سیاه/ به آب زمزم و کوثر سفید نتوان کرد» که حکایت از سرنوشت کسی دارد که از اساس بدبختی و سیاهی است و به هیچ وجه نمی توان آن را تغییر داد و سفید کرد.
💎در این باره باید گفت:
1⃣اولاً: از اساس چیزی به اسم «بخت» وجود ندارد.
2⃣ثانیاً: گلیم بخت هیچ کسی را سیاه نبافته اند.
✳️پس این مطالب از اساس باطل است و سرنوشت هر کسی در دستان خود اوست و می تواند با بکارگیری عواملی بهترین سرنوشت ها را برای خودش رقم بزند.
💠 همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم»(سوره مبارکه رعد/11). یعنی خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی دهد مگر این که خودشان با اعمالشان آن را تغییر می دهند.
🔸همچنین در ادعیه ما وارد شده است که: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ سُوءِ الْقَضَاءِ وَ سُوءِ الْقَدَر»(جامع الاخبار للشعیری /ص132) یعنی من از سرنوشت بد به خداوند متعال پناه می برم و دعا میکنم که سرنوشتم خوب شود.
📚 بیانات استاد محمدی شاهرودی
🔰 @p_eteghadi 🔰
#خطبه_غدیریه ✨
ای مردم، تقوی را، تقوی را. از قیامت بر حذر باشید همانگونه که خدای عزوجل فرموده: «اِنَّ زَلْزَلَةَ السّاعَةِ شَییءٌ عَظیمٌ»، «زلزله قیامت شیئ عظیمی است». مرگ و معاد و حساب و ترازوهای الهی و حسابرسی در پیشگاه رب العالمین و ثواب و عقاب را به یاد آورید. هر کس حسنه با خود بیاورد طبق آن ثواب داده میشود، و هر کس گناه بیاورد در بهشت او را نصیبی نخواهد بود.
📆 ۱۳ روز تا روز تا روز موعود ❤️
🔰 @p_eteghadi 🔰
پاسخ:
خداوند حکیم، میل به برخی امور را در نهاد و فطرت انسان قرار داد. این امور فطری، ابزاری برای رسیدن به کمال حقیقی و سعادت واقعی اوست. 1
میل به پوشش و حجاب یکی از امور فطری است که انسان از آن برخوردار است، اما به دلیل ویژگی های جسمی و روحیِ زنان، میل به پوشش و حجاب در آنها شدیدتر است. قوانین شرعی ِاسلام نیز در پاسخ به ندای فطرت بانوان، محدودۀ پوشش و حجاب را برای آنها بیشتر از آقایان مشخص کرده است تا بدین وسیله راه کنترل غرایز جنسی و گام نهادن در مسیر پیشرفت و ترقی برای آنها فراهم شود.
بنابراین الزام حجاب در شرع مقدس اسلام، مطابق با خواست دروني زنان و مردان و مبتنی بر نياز تکويني و خلقت ويژة آنها است.
👇👇👇👇
برای اثبات فطری بودن حجاب می توان به دو نمونه از مهمترین شواهد استناد کرد:
۱ـ عکس العمل آدم و حوا بعد از برهنگی
آدم ابوالبشر و همسرش حوا علیهما السلام قبل از خوردنِ میوۀ ممنوعه، دارای لباسهایی از نور بودند که بدن آنها را میپوشاند، اما بعد از فریب شیطان و تناول از میوه ممنوعه، آن لباس نورانی را از دست دادند و عریان شدند،3 در این هنگام وقتی به عریان بودن خود پی بردند ناخودآگاه بدون هيچ آموزش يا فرماني از جانب خداوند یا فرشتة وحي يا تذکّر هر يک به ديگري به دنبال چیزی میگشتند که خود را با آن بپوشانند،4 اين احساس شرم از برهنگي، با وجود اینکه کسی ناظر آنها نبود و همچنین تعجیل در پوشاندن خود به وسيلة برگها، فطري بودن پوشش در انسان را نشان میدهد و اثبات ميکند لباس و پوشش، بتدريج و بر اثر تمدن ايجاد نشده است، بلکه نخستين انسانها بطور فطري بدان گرايش داشتهاند. 5
۲ـ گواهی تاریخ
پژوهشگرانی که کوشیدهاند تا زندگی بشر و تحولات آن را مورد بررسی قرار دهند به این مهم دست یافته اند که اهتمام به پوشش و حجاب، قرین با آغاز خلقت انسان است و در طول تاریخ، همواره انسانها به دنبال تهیه لباسی مناسب با ابزار و وسایل مختلف، مانند الیاف گیاهان، پشم و پوست حیوانات و ... بودهاند. 6
ویل دورانت در کتاب تاريخ تمدن مینویسد: «نخستين دسته از نژاد انسان که نخستين شهر حقيقي را بنا نهادند سومريها بودند که از پشم گوسفند و کرک بز، پارچه تهيه مينمودند و از پارچههاي کتاني البسه درست ميکردند». 7
تحمل رنج و سختی برای تهیه لباس، با توجه به اینکه تحت آموزش خاصي هم نبوده است بر فطری بودن پوشش دلالت دارد.
نتیجه :
با توجه به شواهد گوناگون بدست میآید میل به پوشش و حجاب:
۱. در تمام ملل و اقوام جهان از آغاز پيدايش تا کنون وجود داشته است.
۲. امري اکتسابي نيست و بطور فطری در همه وجود دارد.
۳. تبديل و تحول نمييابد و نابود نميشود.
امور فوق، از فطري بودن مسألة پوشش و حجاب حکایت ميکند. از آنجایی که عوامل متعددی موجب خاموش شدن ندای فطرت و غفلت از آن می گردد، در شرع مقدس اسلام به حجاب امر شده و حدود و صغور آن مشخص گشته است تا در سایة عمل به این امر فطری و تکلیف شرعی ، محیطی أمن و به دور از هر گونه انحرافات جنسی در جامعه فراهم گردد.
🔰 @p_eteghadi 🔰
14_SEMO-Mohammadi-Pasokh_Be_Soalate_Eteghadi_(198).mp3
5.26M
پرسش و پاسخ اعتقادی
🔹حجه الاسلام #محمدی
جلسه 197 - اقسام عبادت
🔰 @p_eteghadi 🔰
هدایت شده از مرکز نیکوکاری امام خمینی(ره)
🌹 بنام خدا🌹
🐑 #پویش_قربانی_در_قربان 🐂
سلام و عرض ادب و احترام
🌺خیرین بزرگوار بازهم نیازمند یاری شما بهاری های عزیز هستیم و این بار در عید قربان با مشارکت شما بزرگواران بتوانیم سفره نیازمندان را به قربانی عید قربان رنگین نماییم.
🔸بسیاری از نیازمندان توانایی تهیه گوشت و اقلام مورد نیاز خود را نداشته اما همواره با کمک های شما بزرگواران توانسته ایم گوشه ای کوچک از دردشان را التیام دهیم.
👈👈من نیز در قربانی سهیم می شوم...
با مشارکت در #پویش_قربانی_در_قربان☺️👇 ۳۱۳ سهم ، سهم هر نفر ۳۰,۰۰۰ تومان
#خوب_باشیم_خداحساب میکنه
راههای پرداخت کمکهای نقدی
1️⃣ شماره کارت
💳 6037997950144171
2️⃣ پيپينگ
🏧 Payping.ir/@nikookaryimamkhomeini
☎️02156736659
📱09029924569
کانال مرکز نیکوکاری امام خمینی(ره)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/2097545252Cf93f939a54
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 سوال
❓اینکه گفته میشه امام علی علیه السلام هنگام اختضار بر بالین شیعیانشان می آیند پس چرا این افرادی که برای مدتی از دنیا رفته و دوباره زنده شده اند چنین چیزی را ندیده اندد؟
🎙استاد محمدی شاهرودی
🔰 @p_eteghadi 🔰
💠حدیث
قـالَ اَبُو عَبْدِاللّه عليه السلام: اِذا كانَ يَوْمُ الْقِيامَةِ زَفَّتْ اَرْبَعَةُ اَيّامٍ اِلَى اللّه ِ عز و جل كَما تَزِفُّ الْعَـرُوسُ اِلى خِـدْرِهـا: يَوْمَ الْفِطْرِ وَ يَوْمَ الاَْضْحى وَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَ يَـوْمَ غَـديرِ خُـمٍّ. [ اقبال سيد بن طاووس: 466.]
