✅ انتشار کتاب الگوریتم اجتهاد (جلد اول)
🔹جلد اول کتاب الگوریتم اجتهاد به قلم استاد #واسطی، توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
🔹این کتاب دربردارنده روششناسی استنباطی در سه محور مسئلهیابی، دلیلیابی و قرینهیابی است.
🔸روششناسی اجتهاد
#کتابشناسی
#اجتهاد
#واسطی
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
📚مسابقه کتابخوانی زنان انسان ساز
کتاب «زنان انسان ساز»
📝نویسنده: خانم مریم گلی پور
ناشر: مرکز نشر هاجر
📢جهت شرکت در مسابقه کافی است بعد از تهیه کتاب، پاسخ پرسشهای طرح شده را از طریق یکی از گزینههای زیر ارسال کنید:
1. ارسال پاسخها به آیدی hajarpub@ (ایتا)
2. ارسال پاسخها به سامانه پیامکی 100031015
♦️توجه: ارسال پاسخها در هر دو شیوه باید به ترتیب سوالها باشد.
🕘مهلت شرکت در مسابقه پایان مهر1401
✅در نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی غرفه ۱۱ مرکز نشر هاجر
وبسایت
https://hajarpub.ir📚📚
با ما همراه باشید
#پژوهشی
💳جزئیات توزیع بن کتاب در نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی به شرح ذیل اعلام می شود:
۱. بن کارت ۵۰۰ هزار تومان با تخفیف ۷۰ درصد برای اساتید محترم
۲.بن کارت ۵۰۰ هزار تومان با تخفیف ۵۰ درصد برای طلاب محترم
۳. بن نخبگان و پژوهشگران ۵۰۰ هزار تومن
۴. بن کارت ۳۰۰ هزار تومن با تخفیف ۵۰ درصد هم برای طلابی که بن ۵۰۰ هزار تومنی نمیخواهند
🔰 ارائه بن کارت با ارائه کد طلبگی و با کارت ملی انجام میشود
🔰بن کارت به واسطه داده نمیشود
🔰توزیع بن از ۱۴ تا ۲۱ مهر همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶:۳۰ در صحن مدرسه آیتالله العظمی خوئی محل برگزاری نمایشگاه کتاب انجام می شود.
🔰۱۷ و ۱۹ مهرماه ویژه خواهران است
•┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈•
✋
معنای وحدت اسلامی چیست؟
🔹معتقدین به اندیشه وحدت اسلامی میگویند هیچ ضرورتی ایجاب نمیکند که مسلمین به خاطر اتحاد اسلامی، صلح و مصالحه و گذشتی در مورد اصول یا فروع مذهبی خود بنمایند، همچنانکه ایجاب نمیکند که مسلمین درباره اصول و فروع اختلافی فیمابین بحث و استدلال نکنند و کتاب ننویسند.
🔸 تنها چیزی که وحدت اسلامی، از این نظر، ایجاب میکند، این است که مسلمین - برای اینکه احساسات کینهتوزی در میانشان پیدا نشود یا شعلهور نگردد - متانت را حفظ کنند، یکدیگر را سبّ و شتم ننمایند، به یکدیگر تهمت نزنند و دروغ نبندند، منطق یکدیگر را مسخره نکنند و بالاخره عواطف یکدیگر را مجروح نسازند و از حدود منطق و استدلال خارج نشوند و در حقیقت - لااقل- حدودی را که اسلام در دعوت غیرمسلمان به اسلام لازم دانسته است، درباره خودشان رعایت کنند: ادْعُ الی سَبیلِ رَبِّک بِالْحِکمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی هِی احْسَنُ. (نحل/۱۲۵)
🔹 نتیجه آنکه منظور علمای روشنفکر اسلامی از وحدت اسلامی، حصر مذاهب به یک مذهب و یا اخذ مشترکات مذاهب و طرد مفترقات آنها و ایجاد مذهبی جدید که نه معقول و منطقی است و نه مطلوب و عملی، نیست؛ منظور از وحدت اسلامی متشکل شدن مسلمین است در یک صف در برابر دشمنان مشترکشان.
