eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.6هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
4.5هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ 🔴آیا چشم زخم واقعیت دارد؟ ✍اصل چشم زخم از نظر عرفي و نزد بسياري از مردم، اين گونه مطرح است كه در بعضي از چشم ها اثر مخصوصي است كه وقتي از روي اعجاب به چيزي بنگرند، ممكن است آن را از بين ببرد و يا معيوب كنند و يا بيمار نمايد و ... اين مسأله از نظر عقلي امر محالي نيست چه اين كه، بسياري از دانشمندان امروز ـ معتقدند كه در بعضي از چشم ها نيروي مغناطيسي خاصي نهفته شده كه كارايي زيادي دارد. علامه طباطبایی در المیزان می‌نویسد: چشم زخم نوعی از حسد نفسانی است که هنگام مشاهده چیزی که در نظر شور چشم، زیاد و تعجب انگیز است محقق می‌شود.⇦ (المیزان ج20 ، ص393). در قرآن آيه 51 سوره قلم است كه به آن اشاره دارد. بهترين راه براي علاج آن توجه به معارف و دستورات اهل بيت ـ عليهم السلام ـ است که شامل: ❶ سه مرتبه بگوييد: «ماشاءالله لاحول ولا قوه الا بالله العلي العظيم.» ⇦ (بحار الانوار، ج92، ص 128) ❷ خواندن آیه 51 سوره قلم: وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ⇦ (بحار الانوار، ج92، ص128) ❸ دست ها را مقابل صورت بگيرد و سوره حمد و توحيد و سوره های معوذتین را بخواند و دست به صورت بكشد.⇦ (بحار الانوار، ج92، ص 128) ❹ دعايي كه پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ براي امام حسن ـ عليه السلام ـ و امام حسين ـ عليه السلام ـ خواندند و به اصحاب نيز توصيه فرمودند: «اللهم يا ذا السلطان العظيم و المن القديم و الوجه الكريم ذالكلمات التامات و الدعوات المستجابات عاف فلانا من انفس الجن و اعين الانس.» 📚منبع:مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴برزخ آن چيزي که از اهل بيت به ما رسيده و ما به غير از اين سند ديگري نداريم اين است که بعد از مرگ زندگي برزخي به اين شکل شروع مي شود که روح که تا به حال با اين بدن سنگين، خاکي و گوشتي و استخواني کار مي کرد، زندگي خود را با يک بدن سبک آغاز مي کند. بدن سبک همان بدن برزخي است که به آن بدن مثالي هم مي گويند. چون شکل و مثل اين بدن است . از امام صادق (ع) پرسيدند که بعد از مرگ چطور زندگي مي کنيم؟ حضرت فرمودند: در يک بدن هايي مثل بدن هاي دنيايي . بهترين مثال شبيه همان چيزي است که در خواب مي بينيم. در خواب بدن گوشتي زير لحاف است و هيچ تحرکي ندارد ، اما آن بدن را مي بينيم که کاملاً فعال است ، حرکت مي کند، مي فهمد، مي خورد، مي آشامد ، درد مي کشد و لذت مي برد . البته بدني که با آن در برزخ هستيم اين بدن که ما در خواب مي بينيم نيست . هزاران بار متکامل تر از اين بدن است چون بدن در خواب هنوز متعلق به عالم دنيا است. در روايت ديگري امام صادق(ع) فرمود که وقتي بعد از مرگ ما وارد عالم برزخ مي شويم در يک شکل و قالبي مانند همين قالب دنيا هستيم . پس شکل و صورت دارد اما جرم و سنگيني ندارد . بدن برزخي مي خورد ، مي آشامد ، لذت مي برد و درک و فهم دارد . لذت و عذاب او يا درک و فهم او به مراتب قوي تر از درک و فهم و لذت و عذاب هايي است که در عالم دنيا مي برد چون کامل تر بوده و حجاب هايي دنيايي برداشته شده است . 📚حجت الاسلام عالی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
