فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 حد و حدود مدارا در اسلام
🔲 اسلام دینی است که حتی برای مدارا کردن هم حدودی مشخص کرده است
🏷 #حدود_مدارا_در_اسلام
🏷 #حجت_الاسلام_نوری_مطلق
🏷 #مدارا
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
469_5-960218_a2.mp3
638.5K
#پرسمان_تربیتی
پسر 12 سالهام بدون اجازه گوشیام را برداشته و در اینترنت تصاویری را دیده و برای دوستان خود در مدرسه تعریف کرده است. بعداً متوجّه شدیم که چندین بار این کار را کرده است. پدرش خواست تنبیهش کند ولی ناظم مدرسه گفت «این کار را نکنید چون ترس پسرتان از شما میریزد.» من دیگر گوشی دستش ندادم ولی چیزی هم به ایشان نگفتم. با این پسر چگونه باید برخورد کنم؟
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
470_6-960218_a2.mp3
832.6K
#پرسمان_تربیتی
استاد خیلی روی همبازی کودکان تأکید میکنند. از چه سنّی تا چه سنّی بچّهها باید همبازی داشته باشند؟ یعنی در سنین نوجوانی هم همبازی باید داشته باشند؟ در هفته بهتر است همبازی چند روز و چند ساعت حضور داشته باشد؟ و همبازی برای بچّههایی که لجباز و پرخاشگر ... هستند خیلی لازم است یا برای همهی بچّهها؟ سؤال دومم این است که چگونه به دختر نوجوان 16 و 17 ساله بگوییم که بیرون و در جمع فامیل آرایش نکند؟
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 برکت مدارا کردن
🔲 مدارا کردن به زندگی برکت می دهد
🏷 #صبح_روشن980514
🏷 #حجت_الاسلام_نوری_مطلق
🏷 #برکات_مدارا_کردن
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 آیا گناهان موجب تنگی روزی می شود؟
🔲 خداوند فرموده اگر بخواهیم کسی را تنگ روزی میکنیم و بخواهیم کسی را بی شمار بهش نعمت میدیم منظور چیست؟ یعنی گناهان ما باعث تنگ روزی شدن ما میشود؟
🏷 #پرسمان_اعتقادی_980501
🏷 #استاد_رضا_محمدی
🏷 #گناهان
🏷 #خواست_خدا
🏷 #تنگی_روزی
🏷 #روزی
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
#امامان_رب_عالم
🤔#پرسش
❔آیا راست است که #تدبیر عالم به دست اهل بیت است و خداوند تدبیر عالم را به آنها واگذار کرده است ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌خداوند همانگونه که خالق عالم است ، رب عالم نیز می باشد و تدبیر عالم توسط پرودگار با وساطت فرشتگان صورت می گیرد و این حقیقتی است که در آیات فراوانی مورد تاکید قرار گرفته است ؛
( فاتحه 2-انعام 164- مومنون116- صافات 126- یونس31 )
👌می فرماید ؛
« بگو چه کسی پرودگار آسمانها و زمین است ، بگو خداوند یگانه »
🔶رعد 16
👌امام #رضا علیه السلام فرمود ؛
« کسی که گمان کند پرودگار امر خلق کردن و رزق دادن را به حجت هایش واگذار کرده است ، گرفتار شرک شده است »
📚عیون الاخبار ج1 ص124
❕ و چنین دعا می کرد و به خدا پناه می برد ؛
« خدایا من به تو پناه می برم و به سوی تو بیزاری می جویم از کسانی که نسبت هایی به ما می دهند که شایسته ما نیست ، خدایا خلق کردن و رزق دادن تنها برای تو است ...کسی که گمان کند خلق کردن و رزق دادن با ما است ، ما از او بیزاریم »
📚بحار الانوار ج25 ص343
❕امام زمان علیه السلام نیز در #توقیعی می فرماید ؛
« خداوند است که خالق اجسام و رازق می باشد ، امامان تنها می توانند دعا کنند تا خداوند مطابق دعای آنان خلق کند و روزی بدهد »
📚الاحتجاج ج2 ص471
❕بنابراین ربوبیت عالم انحصار به خداوند دارد که از طریق وسائط و #فرشتگان این مهم را به انجام می رساند.
💠ائمه گرامی ما ، اولیاء نعم و واسطه #فیض بین مخلوقین و خداوند هستند ، فرشتگان موکل خداوند با
در جریان قرار دادن آنها ، نعمات الهی را به بندگان می رسانند.
