من خیلی علاقمند به تاریخم. همیشه دنبال یه کتاب تاریخی بودم که شرایط ایران رو در زمان ائمه شرح بده، قیامهایی که تو ایران شکل گرفت مثل قیام صفاریان، طاهریان و.... و ارتباط ائمه با ایرانیان رو توضیح بده تا با این کتاب عالی آشنا شدم. چند قسمت از این کتاب مرتبط با دوران امام حسن عسکری که امروز سالروز شهادتشون هست رو گذاشتم ببینید. قیام لیث صفاری اون زمان. همه عکسهای کتاب رو حسن آقا روحالامین تصویر کشیده
این کتاب تمام صفحاتش گلاسهس، و جزو کتابهای نفیس هستش یه جور دایرةالمعارفه. قیمتش بالاس ولی ارزشش داره داشته باشیم تو خونههامون اگه بتونیم تهیه کنیم. برای نوجوان و جوان امروزیمون باید کتابهای اینطوری جذاب و با کلاس تولید کرد تا تشویق بشه بخونه. 880تومنه با 15 درصد تخفیف میشه 748تومن با ارسال رایگان.
حدود 230تا دونه هم از این چاپش مونده، معلوم نیست مجدد زیر چاپ بره. اگه بره قطعا بالای ۱، یکو نیم میلیون میشه. برای سفارش میتونید به کانال کتابرسان مراجعه کنید و همونجا پیگیری کنید یا از طریق لینک زیر اقدام کنید👇
https://ketabresan.net/product-page/uBnrTxpSg_UeeR6OTIH_U6E1SJ5vA4QM/4FfOy
آیدی کانال کتابرسان👈 @ketabresan
✅ انتشار کتاب الگوریتم اجتهاد (جلد اول)
🔹جلد اول کتاب الگوریتم اجتهاد به قلم استاد #واسطی، توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
🔹این کتاب دربردارنده روششناسی استنباطی در سه محور مسئلهیابی، دلیلیابی و قرینهیابی است.
🔸روششناسی اجتهاد
#کتابشناسی
#اجتهاد
#واسطی
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
📚مسابقه کتابخوانی زنان انسان ساز
کتاب «زنان انسان ساز»
📝نویسنده: خانم مریم گلی پور
ناشر: مرکز نشر هاجر
📢جهت شرکت در مسابقه کافی است بعد از تهیه کتاب، پاسخ پرسشهای طرح شده را از طریق یکی از گزینههای زیر ارسال کنید:
1. ارسال پاسخها به آیدی hajarpub@ (ایتا)
2. ارسال پاسخها به سامانه پیامکی 100031015
♦️توجه: ارسال پاسخها در هر دو شیوه باید به ترتیب سوالها باشد.
🕘مهلت شرکت در مسابقه پایان مهر1401
✅در نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی غرفه ۱۱ مرکز نشر هاجر
وبسایت
https://hajarpub.ir📚📚
با ما همراه باشید
#پژوهشی
💳جزئیات توزیع بن کتاب در نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی به شرح ذیل اعلام می شود:
۱. بن کارت ۵۰۰ هزار تومان با تخفیف ۷۰ درصد برای اساتید محترم
۲.بن کارت ۵۰۰ هزار تومان با تخفیف ۵۰ درصد برای طلاب محترم
۳. بن نخبگان و پژوهشگران ۵۰۰ هزار تومن
۴. بن کارت ۳۰۰ هزار تومن با تخفیف ۵۰ درصد هم برای طلابی که بن ۵۰۰ هزار تومنی نمیخواهند
🔰 ارائه بن کارت با ارائه کد طلبگی و با کارت ملی انجام میشود
🔰بن کارت به واسطه داده نمیشود
🔰توزیع بن از ۱۴ تا ۲۱ مهر همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶:۳۰ در صحن مدرسه آیتالله العظمی خوئی محل برگزاری نمایشگاه کتاب انجام می شود.