احساس مي كنم قدری كمبود اعتماد به نفس دارم و این مسأله در اعتقاداتم تاثير گذاشته! چه كار كنم؟.mp3
1.03M
⭕️ سوال ⁉️ احساس مي كنم قدری كمبود اعتماد به نفس دارم و این مسأله در اعتقاداتم تاثير گذاشته! چه كار كنم؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/177641 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎هم درجه پیامبران ⚜پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله: أقرَبُ النّاسِ مِن دَرَجَةِ النُّبُوَّةِ أهلُ الجِهادِ و أهلُ العِلمِ؛ ▪️نزديكترين مردم به درجه پيامبرى، مجاهدان و دانشمندانند. 📚كنز العمّال : ح ١٠٦٤٧ 🔰 @p_eteghadi 🔰
تاخیر افتادن در ظهور امام مهدی علیه السلام و حصول بداء !!!!! 🤔 : ❓بداء در روایات شیعه و بازی با عقولِ عوامِ شیعه توسط عالمان شیعه !!!!! عالمان شیعه در حدیثی جعلی از قول ابو عبدالله میگویند: {خداوند متعال وقت ظھور را ھفتاد سال تعیین نموده بود اما وقتی حسین کشته شد، خشم خدا بر مردم شدت یافت؛ پس آنرا به تأخیر انداخت} 📚 مرآة العقول ج : 4  ص : 170 ❗️❗️❗️ 💠پاسخ💠 👌روایتی که وهابی مورد اشکال قرار داده است این نقل از امام باقر علیه السلام است که ابوحمزه ثمالى می گوید : "به امام باقر عليه السلام گفتم: على عليه السلام مى‏فرمود: «تا هفتاد سال، بلا هست» و مى‏فرمود: «پس از بلا، آسايش است» و هفتاد سال گذشته است؛ ولى آسايشى نديده‏ايم . امام باقر علیه السلام فرمود : " «اى ثابت! خداوند متعال، اين امر را در سال هفتاد قرار داده بود؛ ولى هنگامى كه حسين عليه السلام به شهادت رسيد، خشم خدا بر زمينيان، بالا گرفت و آن را تا صد و چهل سال به تأخير انداخت و ما به شما گفتيم و شما آن را پخش كرديد و پرده كتمان از آن برگرفتيد. پس خداوند، آن را به تأخير انداخت و پس از آن، ديگر وقتى نزد ما ننهاد، و «خداوند، آنچه را بخواهد، محو و اثبات مى‏كند و لوح محفوظ، نزد اوست» . " " قُلتُ لِأَبي جَعفَرٍ عليه السلام: إنَّ عَلِيّاً عليه السلام كانَ يَقولُ: إلَى السَّبعينَ بَلاءٌ، وكانَ يَقولُ: بَعدَ البَلاءِ رَخاءٌ، وقَد مَضَتِ السَّبعونَ ولَم نَرَ رَخاءً! فَقالَ أبو جَعفَرٍ عليه السلام: يا ثابِتُ، إنَّ اللَّهَ تَعالى‏ كانَ وَقَّتَ هذَا الأَمرَ فِي السَّبعينَ، فَلَمّا قُتِلَ الحُسَينُ عليه السلام اشتَدَّ غَضَبُ اللَّهِ عَلى‏ أهلِ الأَرضِ، فَأَخَّرَهُ إلى‏ أربَعينَ ومِئَةِ سَنَةٍ .... " 📚الغيبة، طوسى: ص 428 ح 417 _ الكافى: ج 1 ص 368 ح 1 👌متاسفانه وهابی " هذا الامر " را به معنای امر قیام امام مهدی علیه السلام گرفته است , در حالی که این برداشت اشتباه است و در روایت هم نیامده است که " هذا الامر " یعنی قیام امام مهدی علیه السلام , بلکه تصریح شده است که مقصود از " هذا الامر " آسایش جامعه شیعی است . ❗️بر همین اساس برخی از محققین در توضیح روایت مذکور می نویسند : 👌" با دقّت در احاديث مورد بحث روشن مى‏شود كه در هيچ يك از آنها سخنى از امام مهدى عليه السلام و قيام وى نيست. ❗️ به نظر مى‏رسد كه تفسير جمله «هذا الأمر» به قيام امام مهدى عليه السلام منشأ اين اشتباه است ..... 