eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.6هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
انبوت و امامت مورثی.mp3
1.86M
⭕️ سوال: ❓چرا اولاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امامان بصورت موروثی امامت می کردند؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
هدایت شده از قاصدک
🚨🚨🚨ذکر بسیار عالی از آیت الله سید علی قاضی ره برای رفع همه مشکلات علاّمه انصاری لاهیجی که از شاگردان مرحوم آیت الله قاضی هستند، فرمودند: روزی از ایشان پرسیدم که: در مواقع اضطرار و گرفتاری، چه در امور دنیوی و چه در امور اخروی، و در بن بست کارها به چه ذکر مشغول شوم تا گشایش یابم؟ سید علی قاضی ره در جواب فرمودند: ... کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536 بزرگترین کانال درس اخلاق اساتید معروف کشور تحت مدیریت طلبه حوزه علمیه قم🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا باید برای سلامتی امام زمان عج الله دعا کنیم مگه خود خدا نگفته که من او را حفظ می کنم؟ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ 🔸پیامبر اکرم (ص): 🔹هیچ شیری برای نوزاد بهتر از شیر مادر نیست. (مستدرک الوسائل- جلد ۱۵) 🔰 @p_eteghadi 🔰
لوح | پرسش و پاسخ مهدوی ➕ آیا هنگام ظهور مردم زیادی کشته خواهند شد یا هیچ جنگی نخواهد شد؟🤔 بخش۲۵ 🔰 @p_eteghadi 🔰
. | 📗 | 📖شرح زیارت جامعه کبیره یا تفسیر قرآن ناطق 🔸 زيارت جامعه كبيره، يكى از ميراث هاى گران قدر است. ▫️ این زیارت، كوتاه ترين و كامل‌ترين متون امام‌شناسى است كه به روشنى، مرزهاى توحيد، نبوّت و امامت را مشخّص كرده، آنها را توضيح مى‌دهد و به دور از هر گونه غلو، جايگاه راستين اهل بيت(ع) را بيان مى‌نمايد . ▫️ يكى از محورهاى مهم فعّاليت‌هاى فرهنگى‌ـ‌سياسى اين امام بزرگوار، جهت تبيين جايگاه واقعى اهل‌بيت(ع) و گسترش مكتب تشيّع، فرهنگ‌سازى براى زيارت قبور نياكان خود، بويژه امير‌مؤمنان و امام حسين عليهماالسلام بوده است . 🔻 ويژگى‌های کتاب : ۱ . استناد گسترده به قرآن و حديث ۲ . همگانى بودن مطالب ۳ . نقد برخى آرا ۴ . توضيح واژه‌ها 📝 پديدآورنده : محمد محمدی ری‌شهری، همكار : احمد غلامعلی، قم، دارالحدیث، چاپ ششم، ۱۳۹۳، ۶۸۴ صفحه، وزیری 🔰 @p_eteghadi 🔰
⁉️سؤال: قبل از شیوع بیماری کرونا، در محرم سال های گذشته همیشه دعا می کردیم، خدایا مرگ ما را در مجلس امام حسین علیه السلام قرار بده؛ اما امسال از ترس کرونا و مُردن به مجلس امام حسین علیه السلام نمی رویم. آیا این دوگانگی و تضاد نیست؟ 👇👇👇👇
پاسخ: قبل از پاسخ باید به دو نکته زیر توجه شود: اول: در روایات معصومین علیهم السلام توصیه شده از خداي رحمان، مرگي با عزت و افتخار چون شهادت را طلب کنید؛ همان‌گونه كه امام علی علیه السلام می‌فرمایند: «خدايا، اي پروردگار آسمان برافراشته … اگر ما را بر دشمنان پيروز گرداندي، از ستم و تجاوز دورمان دار و بر حق استوارمان گردان و اگر دشمنان بر ما پيروز شدند، شهادت را روزيمان فرما و از فتنه بازمان دار»1. اما در مورد مُردن در اماکن مقدسّه روایت خاصی وارد نشده است؛ بلکه به خاطر ثوابی که برای عزادار امام حسین علیه السلام و بخشوده شدن گناهان در روایات ذکر شده است،2 بيشتر منبری‌ها دعا می‌کنند که مرگشان در چنین مجالسی باشد تا مورد رحمت و غفران الهی قرار گیرند. بنابراین كسي كه از خدا می‌خواهد، مرگش در مجلس روضه اباعبدالله علیه السلام باشد، از این جهت است که اگر قرار باشد، اجلش سرآید و از دنیا رحلت کند، چه بهتر که لطف خدا شامل حالش شود و در این محفل نورانی و درحال عزاداری برای امام معصوم علیه السلام از دنیا برود. دوم: در متون دینی به مراقبت و حفظ جان از مرگ و خطرات احتمالی بسیار تأکید شده است. مانند این‌که خداوند به صراحت می‌فرماید: «... وَ لاَ تَقْتُلُواْ أَنفُسَکُمْ...:3 .... و خودتان را مکشید...». (نساء۲۹) یا به عنوان مثال اگر کسی به میدان جنگ برود؛ ولی مراقب خودش نباشد تا تیر دشمن