💠 فراخوان هفتمین دوره طرح شهید احمدی روشن (طرح توسعۀ هستههای مسئلهمحور پژوهشی، فناورانه)
✳️ بنیاد ملی نخبگان با هدف «پشتیبانی و هدایت طلاب مستعد برای حل مسئلههای حوزوی، منطقهای، ملی و راهبردی کشور»، «توانمندسازی و مهارتافزایی طلاب مستعد در بستر حل یک مسئلۀ واقعی»، «افزایش مهارتهای اجتماعی و افزایش خودباوری در جامعه مخاطب»، «افزایش اعتماد دستگاههای اجرایی، مراکز علمی و بخش خصوصی به طلاب مستعد» و «ایجاد شبکۀ طلاب و دانشجویان برای حل مسائل» تسهیلات «توسعه هستههای مسئلهمحور پژوهشی / فناورانه (طراح شهید احمدی روشن)» را اجرا میکند.
📆 مهلت ثبتنام: تا 25 آذر ماه 1401
🌐 سامانه ثبت نام:
http://sina.bmn.ir
📌 راهنمای مشارکت در طرح شهید احمدی روشن
💠 مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزههای علمیه
48.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آموزش کار با سایت کتابخانه مدرسه فقاهت
✅درس مهارتهای پژوهشی
✅آشنایی با کتابخانههای آنلاین
✅جلسه دوم: آشنایی با کتابخانه مدرسه فقاهت
🔹ضروری و قابل استفاده برای تمامی پژوهشگران🔹
#پژوهش
#کتابخانه
#مهارت
#دروس
✅علی اکبر خدامیان آرانی
🆔 https://eitaa.com/khoddamiyan
؛༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
به مناسبت هفته پژوهش و در راستای ارتقا پژوهش طلاب سطح۳و۴ معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی و حوزوی معصومیه (سلام الله علیها) شهرکرد برگزار می کند.
❇️کارگاه استخراج مقاله از پایان نامه❇️
👤استاد ارائه کننده: جناب آقای دکتر محسن خوشفر
🗓زمان برگزاری: پنج شنبه ۱۴۰۱/۹/۲۴
🕰 ساعت برگزاری: ۸صبح
🏠مکان: موسسه آموزش عالی و حوزوی معصومیه شهرکرد
🌐 لینک ورود به کارگاه:
Vcm.whc.ir/chaharmahal
🔶از کلیه دانش آموختگانی که پایان نامه خود را دفاع کرده اند جهت شرکت در این کارگاه مهارتی دعوت به عمل می آید.
#شهرکرد
#هفته_پژوهش
#کارگاه_مهارتی
#موسسه_آموزش_عالی
#معاونت_پژوهش
#معرفی پژوهشگر موفق
✅سرکار خانم سمیه محمدی مدیر محترم موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه سلام الله علیها شهرکرد.
#شهرکرد
#موسسه_آموزش_عالی
#پژوهشیار_معصومیه
┏━━━━━♦️🦋♦️━━━━┓
@pajooheshyar_masoomiyeh
┗━━━━━♦️🦋♦️━━━━┛
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
📚📚📚
#معرفیدانشپژوهموفقپژوهشی
🎤با عرض سلام و ادب و تشکر از اینکه وقت گرانبهای خودتان را در اختیار ما قرار دادید.
لطفاً خودتان را معرفی نمایید.
بانام و یاد خداوند متعال
📝سمیّه محمّدی هستم، دانش آموختهی سطح ۲ و ۳ جامعه الزهراء (سلام الله علیها) قم و در حال حاضر مشغول تدوین رسالهی علمی سطح ۴، در گرایش تفسیر تطبیقی مؤسسهی آموزش عالی حوزوی فاطمه الزهراء (سلام الله علیها) اصفهان هستم.
🎤با چه انگیزه ای وارد حوزه علمیه شدید؟
📝از کودکی علاقهی شدیدی به علوم دینی داشتم و همواره در کلاسهای غیر درسی دینی شرکت میکردم. تبلیغ علوم دینی را هم بسیار میپسندیدم.
برخلاف میل باطنیام، دبیرستانم را با رشتهی علوم تجربی گذراندم و در این رشته هم موفق بودم و با رتبهی نسبتا خوبی در رشتهی پرستاری دانشگاه شهرکرد پذیرفته شدم.