👌معناى اين احاديث اين است كه خداوند بر اساس وضعيت موجود شيعه گشايشى را براى آنان در نظر گرفته بود؛ امّا به دليل تغيير وضعيت شيعه اين گشايش به تأخير افتاد. پيام اين احاديث مضمون اين آيه است: «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقيقت، خدا سرنوشت قومى را تغيير نمى‏دهد تا اين كه آنان حال خود را تغيير دهند». ( رعد ١١ ) ❗️اگر مؤمنان بر اساس فرمان‏هاى خدا و پيامبر و امامان عمل كنند، خداوند در كار آنان گشايش خواهد كرد؛ همان طور كه در تاريخ بارها براى شيعه گشايش‏هايى رخ داده است كه آخرين نمونه آن در عصر حاضر با برپايى حكومت اسلامى در ايران رخ داد ..... ❗️علّامه مجلسى نيز در تفسير حديث اوّل كه از الكافى نقل شد، مى‏گويد: «وقّت هذا الأمر» أى ظهور الحق وغلبته على الباطل بيد إمام من الأئمة، لا ظهور الإمام الثانى‏عشر. " "مقصود از «وقّت هذا الأمر؛ براى اين امر، وقت معيّن كرده» اين است كه خداوند براى ظهور حق و پيروزى آن بر باطل به دست يكى از امامان، وقت معيّن كرده بود، نه ظهور امام مهدى عليه السلام. " 📚مراه العقول ج ٤ ص ١٧٠ ❗️بنا بر اين، احاديث يادشده ارتباطى با وقوع «بداء» در قيام امام مهدى عليه السلام ندارند؛ بلكه مقصود از آنها اين است كه خداوند تقدير كرده بود كه در دوران برخى از امامان قبل از ايشان نيز گشايشى براى جامعه شيعه پديد آيد؛ امّا به دلايلى اين تقدير غير حتمى به تأخير افتاد , ( چنان که خواندیم که امیر مومنان ع تصریح کرده بود که مقصودش از " هذا الامر " آسایش جامعه شیعی است نه ظهور امام مهدی ع ) 📚دانش نامه امام مهدی علیه السلام ج ٨ ص ١٨٧ 👌 در رابطه با عقیده بداء و تغییر تقدیرات خداوند به خاطر عملکرد مردمان در گذشته مباحثی را داشته ایم , چنان که در توضیح روایت فوق خواندیم که عملکرد ناصواب برخی از شیعیان در عدم یاری جبهه حق موجب شد که آسایش و گشایشی که خداوند برای آنان مقدر کرده بود , به تاخیر بیفتد , و بداء منفی حاصل شود , در ذیل بخوانید : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2770 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 🔴داستان زیبای آموزنده ✍نقاش مشهوری درحال اتمام نقاشی اش بود. آن نقاشی بطور باور نکردنی زیبا بود و میبایست در مراسم ازدواج شاهزاده خانمی نمایش داده میشد. نقاش آنچنان غرق هیجان ناشی از نقاشی اش بود که ناخودآگاه در حالیکه آن نقاشی را تحسین میکرد، چند قدم به طرف عقب رفت. نقاش هنگام عقب رفتن پشتش را نگاه نکرد. که یک قدم به لبه پرتگاه ساختمان بلندش فاصله دارد.شخصی متوجه شد که نقاش چه میکند .میخواست فریاد بزند، اما ممکن بود نقاش بر حسب ترس غافلگیر شود و یک قدم به عقب برود و نابود شود،مرد به سرعت قلمویی رابرداشت و روی آن نقاشی زیبا را خط خطی کرد.نقاش که این صحنه را دید باسرعت و عصبانیت تمام جلو آمد تا آن مرد را بزند.اما آن مرد تمام جریان را که شاهدش بود را برایش تعریف کرد که چگونه در حال سقوط بود. براستی گاهی آینده مان را بسیار زیبا ترسیم میکنیم ،اما گویا خالق هستی میبیند چه خطری در مقابل ماست و نقاشی زیبای مارا خراب میکند. گاهی اوقات از آنچه زندگی بر سرمان آورده ناراحت میشویم ، اما یک مطلب را هرگز فراموش نکنیم: 🌿خالق هستی همیشه بهترین ها را برایمان مهیا کرده است. 🔰 @p_eteghadi 🔰