امام صادق عليه السلام فرمود: هنگامى كه روز قيامت برپا شود چهار روز بسرعت بسوى خدا مى شتابند همانطور كه عروس به حجله اش بسرعت مى رود: روز عيد فطر و قربان و جمعه و روز غديرخم.
🔰 @p_eteghadi 🔰
لوح | پرسش و پاسخ مهدوی
➕ چرا ائمه آرزوی دیدار با امام زمان را داشتند؟🤔
#پرسش_و_پاسخ_مهدوی
بخش۱۰
🔰 @p_eteghadi 🔰
🔰 پاسخ
بله اینکه گفته می شود اسلام کامل ترین دین هست در این هیچ گونه شک و شبهه ای نیست.
اما اگر کمی در تعریف دین دقت کنیم می فهمیم که دین کامل به معنای این نیست که متون پزشکی و مهندسی و ... داشته باشد.
👈 بلکه به مجموعه ای از تعالیم الهی که از طریق پیامبران و وحی برای سعادت اخروی بشر آمده است را دین می گوییم.
و دین اسلام از جهت هدایت اخروی است که از دیگر ادیان پیشی گرفته است.
✍ لذا ما در روایتی داریم که علم دو گونه است علومی که مربوط به جسم انسان و حیات دنیوی او می باشد و علومی که در راستای حیات اخروی بشر است.« العلم علمان، علم الادیان و علم الابدان» و خداوند متعال انبیاء و فرستادگان خود را برای هدایت اخروی بشر فرستادند نه حیات دنیوی؛ بهتر است این چنین بگوییم که اولویت اول فرستادگان الهی هدایت اخروی انسان ها بود است چرا که بشر خود با علم تجربی میتواند به علومی چون پزشکی دست یابد اما دست یافتن به علوم الهی و خداشناسی با تجربه و عقل محال است.
🔹 و در عین حال این به این معنا نیست که فرستادگان الهی برای زندگی دنیایی بشر هیچ برنامه ای نداشته باشند بلکه خیلی از اصول زندگی دنیایی را نیز آنها به بشر آموختند لذا اگر ما ریشه خیلی از علوم را بررسی کنیم به یک منبع الهی و دینی ختم خواهد شد.
⁉️ حال سوال دیگری که مطرح می شود این است که آیا ائمه علیهم السلام که دارای علم غیب و تمام علوم را دارا هستند چطور خود محتاج به طبیب هستند؟
اولا علم ائمه علیهم السلام مطلق نیست بلکه آنچه را که خدا بخواهد می دانند.
ثانیا ائمه علیهم السلام مامور بودند بصورت عادی همچون دیگر مردم زندگی کنند و از اسبابی که خداوند برای این جهان طراحی دیده بود تبعیت نمایند خداوند نیز به رسولش می فرماید:«قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَر مِثْلُکُم...» به این مردم بگو منم مثل شما انسان هستم و فقط به من وحی نازل می شود که به شما نمی شود. لذا شخص خود پیامبر صلی الله علیه واله نیز مریض میشدند و از اطبّا جهت معالجه در خواست می نمودند تا ایشان را درمان کنند.
❓ و اینکه چرا حضرت به یک طبیب غیر مسلمان رجوع کردن؟
👈 این یک قاعده عقلی است که انسان در برای چیزی چون جان که مهم است باید به بهترین پزشک رجوع کند و اشکالی ندارد.
حتی فقه ما در حکم ثانویه اجازه داده است که اگر جان کسی در بیابانی در خطر بود که برای حفظ جان مجبور بود از گوشت سگ که نجس العین است بخورد تا زنده بماند چنین اجازه ای را دارد.
