#مقاله_علمی
اجزاءيك مقاله علمي:
1- عنوان مقاله و نام مؤلف يا مؤلفان
2- چكيده
3- كليد واژه
4- مقدمه
5- بدنه یا متن
6- نتيجه
7- منابع و مأخذ
1- عنوان: پختگي عنوان، حاكي از توان علمي نويسنده است و عنوان نامناسب ارزش مقاله را كم ميكند. اين عنوان ناظر به مسأله تحقيق و پرسش اصلي است. همچنين پوشش دهنده واژگان كليدي است. پس بايد گويا و رسا باشد، در عين حال اختصار، يك امتياز است و كلمات بايد بين سه تا هشت كلمه باشد. عنوان نبايد اعم يا اخص از محتواي مقاله يا انتخابی از روي تعصب باشد. زمان انتخاب عنوان مي تواند در ابتدا و يا پس از تكميل مقاله باشد و در صورت تمایل میتوان آن را در انتها تعويض کرد. از عناوين كليشهاي بايد پرهيز شود و در مقالات علمي، عنوان باید علمي و بدور از صنايع ادبي و دور از ابهام باشد.
2- چكيده مقاله: تهیه چکیده یک کار فنی و هنرمندانه است که باید برای هر مقاله علمی انجام گیرد. چکیده، خلاصه جامعي از محتواي يك گزارش پژوهشي است كه هدفها، پرسشها، روشها و يافته هاي پژوهش را به اختصار در بردارد و آيينه پژوهش است و مخاطب را تحريص و تشويق به خواندن ميكند. در چكيده بايد با استفاده از كلمات متن، عصاره مقاله در 150 تا 200 كلمه آورده شود.
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
✅خلاصه تفسیر سوره #بقره
📆 جلسه: 6
🔖 #آیه_۶_۷
♦️مفسر: علامه جوادی آملی
💠 آیه۶ بقره: «ان الذین کفروا سواء علیهم اانذرتهم ام لم تنذرهم لا یؤمنون ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم و علی ابصارهم غشٰوة و لهم عذاب عظیم»
(همانا آنهایی که کافر شدند چه انذارشان دهی و چه ندهی برایشان مساویست و ایمان نمی آورند چون خداوند بر قلوب، گوشها و چشمهایشان مهر زده است و لذا برایشان عذاب بزرگ است.)
📚📚📚📚📚📚
⁉️چرا قرآن تنها برای متقین هدایت است؟
آیه گوید کافران (غیر متقین) بواسطه کفر و گناهان، چشم و گوش و قلبشان مهر خورده و دیگر هر چه بگویی نمیشنوند و اثری در آنها ندارد. حتی خود کافران نیز این عدم تاثیر را گاهی به پیامبران زمانشان گفته اند «قالوا سواء علینا اوعظت ام لم تکن من الواعظین/ شعراء_۱۳۶»
🐬🐬🐬🐬🐬🐬🐬
🔰همانطور که #ایمان ۳ شأن دارد شامل ایمان اعتقادی (ایمان به وحی و قیامت)، ایمان عملی(نماز) و ایمان مالی(زکات)، #کفر نیز به همین نسبت دارای سه شأن کفر اعتقادی، کفر عملی و کفر مالیست.
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
✅کفر (یعنی پوشاندن) در عمل دو نوع است:
1⃣ناشی از #جهل_مرکب= در اینجا شخص عمداً با ایمان به خدا عناد و دشمنی دارد. این کفر مضادّ ایمان بوده و علاج پذیر نیست.
2⃣ کفر ناشی از #جهل_بسیط= شخص نمیداند که ایمان چیست و آنرا درک نکرده لذا از روی جهل آنرا انکار میکند. این شخص قابل هدایت است.
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
🎯هسته مرکزی هدایت و تبلیغ دین خدا، #انذار و ترساندن از جهنم و عذاب خداست، نه #تبشیر و بشارت به بهشت!
📚 واحد پژوهش و مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/31760057
#27دیماه_سالروز_شهادت_نواب_صفوی
🏴 به مناسبت سالروز شهادت نواب صفوی
مقاله ای با عنوان ((بررسی کارکرد دین در اندیشه و عمل نواب صفوی )) تقدیم طلاب عزیز می گردد.
