eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
4.5هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ 🔴حکایتی از ملانصرالدین! ✍می گویند ملانصرالدین از همسایه اش دیگی را قرض گرفت. چند روز بعد دیگ را به همراه دیگی کوچک به او پس داد. وقتی همسایه قصه دیگ اضافی را پرسید ملا گفت دیگ شما در خانه ما وضع حمل کرد. چند روز بعد، ملا دوباره برای قرض گرفتن دیگ به سراغ همسایه رفت و همسایه خوش خیال این بار دیگی بزرگتر به ملا داد، به این امید که دیگچه بزرگتری نصیبش شود. تا مدتی از ملا نصرالدین خبری نشد. همسایه به در خانه ملا رفت و سراغ دیگ خود را گرفت. ملا گفت دیگ شما موقع وضع حمل در خانه ما فوت کرد. همسایه گفت مگر دیگ هم می میرد؟ چرا مزخرف میگی! و جواب شنید :چرا روزی که گفتم دیگ تو زاییده نگفتی که دیگ نمی زاید. دیگی که می زاید حتما مردن هم دارد! 💥این حکایت اغلب ما مردم است هرجا که به نفع ما باشد، عجیب ترین دروغ‌ها و داستان‌ها را باور میکنیم اما کوچکترین ضرر را بر نخواهیم تابید. ‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
اینکه میگن کی رفته اون دنیا تا خبر بیاره؟ جواب این افراد را باید چه داد؟.mp3
4.5M
⭕️ سوال ⁉️ اینکه میگن کی رفته اون دنیا تا خبر بیاره؟ جواب این افراد را باید چه داد؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 🌼تلنگر ✍مغازه‏اى كه قفسه‏ بندى شده و تنظيم گرديده، جنس‏ هاى زياد آن به راحتى در دسترس قرار مى‏ گيرند، اما دكهّ‏ هاى درهم و شلوغ كه اجناس‏شان پخش و رها و زير پا افتاده است، دست و پاگير و خستگى‏ زا و وقت كش هستند. دل‏هايى كه بر اساس اهميت حادثه‏ ها، كارها را رده‏ بندى كرده‏ اند ... در حالى كه هزار كار دارند، بيش از يك گرفتارى برايشان نيست؛ 👈🏻 چون در يك لحظه، گرفتارى ما فقط مربوط به آن كار و آن حادثه‏اى است كه اهميت زيادترى دارد و ضرورت بيشترى. اگر تمام كارها را انجام بدهيم و اين يك كار بماند، كارى انجام نداده‏ ايم و بار خود را نگذاشته‏ ايم و اگر آن يك كار را، فقط همان را، بياوريم ديگر حرفى براى ما نيست و بازخواستى نيست. و همين است كه ديگر سيل حادثه‏ ها و انبوه كارها، ما را خُرد نمى‏ كند و به بازى نمى‏ گيرد. 📚کتاب رشد،استاد علی صفایی حائری، ص 14 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠جابر جعفی از امام محمد باقر (علیه‌السلام) نقل می‌کند: وَ کانَ بَینَ تَزْوِیجِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ فَاطِمَةَ(ع) فِی السَّمَاءِ إِلَی تَزْوِیجِهِمَا فِی الْأَرْضِ أَرْبَعِینَ یوْماً زَوَّجَهَا رَسُولُ اللَّهِ(ص) مِنْ عَلِی أَوَّلَ یوْمٍ مِنْ ذِی الْحِجَّةِ وَ رُوِی أَنَّهُ کانَ یوْمَ السَّادِسِ مِنْهُ؛ بین تزویج امیرمؤمنان و فاطمه در آسمان و تزویج آنان در زمین 40 روز فاصله بود و رسول خدا فاطمه را روز اوّل ذی حجّه به ازدواج در آورد و در روایت دیگری آمده است ششم ذی حجّه به علی تزویج کرد.» (الهدایة الکبرى، ص378) 🔰 @p_eteghadi 🔰
🛑🌷فرارسیدن سالروز ازدواج آسمانی امام علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مبارک‌ باد 🔰 @p_eteghadi 🔰
