eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.6هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
. | 📖 | 📙 فضائل الأشهر الثلاثة ▫️ مجموعه روايات معصومين عليهم السلام در فضيلت ماه رجب و شعبان و رمضان نوشته شيخ صدوق، ابو جعفر محمد بن على بن حسين بن بابويه قمى( ۳۰۵- ۳۸۱ هجرى) 🔰 شناخت فضيلت دعا و نمازهاى مستحبى و اعمال ماه رجب و شعبان و رمضان، كتابى ارزشمند و قابل توجه، شامل ۱۵۸ حديث كه در سه بخش مجزا آمده‌اند. همچنين اين كتاب يكى از ارزشمندترين منابع كتاب‌هاى دعا مانند مفاتيح الجنان شيخ عباس قمى به شمار مى‌آيد. 🔻عناوين كتاب‌ : ✧ فضيلت اهل رجب، ✧ پاداش روزه اول و وسط و آخر ماه رجب، ✧ شعبان ماه رسول خدا صلى الله عليه و آله است، ✧ معناى زيارت خداوند در عرش، ✧ دعاى افطار، ماه رمضان و قرآن، ✧ غسل‌هاى شب قدر و شب‌هاى ديگر ماه رمضان، ✧ فضيلت شب و روز عيد فطر، ✧ مهمانان خدا در ماه رمضان و اينكه علت برترى اين امت روزه ماه رمضان است. ️ 📝 پديدآورنده : محمد بن علی شیخ صدوق، تحقيق : غلامرضا عرفانیان یزدی، بیروت، دارالمحجه البیضاء 📘 مطالعه کتاب 🔰 @p_eteghadi 🔰
هدایت شده از ابرفقه
❌ خط‌خطی خط و زبان فارسی در رسانه‌های رسمی! 🔺نگرانی رهبری از خط و زبان فارسی: «اسم را با می‌نویسند! خب چرا؟! چه کسی می‌خواهد از این استفاده کند؟ آنکه زبانش فارسی است یا آنکه زبانش خارجی است؟» ۱۹ آذر ۹۲ 📘 اصل‏ ۱۵ قانون اساسی: «زبان‏ و خط رسمی‏ و مشترک‏ مردم‏ ایران‏ فارسی‏ است‏. اسناد و مکاتبات‏ و ‏_رسمی‏ و کتب‏ درسی‏ باید با این‏ زبان‏ و باشد» 🌑 رسانه‌های فارسی را، آن هم به‌رایگان، گسترش ندهند! 🌏 فزا: فارسی زبان انقلاب
🌹زندگی نامه حضرت ابوالفضل(ع)🌹 🔸حضرت باب الحوائج ابوالفضل العبّاس (علیه السلام) فرزند برومند اول پیشوای شیعیان حضرت امام علی (ع) و امّ‌البنین (س)، در روز چهارم شعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه منوره چشم به جهان گشود. مادرش فاطمه دختر حزام بن خالد از قبیله کلاب بود که نیاکانش همه از دلیرمردان عرب، و در شجاعت و دلیری مشهور بودند. امام علی (ع)، ۱۰ سال پس از وفات حضرت فاطمه زهرا (س) با امّ البنین ازدواج کرد. این بانوی مکرمه، سرپرستى فرزندان حضرت زهرا (س) را بر عهده گرفت و آنان را حتی بیشتر از فرزندان خود دوست مى‎داشت. امّ البنین اجازه نمی‌داد که او را فاطمه صدا کنند و می‌گفت: مرا فاطمه صدا نکنید زیرا فرزندان حضرت فاطمه زهرا (س) با شنیدن این نام، به یاد غم‎هاى مادرشان مى افتند و ناراحت مى‌شوند. بنابراین، فاطمه بنت حزام را «امُّ البنین» به معنای «مادر پسران» نامیدند و به این نام شهرت یافت چرا که ثمره ازدواج امام علی (ع) با وی، چهار پسر به نام‌های عباس، عون، جعفر و عثمان بود. هر چهار فرزند ام البنین (س) در روز عاشورای سال ۶۱ هجری در رکاب برادر و سرور خود حضرت سیدالشهداء (ع) در کربلا، شربت شهادت نوشیدند. حضرت ابوالفضل نخستین فرزند از چنین بانوى با معرفت و حق شناسى بود. تولد وى، خانه امام على (ع) و دل مولا را غرق نور و سرور ساخت. حضرت على (ع) در گوش این نوزاد بسیار خوش منظر و زیبا، اذان و اقامه گفت و او را عبّاس نام نهاد. عبّاس هم به معناى شیر نیرومند و خشمگین، و هم به معناى عبوس و چهره گرفته است زیرا که ایشان نسبت به ظالمان، چهره‌اى خشمگین داشتند. در روز هفتم ولادت حضرت عباس (ع) هم گوسفندى را به عنوان عقیقه ذبح و گوشت آن را در بین فقرا تقسیم کردند. گفته می‌شود؛ پدر ارجمندش امام علی (ع)، گاهى قنداقه عباس خردسال را در آغوش مى گرفت و بر بازوان او بوسه مى زد و اشک مى ریخت چرا که این دست‌ها روزی براى کمک و یارى برادرش حسین (ع) قطع خواهد شد. 🔰 @p_eteghadi 🔰