👌امام کاظم علیه السلام فرمود ؛
« هیچ فرشته ای نیست جز این که خداوند او را برای کاری نازل می کند ، ابتدا خدمت امام می رسد و آن کار را بر او #عرضه می کند »
📚الکافی ج1 ص394
👌فیوضات الهی که همان نعمت های مادی و معنوی اوست توسط ملائکه که #مدبرات امر در نظام عالم هستند به بندگان خدا و سایر موجودات می رسد ، امام آن کسی است که ملائکه برای انجام هرکاری به خدمت او شرفیاب می شوند ، و موجودات را به برکت وجود امامان مشمول #فیض و نعمت می کنند .
👌تعابیر اولیاء النعم ، بکم ینزل الغیث ، بکم یمسک السماء ان تقع علی الارض الا باذنه و ...در زیارت جامعه #کبیره اشاره به همین مطلب است
👌در دعای عدیله در مورد امام زمان علیه السلام می خوانیم ؛
« به #بقای او دنیا باقی است ، به برکت او خلق روزی می خورند و به وجود او آسمان و زمین پابرجاست »
📚مفاتیح الجنان ص167 دعای عدیله
👌امام سجاد علیه السلام فرمود ؛
« به وجود ما است که خداوند آسمان را نگه می دارد ، زمین اهلش را در خود فرو نمی برد و به وجود ما است که باران می بارد و رحمت منتشر میشود و زمین برکات خودش را ظاهر می کند »
📚کمال الدین ج1 ص207
❕حاصل آنکه ربوبیت عالم برای خداوند و به واسطه فرشتگان صورت می گیرد اما نعمات مادی و معنوی به برکت وجود اهل بیت توسط فرشتگان در عالم پراکنده می شود .
#پرسمان_اعتقادی
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
#دعای_ناد_علیا
🤔#پرسش
❔سوال من درمورد دعاى ناد على است اگه ممكنه در مورد #صحت و سقم اين دعا تحقيقى انجام بدهيد چون به نظر مى ايدكه دعا با يك شعرعربى در وصف حضرت على (ع)شروع مى شودو سپس ازادعيه ديگر و ايات قران دران استفاده شده و دركنارهم قرارداده شده وتا حال هيچ سندى ازاينكه از كدام امام اين دعا صادر شده اراىه نگرديده و در رد ان هم ازعلماء حرفى نشنيده ايم درصورتى كه درجامعه تقريباًهمه ى متدينين به ان بسيار معتقدند وخيلى ها هم ان راحفظند ومي گويند اگرهفت بارخوانده شود بسيارمجرب است لطفاًدراين موردتوضيح كافى بدهيد ❗️❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌علامه بزرگوار مجلسی نقل می کند که پیامبر گرامی در روز جنگ احد مورد #ندای الهی واقع شد و این جملات برای تفهیم امت به او ابلاغ شد ؛
« #ناد_علیا مظهر العجائب ، تجده عونا لک فی النوائب، کل غم و هم سینجلی ، بولایتک یا علی یا علی یا علی »
« بخوان علی را که مظهر کمالات و صفات عجیبه است ، تا یاری کننده تو در تمام مشکلات و سختیها باشد ، هر ناراحتی و مشکلی برطرف می شود ، با ولایت تو یا علی ، یا علی ، یا علی »
📚بحار الانوار ج20 ص73
❔البته علامه بزرگوار #مجلسی در کتاب دیگر خود به نام زاد المعاد _ مفتاح الجنان ، دعایی تحت عنوان دعاء ناد علیا مظهر العجائب نقل می کند که متن آن چنین است ؛
❕ بسمِ اللهِ الرَّحمن الرَّحیم ، نادِ عَلیاً مُظهِرَ العَجائِب تَجِدهُ عَوناً لَکَ فِی النَوّائِب لی اِلی اللهِ حاجَتی وَ عَلَیهِ مُعَوَّلی کُلَّما اَمَرتَهُ وَ رَمَیتَ مُنقَضی فی ظِللّ اللهِ وَ یضِللُ اللهُ لی ، اَدعُوکَ کُلَّ هَمٍ وَغَمًّ سَینجَلی بِعَظَمَتِکَ یا اللهُ بِنُبُوَّتِکَ یا مُحَمَّدَ بِوِلایتِکَ یاعَلِی یا عَلِی یا عَلِی اَدرِکنی بِحقِّ لُطفِکَ الخَفی اللهِ اَکبَرُ اَنا مِن شَرِّ ،اَعدائکَ بَریءٌ اللهُ صَمَدی مِن عِندِکَ مَدَی وَعَلَیکَ مُعتَمَدی بِحقِّ إِیاکَ نَعبُدُ وَ إِیاکَ نَستَعینُ یااَبالغَیثِ اَغِثنی یااَبَاالَحَسَنَین اَدرِکنی یاسَیفَ اللهُ اَدرِکنی ،یابابَ اللهِ اَدرِکنی یاحُجَّهَ اللهِ اَدرِکنی یا وَلِی اللهِ اَدرِکنی بِحَقَّ لُطفِکَ الخَفی یا قَهّارُ تَقَهَّرتَ بِالقَهرِ وَ القَهر ُفی قَهرِ قَهرکَ یا قَهارُ یا قاهِرَ العَدُوّ یا واِلی الوَلِی ، یامَظهَرَ العَجائِبِ یامُرتَضی عَلِی رَمَیتَ مِن بَغی عَلَی بِسَهمِ اللهِ وَسَیفِ اللهِ القاتِلِ ، اُفَوَّضُ اَمری اِلی اللهِ اِنَّ اللهُ بَصَیرٌ بِالعَبادِ وَ اِلحُکُم اِلهٌ واحِدٌ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الرَّحمنُ الرَّحیمُ ، یاغیاثَ المُستَغیینِ یا دَلیلَ المُتَحیرِینَ یا اَمانَ الخائِفینَ یا مُعینَ المُتَوَکِلینَ ، یا رَاحِمَ المَساکینَ یا اِلهَ العالَمَینَ بِرَحمَتِکَ وَصَلَّی اللهُ عَلی سَیدِنا مُحَمَّدٍ وَالِهِ اَجمَعین وَ الحَمدُ اللهِ رَبِّ العالَمینَ.