🔰۱۷ و ۱۹ مهرماه ویژه خواهران است
•┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈•
✋
معنای وحدت اسلامی چیست؟
🔹معتقدین به اندیشه وحدت اسلامی میگویند هیچ ضرورتی ایجاب نمیکند که مسلمین به خاطر اتحاد اسلامی، صلح و مصالحه و گذشتی در مورد اصول یا فروع مذهبی خود بنمایند، همچنانکه ایجاب نمیکند که مسلمین درباره اصول و فروع اختلافی فیمابین بحث و استدلال نکنند و کتاب ننویسند.
🔸 تنها چیزی که وحدت اسلامی، از این نظر، ایجاب میکند، این است که مسلمین - برای اینکه احساسات کینهتوزی در میانشان پیدا نشود یا شعلهور نگردد - متانت را حفظ کنند، یکدیگر را سبّ و شتم ننمایند، به یکدیگر تهمت نزنند و دروغ نبندند، منطق یکدیگر را مسخره نکنند و بالاخره عواطف یکدیگر را مجروح نسازند و از حدود منطق و استدلال خارج نشوند و در حقیقت - لااقل- حدودی را که اسلام در دعوت غیرمسلمان به اسلام لازم دانسته است، درباره خودشان رعایت کنند: ادْعُ الی سَبیلِ رَبِّک بِالْحِکمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی هِی احْسَنُ. (نحل/۱۲۵)
🔹 نتیجه آنکه منظور علمای روشنفکر اسلامی از وحدت اسلامی، حصر مذاهب به یک مذهب و یا اخذ مشترکات مذاهب و طرد مفترقات آنها و ایجاد مذهبی جدید که نه معقول و منطقی است و نه مطلوب و عملی، نیست؛ منظور از وحدت اسلامی متشکل شدن مسلمین است در یک صف در برابر دشمنان مشترکشان.
📒 استاد مطهری، شش مقاله، مقاله الغدیر و وحدت اسلامی، ص۳ و ۴
👇
https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
✦؛﷽✦
〰〰〰〰
🔺تجزیه موضوعات
🔻 الگوی مهندسي پژوهش
1. چیستي شناسي 👈 بیان معاني لغوی و اصطلاحي کلیدواژه ها
2. گونه و گستره شناسي 👈 بیان اقسام و مراتب کلیدواژه ها
3. دیده شناسي 👈 برشماری و بررسي دیدگاه ها و احتمالات
4. چرایي شناسي 👈 برشماری و بررسي ادله عقلي و نقلي و عقلایي
5. روش شناسي 👈 برشماری و بررسي راهکارها و عوامل در مسأله
6. آسیب شناسي 👈 برشماری و بررسي آفت ها و موانع در مسأله
7. نمادشناسي 👈 برشماری و بررسي نشانه ها و ویژگي های موضوع
8. پیامدشناسی 👈 برشماری و بررسي آثار مثبت و منفي
9. نمودشناسي 👈 برشماری و بررسي الگوهای عیني و خارجي
10. شبهه شناسي 👈 برشماری و بررسي شبهات
#پژوهش
#طلبه_پژوهشگر
#اطلاعات_پژوهش
#آشنایی_با_مهارت_پژوهشگری
*┄┅═✧✧═┅┄*
@pajoohesh_esfahan
*┄┅═✧✧═┅┄*
سلام.
یه برنامه مطالعاتی خوب از حضرت محمد (ص) پیدا کردم.اینم لینکش:http://www.cafebazaar.ir/app/com.ertebyte.hazratmohammadpbuh
به مناسبت ولادت با سعادت حضرت محمد ص و امام صادق ع از طرف مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد تقدیم به شما اساتید و طلاب عزیز 👇
https://digipostal.ir/c15grir
✋
پنجاه خصلت اخلاقی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه واله وسلم)
🔺بيشک تأسي به سيره و سنت آن حضرت براساس آيهکريمه «و لکم في رسولالله اسوه حسنه» و از جمله آنچه در اين مطلب به آن اشاره شده، راهگشاي مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه مسلمانان خواهد بود.