انسان بعد از مرگ کجا میرود؟ آن چه مسلّم است این که ارتباط باارواح در عالم بیداری و خواب‌، برای برخی اتفاق افتاده که به دو مورد اشاره می‌شود:الف ـ پیامبر اکرم به سلمان فارسی فرمود: هنگامی که مرگت نزدیک شود، مرده‌ای با تو سخن می‌گوید در مرضی که سلمان‌(رض‌) در آن از دنیا رفت‌، دستور داد او را به قبرستان ببرند؛ با صدای بلند بر مردگان سلام کرد و گفت‌: من سلمان فارسی هستم‌، دوست دارم یکی از شما با من سخن بگوید؛ روح مرده‌ای پاسخ او را داده گفت‌: هر چه می‌خواهی بپرس‌، سلمان پرسید:آیا اهل بهشتی یا دوزخ‌، گفت‌: بهشتی هستم‌، هم چنین او درباره چگونگی مرگش و اوضاع و احوال پس از مرگ‌، پرسش‌هایی نمود و پاسخ شنید، سپس فرمود او را به منزل بردند، شهادتین بر زبان جاری کردو جان به جان آفرین تسلیم نمود. ب ـ در یکی از شهرهای ایران مرد مؤمن و پرهیزکاری از دنیا می‌رود، مدّتی پس ازمرگ به خواب پسرش می‌آید و می‌گوید: پانصد تومان به فلان فرد بدهی دارم‌، قرض مرا پرداخت کنید تا مشکل من برطرف گردد، پسر به این گفته اعتنا نمی‌کند، پس از مدّتی دوباره پدرش را در خواب می‌بیند و پدر همان تقاضا را تکرار می‌کند. پسر می‌گوید: شما نشانه‌ای بدهید که یقین کنم بدهکارید، می‌گوید: به یاد داری روزی انگشتر من گم شد، هر چه جست و جو کردیم پیدا نشد؛ همان روز بر اثر باران فراوان‌، دیوار اطاقک روی چاه منزل خراب شده بود و دو نفری آن را تعمیر کردیم‌، انگشتر در لابه‌لای گِل‌ها در فلان گوشه دیوار است‌، پسر تا از خواب بیدار شد، آن محل را با تیشه‌ای تراشید و انگشتر را یافت‌، سپس پانصد تومان را به طلب‌کار پرداخت نمود. بنابراین‌، رابطه روح مرده یا افراد دیگر، در مواردی امکان‌پذیر است‌، لکن چنین نیست که در هر شرایطی این امر تحقق پیدا کند؛ البته از روایات استفاده می‌شود که روح مرده در بعضی اوقات‌، به ویژه در شب و روزهایی که انتظار مردگان برای احسان و نیکی به آن‌ها بیش‌تر است‌، مانند شب‌های جمعه و قدر، به خانواده خود سرکشی کرده التماس می‌کند که به یاد من باشید و به من کمک کنید؛ با سیر کردن گرسنه‌ای و یا پوشاندن برهنه‌ای‌، مرا یاری کنید، لیکن چنین نیست که بستگان وی ندای او رابشنوند، و این هشداری است که باید به یاد مردگان بود و با انجام کارهای نیک به نیّت آن‌ها، کمی از مشکلات آن‌ها در جهان برزخ را کاهش داد.  ‌ ‎‎‌‌‎‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 🔴چه‌کسی را سرکاروان زندگی‌ات قرار داده‌ای؟ ✍دیده‌ور صاحب بصیرتی در کاروانی از حله به شام برای تجارت در حرکت بود. کاروان چون به موصل رسید، سرکاروان از موصل پنبه خرید تا در شام بفروشد، چون خبر داشت پنبه در شام چند برابر موصل قیمت دارد‌. سرکاروان به اهل کاروان توصیه کرد پنبه بخرید که چند برابر قیمت در شام بفروشید و سود کلان برید. مرد صاحب بصیرت به‌جای پنبه، بار گندم خرید تا در شام به سود شرعی‌اش بفروشد. به جوانی در کاروان برخورد که بر خرد آن صاحب بصیرت خرده گرفت و ملامتش کرد. کاروان چون راه افتاد، شب را در کاروان‌سرایی که کنارش گورستانی بود، بار برای استراحت بر زمین نهاد. مرد دیده‌ور آن جوان را با خود به گورستان برد. در ورودی گورستان ایستادند و با اشاره به اهل قبور به پسر جوان گفت: «در کاروان دنیا، زندگان پشت‌سر زندگان قدم برمی‌دارند تا گم نشوند و سود کنند؛ ولی در کاروان آخرت، زندگان باید پشت‌سر مردگان قدم بردارند. این اهل قبور، سرکاروان زندگی من در دنیا هستند و من همیشه در تجارت دنیا می‌نگرم که این سرکاروان‌ها در دنیا چه خریده‌اند یا چه نخریده‌اند که سود کرده‌اند.» روزی کاروان دنیای ما، به منزلمان در شهرمان بازخواهد گشت، ولی کاروان اهل قبور را به منزل خود در دنیا هرگز بازگشتی نیست. پس سعی کن در زندگی دنیا، سرکاروان خود را مردگان و اهل قبور قرار دهی، نه زندگان طمع‌کار دنیا و غافل! 