eitaa logo
پژوهشگران جوان مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
244 دنبال‌کننده
749 عکس
70 ویدیو
254 فایل
لینک زیر جهت تبادل اطلاعات و دریافت نظرات شما دوستان می باشد. https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
مشاهده در ایتا
دانلود
🤝 برگزاری نشست علمی فرهنگی به مناسبت گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه 📝 موضوع نشست : ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در تشکیل تمدن نوین اسلامی 🎤 سخنران : حجت الاسلام و المسلمین دکتر جهانگیری (زید عزه) « عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی » ⏰ زمان : 5 دیماه 1400 ساعت 8 صبح 🕌 مکان : حرم مطهر رضوی مسجد گوهرشاد شبستان آیت الله سبزواری (ره) 📚 کاری مشترک از واحد پژوهش و فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺
📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖 ⁦ ⚠️⁩⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⁩ توجه.............................................توجه 📚طلابی که فرم عضویت کتابخانه رو تکمیل کردند و مدارک خودشون رو برای عضویت کتابخانه به واحد پژوهش تحویل ندادن زودتر مراجعه بفرمایند. در غیر اینصورت ثبت نام شما کان لم یکن خواهد بود. ⁦ ⁦📝 📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝 ✅ مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام: ⬅️دو قطعه عکس ⬅️کپی شناسنامه ⬅️کپی کارت ملی ⬅️تکمیل فرم عضویت 🔖 منتظر مراجعه شما عزیزان هستیم. 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
📚 آموزش نوین و گرافیکی ادبیات عرب 📝 هر روز یک نکته ادبیاتی کاربردی 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
الواو: این حرف در معنای مطلق جمع بین معطوف و معطوف علیه بکار می رود. مانند:«کَذَلِکَ یُوحِی إِلَیْکَ وَإِلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکَ اللَّهُ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ – شوری ۳» الفاء: معنای آن جمع ترتیبی بین معطوف و معطوف علیه می باشد که این جمع به صورت پشت سرهم می آید.مانند:«الَّذِی خَلَقَکَ فَسَوَّاکَ فَعَدَلَکَ – انفطار ۷» البته غالبا در جاییکه معطوف ما جمله یا صفت باشد همراه با عطف بودن یک معنای سببیت نیز از «فاء» برداشته می شود. مانند:«لَآکِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زَقُّومٍ لَآکِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زَقُّومٍ فَشَارِبُونَ عَلَیْهِ مِنَ الْحَمِیمِ – واقعه ۵۲-۵۴» 📝"أم متصله در دو مورد استعمال می شود: 1️⃣ (بعد از همزه ی تسویه). که معنایش همانند معنای واو می شود و دو جمله را بر هم عطف می کند. مانند:«سَوَاءٌ عَلَیْهِمْ أَأَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لَا یُؤْمِنُونَ – بقره ۶» 2️⃣ (بعد از همره ی استفهام) و آن هنگام که به وسیله ی همزه و «أم» از مشخص شدن چیزی سؤال شود که در این هنگام به معنای «أو» به کار می رود.مانند:«أَأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ – واقعه ۵۹» 📝 أم منقطعه: این نوع أم به معنای «اضراب» به کار می رود اما در بیشتر اوقات همراه با این معنا٬ معنای استفهام نیز می دهد و جمله را بر جمله عطف می دهد. مانند:«قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الْأَعْمَى وَالْبَصِیرُ أَمْ هَلْ تَسْتَوِی الظُّلُمَاتُ وَالنُّورُ أَمْ جَعَلُوا لِلَّهِ شُرَکَاءَ – رعد ۱۶»" ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃 ========/
✅ طلابی که مقاله علمی آماده جهت درج در نشریه علمی تخصصی مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد را دارند میتوانند مقاله رو بصورت فایل word به آیدی زیر ارسال نمایند. @abbasipazhooheshsadegh 📚 واحد پژوهش و مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺
📸 🔰برگزاری نشست علمی فرهنگی به مناسبت گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه 📝 «موضوع نشست»: ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در تشکیل تمدن نوین اسلامی 🎤 «سخنران»: حجت الاسلام و المسلمین دکتر جهانگیری «زید عزّه» (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی) 📆 «زمان»: 05/دیماه/1400 🕰 ساعت: 8صبح 🕌 «مکان»: حرم مطهر رضوی، مسجد گوهرشاد، شبستان آیت الله سبزواری (رحمه الله) 💢کاری مشترک از واحد پژوهش و فرهنگی-تبلیغی مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد •-------•••🔸•💠•🔸•••-------• ✔️واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد 🤲اَللّٰهُـــــم عَجِّــــــلْ‌ لِوَلِیِّــــڪ َ‌الفَــــرَجْ🌤
تمدن نوین اسلامی.pptx
حجم: 113.9K
این فایل تقدیم دوستانی که از واحد پژوهش درخواست کرده بودند. 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺
📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝 📚 «چرا در قرآن در اوّل جمله اگر فعلی بیاید حتماً مفرد می آید؟» "در زبان عربی هرگاه فعلی به اسم ظاهر یا ضمیر غیر ظاهر نسبت داده شود، هیچ تغییری در آن فعل ایجاد نمی شود، بلکه به همان صورت مفرد خود باقی خواهد ماند؛ مثل: قام الخطیب و تکلّم؛ سخنگو ایستاد و سخن گفت. "وَ إِذْ قالَتِ الْمَلائِکَةُ..."؛[1] روزى فرشتگان باو گفتند... . در سه مثال فوق با توجه به این که در اولی و دومی فاعل فعل (الخطیب و هو غیر ظاهر در تکلم) مفرد است و در سومی (الملائکه) جمع است، اما در هر سه صورت آیه بر اساس قواعد عربی مفرد آمد؛ چون در همه اینها فاعل یا اسم ظاهر است و یا ضمیر غیر ظاهر. ولی هرگاه فعلی به ضمیر ظاهر نسبت داده شود آن ضمیر به آن فعل می چسبد و در غیر ضمیر متصل معمولاً در صورتی است که اسمی قبلاً ذکر شده باشد و ضمیر به آن برگردد؛ مثل: "وَ إِذا سَأَلَکَ عِبادی عَنِّی فَإِنِّی قَریبٌ أُجیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ فَلْیَسْتَجیبُوا لی‏ وَ لْیُؤْمِنُوا بی‏ لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُون".‏[2] با توجه به این که فاعل "فَلْیَسْتَجیبُوا" و "لْیُؤْمِنُوا" واو در آنها است که به عباد بر می گردد و عباد هم قبلاً بیان شده، از این رو فاعل به صورت ضمیر ظاهر به فعل چسبید.[3] بنابر این تمام این موارد بر اساس قواعد زبان عربی است." 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