📒 استاد مطهری، شش مقاله، مقاله الغدیر و وحدت اسلامی، ص۳ و ۴
👇
https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
✦؛﷽✦
〰〰〰〰
🔺تجزیه موضوعات
🔻 الگوی مهندسي پژوهش
1. چیستي شناسي 👈 بیان معاني لغوی و اصطلاحي کلیدواژه ها
2. گونه و گستره شناسي 👈 بیان اقسام و مراتب کلیدواژه ها
3. دیده شناسي 👈 برشماری و بررسي دیدگاه ها و احتمالات
4. چرایي شناسي 👈 برشماری و بررسي ادله عقلي و نقلي و عقلایي
5. روش شناسي 👈 برشماری و بررسي راهکارها و عوامل در مسأله
6. آسیب شناسي 👈 برشماری و بررسي آفت ها و موانع در مسأله
7. نمادشناسي 👈 برشماری و بررسي نشانه ها و ویژگي های موضوع
8. پیامدشناسی 👈 برشماری و بررسي آثار مثبت و منفي
9. نمودشناسي 👈 برشماری و بررسي الگوهای عیني و خارجي
10. شبهه شناسي 👈 برشماری و بررسي شبهات
#پژوهش
#طلبه_پژوهشگر
#اطلاعات_پژوهش
#آشنایی_با_مهارت_پژوهشگری
*┄┅═✧✧═┅┄*
@pajoohesh_esfahan
*┄┅═✧✧═┅┄*
سلام.
یه برنامه مطالعاتی خوب از حضرت محمد (ص) پیدا کردم.اینم لینکش:http://www.cafebazaar.ir/app/com.ertebyte.hazratmohammadpbuh
به مناسبت ولادت با سعادت حضرت محمد ص و امام صادق ع از طرف مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد تقدیم به شما اساتید و طلاب عزیز 👇
https://digipostal.ir/c15grir
✋
پنجاه خصلت اخلاقی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه واله وسلم)
🔺بيشک تأسي به سيره و سنت آن حضرت براساس آيهکريمه «و لکم في رسولالله اسوه حسنه» و از جمله آنچه در اين مطلب به آن اشاره شده، راهگشاي مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه مسلمانان خواهد بود.
۱-هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه مي رفت
۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد.
۳-نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود.
۴-هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت.
۵- وقتي با کسي دست مي داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمي کشيد.
۶-با مردم چنان معاشرت مي کرد که هرکس گمان مي کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است.
۷-هرگاه به کسي مي نگريست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمي کرد.
۸-هرگز به روي مردم چشم نمي دوخت و خيره نگاه نمي کرد.
۹-چون اشاره مي کرد با دست اشاره مي کرد نه با چشم و ابرو.
۱۰-سکوتي طولاني داشت و تا نياز نمي شد لب به سخن نمي گشود.
۱۱-هرگاه با کسي، هم صحبت مي شد به سخنان او خوب گوش فرا مي داد.
۱۲-چون با کسي سخن مي گفت کاملا برمي گشت و رو به او مي نشست.
۱۳-با هرکه مي نشست تا او اراده برخاستن نمي کرد آن حضرت برنمي خواست.
۱۴-در مجلسي نمي نشست و برنمي خواست مگر با ياد خدا.
۱۵-هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن.
۱۶-در مجلس جاي خاصي را به خود اختصاص نمي داد و از آن نهي مي کرد.
۱۷-هرگز در حضور مردم تکيه نمي زد.
۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود.
۱۹-اگر در محضر او چيزي رخ مي داد که ناپسند وي بود ناديده مي گرفت.
۲۰-اگر از کسي خطايي صادر مي گشت آن را نقل نمي کرد.
۲۱-کسي را بر لغزش و خطاي در سخن مواخذه نمي کرد.
