eitaa logo
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
9.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
326 ویدیو
208 فایل
🧕کاویانی هستم؛ دکتری تعلیم‌‌و‌تربیت، کارشناسی‌ارشد تربیت اسلامی، سطح‌ سه تفسیر 💯 اینجا با تکنیک‌های‌ مهم #پژوهشگری و #توسعه_فردی‌ آشنا می‌شی ⛔️ کپی ممنوع 🌐 سایت‌مون pajohesh-esfahan.ir ☎️ تبلیغات‌مون https://eitaa.com/joinchat/1851917132Cf43b9d9499
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦ ⚛️ «صفت برترین» را درست به کار بریم. 🔺بسیاری از نویسندگان «صفت برترین» (صفت عالی) را نادرست به کار می برند. 🔻باید عنایت کنیم که صفت برترین، موصوفِ خود را نسبت به همه موصوف های هم شمار در داشتن وصفی ممتاز می سازد و معنا و کاربرد آن در سه الگوی زیر سامان می یابد: معنای مفرد 👈صفت برترین کسره دار + موصوف جمع ▫️مثال: پاکبازترینِ شهیدان ✦ معنای مفرد 👈صفت برترین ساکن + موصوف مفرد ▫️مثال: پاکبازترینْ شهید ✦ معنای جمع👈صفت برترین ساکن + موصوف جمع ▫️مثال: پاکبازترینْ شهیدان ⬅️ بنابراین، جمله زیر نادرست است؛ زیرا با آن که نهادش جمع است، دارای الگوی اوّل است که معنای مفرد دارد: ❌معروف ترینِ شاگردانِ شیخ مفید، سیّد مرتضی و سیّد رضی و شیخ طوسی بوده اند. ✔️معروف ترینْ شاگردانِ شیخ مفید، سیّد مرتضی وسیّد رضی و شیخ طوسی بوده اند. 📍البتّه وجه اخیر هنگامی صحیح است که هر سه موصوف از حیث معروفیت در یک رتبه باشند و نسبت به دیگران برتر به شمار آیند. امّا اگر این هم رتبگی حاصل نباشد، باید نوشت: ✔️ شاگردانِ معروف تر شیخ مفید، …. ✍️ حسینی (ژرفا)، ابوالقاسم، بر بال قلم: چهل درس در قلمرو ادب پارسی و آیین نگارش، قم، انتشارات ظفر، ۱۳۸۰، ص ۱۰۴. ╭┅───🦋────┅╮ @pajohesh_esfahan ╰┅─────🦋──┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ayat-vahdat-ba-sout.ppsx
3.11M
‌‌ ✨ پاورپوینت ✨ موضوع: آیاتی از قرآن کریم در مورد وحدت اسلامی @pajohesh_esfahan ╰━⊰❀🍃🌸🍃❀⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•┈•• ✴️ ضرورت مطالعه و تحقیق 🔸مسؤولیت عالم در مقابل کسانی که محتاج به علم او هستند، «لتبیّننّه للنّاس و لا تکتمونه» است. خود این بیان، اول تبیّن و فهمیدن لازم دارد. ما باید بفهمیم، تا بتوانیم آنچه را فهمیده ایم، تبیین کنیم. 🔸آنچه که ما می دانیم، در مقابل آنچه که نمی دانیم، یک پَر کاه در مقابل صحراها و کشتزارها هم نیست. هر کتابی که آدم باز می کند، می بیند سیل مطالب در این کتابها هست، که آن ظرف خالی ما محتاج آن است. کو عمق؟ کو استعداد؟ کو توفیق برای این همه فهمیدن؟ به هر حال، باید تلاش کنیم. 🔸ما در مقابل آنچه که باید بدانیم و نسبت به معارفی که مردم ما محتاج آن هستند، چیزی نمی دانیم. 🔸ما باید درس بخوانیم و مطالعه کنیم. باید با مطالعه و تحقیق و تأمّل و تفکر، بر خودمان بیفزاییم، تا بتوانیم بیان کنیم. ✍️ روشنای علم (مروری بر بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای پیرامون دانش و تولید علم)، ص581 و 582. @pajohesh_esfahan ┗━━🌿🌻🌿━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🔖این روزها به مناسب ولادت پیامبر ختمی مرتبت محمدمصطفی صلوات الله علیه و آله شهر زیبای ما ✨اصفهان✨ شاهد رویداد بزرگ علمی فناوری «جایزه مصطفی(ص)» بود. 