eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.3هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
4.5هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 مهدی موعود عجل‌الله‌فرجه وعده خدا به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله ✍️ یکی از وعده‌های محقق شده الهی که در آیات قرآن کریم به آن اشاره شده است، پیروزی رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله بر مشرکان و کافران و ترویج اسلام در جوامع بشری است. قرآن کریم دراین باره می‌فرماید: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ [توبه/33] اوست که پیامبرش را با هدایت و دین حق فرستاد، تا آن را بر همه ادیان پیروز گرداند، هر چند مشرکان خوش نداشته باشند.» 👈 با مراجعه به تاریخ و بررسی آن مشخص می‌شود، در دوران حیات طیبه رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله شرک جوامع بشری از بین نرفته و تا زمان کنونی، هنوز مشرکان و بت پرستان حضور دارند. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
16.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.📽🎞📺 -کوتاه- 📜موضوع: آیا انقلاب، طاغوت قبل از ظهوراست؟ ✅بررسی روایت (هر پرچمی که قبل از ظهور بلند شود طاغوت است) 🎙 سخنران:حجة الاسلام محمد رضا ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
20.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از داعش نامرئی چه می‌دانید؟ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
17.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺فلسفه غیبت امام مهدی علیه السلام و زمان ظهور ایشان !!!! ▫️در کلیپ فوق به سه پرسش ذیل پاسخ گفته ایم : ١ _ چرا امام مهدی به غیبت رفتند ? ٢ _ امام زمان چه زمانی ظهور می کنند ? ٣_ امام غایب چه فایده ای برای مردم دارد ? @Rahnamye_Behesht
🔰 نذر قرآنی برای امام زمان عجل‌الله‌فرجه ✍️ از سنت‌های زیبای قرآنی که از قدیم‌الایام، در میان پیروان ادیان الهی مرسوم بوده، سنت نذر است. 👈قرآن کریم در چندین آیه خود، به این امر مهم الهی اشاره می‌کند و این سنت زیبا را تأیید می‌کند. خدای رحمان با ذکر داستان ولادت حضرت مریم سلام‌الله‌علیها در این باره می‌فرماید: 👈«إِذْ قَالَتِ امْرَأَتُ عِمْرَانَ رَبِّ إِنِّي نَذَرْتُ لَكَ مَا فِي بَطْنِي مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّي إِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ [آل‌عمران/35] [یاد کنید] هنگامی‌که همسر عمران گفت: پروردگارا! برای تو نذر کردم که آن‌چه را در شکم خود دارم [برای خدمت خانه تو از ولایت و سرپرستی من] آزاد باشد؛ بنابراین از من بپذیر؛ یقیناً تو شنوا و دانایی!» 👈 چه زیباست که شیعیان، با الگوگیری از آیات قرآن، برای فرج موفورالسرور امام زمان عجل‌‎الله‌فرجه نذر کنند. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 🔴باغ دنیـــا 🌷 مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود:اینجا باغی است که هر کس می‌آید می‌تواند از میوه‌ آن بچیند و بخورد، امّا از بردن خبری نیست. اگر درون قبر یک ریال همراهت باشد، قبر را نبش می‌کنند و آن را در می‌آورند. اگر یک انگشتر دستت باشد آن را در می‌آورند. از این باغ هیچ چیز را نمی‌شود بیرون بُرد. در باغ نمی‌توانستی کول کنی و ببری. تا درون باغ هستی می‌خوری و می‌خورانی. بهره‌ آخرتت هم آن اقبالی است که به جهان دیگر داری. پس اگر کم داد با صاحب باغ دعوا نمی‌کنی. اگر هم زیاد داد دعوا نمی‌کنی. با باغدار نمی‌گویی چرا اینچنین نمی‌کنی، چرا چنان نکردی، این گل‌ها چیست؟ این میوه‌ها چیست؟ ایراد نمی‌گیری، می‌خوری و در باغ راه می‌روی. 📚 کتاب طوبی محبّت جلد دوم - ص 24 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