❓حال سوال دیگری که مطرح میشود این است که پس این طب اسلامی که این روز ها بعضی ها از آن سخن می گویند چیست؟
💢 اگر منظور از طب اسلامی این باشد که ائمه علیهم السلام بصورت مجزا علمی را به نام طب اسلامی تدوین نموده و آموزش داده اند تا مسلمانان بی نیاز از علوم طبّی دیگر باشند؛ این تعریف کاملا اشتباه است.
ولی اگر منظور از طب اسلامی مجموعه ای از روایات و سفارشاتی باشد که ائمه علیهم السلام زمانی که مردم به آن ها رجوع می کردند و سوال می کردند ایشان آنها را راهنمایی نموده؛ و حال آن روایات به ما رسیده است و ما از آن استفاده می کنیم صحیح است.
✅ بله ما کتبی همچون طب النبی و طب الرضا و... داریم و امثال اشخاصی چون ابوعلی سینا در این مکتب خانه پرورش یافتند که ریشه علوم طبی غرب هم بیشتر به کتب ایشان بر می گردد که تا چند سال پیش در دانشگاه های آنها تدریس می شد.
اما این به این معنا نیست که ما به علوم تجربی که در این زمینه اثبات شده است نیاز نداریم.
🔰 @p_eteghadi 🔰
لوح | معرفی کتاب مهدوی
➕ کتاب گرانسنگ مکیال المکارم
#معرفی_کتاب_مهدوی
بخش۴
🔰 @p_eteghadi 🔰
⁉️ چرا خدا دوتا نباشد؟؟
🔰 هشام بن حکم گوید : امام صادق علیه السلام به زندیقی فرمودند : اگر گوئی خدا دو تاست ، گفتار توخارج از این نیست که یا:
1⃣ هر دو قدیم و قویند،
2⃣و یا هر دو ضعیفند،
3⃣یا یکی قوی و دیگری ضعیف
اگر هر دو قويند ، پس چرا یکی از آنها دیگری را دفع نکند تا در اداره جهان هستی تنها باشد.
و اگر یکی را قوی و دیگری را ضعیف می پنداری ، گفتار ما ثابت شود که خدا یکی است، به علت ناتوانی و ضعفی که در دیگری آشکار است.
(و اگر هر دو ضعیف باشند، پیداست که هیچیک خدا نخواهد بود.)
💢 اگر بگوئی خدا دوتاست ، این کلام بیرون از این نیست که یا هر دو در تمام جهات برابرند،
یا از تمام جهات مختلف و متمایزند.
و چون ما امر خلقت را منظم می بینیم ، و فلک را در گردش و تدبير جهان ، یکسان مشاهده می کنیم ، و شب و روز و خورشید و ماه را مرتب می بینیم؛ درستی کار و تدبیر و هماهنگی آن دلالت کند که ناظم یکی است.
📚 اصول کافی: ج۱، ص ۸۱
🔰 @p_eteghadi 🔰
#درمان_اعتیاد_مجازی
❓حالت اعتياد به گوشي موبايل و يک نرم افزار مجازي پيدا کردم.مدام الکي و بيهوده گوشي را در دست گرفته و پيامهاي قديم و جديد را نگاه ميکنم. با اينکه هيچ چيز خاص و خبر خاصي نيست. از دست افراط در اينکار کلافه شدم چکنم؟
👇👇👇👇
🔰پاسخ:
گفتيد که استفاده بيش از اندازه از گوشي باعث شده که وقت زيادي در زندگي صرف اين مسائل شود. اين نوعي وابستگي و ضعف است. اعتياد به گوشي يا فضاهاي مجازي يکي از مشکلات شايع امروز است.
🔹البته دامنه پيامدهاي آن به کم خوابي، افت تحصيلي و دگرگوني در روابط خانوادگي و اجتماعي منجر خواهد شد.