📚زاد المعاد ، ص429
🔰می بینیم که حدیث_شناس بزرگ ، مجلسی ، دعای معروف به ناد علیا را در کتاب زاد المعاد خود به عنوان یک دعای صحیح و مورد #اعتماد نقل می کند ،بنا براین دعای مذکور بدون سند نمی باشد .
❕ از این بیان نیز اگر کوتاه بیاییم ، گفتنی است که بر اساس روایت بحار الانوار ، ندا دادن و توسل به علی علیه السلام زمینه ساز برطرف شدن مشکلات و سختی ها می باشد ، ما در دعای ناد علیا ، علی علیه السلام را مورد خطاب قرار می دهیم تا مشکلات برطرف شود ، البته در این فرض باید دعای #مذکور به صرف یک دعا و استغاثه به علی علیه السلام خوانده شود ، نه آنکه دعای مذکور #ماثور و در روایات آمده است .
#پرسمان_اعتقادی
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
472_7-960218_a2.mp3
314.6K
#پرسمان_تربیتی
نوزاد 7 ماه و نیمهای دارم که دو انگشت دست راستش را مک میزند. گفتهاند یک اختلال عصبی است، نمیدانم چکار باید بکنم که ترک کند؟ لطفا راهنمایی ام کنید.
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
473_01-960201_a2.mp3
1.79M
#پرسمان_تربیتی
تنبلی در کودکان (جلسه دوازدهم) -ادامه موضوع سلامت روانی و نقش سلامت روان در اصلاًح رفتار انسانهای تنبل
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
#پاسخ_به_شبهه_پراکنی_ها_لباس_روحانیت
🤔#پرسش
❔ یک سوال داشتم و اون اینکه چرا سادات عمامه #مشکی میپوشند و چرا روحانیت لباس مخصوصی به تن دارد ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌لباس روحانیت متشکل از سه جزء به نام عمامه ، قباء و عباء می باشد .
❕ علمای دین #قائم مقام پیامبر اسلام و امامان گرامی در تبلیغ و ترویج دین هستند چنان که پیامبر گرامی فرمود ؛
«خدایا جانشینان مرا رحمت فرما. سوال شد خلفای شما چه کسانی هستند؟
فرمود ؛ کسانی که بعد از من می آیند و حدیث و #سنت مرا برای مردم بازگو می کنند »
📚 الفقیه،ج 4 ص 420
🔸به خاطر این که روحانیت از پیامبر گرامی و امامان معصوم علیهم السلام ، جانشینی می کنند ، لذا برای شناخته شدن در جامعه به عنوان پاسخگوی سوالات #دینی مردم ، همان لباسی را بر تن می کنند که پیامبر گرامی و امامان معصوم معمولا بر تن می کردند ، با توجه به آن که افراد هر قشری از جامعه که وظیفه خاصی دارند ، لباس #اختصاصی برای خود انتخاب می کنند تا به آن لباس شناخته شوند ، روحانیت هم ناگزیر از لباس خاصی است که به وسیله آن از دیگر اقشار شغلی جامعه شناخته شود و چه لباسی بهتر از همان لباسی که آورنندگان دین #میپوشیدند چرا که روحانیون مبلغ آیین آنها هستند و با پوشیدن لباس آنها ، هم یاد و خاطره آن بزرگواران درجامعه تداعی می شود و هم لباس اختصاصی برای روحانیت #تعیین می شود .