📣 همه ساعت ۱۱ شب نیمه شعبان برای فرج دست به دعا بردارند 🔺مرجع تقلید شیعان گفت: مردم در ساعت ۱۱ شب نیمه شعبان همگی با دعای فرج دست به دعا بردارند و بعد از آن سوره حمدی برای مادر آن حضرت بخوانند. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️پيامبرصلي الله عليه وآله : المَهدِيُّ طاوُوسُ أهلِ الجَنَّةِ مهدي طاووس بهشتيان است بحار الأنوار ، ج ۵۱ ، ص ۹۱ . ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 🔴من هم دنیا را بر تو هرگز زندان نخواهم کرد ✍️تاجر جوانی در شام بود که مال‌التجاره‌ای را که به او می‌رسید مدت‌دار و نسیه به مردم شهر می‌داد تا تجارت کنند و برخی بدهی او را نمی‌دادند و تاجر با این‌که می‌توانست آنان را زندانی کند ولی هرگز چنین نمی‌کرد. هر کسی بر شام مال‌التجاره‌ای از شهر دیگر می‌آورد دنبال آن مرد جوان می‌گشت تا با او معامله کند. روزی دوستی از او پرسید: چرا کسی را به خاطر بدهی‌اش زندان نمی‌کنی تا دیگر بدهکاران هم بترسند و بدهی خود بیاورند؟ تاجر جوان گفت: شبی قرآن می‌خواندم که به این آیه رسیدم: وإِنْ کَانَ ذُو عُسْرَةٍ فَنَظِرَةٌ إِلَیٰ مَیْسَرَةٍ ۚ وَأَنْ تَصَدَّقُوا خَیْرٌ لَکُمْ ۖ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (280 - بقره) و اگر (کسی که از او طلب‌کار هستید) تنگدست شود به او مهلت دهید تا توانگر گردد، و بخشیدن آن (به هنگام تنگدستی وی) به رسم صدقه، برای شما بهتر است اگر (به مصلحت خود) دانایید. که خدای من به من امر کرده بود در دنیایی که خودش زندان است کسی را برای آن زندانی نکنم و مراعات کنم زندانیان دنیا را که از تنگدستی طلب مرا نمی‌دهند. چون بعد از خواندن قرآن به خواب رفتم هاتفی مرا در رویا گفت: ‌ای بنده ما! تا زمانی که در دنیا، بنده‌ای از ما را برای طلبت زندانی نمی‌کنی، بدان من هم دنیا را بر تو هرگز زندان نخواهم کرد. و وقتی از طلب خویش در حق بندگان ناتوان ما می‌گذری من نیز طلب خویش از عبادت تو، که تو را برای آن خلق کرده‌ام خواهم گذشت. گفتم: خدایا! مرا ببخش که زیاد اهل ذکر تو در مسجد و محراب و با تسبیح نیستم و مرا به خاطر فراموشی ذکر خود در دنیا به ضنکا و سختی معیشت که تو بر فراموش‌کاران ذکر خود در قرآن وعده داده‌ای مبتلا مساز. ندا آمد:‌ای جوان! تو با مراعات بندگان تنگدست ما در ذکر ما هستی، بالاترین ذکری که خود از آن غافلی. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
✍ آیا در نهج البلاغه به ظهور حضرت امام مهدی(عج)، اشاره‌ای شده است؟ کتاب نهج البلاغه‌ در برگیرنده سخنان حضرت امام علی(ع) در زمینه‌های مختلف است. مطالب متعددی در نهج ‌البلاغه وجود دارد، که برخی از آنها مربوط به امام مهدی(عج) است: 1. خطبه 182آمده است: «زره حکمت و دانش بر تن دارد، و آن‌را با تمامى آداب، و با توجّه و معرفت کامل، فرا گرفته است. حکمت گمشده او است که همواره در جست‌وجوى آن است و نیاز او است که آن‌را طلب می‌کند. او غریب است در آن زمانى که اسلام چون شترى خسته که دُم بر زمین گذاشته و سینه بر آن نهاده دچار غُربت است. او باقى مانده حجّت‏هاى الهى، و آخرین جانشین از جانشینان پیامبران است»‏.[1] این جملات اشاره صریحی به موعود آخر الزمان حضرت امام مهدی(عج) دارد.[2] ابن ابی الحدید نیز در شرح آن می‌گوید: شیعیان معتقدند که منظور امام علی(ع) از این سخنان، حضرت مهدی منتظر است... بعید نیست منظور او همان قائم آل محمد باشد که در آخر الزمان قیام می‌کند.