1⃣ قدم اول براي کساني که تصميم دارند بدون کمک روانپزشکان و روان درمانگران، خود راساً به کم کردن ساعات استفاده از گوشي يا اينترنت اقدام کنند شناخت عمق وابستگي به اين فضاها است. در اين مرحله انکار اعتياد نقش عمدهاي در ترک آن بازي خواهد کرد. پس از آن بايد به قول و قرارهاي شخصي پرداخت و مدت و زمان استفاده روزانه از گوشي را بطور جدي محدود کرد.
2⃣ قدم بعدي يافتن جايگزين مناسب جهت گوشي است. بازگشت به گذشته و مقايسه آن با حال نشان خواهد داد که کدام فعاليت خانوادگي و اجتماعي و شخصي مانند گذراندن وقت با همسر و فرزندان، دوستان، ورزش، مطالعه و خواب جاي خود را با اينترنت تعويض کردهاند.
3⃣ مقابله با مشکلاتي مانند خاطرات بد گذشته، جدايي، مسائل مالي، تنهايي و استرس هاي ناشي از کار با روي آوردن به اينترنت و چت از بين نخواهند رفت.
4⃣ شناخت نقاط ضعف و قدرت هر شخص جهت ترک اعتياد کاملاً به آمادگي روحي وابسته است و مراجعه به مشاور و در ميان نهادن مشکلات شخصي و خانوادگي با وي کاملاً ضروري به نظر مي رسد و نبايد از آن غفلت کرد.
5⃣ سعي کنيد براي خودتان محدوديت هايي قرار دهيد. گوشي را دور از دسترس خود قرار دهيد.
6⃣ سعي کنيد برنامه ريزي مفصلي براي روز خود داشته باشيد و هميشه کاري براي انجام دادن داشته باشيد. بيکاري خود عاملي براي رفتن به سمت گوشي است.
7⃣ سعي کنيد تفريحات جايگزين براي خود داشته باشيد. تفريحاتي سالم که از آنها لذت مي بريد.
8⃣ هر وقت احساس کرديد دوست داريد به سراغ گوشي برويد به سراغ تفريحات از قبل تنظيم شده برويد و احساس لذت را از فعاليت هاي مفيد و البته لذت بخش بدست آوريد.
🔰 @p_eteghadi 🔰
14_SEMO-Mohammadi-Pasokh_Be_Soalate_Eteghadi_(199).mp3
5.13M
پرسش و پاسخ اعتقادی
🔹حجه الاسلام #محمدی
جلسه 198 - حضور افرادی که طلاق گرفتن در مراسم عقد
🔰 @p_eteghadi 🔰
#خطبه_غدیریه ✨
پس همگی چنین بگویید: «ما شنیدیم و اطاعت میکنیم و راضی هستیم و سر تسلیم فرود میآوریم درباره آنچه از جانب پروردگار ما و خودت به ما رساندی درباره امر امامتِ اماممان علی امیرالمؤمنین و امامانی که از صلب او به دنیا میآیند. بر این مطلب با قلبهایمان و با جانمان و با زبانمان و با دستانمان با تو بیعت میکنیم».
📆 ۱۲ روز تا روز موعود ♥️
🔰 @p_eteghadi 🔰
هدایت شده از قاصدک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمونه تدریس #انگلیسی👆👆
💰میدونی اگه زبان انگلیسی بلد باشی کلی فرصت شغلی جدید برات ایجاد میشه چون یک برتری بزرگ نسبت به بقیه داری؟؟
من اینجا لذت یادگیری زبان انگلیسی رو تجربه کردم😍😍
https://eitaa.com/joinchat/505479289Cd6e5fd964b
با عضویت توی این کانال دیگه بهانهای برای یاد نداشتن زبان انگلیسی نداری👆👆
💠 حدیث روز 💠
💎 توصیهای از امام محمد باقر (علیه السلام)
🔻امام باقر عليه السلام:
عَلَيكُم بِالصَّدَقَةِ فَبَكِّرُوا بِالصَّدَقَةِ فَإنَّها تُسَوِّدُ وَجهَ إبليسَ
🔅 بر شما باد به صدقه دادن!
صبح زود #صدقه بدهيد كه روى ابليس را سياه مى كند.
📚 تحف العقول، ص 298
🔰 @p_eteghadi 🔰
لوح | پرسش و پاسخ مهدوی
➕ آیا امام زمان هنگام ظهور،اموال و ثروتمندان را بهرغم میل باطنی آن ها،بین فقرا تقسیم میکند؟🤔
#پرسش_و_پاسخ_مهدوی
بخش۱۱
🔰 @p_eteghadi 🔰
✅پاسخ:
🔰 اینکه هرچیزی اتفاق می افتد را به خدا نسبت دهیم و بگوییم که خواست خدابوده صحیح نیست چرا که این عالم، براساس سبب و اسباب اداره می شود و هر چیزی علت مخصوص خود را دارد.
🔸 لذا برای همین هم خداوند متعال کسانی را که باعث این شده باشند که کسی فقیر، مریض و ظلمی به او شود را مجازات می کند لذا در جاهای متعددی از قرآن کریم برای ظالمان وعده عذاب داده است.
✍بله خداوند برای این عالم قوانینی وضع کرده است که اگر طبق این قوانین عمل نکنیم به ضرر ما تمام می شود و گاهی مقصر را خدا می دانیم در صورتی که مقصر واقعی خودمان هستیم بطور مثال خداوند در شراب عوارضی را قرار داده است که هر کس بخورد احتمال دارد در فرزندی که بعدا به دنیا می آید تاثیر بگذارد و او ناقص الخلقه باشد.
حال آیا می شود گفت چون که خدا شراب را آفریده است پس خداست که مقصر است تا این که این فرزند ناقص به دنیا بیاید؟؟؟!!!
🔹 دوم اینکه خداوند به بندگانش اختیار داده و بنده حق انتخاب دارد که کدام راه را انتخاب کند که به نفعش باشد و عقوبت الهی شامل او نشود. گاهی شخصی از این اختیار به خوبی استفاده می کند و می شود امام حسین علیه السلام و گاهی هم کسی می شود شمر و یزید.
❌ حال شاید کسی بگوید که من اختیار داشتم اما وضع آن محیط و جامعه طوری بود که نمی شد انسان گناه نکند و پاک بماند و سخت بود؟!؟
🔰 بله خداوند متعال هم به اندازه ای که بندگانش می توانستند از اختیارشان استفاده کنند از آنها تکلیف خواسته است.( لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها) بطور مثال از کسی که در ایران و بین شیعیان زندگی می کرده و راحت می توانسته است از احکام دین اطلاع پیدا کند و از کسی که در اروپا زندگی می کرده است و همه چیز برای او محدود و سخت بوده تا گناه نکند به یک طریق برخورد نخواهد شد.
🌴 لذا روایت داریم گاهی خداوند 70 گناه از انسان جاهل را می بخشد اما فقط یک گناه از عالم بخشیده می شود.
و این به این معنا نیست؛ حال چون که اختیار من کم است و در محیط نامناسب زندگی می کنم پس این مجوز را دارم تا گناه و معصیت الهی را انجام دهم بلکه باید تمام تلاش خود را برای اطاعت از خداوند انجام دهم و اگر چنین شود اجر و پاداش من نسبت به بقیه چندین برابر خواهد بود.
و گاهی کسانی که در این دنیا بخاطر محیط زندگی و شرایطی که پیش آمده بود در سختی زندگی می کردند و شاید خیلی هم دعا کردند و تلاش هم نمودند و به آن چیزی که مطلوب دلشان بوده است نرسیده اند؛ خداوند در آخرت پاداشی به آنها می دهد که آرزو می کردند که کاش وضع من در دنیا بدتر از این بود تا این که در آخرت پاداش بیشتری داشتم.
✳️پس هیچ وقت خداوند بدِ بنده ی خود را نمی خواهد و بنده هم باید تمام تلاش خود را برای مبارزه ی با شیاطین انس و جن داشته باشد و در هر صورت پیروز نهایی نزد پروردگار چنین بنده ای خواهد بود.
🔰 @p_eteghadi 🔰