❕در روایات متعددی وارد شده است که پیامبر گرامی و اهل بیت علیهم السلام در پوشش از عمامه و قباء و عباء #استفاده می کردند ؛
🔹عمامه : وسائل الشیعه ج 5 ص 55 باب 30
🔹قباء ؛ سنن النبی ، ص 173 _ بحار الانوار ج 42 ص 50 _ ج 52 ص 352_
🔹عباء ؛ بحار الانوار ج 44 ص 376_ سنن النبی ص 173
👌اما در مورد عمامه و چرایی پوشیدن عمامه سیاه و سفید توسط روحانیون #گفتنی است که اهل بیت علیهم السلام هم عمامه سفید بر سر می گذاشتند و هم عمامه سیاه .
🔸در نقلی آمده است ؛
« امام رضا علیه السلام عمامه #سفید بر سر گذاشت و خارج شد »
📚الکافی ج 1 ص 489
❕امام صادق عليه السلام فرمود ؛
« آن روز كه پيامبر مكه را فتح كرد و به مسجد الحرام داخل شد عمامه #سياه بر سر داشت »
📚مکارم الاخلاق ص 119
👌عبد الله بن سليمان از پدرش نقل مى كند ؛
«امام زين العابدين عليه السلام در حاليكه عمامه #سياه بر سر داشت وارد مسجد شد »
📚وسائل الشیعه ج 5 ص 57
👌 البته در عرف کنونی رنگ عمامه به عنوان شناسه برای دو گروه از روحانیون که سادات و غیر سادات هستند استفاده می شود که سادات از عمامه #سیاه و غیر سادات از عمامه سفید استفاده میکنند که این نحو از پوشش برای افکار #عمومی و شناسایی سادات از غیر آنها در جهت رعایت #حقوق آنها مفید می باشد .
#پرسمان_اعتقادی
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
#نام_بردن_از_اسم_خاص_امام_زمان_یعنی_محمد_علیه_السلام
🤔#پرسش
❔با سند صحیح از امام صادق نقل شده است که گفت: هر کس که نام امام زمان را بیاورد کافر است!
#منبع: کتاب دار السلام (در احوالات حضرت مهدی)، مولف شیخ محمود عراقی میثمی، صفحه ۱۵۵
✍🏻از دید امام صادق تمام این آخوندها و شیعیان فعلی که از صبح تا شب مهدی مهدی، امام زمان امام زمان میکنند، تماماً مُشتی کافر هستند ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌نام اصلی امام زمان علیه السلام « محمد » است و لقب مشهورشان « مهدی آل محمد » است . در رواياتى چند گفته شده است نام بردن آن حضرت به نام خاص یعنی « محمد » جايز نيست. البته اين، در حالى است كه برخى روايات به روشنى از آن حضرت با اين نام ياد كرده است.
❕در مورد حكم نام بردن اسم شريف حضرت یعنی « محمد » عليه السّلام بيش از صد روايت وجود دارد كه مى توان آنها را به چهار دسته تقسيم كرد ؛
1️⃣ رواياتى كه به طور مطلق و بدون هيچ قيد و شرطى از ذكر نام حضرت نهى كرده است.
📚الکافی ج 1 ص 332
2️⃣رواياتى كه از ذكر نام شريف آن حضرت تا زمان ظهور نهى كرده است.
📚کمال الدین یک جلدی ص 214
3️⃣ رواياتى كه علت نهى از ذكر نام شريف آن حضرت را خوف و تقيه و علل ديگر دانسته است.
📚بحار الانوار ج 51 ص 31
4️⃣ رواياتى كه در آنها به اسم شريف حضرت چه از سوى امام يا راوى تصريح شده است.
📚 همان، ص 500.
❕دسته اول و دوم بيانگر يك معناست. برخى با استناد اين روايات به حرمت فتوا داده و ذكر نام شريف حضرت یعنی محمد را تا زمان ظهور حرام دانسته اند برخى نيز حرمت ذكر نام شريف آن حضرت را مقيّد به صورت خوف و تقيه دانسته اند كه از آن جمله مى توان از اربلى، شيخ حرّ عاملى، خواجه نصير الدين طوسى و فيض كاشانى و ديگران- رضوان اللّه عليهم- نام برد. برخى نيز اين حكم را به عصر غيبت صغرا اختصاص داده اند.
❕اما حق با قول دوم باشد؛ يعنى حرمت مختص به صورت خوف و تقيه است به دليل ؛
1️⃣در باب تلقين محتضر در حديثى چنين آمده است: «تلقين كن به محتضر كلمات فرج و شهادتين و اسم هريك از امامان را تا هنگام فوتش».