۲۲-هرگز با کسي جدل و منازعه نمي کرد.
۲۳-هرگز سخن کسي را قطع نمي کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد.
۲۴-پاسخ به سوالي را چند مرتبه تکرار مي کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود.
۲۵-چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نمي فرمودـ« چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود « بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟»
۲۶-با فقرا زياد نشست و برخاست مي کرد و با آنان هم غذا مي شد.
۲۷-دعوت بندگان و غلامان را مي پذيرفت.
۲۸-هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود.
۲۹-بيش از همه صله رحم به جا مي آورد.
۳۰-به خويشاوندان خود احسان مي کرد بي آنکه آنان را بر ديگران برتري دهد.
۳۱-کار نيک را تحسين و تشويق مي فرمود و کار بد را تقبيح مي نمود و از آن نهي مي کرد.
۳۲-آنچه موجب صلاح دين و دنياي مردم بود به آنان مي فرمود و مکرر ميگفت هرآنچه حاضران از من مي شنوند به غايبان برسانند.
۳۳-هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول مي کرد.
۳۴-هرگز کسي را حقير نمي شمرد.
۳۵-هرگز کسي را دشنام نداد و يا به لقب هاي بد نخواند.
۳۶-هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد.
۳۷-هرگز عيب مردم را جستجو نمي کرد.
۳۸-از شر مردم برحذر بود ولي از آنان کناره نمي گرفت و با همه خوشخو بود.
۳۹-هرگز مذمت مردم را نمي کرد و بسيار مدح آنان نمي گفت.
۴۰-بر جسارت ديگران صبر مي فرمود و بدي را به نيکي جزا مي داد.
۴۱-از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود.
۴۲-سراغ اصحاب خود را مي گرفت و همواره جوياي حال آنان مي شد.
۴۳-اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا مي زد.
۴۴-با اصحابش در کارها بسيار مشورت مي کرد و بر آن تاکيد مي فرمود.
۴۵-در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است.
۴۶-ميان يارانش انس و الفت برقرار مي کرد.
۴۷-وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود.
۴۸-هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نمي کرد.
۴۹-اگر در حال نماز بود و کسي پيش او مي آمد نمازش را کوتاه مي کرد.
۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکي گريه مي کرد نمازش را کوتاه مي کرد.
👇
https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
✋
چهار هزار شاگرد در شرایط اختناق
🔺حضرت آیتالله خامنهای:
🔹«غالباً تصوّر می شود که امام صادق علیهالسّلام بر روى یک منبر مىنشست و چهار هزار نفر جمع میشدند. اما اینجورى نبوده. چهار هزار نفر در طول عمر طولانىِ امام بتدریج خدمتشان رسیدهاند. اینجور نبود که خلفا اجازه میدادند که امام بنشیند و حرف بزند. عمر امام یک عمر آرام و راحت نبوده است.»
✍منبع:کتاب همرزمان حسین علیهالسلام
👇
https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
#توجه
#تمدید_شد
🔰 دانش آموختگان گرامی
🔹با توجه به رایزنی های انجام شده مهلت ثبت نام واجدین شرایط فراخوان همکاری با آموزش و پرورش در قالب مربی پرورشی تمدید شد.
❗️طریقه ثبت نام و نوبت گرفتن دارندگان مدرک تحصیلی سطح دو با ۳۶سال و سطح سه با ۳۸سال، کارت پایان خدمت (ویژه برادران) تا
جمعه ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ ساعت ۱۷ اعلام خواهد شد.
🔹 با هماهنگی صورت گرفته با مرکز دانش آموختگان حوزه علمیه ،دانش آموختگان #برادر حوزه علمیه قم، که در استانهای خراسان ساکن هستند نیز میتوانند از این طریق ثبت نام کرده و در مشهد مصاحبه بدهند.
اخبار دفتر #دانش_آموختگان:
https://danesh.hozehkh.com
https://eitaa.com/joinchat/3017998494Cbbc4256971