🏷پنجمین دوره رویداد «جایزه مصطفی(ص)» از ششم مهرماه کار خود را با سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در اصفهان آغاز کرد و پس از ۵ روز نشست و کارگاه‌های علمی، امشب در مجموعه تاریخی چهلستون اصفهان به کار خود پایان داد. 🔖این رویداد با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است. 🏷امسال، بیش از یکصد نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) در اصفهان شرکت کردند. 🔖کامران وفا؛ نابغه ناشناخته ایرانی یکی از برگزیدگان این رویداد علمی ست. 🏷البته احتمالا بسیاری از ایرانیان، کامران وفا را نمی‌شناسند، فیزیکدان ایرانی که بزرگترین جایزه‌‌های علمی دنیا را کسب کرده است. 🏷کامران وفا اما با وجود چند دهه زندگی در آمریکا، نه تنها ارتباطش با ایران را قطع نکرده است بلکه خود را موظف به معرفی فرهنگ ایرانی نیز می‌داند. 🏷او که در سال‌های گذشته یکی از برگزیدگان جایزه مصطفی بود، مبلغ ۲۵۰ هزار دلار جایزه خود را به گروهای عام المنفعه ایرانی در حوزه علوم بنیادی اهدا کرد. 🏷در این ویدئو نگاهی به زندگی این نابغه داشته‌ایم و دستاوردهای او👌 🔖 فرزندان ایران را بشناسیم. (ع) 彡@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏彡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زندگانی پیامبر اعظم صلوات الله علیه.pdf
3.07M
‌💫؛ ❀ ⃟⃟ ❊ کتاب: زندگانی پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله و سلم ❀ ⃟⃟ ❊ نویسنده: باقر شریف قَرشی ❀ ⃟⃟ ❊ ترجمه: سید ابوالحسن هاشمی تبار ༺@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏༻
༺؛﷽༻ ✳️ تفاوت روش تحقیق با روش گردآوری اطلاعات 🔺دقت کنید: روش و ابزار گردآوری اطلاعات غير از روش تحقيق ما هست و به عبارتی مقدم بر آن است، چرا که ابتدا نیاز است که اطلاعات تحقیق جمع آوری شود تا در مرحله بعد با استفاده از روش تحقیق نسبت به پردازش اطلاعات و پاسخ به سوال پژوهشی اقدام گردد. 👌 ❇️چگونگی تعيين روش 🔻 توجه به سوال اصلی اولین عامل مؤثر در تعیین روش گردآوری اطلاعات و روش تحقیق است. 👈 هر سؤالی از هر روشی قابلیت پاسخ گویی ندارد. 🔺 بر اساس سؤال اصلی است که می توان روش گردآوری اطلاعات و روش تحقیق را مشخص کرد. 👈 به عنوان مثال سؤال اصلی تحقیق این است که "مصرف هویج بر بینایی و سلامت چشم چه اثری دارد؟" آیا می توان این سوال را با روش پرسش نامه، مشاهده عادی و طبیعی پاسخ داد؟ آیا می توان از طریق استنباط عقلی به پاسخ صحیح دست یافت؟ 🔻 در این مثال، موضوع، تأثیر یک عین و حقیقت خارجی مصرف هویج (بر روی عین و حقیقت خارجی دیگر) قدرت بینایی و سلامت چشم است، ارتباط این دو را با استنباط عقلی نمی توان کشف کرد؛🤔 داده ها نیز از طریق مشاهده عادی به دست نمی آید، بنابر این لازم است که مشاهده علمی دقیقی بر اساس تست و آزمون و تعیین متغیرها صورت بگیرد. ✳️بنابر این اولین عامل در تعیین روش گردآوری اطلاعات و روش تحقیق توجه به سؤال اصلی است، برای سؤال و مسئله اصلی به هر روشی و با هر ابزاری نمی توان اقدام به گردآوری اطلاعات و پاسخ گویی نمود. 😳 ⛔️ در پست های بعدی با انواع روش تحقیق آشنا خواهید شد👌 (۲) 🅿️ @pajohesh_esfahan ⊰᯽⊱┈──❀ ⃟⃟ ❊╌──⊰᯽⊱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا