eitaa logo
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
9.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
326 ویدیو
208 فایل
🧕کاویانی هستم؛ دکتری تعلیم‌‌و‌تربیت، کارشناسی‌ارشد تربیت اسلامی، سطح‌ سه تفسیر 💯 اینجا با تکنیک‌های‌ مهم #پژوهشگری و #توسعه_فردی‌ آشنا می‌شی ⛔️ کپی ممنوع 🌐 سایت‌مون pajohesh-esfahan.ir ☎️ تبلیغات‌مون https://eitaa.com/joinchat/1851917132Cf43b9d9499
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ 📗کتاب: طرح کلی رسالت دانشجویی؛ فرایند کنشگری دانشجو در حرکت‌های اجتماعی براساس منظومه فکری مقام معظم رهبری 📕مؤلف: احمد سعیدی 📙 ناشر: انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم 📘 آنچه در کتاب «طرح کلی رسالت دانشجویی» مورد بحث قرار گرفته، در واقع راهبرد‌هایی است که مقام معظم رهبری برای رسیدن به هدف‌ها و آرمان‌‌های انقلاب در نظر دارند. 📒 راهبرد‌هایی که ایشان مد‌نظر دارند، مراحل پنج‌گانه‌ ی تصمیم‌سازی، آرمان‌خواهی، تبیین، مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی است. 📔 این اثر با محدود کردن منبع‌های خود به فرمایش‌های معظم‌له با دانشجویان، و استخراج عمومات و تخصیص‌های سخنرانی‌های ایشان، و با توجه کردن به میزان تکرار کلیدواژه‌ها و عبارت‌های به‌کار‌رفته در مورد آن‌ها، نوشتاری اجتهادی در زمینه منظومه فکری مقام معظم رهبری در مورد رسالت دانشجویی فراهم آورده است. 👌 📓 این کتاب در هفت فصل تنظیم شده است: 🔖آرمان‌خواهی قسمت اول 🔖مراحل پنجگانه رسالت دانشجویی 🔖آرمان‌خواهی قسمت دوم 🔖تبیین 🔖مطالبه‌گری 🔖گفتمان سازی 🔖تصمیم سازی 📘معرفی بیشتر کتاب:‌ 🌐 rbo.ir/__a-3383 📒لینک خرید کتاب: 🌐 http://pbshop.ir/__p-p-599.aspx ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ➴ ↬➴ @𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ 🔖 اگه تا اینجا مباحث رو دنبال کرده باشین باید در ذهن تون باشه که در 👈 این پست و 👈 این پست دو هدف روتین از یادداشت برداری رو براتون گفتم. 👌 📬 ولی یکی از اهداف مهم یادداشت برداری 💯 بی‌نیاز شدن از مراجعهٔ مجدد شما به یک متن یا کتاب یا سخنرانی و تدریس استاد هست.👀 🔖 قرار نیست تک‌تک صفحات یک کتاب، لحظه‌به‌لحظهٔ یک کلاس، ثانیه‌به‌ثانیهٔ یک پادکست و جمله‌به‌جملهٔ درس‌های یک استاد، برای ما مفید باشه. 🤔 🔖 گاهی ده‌ها ساعت برای مطالعهٔ یک متن یا شنیدن یک بحث وقت می‌گذاریم و در نهایت، صرفاً یک یا چند جمله پیدا می‌کنیم که به کارمون بیاد. 🔖 از طرفی اگه بخواهیم به طور خاص دربارهٔ کتاب‌ها و نوشته‌ها حرف بزنیم، کتاب‌های کمی وجود دارن که مطالعهٔ مکرر متن کامل اون‌ها، ضروری و مفید باشه. 🔖 همچنین 👈 بخش بزرگی از اون چه می‌بینیم و می‌خونیم و می‌شنویم، لازم نیست دوباره دیده و شنیده و مرور بشه! 📬 لذا... نکته برداری و ثبت نکات مهم، همون زمان که با اون‌ها روبه‌رو میشیم، ما رو از مراجعهٔ مجدد به یک متن یا مطلب بی‌نیاز می‌کنه. 🏷 یادداشت برداری نوعی «تصفیهٔ ورودی‌های ذهن» مون هست. اون چه رو خونده ایم یا شنیده ایم و نمی‌خواهیم دیگه بخونیم و بشنویم– و حتی به خاطر بیاریم – کنار می‌گذاریم و فراموشش می‌کنیم و اون بخش‌های محدود و معدودی رو که باید همراه ذهن و زندگی‌مون باقی بمونند رو، نکته برداری می‌کنیم. 📬 ادامه دارد... (۴) @pajohesh_esfahan ┗━━ˏˋ°•*⁀➷━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ 🥏 نحوه نوشتن Endnote در ورد: 🔹 اگر خاطر شریف تون باشه با هشتگ و در دو سه پست، نحوه ی زدن پاورقی رو خدمت تون آموزش دادم! 🔹 اما ممکن هست شما بخواهید که توضیح کلمه مورد نظر به جای قرارگیری در پایین هر صفحه به شکل پاورقی، در انتهای صفحات اثرتون و به صورت پاسندی قرار بگیره! 🔹 برای اینکار کافیست پس از قرار دادن نشانگر چشمک زن تایپ متن در پایان کلمه مورد نظرتون، ابتدا طبق تصویر 1 وارد گزینه ی Footnotes بشید و پس از باز شدن کادر مورد نظر، مطابق تصویر 2 روی گزینه ی Insert Endnote که در کنار گزینه Insert Footnote قرار داره کلیک کنید! 🔹 به همین سادگی توضیحات تون راجع به یک کلمه یا متن در انتهاترین صفحه ی اثرتون و پایان سند قرار می گیره! 🔹 برای اینکار از کلیدهای ترکیبی Alt+Ctrl+D کیبورد هم می تونید استفاده کنید. 🔹 البته دقت کنید پاسندی(نه پاورقی!) بیشتر برای کتاب نویسی یا تحقیقات کلاسی و ... مورد استفاده قرار می گیره نه برای تحقیقاتی رسمی و آموزشی علمی، مثل مقاله و پایان نامه و رساله! @pajohesh_esfahan ╰━═━❀✿❥❀✿❥━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❥‌ 🟡 خاطرتون باشه از 👈 اینجا مباحثی رو با هشتگ شروع کردم و گفتم فرضیه جزو لاینفک یک پروپوزال و طرح نامه‌ی خوب و قوی هست و باید بتونید به خوبی اون رو پردازش کنید. 👌 ✅ و بعد در ادامه ی سلسله مباحث فرضیه، تذکر چند نکته‌ی مهم پیرامون فرضیه رو شروع کردم. 👇 1️⃣ نکته ی اولش این بود که: تحقیق، روندِ بررسی و ارزیابی فرضیه‌ هست، نه روندِ اثبات اون. 2️⃣ نکته ی دوم این بود که: فرضیه تا زمانی که با معیارهای علمی، مورد قبول قرار نگیره، صرفاً یک گمان و فاقد ارزش و اعتبار علمی هست. 3️⃣ و حالا نکتۀ سوم: 👇 🔺هر چند قدرت تخیّل پژوهشگر، نقش مهمی در شکل‌گیری فرضیه داره، ولی این تخیل تنها در جایی مفید هست که بر پایۀ واقعیتهای موجود در ذهن محقق و تجربه، ‌مطالعات و اطلاعات قبلی او شکل گرفته باشه؛ 🔺و‌گرنه، فرضیه‌‌ای که بر اساس خیالات بی‌اساس و بی‌اطلاعی ارائه بشه، نه تنها به محقق کمکی نمی‌کنه، بلکه موجبات سردرگمی و اتلاف وقت اون رو هم فراهم می کنه. 😳🤔 🔺پس پژوهشگر باید با علم و مطالعه و اطلاعات قبلی (هرچند ناقص)، فرضیه ی تحقیقش رو بیان کنه؛ نه اینکه روی هوا و بی منطق، فرضیه ی تحقیق ش رو درنظر بگیره! (۷) @pajohesh_esfahan ✾࿐ᭂ༅•❥‌*‌ೃ‌༄‌ ‌❥•༅ᭂ࿐✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ 🔖 قبلا گفتم: معمولاً یادداشت برداری با یکی از اهداف زیر انجام می‌شه: 👈 یا می خواهیم برای نوشتن یک کتاب یا مقاله یا پایان نامه، ماده ی خام تهیه کنیم.(فیش برداری کنیم) 👈 یا می خواهیم دانش فعلی مون رو گسترش بدیم و یه یادگیری جدید داشته باشیم. 👈 یا می خواهیم از مراجعه ی مجدد به یک متن یا کتاب یا سخنرانی بی نیاز بشیم. 🔖 اما یادداشت برداری یه هدف مهم دیگه هم می تونه داشته باشه! 📬 ثبت و نگهداری اطلاعات پراکنده ی کنونی برای جمع‌بندی های بعدی 🔖 چه زمانی که یک جلسهٔ رسمی کارشناسی برگزار می‌شه و چه زمانی که به وسیلهٔ طوفان فکری در پی یافتن ایده‌های تازه هستین، باید حرف‌ها و نکات مطرح شده، یا به ذهن رسیده، سریع ثبت بشن تا بتونیم بعداً اون ها رو مرتب کرده و بر اساس‌شون تصمیم بگیریم. به عبارتی یکی دیگه از کاربردهای یادداشت برداری، گردآوری اطلاعات پراکنده در گفتگوها و جلسات هست. 📬 به یادداشت برداری و مستندسازی «حافظهٔ جلسه» هم گفته میشه. 🔖 و صد البته اهمیت یادداشت برداری در حدی هست که می‌تونیم ادعا کنیم 👈 مدیریت جلسات و بهره وری از اون ها، بدون تسلط بر مهارت یادداشت برداری امکان‌پذیر نیست. 📬 ادامه دارد... (۵) @pajohesh_esfahan ┗━━ˏˋ°•*⁀➷━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎗خواست یا خاست؟ کدام املا صحیح است؟ 🎗املا و کاربرد صحیح مشتقات فعل های خواستن و خاستن اگرچه کلمات خواستن و خاستن در فارسی به یک صورت تلفظ می‌شود؛ اما تفاوت این دو کلمه در نوشتار یکی از مواردی است که درست‌نویسی فارسی را دچار چالش می‌کند. 🎗واو معدوله عامل این تفاوت است که در کلماتی مانند خواب، خواهر، خواهش، خواستن، خوار و ... نیز استثناء ایجاد می‌کند. 🎗در لغتنامه دهخدا: ○ خاستن به معنای برپا شدن و بلند شدن و ○ خواستن به معنای خواهش کردن، آرزو داشتن، طلبیدن، اراده کردن و قصد داشتن است و یکی از ساده‌ترین راه‌های تمییز این دو کلمه از یکدیگر و صحیح‌نویسی آن، توجه به معنای آن است. 🏆 برای روشن‌‌تر شدن موضوع، به ابیات زیر دقت کنید؛ 🎗چو از خوان نخجیر برخاستند سبک باره مهتران خواستند - شاهنامه، فردوسی 🎗روزه یکسو شد و عید آمد و دل‌ها برخاست مِی ز خُم‌خانه به جوش آمد و مِی‌ باید خواست - دیوان، حافظ 🎗بر این اساس، در ترکیب‌هایی مانند برخاست و به پا خاست، که معنای خیزش وجود دارد، ❌واو معدوله درج نمی‌شود❌ و «خاست» درست است؛ 🎗 اما هنگامی که معنای طلب کردن منظور باشد، «خواست» درست است. 🏆 و اما نگارش خواستن در زبان محاوره.... 🎗نکته دیگری که باید به آن توجه داشت؛ شکل محاوره‌ای مشتقات فعل خواستن است. 👈 با توجه به این که در زبان محاوره تقریبا همه جا معنای طلب کردن مد نظر است، باید این فعل به صورت می‌خوام، می‌خوای، می‌خواد، می‌خوایم، می‌خواید، می‌خوان نوشته شود و نگارش به صورت می‌خام و ... نادرست هست. 😉 @pajohesh_esfahan ╰━═━❀✿❥❀✿❥━═━╯