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
بررسی کارکرد دین در اندیشه و عمل نواب صفوی.pdf
حجم:
262.7K
مقاله با عنوان : بررسی کارکرد دین در اندیشه و عمل نواب صفوی
📚 واحد پژوهش و مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#گزارش_تصویری_مباحثات_مدرسه
📸 گزارش ویدیویی از برگزاری مباحثات طلاب مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
مکان : حرم مطهر رضوی مسجد گوهرشاد
شبستان آیت الله نهاوندی(ره)
🎙قال الصادق [عليه السلام]:
مَن تَعَلَّمَ العِلمَ و َعَمِلَ بِهِ و َعَلَّمَ لِله دُعِىَ فى مَلَكُوتِ السَّماواتِ عَظيما فَقيلَ: تَعَلَّمَ لله و َعَمِلَ للهِ و َعَلَّمَ لِله؛
هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها به بزرگى ياد شود و گويند: براى خدا آموخت و براى خدا عمل كرد و براى خدا آموزش داد.
📚[الذریعه الی حافظ الشریعه، شرح اصول کافی ج1، ص56]
🔹 ضمن عرض سلام و ادب و احترام و خداقوت خدمت اساتید معظم و طلاب عزیز ، نظر به نگاه تحولی حوزه انقلابی و تقویت بنیه علمی طلاب مدرسه گروه های مباحثه به طور جدی پیگیری و فعال تر و کاربردی تر شده و امیدواریم طلاب گرامی نسبت به این برنامه ی علمی ضمن فعالیت، همکاری لازم را داشته باشند
باتشکر و سپاس...
📚 واحد پژوهش و مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺
#گزارش_تصویری
#ادبیات_عرب_مهارت_محور
#سلسله_جلسات_ادبیات_عرب_کاربردی
*️⃣ جلسه ششم :
🎤 استاد : حجت الاسلام روشنی
📝 موضوع عام : تجزیه و ترکیب آیات قرآن کریم
📝 موضوع خاص : بسم الله الرحمن الرحیم
👈بیان نکات صرفی
👈 بیان نکات نحوی
👈 بیان نکات بلاغی
👈 بیان نکات لغوی
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
#اطلاع_رسانی
#سیستم_پژوهشی
*️⃣با سلام به اساتید معزز و طلاب محترم
👈 با توجه به مستقر شدن واحد پژوهش در دارالقرآن (مدرسه دودرب) و انجام فعالیتهای علمی_پژوهشی و همچنین ایجاد فضای مناسب علمی برای اساتید و طلاب ، این واحد یک دستگاه سیستم رایانه را جهت انجام فعالیتهای علمی_پژوهشی و درسی در نظر گرفته است.
اساتید و طلاب محترم میتوانند جهت بهره مندی از این ظرفیت در ساعات اداری به واحد پژوهش مراجعه بفرمایند.
*️⃣ واحد پژوهش خدمتگزار شما اساتید معزز و طلاب محترم می باشد.
*️⃣ منتظر حضور گرم و صمیمی شما عزیزان هستیم.🌹
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
✅مسابقه کتابخوانی
🔷کتابچه استغاثه و طلب شفاعت🔷
📥برای دریافت فایل کتابچه به کانال موسسه دارالاعلام
https://eitaa.com/PJdarolelam
مراجعه بفرمائید.
⏳زمان آزمون: 7 بهمن ماه ساعت 15 الی 19
🔻مدت پاسخگویی: 20 دقیقه
🔻20 سوال تستی
🎁جوائز
📌نفر اول: سه میلیون ریال
📌نفر دوم: دو میلیون ریال
📌نفر سوم: یک میلیون ریال
برای شرکت در مسابقه به آدرس سایت مرکز تخصصی دارالاعلام شعبه مشهد
https://mashhad.darolelam.ir/
مراجعه فرمایید.
🔶شرکت برای عموم(طلاب برادر و خواهر و غیر طلاب) آزاد است.
