eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
4.5هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴نظر شیطان راجع به انسانها! 💥از وهب نقل شده که روزی شیطان برای حضرت یحیی(علیه السلام)آشکار شد و گفت: میخواهم تو را نصیحت کنم. 🌷یحیی علیه السلام گفت: من به نصیحت تو تمایل ندارم ، ولی از وضع و طبقات مردم مرا اطلاعی بده. 🔥 شیطان گفت بنی آدم از نظر ما به سه دسته تقسیم میشوند : ♨️ عده ای مانند شما معصومند ، چون از آنها مایوسیم از دستشان راحتیم میدانیم نیرنگ و حیله های ما در آنها تاثیر نمی کند. ♨️ دسته ای هم برعکس، در پیش ما شبیه توپی هستند که دردست بچه های شما است، به هر طرف بخواهیم آنها را می بریم و کاملا در اختیار ما هستند. ♨️اما! طایفه سوم رنج و ناراحتی برای ما از هر دو دسته قبل بیشتر دارند. 💠 یکی از ایشان را در نظر می گیریم تلاش زیادی می کنیم تا او را فریب دهیم ، همین که فریب خورد و قدمی به میل ما برداشت یک مرتبه متذکر میشود و از کرده خود پشیمان میگردد. 🔆 روی به توبه و استغفار می آوردو هرچه رنج برای او کشیده ایم از بین می برد! ✍ باز برای مرتبه دوم در صدد اغواء و گمراهیش بر میآییم این بار نیز پس از موفقیت که به گناه او را میکشیم فورا متوجه شده توبه میکند!! ✨ نه از او مایوسیم و نه می توانیم مراد خود را از چنین شخصی بگیریم و پیوسته برای این دسته در رنجیم. 📚خزائن نراقی صفحه ۳۶۸ ، پند تاریخ جلد ۴ صفحه ۲۳۰ 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔻حقیقت وحدت و تفرقه و سنت و بدعت در کلام مولا امیرالمؤمنین علیه السلام 👇👇👇
🔹 جناب شیخ احمد بن ابی طالب طبرسی رضوان الله علیه روایت کرده است: «روى يحيى بن عبد الله بن الحسن عن أبيه عبد الله بن الحسن قال : كان أمير المؤمنين عليه‌السلام يخطب بالبصرة بعد دخوله بأيام فقام إليه رجل فقال : يا أمير المؤمنين أخبرني من أهل الجماعة ومن أهلالفرقة ومن أهل البدعة ومن أهل السنة؟ فقال ويحك أما إذا سألتني فافهم عني ولا عليك أن تسأل عنها أحدا بعدي أما أهل الجماعة فأنا ومن تبعني وإن قلوا وذلك الحق عن أمر الله تعالى وعن أمر رسوله. وأهل الفرقة المخالفون لي ولمن اتبعني وإن كثروا. وأما أهل السنة فالمتمسكون بما سنه الله لهم ورسوله وإن قلوا. وأما أهل البدعة فالمخالفون لأمر الله ولكتابه ولرسوله العاملون برأيهم وأهوائهم وإن كثروا وقد مضى منهم الفوج الأول وبقيت أفواج وعلى الله قبضها واستيصالها عن جدد الأرض.» ✅ یحیی بن عبد الله بن حسن از پدرش عبد الله بن حسن و او از حضرت امیر المومنین علیه السلام نقل نموده که آن حضرت چند روز پس از ورود به بصره خطبه‌ای ایراد فرمودند. در این میان مردی برخاسته و پرسید: ای امیر المومنین، بفرمایید که اهل وحدت و اهل تفرقه چه کسانی‌اند؟ همین طور اهل بدعت و اهل سنت کیستند؟ امیر المومنین علیه السلام فرمودند: وای بر تو، حالا که پرسیدی پس با دقت به جوابش گوش کن که پس از من نیاز نباشد دوباره از کسی بپرسی. اهل وحدت، من و پیروان من هستند هرچند در تعداد اندک باشند، و این همان حقی است که مطابق با امر خدا و رسولش صلی الله علیه و آله می‌باشد. و اهل تفرقه، مخالفان با من و پیروانم می‌باشند هرچند تعدادشان بسیار باشد. و اهل سنت افرادی هستند که دست تمسک به سنن خدا و پیامبر زده‌اند؛ هرچند تعدادشان اندک باشد. و اهل بدعت مخالفان اوامر خداوند و قرآن و پیامبر، و اهل رأی و هوا و هوس خویش هستند. هرچند تعدادشان بسیار باشد. و از این گروه جمعی درگذشته‌اند، و تعدادی نیز زنده‌اند، که نابودی و محو آنان از روی زمین بر عهده‌ی خود خداوند است. 📚 منابع: الاحتجاج: جلد ۱، صفحه ۲۲۳؛ بحار الانوار: ج ۳۲، ص ۲۲۱-۲۲۲؛ مصباح البلاغة: جلد۱، صفحه ۱۱. 📌 پی‌نوشت: طبق این حدیث شریف، اهل سنت واقعی شیعیان هستند (که به قرآن و سنّت پیامبر عمل کرده اند) و وحدت تنها میان شیعیان قابل انجام است؛ و مخالفین ولایت امیر المومنین علیه السلام تفرقه انداز واقعی و اهل بدعت هستند. ☆ مَنْ كُنْتُ مَوْلاه فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاه ☆ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فلسفه پرداخت خمس به امام ع یا مرجع تقلید !!!! 🤔 : ❓آخوند قرائتی: مسلمانی که به ما آخوندها خمس نده دین نداره! مسلمان عزیز! بدان و آگاه باش که همان ائمه معصومی که از سر بی‌اطلاعی و تحت تأثیر تبلیغات دروغین و مظلوم‌نمایانه‌ی آخوندها تصور می‌کنید انسان‌هایی پاک و وارسته از مال دنیا بودند، درست همانند همین آخوندهای شیعه به خاطر گرفتن خمس مال مردم سر و دست می‌شکستند! ↓↓↓ [جمعی از مردم خراسان خدمت امام رضا رسيدند و از آن حضرت خواستند كه خمس را براي آنها حلال كند آن حضرت فرمود حلال نمي كنم شما به زبان خود را دوست خالص ما معرفی می كنيد ولی حقی كه خدا برای ما قرار داده و ما را برای آن قرار داده كه آن خمس است از ما باز می داريد و سه بار فرمود نه برای هيچ يک از شما حلال نمی كنم] 📚منبع: وسائل الشیعه ٫ ج ۶ ٫ ص ۳۷۶ ٫ حدیث شماره۳ ❗️❗️ 👇👇👇
💠# پاسخ : 💠 👌خداوند می فرماید : "و بدانيد هر گونه غنيمتى به شما رسد خمس آن براى خدا و براى پيامبر و براى ذى القربى و يتيمان و مسكينان و واماندگان در راه است، اگر شما به خدا و آنچه بر بنده خود در روز جدايى حق از باطل، روز درگيرى دو گروه (با ايمان و بى ايمان يعنى روز جنگ بدر) نازل كرديم، ايمان آورده‏ايد، و خداوند بر هر چيزى قادر است. " " وَ اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْ‏ءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِي الْقُرْبى‏ وَ الْيَتامى‏ وَ الْمَساكِينِ وَ ابْنِ السَّبِيلِ إِنْ كُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللَّهِ وَ ما أَنْزَلْنا عَلى‏ عَبْدِنا يَوْمَ الْفُرْقانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ وَ اللَّهُ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ " ( انفال ٤١ ) ❕منظور از ذى القربى در اين آيه همه خويشاوندان نيست و نه همه خويشاوندان پيامبر ص بلكه امامان اهل بيت ع هستند دليل بر اين موضوع روايات متواترى است كه از طرق اهل بيت پيامبر ص نقل شده است , مطابق روایات , سهم خداوند و رسول و ذی القربی , اختصاص به امام ع دارد , و منظور از" يتيمان" و" مسكينان" و" واماندگان در راه" تنها ايتام و مساكين‏و ابناء سبيل بنى هاشم و سادات مى‏باشند , بنابراین نیمی از خمس برای امام ع و نیمی دیگر برای سادات فقیر است که امام ع سهم آنان را به مصرفشان می رساند : 📚البرهان فی تفسیر القرآن ج ٢ ص ٦٨٩ 👌پرداخت خمس به امام ع امری لازم و ضروی است , چنان که امام باقر ع فرمود : " برای هیچ کس حلال نیست که از خمس چیزی را مورد خرید و فروش قرار دهد , تا زمانی که حق ما را از خمس به ما برساند "عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع فِي حَدِيثٍ قَالَ: لَا يَحِلُّ لِأَحَدٍ أَنْ يَشْتَرِيَ مِنَ الْخُمُسِ شَيْئاً حَتَّى يَصِلَ إِلَيْنَا حَقُّنَا. " 📚الکافی ج ١ ص ٥٤٥ ❕امام مهدی ع در توقیعی نوشت : " «بسم اللَّه الرحمن الرحيم. لعنت خدا، فرشتگان و همه مردم بر كسى باد كه يك درهم از مال ما را حلال بشمرد!». . لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر كسى كه يك درهم را به ناروا از مال ما بخورد!». " " «بِسمِ اللَّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ، لَعنَةُ اللَّهِ وَالمَلائِكَةِ وَالنّاسِ أجمَعينَ عَلى‏ مَنِ استَحَلَّ مِن مالِنا دِرهَماً»لَعنَةُ اللَّهِ وَالمَلائِكَةِ وَالنّاسِ أجمَعينَ عَلى‏ مَن أكَلَ مِن مالِنا دِرهَماً حَراماً». 📚. كمال الدين: ج ٢ ص ٥٢٢ ، الاحتجاج: ج 2 ص 560 ح 352، الخرائج و الجرائح: ج 3 ص 1118 ح 33، بحار الأنوار: ج 53 ص 183 ح 12. 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 👌بر خلاف توهم شبهه افکن , امام ع خمس را در جهت نیازهای جامعه اسلامی و شیعیان و سادات نیازمند مصروف می دارد , نه آنکه به جهت منافع شخصی , تاکید در پرداخت خمس داشته باشد , چنان که در نقلی آمده است که محمد بن زيد طبرى گويد: " مردى از بازرگانان فارس كه از پيروان امام رضا (ع) بود، به آن حضرت نامه‏اى نوشت و در باره خمس، اجازه خواست، در پاسخ او نوشت كه: " بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ به راستى خدا واسع است و كريم، بر هر كارى ضامن ثواب است و بر تنگ نظرى غم و اندوه، هيچ مالى حلال نيست مگر از راهى كه خدايش حلال كرده است و به راستى، خمس كمك ما است بر دين ما ( و سامان دادن امور دینی ) و بر عيالات ما ( سامان دادن امور سادات فقیر ) و بر دوستان و شیعیان ما و وسيله بذل و بخشش ما است ( به نیازمندان ) و حفظ آبروى ما از كسى كه از او بيم داريم، ( به وسیله آن دفع شر دشمن از خود و شیعیان می کنیم ) آن را از ما دريغ نداريد و خود را از دعاى ما محروم‏ نسازيد تا آنجا كه مى‏توانيد، زيرا پرداخت خمس، كليد روزى شما است و مايه پاك شدن گناهان شما و ذخيره‏اى است كه براى روز بى‏نوائى خود پس انداز كنيد، مسلمان كسى است كه براى خدا بدان چه او را عهده‏دار كرده وفا كند و بر عهده خود بپايد، مسلمان نيست كسى كه به زبان پذيرا است و به دل مخالف است، و السلام. " " ... لَا يَحِلُّ مَالٌ إِلَّا مِنْ وَجْهٍ أَحَلَّهُ اللَّهُ وَ إِنَّ الْخُمُسَ عَوْنُنَا عَلَى دِينِنَا وَ عَلَى عِيَالاتِنَا وَ عَلَى مَوَالِينَا وَ مَا نَبْذُلُهُ وَ نَشْتَرِي مِنْ أَعْرَاضِنَا مِمَّنْ نَخَافُ سَطْوَتَهُ فَلَا تَزْوُوهُ عَنَّا وَ لَا تَحْرِمُوا أَنْفُسَكُمْ دُعَاءَنَا مَا قَدَرْتُمْ عَلَيْهِ فَإِنَّ إِخْرَاجَهُ مِفْتَاحُ رِزْقِكُمْ وَ تَمْحِيصُ ذُنُوبِكُمْ وَ مَا تَمْهَدُونَ لِأَنْفُسِكُمْ لِيَوْمِ فَاقَتِكُمْ وَ الْمُسْلِمُ مَنْ يَفِي لِلَّهِ بِمَا عَهِدَ إِلَيْهِ وَ لَيْسَ الْمُسْلِمُ مَنْ أَجَابَ بِاللِّسَانِ وَ خَالَفَ بِالْقَلْبِ وَ السَّلَامُ. " 📚الکافی ج ١ ص ٥٤٨ _ المقنعه ص ٢٨٤ _ تهذیب الاحکام ج ٤ ص ١٣٩ _ الاستبصار ج ٢ ص ٥٩ ❕بنابراین امام ع سهم خمس را در مسیر منافع عمومی شیعیان و جامعه اسلامی مصرف می دارد , نه منافع شخصی , که یک نمونه مصداقی آن ، در روایتی از امام صادق ع مورد اشاره قرار گرفته است كه به مفضل فرمود ؛ «هنگامى كه ميان دو نفر از پيروان ما مشاجره‏ اى ببينى (كه مربوط به امور مالى است) از مال من غرامت بپرداز (و آنها را با هم صلح ده). » " إِذَا رَأَيْتَ بَيْنَ اثْنَيْنِ مِنْ شِيعَتِنَا مُنَازَعَةً فَافْتَدِهَا مِنْ مَالِي " 📚الکافی ج 2 ص 209 ❕در يكى ديگر از روايات مى‏ خوانيم كه ؛ « مفضل روزى دو نفر از شيعيان را ديد كه در مورد ارث با هم نزاع دارند آنها را به منزل خود دعوت كرد، و چهارصد درهم كه مورد اختلاف آنها بود به آنها پرداخت و غائله را ختم كرد، سپس به آنها گفت ، بدانيد كه اين از مال من نبود، ولى امام صادق ع به من دستور داده است كه در اينگونه موارد با استفاده از سرمايه امام، صلح و مصالحه در ميان ياران ايجاد كنم‏ » " مَرَّ بِنَا الْمُفَضَّلُ وَ أَنَا وَ خَتَنِي نَتَشَاجَرُ فِي مِيرَاثٍ فَوَقَفَ عَلَيْنَا سَاعَةً ثُمَّ قَالَ لَنَا تَعَالَوْا إِلَى الْمَنْزِلِ فَأَتَيْنَاهُ فَأَصْلَحَ بَيْنَنَا بِأَرْبَعِمِائَةِ دِرْهَمٍ فَدَفَعَهَا إِلَيْنَا مِنْ عِنْدِهِ حَتَّى إِذَا اسْتَوْثَقَ كُلُّ وَاحِدٍ مِنَّا مِنْ صَاحِبِهِ قَالَ أَمَا إِنَّهَا لَيْسَتْ مِنْ مَالِي وَ لَكِنْ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع أَمَرَنِي إِذَا تَنَازَعَ رَجُلَانِ مِنْ أَصْحَابِنَا فِي شَيْ‏ءٍ أَنْ أُصْلِحَ بَيْنَهُمَا وَ أَفْتَدِيَهَا مِنْ مَالِهِ فَهَذَا مِنْ مَالِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع. 📚الکافی ج 2 ص 209 _ بحار الانوار ج 76 ص 45 ❕بر همین اساس , در تفسیر نمونه می خوانیم : " با توجه به اينكه آنها جانشينان پيامبر و رهبران حكومت اسلامى بوده و هستند علت دادن اين يك سهم از خمس به آنها روشن مى‏گردد، به تعبير ديگر" سهم خدا" و" سهم پيامبر" و" سهم ذى القربى" هر سه سهم متعلق به" رهبر حكومت اسلامى" است، او زندگى ساده خود را از آن اداره مى‏كند و بقيه را در مخارج گوناگونى كه لازمه مقام رهبرى امت است مصرف خواهد نمود، يعنى در حقيقت در نيازهاى جامعه و مردم. " 📚تفسير نمونه، ج‏ 7، ص: 174 ❕در عصر غیبت نیز مراجع تقلید به نیابت از امام ع خمس را دریافت می کنند و به مانند امام ع در مسیر نیازهای مردم و جامعه صرف می کنند و استفاده شخصی نمی کنند 🔰 @p_eteghadi 🔰