📚کافی ج 3 ص 134
❕معلوم است كه هنگام تلقين به اسم حضرت تصريح مى شود.
2️⃣در مورد تلقين ميّت نيز همين دستور آمده كه نام هريك از امامان را بر او ببر و تلقين كن، كه از آن جمله نام امام زمان عليه السّلام است.
📚وسائل ج 3 ص 174
3️⃣ محمّد بن ابراهيم كوفى مى گويد: امام عسكرى عليه السّلام براى كسى كه اسمش را برد به توسط من پولى فرستاد تا گوسفندى از طرف حضرت قربانى كند و فرمود: «اين به جهت عقيقه براى فرزندم محمّد عليه السّلام است».
📚همان ج 21 ص 448
4️⃣كنيه معروف حضرت عسكرى عليه السّلام ابو محمّد است و در اين كنيه تصريح به اسم حضرت مهدى عليه السّلام مى باشد.
5️⃣ از امام رضا عليه السّلام در مورد زيارت قبر امام حسين عليه السّلام سؤال شد، حضرت فرمود:
«... و بسيار بر محمّد و آل او درود مى فرستى و نام هريك از آنها را مى برى و به سوى خدا از دشمنانشان پناه مى برى».
📚همان ج 14 ص 549
❕محقق اربلى مى گويد: «نظر من چنين است كه منع از ذكر نام شريف حضرت به جهت تقيه در دوران خوف و تحت تعقيب بودن و سؤال از نام و محلّ ايشان بوده است، ولى الآن كه خوف و تقيه اى نيست منع و حرمتى از ذكر نام شريفش وجود ندارد».
📚کشف الغمه ج 3 ص 310
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
6️⃣ جابر بن عبد اللّه انصارى به امام باقر عليه السّلام مى گويد: «وارد بر فاطمه زهرا عليها السّلام شدم تا در ولادت امام حسن عليه السّلام به حضرتش تهنيت بگويم، صحيفه اى از درّ سفيد در دست مباركش يافتم، سؤال كردم: اى بهترين زنان عالم! اين صحيفه كه در دستان شما مىبينم چيست؟ حضرت فرمود: در آن اسامى امامان از فرزندانم هست ... جابر مى گويد: نگاه كردم و اسامى هريك از امامان را در آن صحيفه مشاهده كردم ...».
📚کمال الدین یک جلدی ص 307
❕بنابراین مقصود روایات نهی از نام بردن به اسم امام زمان علیه السلام یعنی « محمد » ، دوران غيبت صغرا باشد؛ يعنى، زمانى كه آن حضرت ميان جمعى حضور مى يافتند و اگر كسى نام او را افشا مى كرد، موجب فاش شدن اسرار مى شد و خطرى متوجه آن حضرت مى گرديد .
🔸یکی از بزرگان معاصر که خداوند بر صحت و سلامتی اش بیفزاید ، پس از نقل چهار گروه روايات ياد شده، نوشته است ؛
« شكى نيست كه قول به منع نام بردن از روى تعبّد، خالى از تحقيق است؛ اگرچه برخى از بزرگان بدان تصريح كرده اند ... ظاهر اين است كه منع، داير مدار وجود ملاك تقيه است. بنابراين نام بردن از آن حضرت به اين نام در زمان ما هيچ منعى ندارد. به علاوه دسته چهارم روايات كه بر جواز دلالت مى كرد، از دسته هاى ديگر به مراتب، هم از نظر عدد بيشتر و هم از نظر دلالت اقوا است.»
👌آنگاه نتيجه مى گيرد ؛
« حرمت تنها هنگام تقيه بوده و تنها راه جمع بين روايات همين قول است؛ وگرنه بايد هردو دسته روايت را قبول نكنيم و به اصطلاح، از اعتبار ساقط بدانيم يا قائل به تخيير شويم- اگر بگوييم روايات ظنى هستند- و حاصل اين هم چنين مى شود كه به جواز قائل شويم. در پايان قوى ترين قرينه بر نظر خود (جواز نام بردن) را همان دسته چهارم از روايات دانسته، احتياط را نيز لازم نمى داند.»
📚القواعد الفقهیه ، شیخ ناصر مکارم شیرازی ایده الله ، ج 1 ص 504
❕بنابر این جناب منتقد اسلام ، قدری سواد نقد کردن یاد بگیر ، مهدی لقب امام زمان علیه السلام است نه نام حضرت ، مورد روایات نهی ، اسم حضرت یعنی « محمد » است که ما در بالا آوردیم که این نهی اختصاص به حالت تقیه و در گذشته داشته و زمان کنونی را شامل نمی شود .