به او اصابت کند و او شهید شود؛ مرگ او خودکشی محسوب می شود، نه شهادت؛ زيرا به عمد خود را معرض مرگ و هلاکت قرار داده است. با توجه به اين مطالب می‌توان دریافت که: در حال حاضر که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده و جان افراد کثیری را در سراسر جهان گرفته است، کارشناسان بهداشتی مردم را به رعایت دستورالعملهای بهداشتی؛ به ويژه عدم حضور در اماکن شلوغ و محافل عمومی توصیه می‌کنند. ازاین‌رو اگر شخصی بدون توجه به توصیه‌های آن‌ها به مجالس عمومی و مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام که احتمال ابتلا به بیماری در آنجا زیاد است، برود، به اين امید که مرگ در چنین مجالسی خوب است، چنین شخصی به عمد خودش را در معرض هلاکت قرار داده و در پیشگاه الهی مسئول است. بنابراین عقل حکم می‌کند که ما در هر صورت، تابع دستورات الهی باشیم؛ زیرا نظام عالَم براساس یک سری قوانین علی ـ معلولی چیده شده است و هر دستوری که از ناحیه شارع مقدس برای ما آمده، برای تداوم این نظم است و ما اجازه نداریم که آن را به هم بریزیم. پس هیچ تضادی بین دعای مذکور و نرفتن به مجالس عزاداری برای جلوگیری از بیماری وجود ندارد. زیرا بنابر تقدیر الهی هرکجا که باشیم، مرگ را خواهیم چشید. خداوند در آیه ۷۸ سوره نساء می فرماید: «أَيْنَما تَکُونُوا يُدْرِکْکُمُ الْمَوْتُ وَ لَوْ کُنْتُمْ في‏ بُرُوجٍ مُشَيَّدَةٍ...؛ هر جا باشید، مرگ شما را درمی‌یابد؛ هر چند در برج‌های محکم باشید!»؛ اما نباید خودمان نیز در این امر دخیل باشیم و با کوتاهی در محافظت و مراقبت، موجب مرگ خود گردیم. منبع: http://www.pasokhbesoalat.ir/ 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 ❓حرکت کاروان از مکه تا کربلا چگونه بود ؟ 🔅 پاسخ : ✍️ بر پایه صحیح ترینِ گزارش ها ، کاروان پس از چهار ماه و پنج روز اقامت در مکه، روز سه شنبه هشتم ذی حجّه سال شصت هجری، مکه را به سوی کوفه ترک کرد؛ امّا هنگامی که به نزدیکی کوفه رسید، به دلیل ممانعت سپاهیان ابن زیاد، مجبور به فرود آمدن در کربلا گردید . 🔸 امام علیه السلام در آغاز حرکت، به جای آن که از مکه به سوی شمال شرق و منزل صفاح (نخستین منزل مسیر مکه به کوفه) برود، به سمت تنعیم در شمال غرب و در مسیر مدینه، حرکت کرد و بدین سان، حدود نُه کیلومتر، راه خود را دور نمود. احتمالاً این اقدام، ترفندی بر ضدّ تعقیب مأموران حکومت بود که قصد ممانعت از حرکت امام علیه السلام به سوی کوفه داشتند . 🚩 بر اساس محاسباتِ انجام شده ، کاروان امام علیه السلام، این منازل را با مسافتی حدود ۱۴۴۷ کیلومتر، در مدّت تقریبا ۲۵ روز طی کرد و روز دوم محرّم سال ۶۱ هجری ، وارد کربلا شد . 📚 دانشنامه امام حسین(ع)، ج۵، ص ۱۱۴-۱۱۵ 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 تفاوت‌های عاشورا و ظهور 🔻 🔸 آموزه‌های مستقیم قیام امام حسین(ع) و مقطع تاریخی عاشورا، زیاد به درد آخرین مراحل انتظار نمی‌خورَد، چون صحنه‌های یاری کردن امام زمان(ع) با صحنه‌های یاری کردن امام حسین(ع) فرق دارد. لذا تصور نکنید که چون ما دورۀ معرفتی کافی در عاشورای حسینی دیده‌ایم پس آمادگی روحی لازم برای یاری امام زمان(ع) را پیدا کرده‌ایم! ظهور ماجرای دیگری است و با عاشورا فرق دارد! باید به تفاوت این دو قیام توجه کنیم. 🔸خدا می‌فرماید: روزی که برخی آیات و نشانه‌ها آشکار شود، کسی که قبلاً ایمان نیاورده و آن‌روز بخواهد ایمان بیاورد، ایمانش به‌درد نمی‌خورَد. (انعام، ۱۵۸) امام صادق(ع) فرمود: در این آیه منظور از «آیات» ائمه(ع) هستند و آن آیه‌ای که منتظر است بیاید آخرین امام است. یعنی روزی که امام زمان(ع) ظهور کرد، ایمان آوردن دیگر به‌درد نمی‌خورَد، اگرچه این فرد به امامان قبلی، ایمان داشته باشد. (کمال‌الدین، ج۱، ص۱۸) 🎤استاد پناهیان 🔰 @p_eteghadi 🔰
6.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 غیر از اعضای بدن چه چیز های دیگه در قیامت بر اعمال انسان شهادت می دهند؟ 🔰 @p_eteghadi 🔰