8.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 💥 من باید با یه دختری ازدواج کنم که همه‌چیز تموم باشه! 💥 من باید با یه کسی رفیق بشم؛ که هیچ عیبی نداشته باشه! 💥 مردِ آینده‌ی من، باید یه مرد پخته و کامل باشه! ❌ خطــــر ؛ شما هم دنیای بدی خواهید داشت، و هم آخرت خطرناکی ‼️ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 مولی علی علیه السلام: ✍ زیانکار کسی است که عمر خود را ساعت به ساعت بیهوده از دست می‌دهد. 📚 بحار:78:152 🔰 @p_eteghadi 🔰
💢تکرار کلمات و آیات سوره های نماز 💢 👇👇👇
تکرار اذکار و کلمات سوره هایی که در نماز خوانده می شود اگر برای اطمینان از اداء کردن و درست اداء کردن آن باشد اگر منجر به به وسواسی شدن یا زیاد شدن رکن نشود اشکالی ندارد. برای این که مسئله کاملا بررسی گردد احتمالات مختلف آن را بیان می کنیم: 1. شخص می داند ذکری از اذکار واجب نماز را نگفته یا به اشتباه گفته است؛ این احتمال نیز چند صورت دارد: الف. بعد از وارد شدن به رکن بعد متوجه شد نمازش صحیح است و نباید برگردد و اصلاح کند. ب. اگر قبل از وارد شدن به رکن بعدی باشد باید آن را تدارک کند.حضرت امام (ره)در این زمینه می فرماید: "اگر پیش از آن که براى رکوع خم شود، بفهمد که حمد و سوره را نخوانده باید بخواند. و اگر بفهمد سوره را نخوانده، باید فقط سوره را بخواند ولى اگر بفهمد حمد تنها را نخوانده، باید اول حمد و بعد از آن دوباره سوره را بخواند و نیز اگر خم شود و پیش از آن که به رکوع برسد، بفهمد حمد و سوره، یا سوره تنها، یا حمد تنها را نخوانده، باید بایستد و به همین دستور عمل نماید" 2. در صورتی که شک دارد ذکری از اذکار واجب نماز را نگفته یا به اشتباه گفته است؛ این احتمال نیز چند صورت: الف. اگر به چیزى که بعد از آن است مشغول نشده، باید آن آیه یا کلمه را به طور صحیح بگوید. ب. اگر به چیزى که بعد از آن است مشغول شده، چنانچه آن چیز رکن باشد باید به شک خود اعتنا نکند. ج. اگر به چیزى که بعد از آن است مشغول شده، چنانچه آن چیز رکن نباشد،باز هم مى‏تواند به شک خود اعتنا نکند. حضرت امام (ره)در این زمینه می فرماید:"ر گاه شک کند که آیه یا کلمه‏اى را درست گفته یا نه اگر به چیزى که بعد از آن است مشغول نشده، باید آن آیه یا کلمه را به طور صحیح بگوید و اگر به چیزى که بعد از آن است مشغول شده، چنانچه آن چیز رکن باشد مثل آن که در رکوع شک کند که فلان کلمه از سوره را درست گفته یا نه، باید به شک خود اعتنا نکند و اگر رکن نباشد، مثلًا موقع گفتن «اللَّهُ الصَّمَدُ» شک کند که «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» را درست گفته یا نه، باز هم مى‏تواند به شک خود اعتنا نکند ولى اگر احتیاطاً آن آیه یا کلمه را به طور صحیح بگوید اشکال ندارد و اگر چند مرتبه هم شک کند، مى‏تواند چند بار بگوید امّا اگر به وسواس برسد و باز هم بگوید، بنا بر احتیاط واجب باید نمازش را دوباره بخواند" 📚توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج ‏1، ص 559، مسأله 1016. 🔰 @p_eteghadi 🔰