#پرسمان_اعتقادی
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
☀️ #تنفس_صبح
📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم
📃 صفحه 194
🎙 قاری: #منشاوی
🔊 بشنویم🔻
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
709_5_a2.mp3
1.25M
#پرسمان_اعتقادی
با توجه به اين كه ما اشرف مخلوقات هستيم، چرا توانايي جنيان از ما انسان ها بيشتر است؟ مثلا آن ها مي توانند غيب شوند و تا آسمان چهارم بروند!
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
474_03-960201_a2.mp3
644.6K
#پرسمان_تربیتی
حدّ پوشش خواهر و برادر مقابل هم، در خانه به تفکیک سن چگونه است؟ من دختر سه ساله و پسر یک سالهای دارم که وقتی دخترم میخواهد کارهای کثیفبازی مثل گلبازی و رنگبازی کند، لباس رویش را در میآورم که کثیف نشود. این سؤال برای من پیش آمده که الآن که پسرم به تدریج بزرگ میشود تا چه سنّی میتواند این طور باشد؟ استاد به طور کامل توضیح دهند که در هر سنّی چه مقدار پوشش لازم است؟
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
475_05-960201_a2.mp3
1.76M
#پرسمان_تربیتی
فرزند روزه اولی دارم، ایشان را چگونه برای ماه رمضان آماده کنم؟
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قضیه این فیلم👆 و پاسخ:
دسترسی به دوربین توسط #ایتا جهت ارسال پیام ویدیوئی ( گرد ) و ضبط و ارسال فیلم و تصویر توسط کاربر میباشد.
بررسی در دسترس بودن دوربین گوشی در ابتدای راه اندازی برنامه یکبار انجام می شود و این به معنی گرفتن عکس نیست. کاربرانی که معلومات فنی دارند میتوانند با مراجعه به کد و بسته نصب برنامه این موضوع رو متوجه بشوند.
کلاینت ایتا شبیه تلگرام است ، اگر شما نسخه ۴.۲ تلگرام را نصب کنید همین واکنش را از دوربین سلفی این گوشی خواهید دید
همانطور که تلگرام در نسخه های بعد این باگ را رفع کرد در آپدیت آینده ایتا این اشکال نیز رفع خواهد شد.
باری به هر جهت، کاربرانی که نمی خواهند از دوربین داخل ایتا استفاده کنند می توانند مجوز دوربین را برای ایتا لغو کنند.
متاسفانه دشمنان ایران همواره به دنبال حاشیه سازی برای تولیدات ملی و به دنبال نا امید کردن جوانان این مرز و بوم هستند
#ایتا_به_اعتماد_مردم_وفادار_است
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
#تصرف_امام_حسین_علیه_السلام_در_کاروان_متعلق_به_یزید_معاویه
🤔#پرسش
❔در مورد امام سوم شیعیان داستانها و افسانهها زیاد شنیده اید؛ از آزاد مردی و شجاعت او تا اخلاق مداری و مظلومیت او ولی خواندن تاریخ در مورد ایشان اثبات میکند که او فردی دزد و راهزن بوده است.
✍🏻طبق سند معتبر، حسین بن علی در راه کربلا به کاروانی که متعلق به حکومت وقت بوده برمیخورد که اقلامی را به دمشق می برده اند. حسین کاروان را توقیف کرده و اموال آن را دزدیده است؛ اینکه این امام معصوم و عاری از گناه! مگر برای امر به معروف نرفته بود؟ خوب چرا سر راه دست به دزدی و راهزنی میزند ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌گزارش هایی از مصادره کاروان متعلق به یزید توسط امام حسین علیه السلام در مجامع تاریخی گزارش شده است .
❕طبری به نقل از عُقْبة بن سَمعان می آورد ؛
«حسين عليه السلام رفت تا به تنعيم رسيد. كاروانى را در آن جا ديد كه از يمن مى آمد و بَحير بن رَيسان حِمْيَرى كه از سوى يزيد، كارگزار يمن بود آن را براى يزيد، فرستاده بود. بار كاروان، وَرس و زيورآلات بود كه پيش يزيد مى بردند. حسين عليه السلام كاروان را گرفت و همراه خودش برد.سپس به شتربانان فرمود: «شما را مجبور نمى كنم. هر كه بخواهد با ما به عراق بيايد، كرايه او را مى پردازيم و با او خوشرفتارى مى كنيم، و هر كه نخواهد و همين جا از ما جدا شود، كرايه او را به اندازه مسافتى كه پيموده است، مى پردازيم». پس هر كس از آنها كه از وى جدا شد، حسابش را كردند و حقّش را دادند و هر كس از آنها كه همراه وى رفت، كرايه او را پرداخت و به او جامه پوشانيد.»
