eitaa logo
پرسمان اعتقادی
40.5هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
5.1هزار ویدیو
78 فایل
✳️برای رزرو تبلیغات در مجموعه اَسرا بر روی لینک زیر کلیک کنید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2186347655C6187e57a27 شماره مرکز ملی پاسخگویی به شبهات 096400
مشاهده در ایتا
دانلود
امام صادق علیه‌السلام: خدایا جان ها و بدن های زوار جدم را به تو می سپارم تا در سختی قیامت برایشان جبران نمایم. 📖اصول کافی، ج۴ 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔰حضرت علي اكبر عليه السلام و حضرت امام سجاد عليه السلام در روز عاشورا هر يك چند ساله بودند ؟ در اين که حضرت علي‌اکبر در چه زماني متولد شد، در کتاب‌هاي معتبر تاريخي مطلبي يافت نشد . اصولاً درباره اينکه حضرت چند ساله بوده، اختلاف است. برخي هيجده ساله و گروهي نوزده ساله و بعضي بيست و پنج ساله ذکر کرده‌اند. در ترجمه نفس المهموم آمده که علي‌اکبر( عليه السلام) در زمان حکومت عثمان متولد شد . در آن جا نقل شده مشهور اين است که حضرت بيست و پنج سال سن داشته است.(1) در کتاب فرهنگ عاشورا آمده که حدود بيست و پنج سال سن داشت.(2) اشاره‌اي به زمان تولد وي نکرده است. شيخ مفيد در ارشاد و مرحوم شهرآشوب در مناقب و علامه مجلسي در بحار الانوار، و ساير مورخان و محدثان بزرگ شيعه به تاريخ ولادت حضرت اشاره‌اي نکرده‌اند. در کتاب نگاهي نو به جريان عاشورا که اخيراً چاپ شده و درباره حضرت علي‌اکبر مفصل بحث کرده ،به تاريخ ولادت اشاره نکرده ، از مقتل خوارزمي نقل مي‌کند که سن حضرت بيست و هشت سال بود.(3) محدث قمي مي نويسد : اختلاف در سنّ شريف آن جناب است كه آيا در وقت شهادت هيجده ساله يا نوزده ساله بوده و از حضرت سيّد سجّاد عليه السّلام كوچك تر بوده يا بزرگ تر و به سنّ بيست و پنج سالگى بوده ؟ بين عُلما در اين باب اختلاف است ، به هر تقدير، مدّتى كه در دنيا بود ،عمر شريف خود را صرف عبادت و زهد و مکارم اخلاق مي نمود .(4 ) شيخ مفيد از علماي بزرگ شيعه امام سجّاد عليه السّلام را بزرگ تر از حضرت علي‌اکبر مي داند : براى حسين عليه السّلام شش فرزند بود: على بن الحسين «اكبر» كنيه ‏اش ابو محمد و مادرش شاه زنان دختر يزدگرد شاه ايران بود. على بن الحسين «اصغر» و مادرش ليلى دختر أبى مرة بن عروة بن مسعود ثقفى بود.(5 ) بنا براين به صورت دقيق نمي توان ادعا کرد که حضرت علي‌اکبر از حضرت سيّد سجّاد عليه السّلام بزرگ تر بوده، افزون براين جزئيات زندگي حضرت علي‌اکبر در تاريخ نيامده، تا انسان بتواند علت ازدواج نکردن او را بيان کند. اگر سن او زياد بوده ،قطعا عواملي موجب شده که ازدواج نکند .شايد ازدواج کرده و در تاريخ نيامده است . محمد بن ادريس مي‏نويسد: درباره‏ ي سن و بزرگتر بودن علي اکبر از امام سجاد بايد به خبرگان و نسب شناسان رجوع نمود مانند زبير بن بکار، ابوالفرج اصفهاني، بلاذري، مزني، صاحب کتاب لباب اخبار الخلفاء، عمري، صاحب کتاب زواجر و مواعظ، ابن ‏قتيبه، در کتاب معارف، محمد بن جرير طبري، ابن‏ ابي‏ الازهر، ابوحنيفه‏ ي دينوري و ابوعلي بن همام. ابن‏ ادريس مي‏افزايد: همه‏ ي اين نويسندگان و دانشمندان و نسب شناسان بزرگ بر بزرگتر بودن علي اکبر از امام سجاد عليه‏ السلام اتفاق نظر دارند و آنان در اظهار نظر دراين باره از ديگران آگاه‏ترند(6) اما در مورد سن امام سجاد( عليه السلام) در کربلا: علي بن الحسين ـ عليه السلام ـ مشهور به زين‌العابدين و سجاد، چهارمين امام شيعه است كه بنا به قول مشهور(7) در سال 38 هجري متولد شده است. در نقل‌هاي چندي هم سال 35 و 36، سال تولد دانسته شده است.(8) بنابراين سن آن حضرت در کربلا 23 سال بوده است. پي‌نوشت‌ها: 1. دمع السّجوم ، ذوي القربي ،1378 ،چاپ اول ،ترجمه نفس المهموم ، شيخ عباس قمي ،مترجم ابو الحسن شعراني، ص 330 . 2. فرهنگ عاشورا، فرهنگ عاشورا، جواد محدثي، قم، نشر معروف ، 1378 ، چاپ چهارم . ص 322 3. نگاهي نو به جريان عاشورا ، جمعي از نويسندگان ،، انتشارات دفتر تبليغات اسلامي، قم، 1383 ، ص 89 ـ 91. 4 .منتهي الآمال، ج1، شيخ عباس قمي ، ص589 ، موسسه انتشارات هجرت قم، 1378ه چاپ سيزدهم ، ص693. 5 . ارشاد ، ،شيخ مفيد ، ترجمه رسولي محلاتي ، تهران ، ا نتشارات علميه اسلاميه ،ج 2 ،ص 137. 6. سرائر، ج 1، مزار حج، ص 656-655. 7. تواريخ النبي و الآل، ص 29 از: الارشاد، ص 284؛ مسار الشيعه، ص 31؛ التهذيب، ج 6، ص 77؛ روضه الواعظين، ص 242؛ كشف‌الغمه، ج 2، ص 105؛ الفصول المهمه، ص 183، الدروس، ص 153؛ المناقب، ابن شهر آشوب، ج 4، ص 175، اعلام الوري، ص 256. 8 . تواريخ النبي و الآل، ص 30 از: الاقبال، ص 621، مصباح المتهجد، ص 733، بيهقي در لباب الانساب سه قول را در تولد امام سجاد ـ عليه السلام ـ آورده: 33، 36 و 38 هجري 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 📘 عاشورا پژوهی 🔹کتاب «عاشوراپژوهی» اثری است از حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین‌زاده یزدی که وقف عموم شده است. 🔹این کتاب در دو بخش «دفتر نخست: مبانی معرفت‌شناختی پژوهش در نهضت عاشورا» و «دفتر دوم: نهضت عاشورا در ساحت روایات(رخدادهای عاشورا در منابع روایی)» سامان یافته است. 🔹در بخش نخست به صورت ریشه‌ای به برخی شبهات عاشورا ستیزان پاسخ داده شده و در بخش دوم نیز حاوی برخی روضه‌های مأثور است که هم متقن و مستند است و هم، بسیار سوزناک و حزن‌انگیز. 🔰 @p_eteghadi 🔰
💢 سیاهی لشگر ✍️ از کوری پرسیدند: «چرا چشمت کور شده؟» 🔹 گفت: «من عاشورا در کربلا بودم. شاهد کشته‌شدن حسین علیه‌السّلام بودم، هرچند شمشیر و تیر و نیزه‌ای نزدم. 🔸 وقتی برگشتم خانه و خوابیدم، در عالم خواب دیدم یک نفر می‌گوید: "پیامبر با تو کار دارد. مرا کشان کشان بردند تا پیش پیامبر؛ جلو رفتم و زانو زدم و گفتم: "سلام بر شما ای رسول خدا." 🔹 پیامبر جوابم را نداد، مدّتی بعد سرش را بلند کرد و فرمود: "ای دشمن خدا! حرمتم را شکستی و خانواده‌ام را کُشتی؟!" 🔸 گفتم: "ای رسول خدا! به خدا قسم من نه شمشیری زدم، نه تیری انداختم و نه نیزه‌ای پرتاب کردم." 🔹 پیامبر فرمود: "این درست ولی سیاهی لشگر عمر بن سعد را زیادتر کرده بودی. 