[3] 2. خطبه 150: «بدانید آن‌کس از ما (حضرت مهدى «عج») که فتنه‌هاى آینده را دریابد، با چراغى روشن‌گر در آن گام می‌نهد، و بر جاى پاى صالحان گام نهد (بر همان سیره و روش پیامبر(ص) و امامان(ع) رفتار می‌کند) تا گره‌ها را بگشاید، بردگان و ملّت‌هاى اسیر را آزاد سازد، جمعیّت‌هاى گمراه و ستمگر را پراکنده و حق جویان پراکنده را جمع آورى می‌کند. حضرت مهدى(عج) سال‌هاى طولانى در پنهانى از مردم به سر می‌برد، آن‌چنان که اثر شناسان، اثر قدمش را نمی‌شناسند، اگر چه در یافتن اثر و نشانه‌ها تلاش فراوان کنند. سپس گروهى براى درهم کوبیدن فتنه‌ها آماده می‌گردند، و چونان شمشیرها صیقل می‌خورند، دیده‌هاشان با قرآن روشنایى گیرد، و در گوش‌هاشان تفسیر قرآن طنین افکند، و در صبحگاهان و شامگاهان جام‌هاى حکمت سر می‌کشند».[4] به نظر می‌رسد که همین دو مورد را می‌توان مخصوص امام مهدی(عج) دانست. لازم به ذکر است که سخنان دیگر از امام علی(ع) درباره امام زمان نقل شده است که در نهج ‌البلاغه نیامده و باید در کتاب‌های دیگر، به جست‌وجوی آن پرداخت. برای نمونه؛ می‌توان به این جمله اشاره کرد: «بأبی ابن خیرة الإماء...»؛[5] پدرم به فدای فرزند بهترین کنیزها... . [1]. «قَدْ لَبِسَ لِلْحِکْمَةِ جُنَّتَهَا وَ أَخَذَهَا بِجَمِیعِ أَدَبِهَا مِنَ الْإِقْبَالِ عَلَیْهَا وَ الْمَعْرِفَةِ بِهَا وَ التَّفَرُّغِ لَهَا فَهِیَ عِنْدَ نَفْسِهِ ضَالَّتُهُ الَّتِی یَطْلُبُهَا وَ حَاجَتُهُ الَّتِی یَسْأَلُ عَنْهَا فَهُوَ مُغْتَرِبٌ إِذَا اغْتَرَبَ الْإِسْلَامُ وَ ضَرَبَ بِعَسِیبِ ذَنَبِهِ وَ أَلْصَقَ الْأَرْضَ بِجِرَانِهِ بَقِیَّةٌ مِنْ بَقَایَا حُجَّتِهِ خَلِیفَةٌ مِنْ خَلَائِفِ أَنْبِیَائِهِ‏»؛ شریف الرضی، محمد بن حسین، نهج البلاغة، محقق: صبحی صالح، ص 263، هجرت، قم، چاپ اول، 1414ق. [2]. هاشمی خویی، میرزا حبیب الله، منهاج البراعة فی شرح نهج البلاغة، محقق، مصحح، میانجى، ابراهیم‏، ج 10، ص 350، مکتبة الأسلامیة، تهران، چهارم، 1400ق. [3]. ابن أبی الحدید، عبد الحمید بن هبه الله، شرح نهج البلاغة، محقق، مصحح، ابراهیم، محمد ابوالفضل،‏ ج 10، ص 96، مکتبة آیة الله المرعشی النجفی، قم، چاپ اول، 1404ق. [4]. «أَلَا وَ إِنَّ مَنْ أَدْرَکَهَا مِنَّا یَسْرِی فِیهَا بِسِرَاجٍ مُنِیرٍ وَ یَحْذُو فِیهَا عَلَى مِثَالِ الصَّالِحِینَ لِیَحُلَّ فِیهَا رِبْقاً وَ یُعْتِقَ فِیهَا رِقّاً وَ یَصْدَعَ شَعْباً وَ یَشْعَبَ صَدْعاً فِی سُتْرَةٍ عَنِ النَّاسِ لَا یُبْصِرُ الْقَائِفُ أَثَرَهُ وَ لَوْ تَابَعَ نَظَرَهُ ثُمَّ لَیُشْحَذَنَّ فِیهَا قَوْمٌ شَحْذَ الْقَیْنِ النَّصْلَ تُجْلَى بِالتَّنْزِیلِ أَبْصَارُهُمْ وَ یُرْمَى بِالتَّفْسِیرِ فِی مَسَامِعِهِمْ وَ یُغْبَقُونَ کَأْسَ الْحِکْمَةِ بَعْدَ الصَّبُوح‏»؛ نهج البلاغه، ص 208؛ شرح نهج البلاغه (ابن ابی الحدید)، ج 9، ص 127. [5]. شرح نهج البلاغة (ابن أبی الحدید)، ج ‏7، ص 59؛ ثقفی، ابراهیم بن محمد بن سعید بن هلال، الغارات أو الإستنفار و الغارات، محقق، مصحح، محدث، جلال الدین،‏ ج ‏1، ص 12، انجمن آثار ملی، تهران، چاپ اول، 1395ق؛ ابن أبی زینب (نعمانی)، محمد بن ابراهیم، الغیبة، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ص 228، نشر صدوق، تهران، چاپ اول، 1397ق. (عج) ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
آخر الزمان هست و شرایط سخت است آیا در این زمان امکان دارد علما هم گمراه بشوند؟ چه کنیم که ما گمراه نشویم؟.mp3
12.06M
⭕️ سوال ❓آیا در آخرالزمان که شرایط سخت است امکان دارد علما هم گمراه بشوند؟ چه کنیم که ما گمراه نشویم؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