📚تاریخ طبری ج 5 ص 385_ مقتل الحسین خوارزمی ، ج 1 ص 220
❕در نقل دیگری می آورند ؛
« حسين عليه السلام در تنعيم، با كاروانى از يَمَن، رو به رو شد كه بَجير بن رَيسان حِميَرى (گماشته يزيد در يمن)، براى يزيد فرستاده بود. بار كاروان، وَرس و زيورآلات بود كه نزد يزيد مى بردند. حسين عليه السلام كاروان را گرفت و همراه خودش برد. پس از آن، به شتربانان فرمود: «شما را مجبور نمى كنم. هر كه بخواهد با ما به عراق بيايد، كرايه او را مى پردازيم و با او خوشرفتارى مى كنيم و هر كه نخواهد و همين جا از ما جدا شود، كرايه او را به اندازه مسافتى كه پيموده است، مى پردازيم». پس هر كس از آنها كه از وى جدا شد، حسابش را كردند و حقّش را دادند و هر كس از آنها كه همراه وى رفت، كرايه او را پرداخت و به او جامه پوشانيد. مى گويند: جز سه نفر از آنان به كربلا نرسيد. بر آنها ده دينار ده دينار افزود و شتر شتر به آنان بخشيد و آنان را برگرداند.»
📚انساب الاشراف ج 3 ص 375_ الاخبار الطوال ص 245
❕ سید بن طاووس هم می آورد ؛
« حسين عليه السلام حركت كرد تا به تنعيم رسيد و در آن جا كاروانى را ديد كه بارش هديه اى بود كه بَحير بن رَيسان حِميَرى (كارگزار يمن) براى يزيد بن معاويه، فرستاده بود. حسين عليه السلام هديه را گرفت؛ زيرا زمام كارهاى مسلمانان، به دست او بود. سپس به شتربانان كاروان فرمود: «هر كس بخواهد با ما به عراق بيايد، كرايه اش را مى پردازيم و با او خوشرفتارى مى کنيم، و هر كس دوست دارد از ما جدا شود، كرايه اش را به اندازه راهى كه پيموده، مى پردازيم».
پس گروهى با او رفتند و ديگران، سر باز زدند. »
📚لهوف ص 130_ مثیر الاحزان ص 42 _ بحار الانوار ج 44 ص 367
👌در این شکی نیست که امام حسین علیه السلام از جانب پیامبر گرامی به عنوان امام و #حاکم تعیین شده بودند چنان که پیامبر گرامی خطاب به امام حسین علیهما السلام فرمود ؛
« تو امام و فرزند امام و ابو الائمه هستی ، تو حجت ، فرزند حجت ، ابو الحجج ، می باشی که نه تن از فرزندان تو امام هستند که نهمین آنان قائم است »
📚بحار الانوار ج 43 ص 295
🔸بنابراین امام حسین علیه السلام امام و حاکم از جانب خداوند بر مردم بود و حق تصرف در اموال بیت المال و حکومتی را داشته است ، به خاطر همین امام حسین در اموال حکومتی متعلق به یزید یا مطابق برخی نقل های دیگر ، در اموال حکومتی متعلق به معاویه در هنگامی که در صدد تعیین یزید به عنوان جانشین خود بود ، تصرف کرد و علنا مشروعیت آنان را زیر سوال برد و این را فهماند که آنان صلاحیت حکومت بر مسلمین و تصرف در اموال مسلمین را ندارند و باید حکومت را به صاحبان اصلی آن بازگردانند . تصرف در اموالی که خداوند اجازه آن را به حاکم اسلامی و مشروع داده است ، راهزنی نامیده نمی شود ، بلکه مخالفت علنی با حکام جور و دعوت آنان به ولایت الهی محسوب می شود لذا شیخ عباس قمی می نویسد ؛
« چون به منزل تنعيم رسيدند شترهاى چند ديد كه بار آن ها هديه چند بود كه عامل يمن براى يزيد فرستاده بود، حضرت بارهاى ايشان را گرفت زيرا كه حكم امور مسلمين با امام زمان است و آن حضرت به آنها احقّ است »
📚منتهی الامال ج 2 ص 757
#پرسمان_اعتقادی
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
#منازل_کاروان_امام_حسین_علیه_السلام
🤔#پرسش
❔داستان حركت حسين به كربلا و دروغهاى آخوندهاى شيعه و پيروان قبر پرست آنها، يكى از مضحك ترين داستانهاى شيعيان است.
ما در اين ويديو با توضيح و تفصيل و نشان دادن نقشه منطقه حركت كاروان حسين، اثبات ميكنيم كه اين داستان چقدر دروغ و زاده ذهن فرومايه آخوندهاست.