🔸 مرا جلوتر بردند. جلوی پیامبر طشتی از خون بود. فرمود: " این، خون پسرم حسین." 🔹 بعد، از آن خون به چشم من کشید. از خواب بلند شدم؛ دیگر چیزی ندیدم تا امروز.» 📚 قصّه کربلا، ص 100. 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 فقدان اخلاق 🔹 یكی از مشكلات مهمّ این كشور مشكل اخلاقی است یعنی چندین میلیون پرونده كه روی میز دستگاه قضاست حداكثر این پرونده‌ها مربوط به است مربوط به همین است. بد است بد است فحش‌ گفتن بد است تجاوز بد است چك بی ‌محل كشیدن بد است احتكار بد است، خب اینها چیزی نیست كه كسی نداند یعنی اینها جزء مسائل پیچیده قضایی یا فقهی است كه كسی نداند اینها حرام است؟! است كه مشكل قسمت مهمّ جامعه را حل می ‌كند. بودجه‌ های سنگین و نیروهای فراوان صرف همین بداخلاقی هاست كه ما به الفبای دین عمل نمی ‌كنیم. 🔹 اگر مسجدهای ما اگر حسینیه‌ های ما معمور بود هرگز ما این مشكلات را نداشتیم! از تلویزیون كارِ مسجد ساخته نیست؛ همین حرف‌ ها را ما در تلویزیون می‌ زنیم كم اثر دارد اما در و كه می‌گوییم با اشك همراه است با همراه است. كار مسجد را فقط مسجد می‌كند, كار حسینیه را فقط حسینیه می‌كند. 📚 سوره مبارکه عنکبوت جلسه 10 تاریخ: 1391/09/25 🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ سوال ❓چه کسانی به مرگ طبیعی میمیرند؟ ⚡️☑️مرگ طبیعی بر خلاف نامش مرگی است که تنها در زندگی برخی از افراد اتفاق می افتد! و اکثر مردم به" مرگ اخترامی" می میرند! ✳️مرگ اخترامی: در این حالت بدن بر اساس اختلالاتی نظیر مرض و یا تصادف و مانند آن شایستگی خود را برای همراهی با روح از دست می دهد، در این حالت، روح دیگر نمی تواند بدن را به کار گیرد. بدن معیوب می شود و نفس نمی تواند در آن بماند به همین دلیل روح از آن خارج می شود. ✳️مرگ طبیعی: اما در مرگ طبیعی روح به تکامل خود می رسد و کمالاتش به نهایت می رسد از این رو بدن دیگر نمی تواند روح را همراهی کند پس میان روح و جسم جدایی می افتد و مرگ تحقق می یابد، مثل یک میوه رسیده که با یک دست زدن از شاخه جدا می شود. ♻️در واقع بایستی مرگ به صورت طبیعی برای همگان رخ دهد امّا در اکثر موارد پیش از آنکه روح به تکامل نهایی برسد این جسم است که دیگر نمی تواند او را همراهی کند و به علت ضعف و عیب، روح و جسم از هم جدا شده و مرگ تحقق می یابد که دیگر مرگ طبیعی نیست. ▪️اجل های معلّق! در لوح محفوظ الهی میزان عمر و زمان مرگ دقیقاً مشخص شده است ولی قبل از فرا رسیدن آن اجل حتمی ،اکثر مردم در اثر اجل های معلّق می میرند! ✳️اجل معلّق : اجلی است که زمان مرگ را به تأخیر می اندازد و یا آن را جلو می اندازد. 🌺 براساس روایات معصومین (علیهم السلام) اکثر مردم در اثر گناهان و نیز ترک صله ی رحم ، اجل های معلّق را برای خودشان می آورند و به مرگ های زودتری از اجل حتمی خویش می میرند. مراقب اعمالمان باشیم تا اجل های معلّق به سراغ ما نیایند. 📚 منابع و مآخذ: پانزده گفتار- شهید مطهری،فلسفه ی ما- شهید صدر،تاریخ فلسفه- دکتر نصر عدل الهی- شهید مطهری 📎 📎 علیه‌السلام 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔰در حادثه عاشورا گفته مي شود مواردي وجود داشت که از يک خانواده يك نفر در کنار امام حسين(عليه السلام) بوده و يکنفر ديگر در لشکر دشمن.در صورت امکان اين موارد را معرفي نماييد؟ يكي از نكات قابل تأمل و تدبّر و درس آموز در حادثه عاشورا اين مهم است كه در اين حادثه برخي از افراد يك قبيله،يا خانواده در مقابل هم و در دو سپاه حق و باطل حضور داشتند،كه يكي از مشهورترين اين موارد حضور دو برادر بنامهاي عمرو بن قرظه و علي بن قرظه در دو سپاه مقابل هم مي باشد،كه مختصري به معرفي ايندو برادر مي پردازم: عمرو بن قرظه در كنار امام حسين(عليه السلام) عمرو بن قرظه (1) پسر کعب بن عمر و بن عائذ بن مناة بود(2) و پدر او قرظه از اصحاب رسول الله صلي الله عليه و آله راويان حديث(3) بوده است. او همراه علي عليه السلام به کوفه آمد و در جنگ هايي که آن حضرت شرکت فرموده، حضوري فعال داشته است. از همه گذشته از طرف آن امام همام، به ولايت فارس منصوب شد. او در سال 51 هجري قمري دار فاني را وداع گفت.(4) از روز هفتم محرم همزمان با بستن شريعه فرات، تشنگي خيام امام را آزار مي داد. امام عمرو بن قرظه انصاري را به سوي ابن سعد فرستاد تا جلسه اي را بين دو سپاه ترتيب بدهد، او در اين امر موفق شد.(5) پس از زهير ، عمرو بن قرظه پيش روي امام ايستاد و از امام حمايت کرد. دشمن از هر طرف به سوي امام تير پرتاب مي کرد، ولي عمرو با سينه و پيشاني به استقبال تيرها مي رفت. زخم هاي فراواني بر بدن او پيدا شده بود. در اين حال به سمت امام نظر کرد و گفت: اي پسر پيامبر! آيا به عهد خود وفا کرده ام؟ امام فرمود: آري، شما در بهشت پيش روي من هستي، از من به رسول خدا سلام برسان و به ايشان خبر ده که من هم خواهم آمد. (6) برادر عمرو در سپاه يزيد پس از شهادت عمرو اتفاق شگفتي افتاد: علي برادر عمرو از سربازان سپاه ابن سعد بود. او با ديدن جسم بي جان برادرش بر روي خاک، از سپاه ابن سعد به درآمد و فرياد برآورد: اي حسين! اي دروغگو! برادرم را فريب دادي تا اين که او را کشتي. امام حسين عليه السلام فرمود: من برادرت را فريب ندادم، بلکه خداي تعالي او را هدايت فرمود، و تو را گمراه ساخت. او گفت: خداي مرا بکشد، اگر تو را نکشم. به امام حمله ور شد تا با نيزه، ضربه اي به آن حضرت وارد آورد. نافع بن هلال که از جمله ياران با وفاي امام بود پيش دستي کرد نيزه اي به سوي او پرتاب کرد، او بي هوش بر روي زمين افتاد، اطرافيانش او را از معرکه خارج ساختند و سپس معالجه اش کردند.(7) اين بخش از واقعه کربلا جاي تدبر بسيار دارد: دو برادر که يکي در صف اول حق و ديگري در صف ضلالت قرار گرفته است. الحق و الانصاف كه عمرو بن قرظه يكي از مصاديق آيه ي 22 سوره مجادله است كه خداوند متعال مي فرمايد: «لَا تَجِدُ قَوْمًا يؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيوْمِ الْآخِرِ يوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ أُولَئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمَانَ وَأَيدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَيدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا رَضِي اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ أُولَئِكَ حِزْبُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ : هيچ قومي را که ايمان به خدا و روز رستاخيز دارند نمي‌يابي که با دشمنان خدا و رسولش دوستي کنند، هر چند پدران يا فرزندان يا برادران يا خويشاوندانشان باشند؛ آنان کساني هستند که خدا ايمان را بر صفحه دلهايشان نوشته و با روحي از ناحيه خودش آنها را تقويت فرموده، و آنها را در باغهايي از بهشت وارد مي‌کند که نهرها از زير (درختانش) جاري است، جاودانه در آن مي‌مانند؛ خدا از آنها خشنود است، و آنان نيز از خدا خشنودند؛ آنها «حزب الله»اند؛ بدانيد «حزب الله» پيروزان و رستگارانند». پي نوشتها: 1- اللهوف، ص 46؛ ابن نما نام ايشان را «عمر بن ابي قرظة» ضبط کرده است. (مثيرالاحزان، ص60) البته در بحارالانوار، ج 45، ص22، عوالم، ج17، ص 265، اعيان الشيعه، ج1، ص605، عمروبن قرظة ضبط شده است. 2- ابصارالعين، ص 155، مقصد5. 3- الاصابه في تمييز الصحابه، ج5، ص329. 4- ابصارالعين، پيشين، ناگفته نماند که ابن حجر گويد: قرظه از صحابي رسول الله(ص) بوده که در فتوحات ري حضور داشته و علي عليه السلام او را به ولايت کوفه گمارده بود(تهذيب التهذيب، ج 4، ص 550) 5- مقتل الحسين مقرم، ص248. 6. الملهوف علي قتلي الطفوف، ص 162. موسوعه کلمات الامام الحسين، ص442. 7. الکامل في التاريخ، ج2، ص565. تاريخ الامم و الملوک، ج5، ص434. وقعه الطف، ص323؛ ابصارالعين،پيشين، ص156. 🔰 @p_eteghadi 🔰
. | | 💢 بلای کمرشکن! 🔅 : 🔸«از جمله بلاهاى كمرشكن، آن همسايه اى است كه چون نيكى بيند، نهانش دارد و چون بدى بيند، آن را فاش كند». ▫️ «مِنَ الفَواقِرِ الَّتي تَقصِمُ الظَّهرَ جارٌ إن رَأى حَسَنَةً أطفَأَها و إن رَأى سَيِّئَةً أفشاها» . 📚 گزیده تحف العقول، ص ٦٨ ✍🏻 شرح همسایه خوب یا بد، عامل رفاه یا رنج است. اگر در مثلها و روایات آمده است که «اول همسایه را ببین، سپس خانه بخر» اشاره به نقشی است که همسایگان در ایجاد صفا و محبت، یا ایجاد زحمت و دردسر دارند و مایه ی دلخوشی یا عامل رنج و کدورت می شوند. همان طور که ما از همسایه، انتظار ادب، اخلاق، حق شناسی، مراعات، رازداری و مساعدت داریم، خودمان هم تا می توانیم باید همین نکات را درباره ی همسایه مراعات کنیم. 🚩 همسایه ی بد، واقعاً تحمل ناپذیر است، ولی بدی همسایه بد چیست؟ ☆ امام در این حدیث، به یکی از ویژگیهای همسایه بد اشاره می کند و آن این است که از انسان، تنها بدیها و عیبها را می بیند، نه خدمتها و خوبیها را، خوبیها را می پوشاند و زبان تعریف و قدرشناسی ندارد، ولی بدیها را هم افشا می کند و موجب آبروریزی می گردد. ❀ چون خود همه عیبی، چه کنی عیب کسان فاش بر غیر چه خندی، چو تو خود بدتر از آنی بر عیب تو چون پرده بپوشید خداوند ظلم است اگر پرده مردم بدرانی (۱) 🔸 پیامبر عزیز ما، نسبت به مراعات همسایه بسیار سفارش کرده است. به تعبیر حضرت امیر علیه السلام، رسول خدا صلی الله علیه و آله آن قدر ما را درباره ی همسایه سفارش می کرد که پنداشتیم او را هم از وارثان قرار خواهد داد. (۲) همیشه زبان به ستایش خوبیهای دیگران بگشاییم و از بیان عیبهایشان حذر کنیم. ا - - - - - ۱. قاآنی. ۲.نهج البلاغه، نامه ی ۴۷ 📘 ، حکمت های عسکری 🔰 @p_eteghadi 🔰