از طاعون و وباء امان بخواهیم یا کرونا چند سالی است که در بعضی از مساجد رسم شده که شب نیمه شعبان میان نماز مغرب و عشا، دعایی به نام ذواَناة را بیست و یک مرتبه می‌خوانند و همه نمازگزاران را نیز مجبور می‌کنند که برای خواندن این دعا وقت بگذارند. در حالی که این دعا در کتاب‌های ادعیه شیعه دیده نمی‌شود و تنها در کتاب «عنوان الکلام» نوشته محمدباقر فشارکی (متوفی ۱۲۷۵ شمسی) آمده است، جناب فشارکی نیز ادعا نمی‌کند که این دعا از طرف امام معصوم بیان شده است و ظاهراً از دستورالعمل‌های دست‌ساخته بعضی از آقایان است. مرحوم فشارکی در ابتدای این دعا گفته است:«بعد از نماز مغرب با كسى سخن نگفته اين دعا را بيست و يک‌مرتبه بخواند زنده بماند تا سال آينده، و دعاء اينست: بسم الله الرحمن الرحیم، ‌اللهم انک علیم حلیم ذو اناة و لا طاقة لنا بحکمک یا الله یا الله یا الله، الامان الامان الامان من الطاعون و الوباء و موت الفجأة و سوء القضاء و شماتة الاعداء، ربنا اکشف عنّا العذاب انا موقنون برحمتک یا ارحم الراحمین.» با وضعیت منبع و استنادی که این دعا دارد ترویج و تأکید آن به صورت کنونی صحیح نیست و نباید وقت عمومی مساجد را برای خواندن چنین دعاهایی گذاشت. از این گذشته اگر بناست دعایی را که هیچ استنادی به امام معصوم(ع) ندارد، در مساجد بخوانیم، بهتر است که مضمون آنها با زمان کنونی هماهنگ باشد؛ زیرا در زمان کنونی که طاعون و وباء جان کسی را تهدید نمی‌کند تا اَمان خواستن از آنها جزء حوائجِ مهم مؤمنین باشد، بلکه طلبِ امان از ابتلا به بیماری کرونا و سرطان شاید مهمتر باشد! ................ 🔰 @p_eteghadi 🔰
عید نوروز یک جشن ملی است یا عید اسلامی و دینی؟ ✅یک جشن ملی و باستانی می باشد و عید اسلامی و دینی و مذهبی نیست. 👌آیت الله کاشف الغطاء چهار عید ترسیم کرده اند. برخی اعیاد اسلامی است نزد شیعه و سنی =فطر و قربان برخی عید مذهبی است که نزد مذهب خاصی عید است=عید غدیر برخی عید ملی است.مثل عیدهای تاج گذاری سلاطین برخی عیدی عیدتکوینی و عید طبیعت است.که به جعل کسی نبوده بلکه عالم خرم و خوشحال و سرزنده است عید عالم است =عید نوروز عید عالم و طبیعت است نه عید مجوس و... 📚نوروز سید محمد علی میلانی، ص 43 عید نوروز عید ملی است نه عید اسلامی البته اسلام آن را حرام نمی داند. عیدنوروز فی حد نفسه مانعی ندارد ولی انجام محرمات شرعی در هیچ حال و تحت هیچ عنوان جایز نیست و مسلمانان و مؤمنان باید از کار حرام همواره اجتناب کنند و در این گونه موارد نهی از منکر کنند. 🔴دقت نمایید هر چند در برخی روایات برای نوروز؛توصیه به نماز و دعا و...شده ؛ولی این توصیه ها این عید را اسلامی نمی کند. ضمنا این روایات در نظر برخی ضعیف السندهستند و از باب تسامح در ادله سنن اخذ میشود. و برخی از این روایات درصدد بیان وقائع و حوادثی است که مصادف به نوروز بوده اند. عید ملی و طبیعی است نباید وجهه دینی و شرعی داده شود. و این؛مورد فتوای فقهاء است. امام خمینی ره: عید نوروز هم عید ملی است و اسلامی نیست لکن اسلام هم مخالفتی با او ندارد. و در جایی دیگر می فرماید: عید نوروز عید باستانی است اما تمام برنامه های اعیاد اسلامی جزء دین اسلام بوده و شارع مقدس آنها را به طور کلی امضا می کند؛ همچنین اعیاد اسلامی متعلق به تمام مسلمانان جهان است ولی عید نوروز یک عید دینی نیست اگرچه بعضی از اعمال خوب در آن انجام می شود که مورد تأیید اسلام است ولی عید نوروز متعلق به چند کشور از جمله ایران می باشد ولی جهانی نیست. آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: نوروز از اعیاد اسلامی نیست هر چند در بعضی روایات دستور دعا و غیره وارد شده باشد. آیت الله العظمی مکارم شیرازی: روایت مذکور از نظر سند ضعیف است و نوروز جنبه شرعی ندارد ولی عید ملی و طبیعی است. آیت الله العظمی بهجت(ره): در روایات برای نوروز وجهه دینی و شرعی داده نشده، فقط نوشته شده که در نوروز این جریانات اتفاق افتاده و مرحوم مجلسی دعا نقل کرده است. از این رو شبهات وهابیت ؛ وجهی پیدا نمی کند که شبهه می کنند شما عیدی اضافه کرده اید و اهل بدعت هستید... بدعت (ادخال لیس فی الدین فی الدین) است و وقتی ما این عید را عید دینی ندانستیم. بالطبع مرتکب بدعت نشده ایم وتخصصا از موضوع بدعت خارج می باشیم. 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍امام صادق عليه السلام: آسايش بخش ترين آسايش، امید نداشتن به مردم است 📚مشكاة الأنوار 🔰 @p_eteghadi 🔰 ‎‎