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چه اموری باعث رفع افسردگی و آرامش دل می شود؟ . . 🎙 ‎‎‌‌‎‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴آیا می دانید گناهان کبیره کدامند؟ ✍عبید بن زراره می‏گوید: از امام صادق علیه السلام پرسیدم: گناهان کبیره کدام اند؟ آن حضرت فرمود: گناهان کبیره در نوشتار امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام هفت چیز است؛ 1⃣کفر به خداوند، 2⃣کشتن انسان، 3⃣عاق پدر و مادر شدن، 4⃣ربا گرفتن، 5⃣خوردن مال یتیم به ناحق، 6⃣فرار از جهاد 7⃣و تعرب بعد از هجرت.» 💥عرض کردم: شما ترک نماز را از گناهان کبیره به حساب نیاوردید.!! حضرت فرمود: اولین چیزی که از گناهان کبیره برایت گفتم چه بود؟ عرض کردم: کفر به خداوند. حضرت فرمود: همانا تارک نماز کافر است. 📚 الکافی ج۲ ص۲۷۸ بحار الانوار، ج۸۴ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
انسان بعد از مرگ کجا میرود؟ روح پس از آن که به وسیله فرشته مرگ قبض شد، در جهان دیگری به نام برزخ قرار می‌گیرد و ارتباط او با دنیا قطع می‌گردد؛ البته رابطه روح با افرادی که در دنیا هستند، امری محال و غیرممکن نیست‌، امّا چنین نیست که روح هر فردی بتواند با هر کسی که بخواهد رابطه برقرار کند، چنان که انسان‌های زنده هم نمی‌توانند با ارواح مردگان تماس بگیرند. روایت مرگانسان در لحظه مرگ ، زمانی که قلب از تپش باز می ایستد و مرگ فرا میرسد ، پس از خروج روح از جسم ، ابتدا به یک حالت آرامش و آسایش گسترده و عمیق می رسد…کلیه ی دردها ورنج ها ، به یک باره ناپدید میشود و یک فروغ تابنده اطراف روح پدیدمی آید.روح ازجهان مادی پرازدغدغه ونگرانی وحرص ودلشوره وشکستهای پی در پی مالی و روحی جداشده و درفضایی معلق ، آکنده از نور و روشنایی قرار میگیرد…روح تا مدت کوتاهی در کنارجسد خودب اقی می ماند .دراولین لحظات مرگ از بالا یا کنار به جسم بی جان خود و کسانی که در کنار جسم بی روح او هستند می نگرد. این منظره برای روح بی ارزش است و حتی جسد روح نیز برایش بیتفاوت است.زیرا پس از مرگ ، برای اغلب ارواح آنچه بر سر جسمشان میآید زیادمهم نیست.البته این بی توجهی به وضعیت شخصیآنها و یا خویشاوندانی که در این دنیا باقی مانده اند نیست بلکه فقط احساسات دردنیای ارواح مشابه آنچه که دراین دنیاتجربه میکنیم نیست.به همین دلیل حتی ارواح هیچ کنجکاوی برای دیدن چگونگی دفن جسم خود ندارند.اما با وجود این باز هم ارواحی هستند که از تماشای احترامی که پس از مرگ و در مراسم تدفین توسط دوستان و خویشاوندان به آنها گذاشته می شود لذت می برند.این ارواح مایلند برای چند روز پس از مرگ جسمشان در محل باقی بمانند.(معمولا تا پایان مراسم کفن و دفن)البته گذشته زمان ، برای ارواح نظیر گذشت زمان زمینی نیست. چند روز زمینی ما ممکن است برای آنها فقط چند دقیقه باشد.  ‎‎‌‌‎‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