8.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «مرحوم علامه اگر کسی با او زندگی می‌کرد، می‌فهمید او در زمین زندگی میکند، ولی در دنیا زندگی نمی‌کند... یکی از مراجع(رضوان الله علیه) که هم دوره ایشان بود در نجف ، بارها به من می‌گفت که این حرفها برای خود آقای طباطبایی است. بارها به من می‌فرمود من اساتیدش را در نجف می‌شناسم...آنها آن‎قدر نبودند که آقای طباطبایی دارد، این حرفها برای خود ایشان است و بارها تکرار میکرد که این آقای طباطبایی انسان کامل است. خدا هر دو را و سایر مراجع را با اولیای الهی محشور کند» درس تفسیر ۹۵/۸/٢۴ 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 دینِ عزت بخش 🔹 جنگ توانست به ما بفهماند كه باید به كجا برویم. ‌ بسیجی ها كه حركت می ‌كردند، پنجاه‌ تا پرچم که بر دوش اینها بود، همه آنها یا زهرا, یا حسن, یا حسین و امثال اینها بود؛ در خاكریز اول در خاكریز دوم سخن از مرز پرگهر نبود، سخن از بود. 🔹 مگر ما در جنگ جهانی اول ایرانی نبودیم؟ مگر در جنگ جهانی دوم ایرانی نبودیم؟ مگر هر چه به ما گفتند نگفتیم چشم؟ مگر نگفتند که هفده شهر را بدهید گفتیم چشم؟ در همین تهران، 28 مرداد، یک دستفروش، گلابی را از میدان خرید آورد داشت روی طبق می‌ چید داد می‌ زد آی شاه میوه! ریختند بساطش را به هم زدند و میوه‌ هایش را ریختند دور كه چرا می ‌گویی شاه میوه، چرا اسم شاه را می بری، بگو مرگ بر شاه! چون شعار رسمی مردم «مرگ بر شاه» بود؛ چه وقت؟ حدود نه و نیم صبح! ساعت ده شد و بعد كودتا شد و مصدق و كابینه او به زندان افتادند و بعد زاهدی روی كار آمد و دولت زاهدی تشكیل شد، همین مردم همین «مرگ بر شاه» را به «جاوید شاه» تبدیل كردند! 🔹 گفتند هفده شهر را بدهید، گفتیم چشم؛ گفتند گاز را به شوروی بدهید، گفتیم چشم؛ گفتند نفت را به انگلیس و آمریكا بدهید، گفتیم چشم؛ از ما غیر از چشم كار دیگری ساخته نبود! ولی وقتی امام آمد و قیام شد و شد و حسینیه و مسجد به میدان آمدند، آنچه ما گفتیم, آنها گفتند چشم! 📚 سخنرانی در جمع بسیج هنرمندان سپاه علی ‌بن ‌ابی ‌طالب (علیه‌السلام) تاریخ: 1393/01/20 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای پیامبر برای معالجه بیماری ها 🌺 حـضـرت صادق (ع ) فرمود: همانا پيغمبر (ص ) با اين دعا معالجه مى كرد مى فرمود: دست بر جاى درد مى گذارے و مى گوئے: 🍃🌹 أَيُّهَا الْوَجَعُ اسْكُنْ بِسَكِينَةِ اللَّهِ وَ قِرْ بِوَقَارِ اللَّهِ وَ انْحَجِزْ بِحَاجِزِ اللَّهِ وَ اهْدَأْ بِهَدْءِ اللَّهِ أُعِيذُكَ أَيُّهَا الْإِنْسَانُ بِمَا أَعَاذَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ عَرْشَهُ وَ مَلَائِكَتَهُ يَوْمَ الرَّجْفَةِ وَ الزَّلَازِل 🌹🍃 📚 اصول كافى جلد 4 صفحه : 355 رواية : 17 🔰 @p_eteghadi 🔰