ارتباط با ادمین
@Moham1
♻️ مرکز تخصصی وهابیت پژوهی دارالاعلام شعبه مشهد
🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام:
┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓
@PJdarolelam
┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
درسنامه_نقد_وهابیت_استغاثه و شفاعت.pdf
حجم:
16.67M
✅مسابقه کتابخوانی
🔷کتابچه استغاثه و طلب شفاعت🔷
⏳زمان آزمون: 7 بهمن ماه ساعت 15 الی 19
🔻مدت پاسخگویی:20 دقیقه
🔻20 سوال تستی
🎁جوائز
📌نفر اول: سه میلیون ریال
📌نفر دوم: دو میلیون ریال
📌نفر سوم: یک میلیون ریال
برای شرکت در مسابقه به آدرس سایت مرکز تخصصی دارالاعلام شعبه مشهد
https://mashhad.darolelam.ir/
مراجعه فرمایید.
🔶شرکت برای عموم(طلاب برادر و خواهر و غیر طلاب) آزاد است.
ارتباط با ادمین
@Moham1
♻️ مرکز تخصصی وهابیت پژوهی دارالاعلام شعبه مشهد
🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام:
┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓
@PJdarolelam
┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
✅خلاصه تفسیر سوره #بقره
📆 جلسه: ۸
🔖 #آیه_۶
♦️مفسر: علامه جوادی آملی
✅علت اینکه متقین تنها کسانیند که توان استفاده از قرآن را دارند اینست که #پایگاه_فطری الهی، مبنای بهره برداری از قرآن است.
🔰بر این اساس متقین در یک چرخه ۳ ضلعی حرکت میکنند:
۱. اینها #سرمایه_فطری خود را حفظ میکنند. این سرمایه فطری، #طبیعت انسان را کنترل میکند تا نتواند قوای ادراکی انسان(گوش و چشم و قلب) را به سمت #شهوت و #غضب حرکت دهد.
۲. چون سرمایه فطری خود را حفظ کردند توانستند از قرآن در زندگیشان بهره گیرند.
۳. چون از قرآن بهره گرفتند به #فلاح و رستگاری رسیدند. (بقره_۵)
🍁🍁🍁
کفار و مشرکین نیز در چرخه ۳ضلعی مشابه گرفتار شدند:
۱. سرمایه فطری خود را باختند و اسیر شهوت و غضب شدند.
۲. چون سرمایه فطری را باختند نتوانستند از #قرآن بهره گیرند.
۳. چون از قرآن بهره نگرفتند به #عذاب_عظیم دچار شدند. (بقره_۷)
🍀🍀🍀
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
#گزارش_تصویری
#ادبیات_عرب_مهارت_محور
#سلسله_جلسات_ادبیات_عرب_کاربردی
*️⃣ جلسه هفتم :
🎤 استاد : آقای مجردیان
📝 موضوع عام : تجزیه و ترکیب آیات قرآن کریم
📝 موضوع خاص : سوره آلعمران آیه 19
👈بیان نکات صرفی
👈 بیان نکات نحوی
👈 بیان نکات بلاغی
👈 بیان نکات لغوی
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
✦؛﷽✦
〰〰🍃🌸🍃〰〰
🔺تجزیه موضوعات
🔻 الگوی مهندسي پژوهش
🌸 1. چیستي شناسي 👈 بیان معاني لغوی و اصطلاحي کلیدواژه ها
🍃 2. گونه و گستره شناسي 👈 بیان اقسام و مراتب کلیدواژه ها
🌸 3. دیده شناسي 👈 برشماری و بررسي دیدگاه ها و احتمالات
🍃 4. چرایي شناسي 👈 برشماری و بررسي ادله عقلي و نقلي و عقلایي
🌸 5. روش شناسي 👈 برشماری و بررسي راهکارها و عوامل در مسأله
🍃 6. آسیب شناسي 👈 برشماری و بررسي آفت ها و موانع در مسأله
🌸 7. نمادشناسي 👈 برشماری و بررسي نشانه ها و ویژگي های موضوع
🍃 8. پیامدشناسی 👈 برشماری و بررسي آثار مثبت و منفي
🌸 9. نمودشناسي 👈 برشماری و بررسي الگوهای عیني و خارجي
🍃 10. شبهه شناسي 👈 برشماری و بررسي شبهات
#اطلاعات_پژوهش
#آشنایی_با_مهارت_پژوهشگری
#طلبه_پژوهشگر
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
@pajoohesh_esfahan