🔹 دعا برای ظهور لازم و ضروریست...
🔹 پس از بیان آداب دعا میگوییم: لازم ترین دعا در عصر غیبت، دعا برای ظهور مولای مان حضرت بقیة الله است. زیرا او صاحب ما، صاحب عصر و زمان ما، بلکه صاحب امر و سرپرست تمام جهان است.
🔸 آخر چگونه نسبت به او که پیشوا و امام ماست بی توجّهی کنیم؟ در حالیکه این بی توجّهی، در حقیقت غفلت از یکی از اصول و پایه های دین است. از این رو، دعا برای آنحضرت، باید قبل از دعا برای خود، خانواده و برادران انجام شود.
🔺 سیّد بن طاووس در کتاب جمال الاُسبوع میگوید: اگر کسی بخواهد دلیلی برای این کار (اهمیت دعا برای فرج) بیاورد، در صورتیکه امام صادق و امام کاظم را در اسلام و مسلمین بداند، (با اینکه سالها قبل از تولد مهدی میزیستند و دعا برای فرج را بر حوائج شخصی، مُقدَّم میداشتند) همین کار آن دو بزرگوار دلیلی بسیار خوب برایش خواهد بود.
📚 برگرفته از کتاب صحیفه مهدیه.
┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈
@P_Mahdavi
آیت اللّه بهجت(ره)
آیا می شود امام زمان - عجل الله تعالی فرجه الشریف - چهار صد میلیون یاور داشته باشد و...
قرآن چه موجودی است که در مراتب مختلفه ی نزول، حکایت از شنیدنی ها و دیدنی ها می کند؛ عدیل قرآن (عترت) هم حکایت از نعمت های عالم می کند؛ ولی ما از غمخوار، هادی، حامی و ناصرهای خود قدردانی و شکرگذاری نمی کنیم و واسطه ی خیر را پی می کنیم؛ که:
(فعقروها) (12)
پس ناقه را پی کردند.
و ائمه - علیهم السلام - را که ولی نعمت های ما و مجاری فیض هستند نمی توانیم مشاهده کنیم. امام زمان - عجل الله تعالی فرجه الشریف - هم اگر بیاید با او همان معامله را می کنیم که با آبای طاهرینش کردیم. آیا می شود امام زمان - عجل الله تعالی فرجه الشریف - چهارصد میلیون یاور داشته باشد و ظهور نکند؟!
🍃🌺🍃🌺✨🍃🌺🍃🌺
┄┅═✼ @P_Mahdavi ✼═┅┄
فرق غیبت کبری و صغری در چیست؟
⛅️ غیبت هم به دو دسته صغری و کبری تشکیل می شود.👇
🔅 در غیبت صغری حضرت(عج) با نائبان خاص در ارتباط بود، افرادی که خود حضرت رامی دیدند،حضرت آنها را منصوب کرده بود.
🔅 ولی در غیبت کبری دیگر نائبان خاص نیستند و حضرت فرمودند; در رویدادهایی که در آینده رخ خواهد داد! برای شناختن وظایف خود به راویان حدیث همان فقهای ما رجوع کنید که من حجت خدا بر آنان هستم و آنان حجت من بر شما هستند.
🍃🌺🍃🌺✨🍃🌺🍃🌺
┄┅═✼ @P_Mahdavi ✼═┅┄
آیت الله بهجت(ره)
ما امام زمان عجل الله له الفرج را دوست می داریم، چون امیر نحل است؛ امور ما مطلقاً به وسیله او به ما می رسد؛ و او را پیغمبر صلوات الله علیه برای ما امیر قرار داده؛ و پیغمبر را دوست داریم، چون خدا او را واسطه بین ما و خود قرار داده؛ و خدا را دوست داریم، برای اینکه منبع همه خیرات است و وجود ممکنات، فیض اوست.
پس اگر خود و کمال خود را خواهانیم، باید دوست خدا باشیم؛ و اگر دوست خداییم، باید دوست وسائط فیوضات از نبیّ و وصیّ، باشیم؛ وگرنه یا دوست خود نیستم، یا دوست واهب العطایا نیستیم، یا دوست وسائط فیوضات نیستیم.
پس کیمیای سعادت، یاد خداست، و او محرّک عضلات به سوی موجبات سعادت مطلقه است؛ و توسل به وسائط استفاضه از منبع خیرات، به واسطه وسائل مقرره خودش است. باید اهتدا به هدایات آنها نماییم و رهروی به رهبری آنها نماییم تا کامیاب شویم.
#در_محضر_بزرگان
┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈
@P_Mahdavi
آیت اللّه بهجت (ره) :
آیا نباید توجه داشته باشیم که ما رئیسی داریم که بر احوال ما ناظر است؟! وای بر حال ما اگر در کارهایمان او را ناظر نبینیم، و یا او را در همهجا ناظر ندانیم! گناهان شخصی که در خلوت انجام میگیرد و ربطی به امور اجتماعی ندارد، استحقاق جهنم را دارد، إِلا بِتَوبَةٍ مُناسِبَةٍ لِلْحالِ (مگر اینکه بعد از آن توبهای مناسب حال، انجام گیرد). عواقب گناهان اجتماعی که موجب تغییرات در جامعه و اختلال نظام و انحلال آن، و یا تحریم حلال و ترک واجب و یا مصادره اموال، هتک حرمت و قتل نفوس زکیه و ریختن خون مسلمانان و حکم به ناحق و... میشود، چگونه خواهد بود؟ با وجود اعتقاد به داشتن رئیسی که «عَینُ الله الناظِرَة»(۱) است آیا میتوانیم از نظر الهی فرار کنیم و یا خود را پنهان کنیم؟! و هرکاری را که خواستیم انجام دهیم؟! چه پاسخی خواهیم داد؟
همه ادوات و ابزار را از خود او میگیریم و به نفع دشمن به کار میگیریم و آلت دست کفار و اجانب میشویم و به آنها کمک میکنیم! چقدر سخت است، اگر برای ما این امر ملکه نشود که در هر کاری که میخواهیم اقدام کنیم و انجام دهیم، ابتدا رضایت و عدم رضایت او را در نظر نگیریم و رضایت و خوشنودی او را جلب ننماییم! البته رضایت و سخط او در هر امری معلوم است و ظاهراً منتهی به واضحات میشود، و در غیر واضحات و موارد مشکوک باید احتیاط کنیم.
در همین اواخر اتفاق افتاده که شخصی در تقلید و تعیین مرجع شایسته شک و تردید داشت، در خواب چهره شخص مورد نظر را به او معرفی کردند. به نجف رفت و پس از مدتی جستوجو او را پیدا کرد. همچنین برای بعضی اتفاق افتاده که در بقا بر تقلید یا عدول به حی تردید داشتهاند، از قبر معصوم شنیده است که «باقی باش!» البته هر کدام از این نقلها قابل تکذیب است، ولی از مجموع این قضایا معلوم میشود که امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف، متوجه و مراقب ماست و نمیتوان گفت از احوال ما مطلع نیست و ما هر کار و یا هر چه را خواستیم، میتوانیم آزادانه انجام دهیم.
(در محضر بهجت، ج۱، ص۸۹)
۱. بحارالانوار، ج۲۶، ص۲۴۰؛ توحید صدوق، ص۱۶۷؛ معانیالاخبار، ص۱۶.
#در_محضر_بزرگان
┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈
@P_Mahdavi