۱-هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه مي رفت
۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد.
۳-نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود.
۴-هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت.
۵- وقتي با کسي دست مي داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمي کشيد.
۶-با مردم چنان معاشرت مي کرد که هرکس گمان مي کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است.
۷-هرگاه به کسي مي نگريست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمي کرد.
۸-هرگز به روي مردم چشم نمي دوخت و خيره نگاه نمي کرد.
۹-چون اشاره مي کرد با دست اشاره مي کرد نه با چشم و ابرو.
۱۰-سکوتي طولاني داشت و تا نياز نمي شد لب به سخن نمي گشود.
۱۱-هرگاه با کسي، هم صحبت مي شد به سخنان او خوب گوش فرا مي داد.
۱۲-چون با کسي سخن مي گفت کاملا برمي گشت و رو به او مي نشست.
۱۳-با هرکه مي نشست تا او اراده برخاستن نمي کرد آن حضرت برنمي خواست.
۱۴-در مجلسي نمي نشست و برنمي خواست مگر با ياد خدا.
۱۵-هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن.
۱۶-در مجلس جاي خاصي را به خود اختصاص نمي داد و از آن نهي مي کرد.
۱۷-هرگز در حضور مردم تکيه نمي زد.
۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود.
۱۹-اگر در محضر او چيزي رخ مي داد که ناپسند وي بود ناديده مي گرفت.
۲۰-اگر از کسي خطايي صادر مي گشت آن را نقل نمي کرد.
۲۱-کسي را بر لغزش و خطاي در سخن مواخذه نمي کرد.
۲۲-هرگز با کسي جدل و منازعه نمي کرد.
۲۳-هرگز سخن کسي را قطع نمي کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد.
۲۴-پاسخ به سوالي را چند مرتبه تکرار مي کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود.
۲۵-چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نمي فرمودـ« چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود « بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟»
۲۶-با فقرا زياد نشست و برخاست مي کرد و با آنان هم غذا مي شد.
۲۷-دعوت بندگان و غلامان را مي پذيرفت.
۲۸-هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود.
۲۹-بيش از همه صله رحم به جا مي آورد.
۳۰-به خويشاوندان خود احسان مي کرد بي آنکه آنان را بر ديگران برتري دهد.
۳۱-کار نيک را تحسين و تشويق مي فرمود و کار بد را تقبيح مي نمود و از آن نهي مي کرد.
۳۲-آنچه موجب صلاح دين و دنياي مردم بود به آنان مي فرمود و مکرر ميگفت هرآنچه حاضران از من مي شنوند به غايبان برسانند.
۳۳-هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول مي کرد.
۳۴-هرگز کسي را حقير نمي شمرد.
۳۵-هرگز کسي را دشنام نداد و يا به لقب هاي بد نخواند.
۳۶-هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد.
۳۷-هرگز عيب مردم را جستجو نمي کرد.
۳۸-از شر مردم برحذر بود ولي از آنان کناره نمي گرفت و با همه خوشخو بود.
۳۹-هرگز مذمت مردم را نمي کرد و بسيار مدح آنان نمي گفت.
۴۰-بر جسارت ديگران صبر مي فرمود و بدي را به نيکي جزا مي داد.
۴۱-از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود.
۴۲-سراغ اصحاب خود را مي گرفت و همواره جوياي حال آنان مي شد.
۴۳-اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا مي زد.
۴۴-با اصحابش در کارها بسيار مشورت مي کرد و بر آن تاکيد مي فرمود.
۴۵-در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است.
۴۶-ميان يارانش انس و الفت برقرار مي کرد.
۴۷-وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود.
۴۸-هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نمي کرد.
۴۹-اگر در حال نماز بود و کسي پيش او مي آمد نمازش را کوتاه مي کرد.
۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکي گريه مي کرد نمازش را کوتاه مي کرد.
👇
https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155