💢سن حضرت زهرا س وقت ازدواج و شهادت💢 عموم محدثین و علمای شیعه رضوان الله علیهم، ولادت آن حضرت را در سال پنجم بعثت دانسته اند و روایاتی هم در این باره از ائمه بزرگوار اهل بیت(علیهم السلام) نقل کرده اند، ولی بیشتر اهل سنت ولادت آن حضرت را پنج سال پیش از بعثت دانسته اند. مرحوم كلینی در اصول كافی در کتاب الحجة، ج۲، ص۳۵۵ می فرماید: «وُلِدَتْ فـَاطـِمـَةُ عَلَیْهَا وَ عَلَى بَعْلِهَا السَّلَامُ بَعْدَ مَبْعَثِ رَسُولِ اللَّهِ ص بِخَمْسِ سِنِینَ وَ تـُوُفِّیـَتْ ع وَ لَهـَا ثـَمـَانَ عـَشـْرَةَ سَنَةً وَ خَمْسَةٌ وَ سَبْعُونَ یَوْماً وَ بَقِیَتْ بَعْدَ أَبِیهَا ص خَمْسَةً وَ سَبْعِینَ یَوْماً؛ فـاطـمه علیها و على بعلهاالسلام پنج سال بعد از مبعث رسول خدا صلى للّه علیه و آله مـتـولد شـد و زمـانـى وفـات كـرد كـه ۱۸ سـال و ۷۵ روز داشت و بعد از پدرش ۷۵ روز زندگى كرد.» و ابن شهر آشوب در مناقب، ج۳، ص۳۵۷ می گوید: «فاطمه – سلام الله علیها- پنج سال بعد از نبوت و سه سال پس از معراج در بیستم جمادی الآخر در مکه بدنیا آمد و هشت سال با پدرش در مکه بود،سپس به مدینه هجرت کرد و دو سال پس از هجرت در روز اول یا ششم ذی حجه با علی(علیه السلام) ازدواج نمود، و روزی که پیغمبر(صلی الله علیه و آله) از دنیا رفت، هیجده سال و هفت ماه از عمر فاطمه(سلام الله علیها) گذشته بود.» 📚مجلسی در بحار الانوار، ج۴۳، ص۶ و حیات القلوب، ج۲، ص۱۴۹ و فیض كاشانی در وافی، ج۱، ص۱۷۳ نوشته اند: «فاطمه(س) پنج سال بعد از بعثت تولد یافت مدرك آن روایتی است كه ابو بصیر از امام صادق ـ علیه السلام ـ روایت كرده كه فرموده: مادرم فاطمه در بیستم جمادی الثانی در هنگامی كه پیغمبر چهل و پنج ساله بود به دنیا آمد، هشت سال با پدرش در مكه بود و ده سال در مدینه با پدرش زندگی كرد.» در کتاب تاریخ قم هم در مورد تاریخ ولادت و شهادت آن حضرت آمده است: «فاطمه زهرا علیها السلام بمكّه در وجود آمده است پس از آنك جبرئیل‏ برسول علیه السلام آمد به پنج سال و مادر او خدیجه است دختر خویلد الاسدى و امیر المؤمنین على علیه السلام بمدینه او را عقد نكاح بسته است و در حباله خود آورد و در آن وقت او را نه سال بود و چون او را وفات رسید عمر او هیجده سال و هفتاد و پنج روز بوده، بعد از وفات رسول هفتاد و پنج روز در قید حیات بود و الله اعلم.» 📚تاریخ‏ قم،حسن بن محمد بن حسن قمى (نوشته درسال ۳۷۸)، ص:۱۹۴. 🔰 @p_eteghadi 🔰
این روایت با دو سند ذیل به ثبت رسیده است: سند یکم: «عِدَّةٌ مِنْ اَصْحَابِنَا عَنْ اَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ اَسْبَاطٍ عَنْ دَاوُدَ عَنْ یَعْقُوبَ بْنِ شُعَیْبٍ قَالَ لَمَّا زَوَّجَ رَسُولُ اللَّه ص- عَلِیّاً فَاطِمَةَ ع دَخَلَ عَلَیْهَا وهِیَ تَبْکِی فَقَالَ لَهَا مَا یُبْکِیکِ فَوَاللَّه لَوْ کَانَ فِی اَهْلِی خَیْرٌ مِنْه مَا زَوَّجْتُکِه ومَا اَنَا زَوَّجْتُه ولَکِنَّ اللَّه زَوَّجَکِ...» [۱] امام صادق (علیه‌السّلام) فرمود: آنگاه که رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فاطمه را به ازدواج علی (علیه‌السّلام) درآورد، وارد بر دخترش شد، در حالی‌که فاطمه (علیهاالسّلام) گریه می‌کرد. پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمود: چرا گریه می‌کنی؟ به خداوند سوگند اگر در میان اهل بیتم کسی بهتر از علی بود همانا تو را به ازدواج او در می‌آوردم. من تو را از پیش خود به ازدواج او در نیاوردم، بلکه خداوند تو را برای علی تزویج نمود. لازم به ذکر است، سند این روایت به یعقوب بن شعیب منتهی می‌شود، اما به نظر می‌رسد که او از امام صادق (علیه‌السّلام) نقل کرده است زیرا وی از اصحاب امام صادق به شمار می‌رود و همانطور که در سند بعدی از شیخ طوسی ملاحظه می‌کنید، یعقوب بن شعیب همین روایت را از امام صادق (علیه‌السّلام) نقل می‌کند. همچنین شایان ذکر است، گریه حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) نشان از نارضاینی ایشان از این ازدواج نیست زیرا اولا: مطابق روایات فراوان شیعه و اهل سنت، این ازدواج به دستور خداوند بوده، و هرگز حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در قبال دستور الهی ابراز نارضایتی نمی‌کند. ثانیا: اگر هم دستور الهی نبود، این امر به پیشنهاد رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) بود و از آنجایی که بر اساس قرآن تمامی حرکات و سکنات رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) بر اساس وحی الهی است و از طرفی در تصمیم‌گیری برای مسلمانان بر آنان مقدم است و اولویت دارد، هرگز حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) از پیشنهاد ایشان تخطی نمی‌کند. ثالثا: بر اساس پاره‌ای از روایات که در ادامه می‌آید، حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) از این ازدواج اعلام رضایت می‌کنند. از این‌رو معتقدیم که حکمت گریه ایشان چه بسا جدایی از خانه پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) بوده است. سند دوم: «حَدَّثَنِی جَمَاعَةٌ عَنْ اَبِی غَالِبٍ اَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ الزُّرَارِیِّ، عَنْ خَالِهِ، عَنِ الْاَشْعَرِیِّ، عَنْ اَحْمَدَ بْنِ اَبِی عَبْدِ اللَّهِ، عَنْ عَلِیِّ بْنِ اَسْبَاطٍ، عَنْ دَاوُدَ عَنْ یَعْقُوبَ بْنِ شُعَیْبٍ، عَنْ اَبِی عَبْدِ اللَّهِ (عَلَیْهِ السَّلَامُ) قَالَ: لَمَّا زَوَّجَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ...» [۲] 🔰 @p_eteghadi 🔰
ناکامی حکومتهای قبل از ظهور در برقراری عدالت !!!!! 🤔 : ❓ناکامی تمام حکومت‌های پیش از ظهور امام عصر ارواحنافداه در برپایی حق و عدالت !!!! 🔸 امام صادق علیه السلام فرمودند: این امر (ظهور) اتفاق نخواهد افتاد تا اینکه هیچ گروهی از مردم باقی نمی‌ماند مگر اینکه بر مردم حکومت می‌کنند تا کسی نگوید که اگر ما هم حاکم می‌شدیم عدالت را جاری می‌کردیم؛ سپس قائم علیه السلام به حق و عدالت قیام می‌کند. !!!! 📙 غیبت نعمانی، باب ۱۴، ح۵۳، ص۲۷۴ 💠💠 👌متاسفانه عده ای از مخالفین انقلاب ایران اسلامی به حدیث فوق استناد می کنند تا مشروعیت انقلاب ایران و تشکیل حکومت در عصر غیبت و مبارزه با حکام ظالم و طاغی را زیر سوال ببرند , در حالی که چنین سخن و ادعایی صحیح نیست . ❕چگونه عقل می پذیرد که ما در برابر حکام ظالم و فاسد ساکت باشیم و عکس العملی نشان ندهیم در حالی که مثلا می بینیم که حاکم فاسد جامعه را به فساد و فحشاء کشیده است و احکام اسلامی را تعطیل کرده است و دین و اعتقاد مسلمین را به باطل کشانده است , آیا عقل چنین سکوت کردنی را می پذیرد !!!!! 👌قرآن چنین سکوت کردنی را نمی پذیرد و به ما دستور به قیام در برابر حاکم فاسد و ظالم می دهد و می فرماید : « از کسی که قلبش از ذکر ما غافل است و از هوی و هوس پیروی می کند اطاعت نکنید» ( کهف 28 ) « از گناهکاران و کافران اطاعت مکن» ( قلم 10 ) « از مسرفین اطاعت مکن» ( شعراء ) 151 « تکیه بر ظالمان نکنید که موجب می شود آتش شما را فرو گیرد» ( هود 113 ) ❕چگونه ممکن است که ما چشم خود را بر این آیات ببندیم و بر خلاف حکم این آیات ، تا زمان ظهور از ظالمین اطاعت کنیم و قیام نکنیم ، در حالی که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « روایتی که از ما نقل می شود را تصدیق نکنید مگر زمانی که موافق با کتاب خدا باشد » « لا تصدق علینا الا ما وافق کتاب الله » 📚وسائل الشیعه ج 27 ص 123 👌بنابراین شبهه افکن اگر بخواهد از روایت مورد استنادش عدم مشروعیت قیام تا زمان ظهور و اطاعت از ظالمین را نتیجه گیری کند , می گوییم در این صورت چنین روایتی بر خلاف قرآن است و برای ما قابل پذیرش نیست , مضافا بر این که در احاديثى دیگر از پيدايش قيامهای موفّقى پيش از قيام ولىّ عصر- ارواحنا فداه- خبر داده و آن را آماده‏ساز قيام ايشان و جهانى شدن انقلاب اسلامى دانسته‏اند. در اين باره، به دو حديث اشاره مى‏كنيم: 🔸عبد اللَّه بن حارث، از پيامبر خدا روايت كرده كه فرمود: " يَخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ، فَيُوَطِّئونَ لِلمَهدىِّ عليه السلام،- يَعنى سُلطانَهُ " " مردمى از شرق قيام مى‏كنند و زمينه حكومت [جهانى‏] مهدى عليه السلام را فراهم مى‏سازند. " 📚میزان الحکمه ج ٢ ص ١٤٨ 👌ابو خالد كابلى از امام باقر عليه السلام نقل كرده است که فرمود : " كَأَنّى بِقَومٍ قَد خَرَجوا بِالمَشرِقِ يَطلُبونَ الحَقَّ فَلا يُعطَونَهُ، ثُمَّ يَطلُبونَهُ فَلا يُعطَونَهُ، فَإِذا رَأَوا ذلِكَ وَضَعوا سُيوفَهُم عَلى‏ عَواتِقِهِم، فَيُعطَونَ ما سَأَلوهُ فَلا يَقبَلونَهُ حَتّى‏ يَقوموا، وَ لا يَدفَعونَها إلّاإلى‏ صاحِبِكُم، قَتلاهُم شُهَداءُ " " گويى مردمى را مى‏بينم كه از مشرق‏زمين به پا مى‏خيزند و حق‏جويى مى‏كنند؛ ولى حقّشان را نمى‏دهند. باز حق‏طلبى مى‏كنند و باز حقّشان داده نمى‏شود و هنگامى كه چنين مى‏بينند، سلاح‏هايشان را بر دوش مى‏گيرند و آنچه را خواسته بودند، در اختيارشان قرار مى‏دهند؛ ولى اينان نمى‏پذيرند و قيام مى‏كنند [و حكومت را به دست مى‏گيرند] و آن را به كسى جز صاحب شما نمى‏دهند. كشته‏هايشان شهيدند. " 📚الغیبه نعمانی ص ٢٧٣ ح ٥٠ _ بحار الانوار ج ٥٢ ص ٢٤٣ ح ١١٦ 👌بنابراین از روایتی که شبهه افکن به آن استناد کرد , عدم مشروعیت قیام و عدم تشکیل حکومت در عصر غیبت را نمی توان استفاده کرد . ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❗️آنچه که روایت مورد بحث بیان می کند معنای روشنی دارد و آن اینکه عدالت کامل و تام جز در زمان امام مهدی علیه السلام محقق نمی شود و حکومتهایی مشروعی هم که قبل از ظهور ایجاد می شوند , نمی توانند همان عدالتی که قرار است امام مهدی علیه السلام برقرار کند را برقرار کنند , زیرا در حکومت داری و بلکه در تمام مسائل هیچ کس با انوار قدسی اهلبیت علیهم السلام قابل مقایسه نیست , چنان که علی ع در نهج البلاغه فرمود : "هيچ كس از اين امّت را با آل محمّد نمى‏توان مقايسه كرد و آنها كه از نعمت آل محمد بهره گرفتند با آنان برابر نخواهند بود، چرا كه آنها اساس دين و ستون استوار بناى يقينند. غلوّ كننده، به سوى آنان باز مى‏گردد و عقب مانده به آنان ملحق مى‏شود و ويژگيهاى ولايت و حكومت، از آن آنهاست و وصيّت و وراثت (پيامبر) تنها در آنهاست " " لا يقاس بآل محمّد صلّى اللّه عليه و آله من هذه الامّة احد، و لا يسوّى بهم من جرت نعمتهم عليه ابدا. هم اساس الدّين، و عماد اليقين. اليهم يفي‏ء الغالي، و بهم يلحق التّالي. و لهم خصائص حقّ الولاية، و فيهم الوصيّة و الوراثة " 📚نهج البلاغه خطبه ٢ 👌عدالت کاملی که قرار است امام مهدی علیه السلام برقرار کند , و سایر حکومتهای از برقراری چنین عدالتی عاجزند , در روایات دیگری مورد شرح و تفصیل قرار گرفته است و فرمودند : "«هنگامى كه قائم قيام كند، به عدالت حكم مى‏راند و ستم در روزگار او از ميان مى‏رود و راه‏ها امن مى‏شوند و زمين، بركت‏هايش را بيرون مى‏آورد و هر حقّى به صاحبش باز گردانده مى‏شود و گروندگان به هيچ دينى، باقى نمى‏مانند، مگر آن كه اظهار اسلام كنند و به ايمان [به آن‏] اقرار آورند. آيا سخن خداوند متعال را نشنيده‏اى كه مى‏فرمايد: «و هر كه در آسمان‏ها و زمين است، خواه ناخواه، تسليم او خواهد شد و [همه‏] به سوى او باز گردانده مى‏شوند»؟! و ميان مردم به حكم داوود عليه السلام و محمّد صلى الله عليه و آله قضاوت مى‏كند و اين هنگام است كه زمين، گنج‏هايش را آشكار و بركت‏هايش را نمايان مى‏كند و آن هنگام، كسى از شما، جايى براى دادن صدقه و احسان خويش نمى‏يابد؛ زيرا بى‏نيازى، همه مؤمنان را فرا مى‏گيرد». سپس فرمود: «حكومت ما، آخرين حكومت خواهد بود و هيچ خاندانى نخواهند بود، جز آن كه پيش از ما حاكم خواهد شد تا چون شيوه ما را ديدند، نگويند: اگر ما نيز حاكم مى‏شديم، مانند همين‏ها رفتار مى‏كرديم! و اين، همان سخن خداى متعال است كه: «و فرجام، از آنِ پرهيزگاران است»». " ... ثُمَّ قالَ: إنَّ دَولَتَنا آخِرُ الدُّوَلِ، ولَم يَبقَ أهلُ بَيتٍ لَهُم دَولَةٌ إلّامَلَكوا قَبلَنا؛ لِئَلّا يَقولوا إذا رَأَوا سيرَتَنا: إذا مَلَكنا سِرنا بِمِثلِ سيرَةِ هؤُلاءِ، وهُوَ قَولُ اللَّهِ تَعالى‏: "وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ». " 📚الارشاد ج ٢ ص ٣٨٥ ❓حال آیا می توانیم بگوییم که چون ما نمی توانیم به مانند امام مهدی ع عدالت تام را برقرار کنیم , پس اصلا در عصر غیبت حکومت تشکیل ندهیم و از ظالمین و فساد آنان اطاعت کنیم !!!!! 👌پاسخ روشن است که خداوند و قرآن چنین اجازه ای به ما نمی دهند , و بلکه ما را دعوت به قیام و عدم اطاعت از حکام ظالم و فاسد می کنند ( چنان که بیان کردیم ) . ❗️ما اگر چه نمی توانیم عدالت کامل و تام را برقرار کنیم , اما ماموریم باز در مسیر عدالت قدم برداریم و در حدی که توان داریم , حکومت تشکیل داده و در جهت ترویج عدالت و مبارزه با فساد بکوشیم , چنان که در روایات متعددی آمده است که اگر خداوند ما را مامور به امری کرد و ما نتوانیم آن امر را به صورت تام و کامل انجام دهیم , باز از ما رفع تکلیف نمی شود و ما باید به همان اندازه که می توانیم و توان داریم , به آن امر جامه عمل بپوشانیم ( اگر کل را نمی توانیم انجام دهیم , جزء و مقداری از آن کل را انجام دهیم ) : "قَالَ النَّبِيُّ ص لَا يُتْرَكُ الْمَيْسُورُ بِالْمَعْسُورِ وَ قَالَ ع إِذَا أُمِرْتُمْ بِأَمْرٍ فَأْتُوا مِنْهُ بِمَا اسْتَطَعْتُمْ وَ قَالَ ع مَا لَا يُدْرَكُ كُلُّهُ لَا يُتْرَكُ كُلُّه‏ " 📚عوالي اللئالي العزيزية في الأحاديث الدينية، ج‏4، ص: 58 👌در مبارزه با ظالم و گسترس عدالت هم ما نمی توانیم به مانند امام مهدی علیه السلام عمل کنیم , اما موظفیم که در حد توان در این مسیر بکوشیم و اوامر الهی در مبارزه با فساد و ظلم را جامه عمل بپوشانیم و زمینه ساز ظهور امام مهدی ع باشیم . 🔰 @p_eteghadi 🔰
📚 📘 لغزش های اعتقاد در عصر غیبت 🔹کتاب «لغزش های اعتقاد در عصر غیبت (گونه ها، زمینه ها و راهکارها)» اثر حسن ملایی است که در پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۳۱۷ صفحه منتشر شد. 🔹زمان غیبت امام عصر(عج) بر طبق متون دینی به گونه ای خواهد بود که اعتقادات و باورهای دینی و مهدوی یک مسلمان به شدت مورد هجمه قرار می گیرد و دینداری برای مسلمانان با چالش های خطرناکی مواجه خواهد شد. این پیش بینی معصومین(ع) امروزه با تأملی در وضعیت دینداری آحاد جامعه انسانی و با هجوم بی امان جبهه شیطان بر باورهای الهی کاملاً مشهود است. 🔹اهداف اصلی این پژوهش، شناسایی عوامل و زمینه های لغزش اعتقادی در زمانه غیبت و چاره اندیشی و ارائه راهکار و رفع چالش های اعتقادی در عصر غیبت بوده است. 🔰 @p_eteghadi 🔰
امام صادق علیه السلام فرمودند: "مَنْ‌ زَوَّجَ‌ عَزَباً کَانَ مِمَّنْ یَنْظُرُ اللَّهُ إِلَیْهِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ" کسی که مجردی را تزویج کند و امکان ازدواج او را فراهم نماید از کسانی است که در قیامت‏خداوند به آنان نظر لطف می‏کند. وسائل الشیعه، ج 20، ص 45 "مَنْ‌ زَوَّجَ‌ عَزَباً کَانَ مِمَّنْ یَنْظُرُ اللَّهُ إِلَیْهِ یَوْمَ القیامة" همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز جوان‌ها، خانواده‌ها و مسئولان مربوط را به اقدامات عملی برای این امر دعوت کرده و فرمودند: «در گذشته معمول بود که برای ازدواج، افراد خیّر و مؤمنی پیدا می‌شدند، واسطه‌‌گری می‌کردند، دخترهای مناسب و پسرهای مناسب را معرفی می‌کردند، ازدواج‌ها را راه می‌‌انداختند؛ این کارها باید انجام بگیرد؛ باید واقعاً در جامعه یک حرکتی در این زمینه به‌‌وجود بیاید.» 🌼🌿🌼🌿 🔰 @p_eteghadi 🔰