در دنياى امروزى براحتى و با چند كليك ميتوان به مواردى اشاره كرد كه ١٢٠٠ سال ذهن غارنشينان حوزه با داستان پردازى و خرافه سازى آنرا در كتابهاى بى محتوايشان ترسيم كرده و به خورد مردم نااگاه داده اند.
❕بیشتر منظورم این قسمتشه که امام حسین ع که از مدینه به دعوت کوفیان به سمت این شهر حرکت کردند چی شد که از کربلا سر درآوردن که ۱۲۰-۳۰ کیلومتر بالاتر از کوفه است ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌بر پايه صحيح ترينِ گزارشها، كاروان امام حسين عليه السلام پس از چهار ماه و پنج روز اقامت در مكّه، روز سه شنبه هشتم ذى حجّه سال شصت هجرى، مكّه را به سوى كوفه ترك كرد؛ امّا هنگامى كه به نزديكى كوفه رسيد، به دليل ممانعت سپاهيان ابن زياد، مجبور به فرود آمدن در كربلا گرديد ، بنابراین تغییر مسیر دادن امام حسین علیه السلام از کوفه به سمت کربلا به خاطر اجبار عبید الله بوده است .
❕طبری می نویسد ؛
« حسين عليه السلام، حركت كرد و جلوداران سپاه عبيد اللّه بن زياد، ايشان را ديدند. حسين عليه السلام چون چنين ديد، راه خود را به سوى كربلا، كج كرد و پشت لشكر را به سوى نيزار و گياه تازه قرار داد تا تنها در يك جبهه بجنگد، و فرود آمد و چادر زد. يارانش چهل و پنج سوار و صد پياده بودند»
📚تاریخ طبری ج 5 ص 389_ تهذیب الکمال ج 6 ص 427
❕ابن شهر آشوب هم می نویسد ؛
« روز پنجشنبه، دوم محرّم سال 61 هجرى، امام حسين عليه السلام و لشكرش را به سوى كربلا راندند. امام عليه السلام در آن جا فرود آمد و فرمود: «اين جا، جايگاه كَرْب (رنج) و بَلاست. اين جا، جايگاه مَركبها و بار و بُنه ماست و [اين جا] قتلگاه مردانمان و جاى ريخته شدن خونمان است».
📚مناقب ج 4 ص 97_ کشف الغمه ج 2 ص 259
❕در نقل دیگر آمده است ؛
« لشكر سواره نظام [عبيد اللّه]، حسين عليه السلام را در وادى سِباع ديدند .... سپس گفتند: اى فرزند دختر پيامبر خدا! با ما حركت كن.
پيوسته به او اميد [توافق] داشتند و گِرداگرد او، سواره حركت كردند تا در كربلا، فرود آمدند.»
📚المحن ص 146_ الامامه و السیاسه ج 2 ص 11
❕گفتنى است كه امام عليه السلام در آغاز حركت، به جاى آن كه از مكّه به سوى شمال شرق و منزل صفاح (نخستين منزل مسير مكّه به كوفه) برود، به سمت تنعيم در شمال غرب و در مسير مدينه، حركت كرد و بدين سان، حدود نُه كيلومتر، راه خود را دور نمود. احتمالًا اين اقدام، ترفندى بر ضدّ تعقيب مأموران حكومت بود كه قصد ممانعت از حركت امام عليه السلام به سوى كوفه داشتند.
👌منازلى كه كاروان امام حسین علیه السلام طى كرده، به ترتيب، عبارت اند از: 1. مكّه، 2. تنعيم، 3. صفاح، 4. بستان ابن عامر، 5. ذات عِرق، 6. غمره، 7. مسلح، 8. افيعيّه، 9. معدن بنى سليم، 10. عمق، 11. سليليّه، 12. ربذه، 13. مغيثة الماوان، 14. نقره، 15. حاجر، 16. سميراء، 17. توز، 18. فيد، 19. اجفر، 20. خزيميّه، 21.زرود، 22. ثعلبيّه، 23. بطان، 24. شقوق، 25. زباله، 26. قاع، 27. عقبه، 28. واقصه، 29. شراف، 30. ذو حسم، 31. بيضه، 32. عذيب الهِجانات، 33. رهيمه، 34. قصر بنى مقاتل، 35. طف، و 36. كربلا.
❕بر اساس محاسباتِ انجام شده، كاروان امام عليه السلام، اين منازل را با مسافتى حدود 1447 كيلومتر، در مدّت تقريبا 25 روز طى كرد و روز دوم محرّم سال 61 هجرى، وارد كربلا شد .
📚دانش نامه امام حسین علیه السلام ، ج 5 ص 114
#پرسمان_اعتقادی
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