همزمان برای قبولی در جامعه الزهراء (سلام الله علیها) تلاش میکردم و مطالعهی فراوان داشتم تا به هدفم رسیدم و هنوز هم ذرهای در انتخابم دچار تردید نشدهام، زیرا خیر دنیا و آخرت را در این راه میدیدم.
🎤در مورد فعالیتهای پژوهشی کنونی و آثار پژوهشی خود توضیحی بفرمایید.
📝 در حال حاضر مشغول مطالعه و تحقیق در مورد مباحث مربوط به وحی و کیفیت نزول قرآن هستم.
به لطف الهی و راهنمایی اساتید بسیار خوبم، یک مقالهی علمی پژوهشی، سه مقالهی علمی تخصصی، دو مقاله در کنفرانس بین المللی مالزی و نیز سه مقاله در کنفرانسهای ملی کشوری به چاپ رساندهام.
سه مقالهی چاپ نشده هم دارم که یکی از آنها را در قالب کرسی علمی ترویجی ارائه نمودهام.
🎤فعالیت پژوهشی را از چه زمانی و چطور آغاز کردید؟
📝 شروع فعالیتم به دوران دبیرستان برمیگردد.
یادم میآید برای اولین بار، یکی از دبیران مدرسهمان، تحقیقی در مورد حجاب از ما میخواست. در جستجوی تحقیقم با کتاب "فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی دکتر حدادعادل" آشنا شدم و آن را مطالعه نمودم و چنان شیفتهی نام کتاب گشتم که تحقیقم را با همین عنوان نوشتم.
از سال اول دبیرستان در مسابقات نهج البلاغه شرکت داشتم که بخش مهمی از این مسابقات، نوشتن تحقیق با موضوعات نهج البلاغه و ارائه در جلسهی دفاع بود و بنده سه سال پیاپی در این مسابقات مقام اول تا سوم استانی کسب نمودم و یک سال هم به مسابقات کشوری راه یافتم.
🎤عوامل موفقیت شما در امر پژوهش چه بوده است؟
📝منت و توفیقی که خدای مهربانم بر حقیر نهاده؛
راهنماییها، تلاشها و دعای خیر والدین عزیزم؛
بهرهمندی و توفیق حضور در مکتب اساتید بسیار عالی کشوری و بین المللی؛
توکل، توسل و تلاشهای خودم.
🎤توصیه شما به طلابی که در آغاز راه پژوهش هستند، چیست؟
📝 رمز موفقیت در عرصههای مختلف علمی و خصوصا" پژوهشی، تلاش بی وقفه و مطالعهی زیاد است. یک محقق موفق، باید دائم مطالعه داشته باشد. نگاه ما به مطالب، باید نگاهی نقادانه باشد نه صرف مطالعه و گذر از مطالب و تقلید کورکورانه.
توکل و استعانت از خداوند منان و توسل به ائمهی اطهار(علیهم السّلام) نیز مصباح منیر این راه بوده و یقینا یکی از مهمترین شئون و شروط موفقیت خواهد بود.
🎤اهداف و چشمانداز پژوهشی شما چیست؟
📝 آرزویم این است که فردی موفق و صاحب نظر در گرایش تفسیر تطبیقی باشم. امید آن دارم که در آیندهی نزدیک صاحب تألیفاتی در زمینهی مباحث تفسیری با رویکردی جدید باشم.
🎤از محضر چه كساني در عرصه پژوهش در حوزه علمیه استفاده كردهايد؟
📝 اساتید پژوهشی حقیر فراوان بوده و هستند و از خداوند متعال برای همهی این بزرگواران طول عمر باعزت، توأم با صحت و عافیت مسألت مینمایم.
بزرگوارانی چون دکتر صالح قنادی، دکتر علیرضا زکی زاده، دکتر محسن خوشفر، دکتر جواد سلیمیان، دکتر محسن برقیکار، دکتر محمدرضا ستودهنیا، دکتر مصطفی جعفرطیاری، سرکار حاجیه خانم کربلایی و دیگر بزرگواران از برترین اساتید پژوهشی بنده بودند.
🎤به عنوان یک پژوهشگر موفق، اهمیت پژوهش را درچه می دانید؟
📝 علم، فرآیندی است مانا و پویا، و پویایی آن مستلزم مطالعات دقیق و عمیق است تا همواره مسیر برای کشف راههای جدید و نوآوریهای روز باشد.
یک پژوهشگر موفق، باید مطالعهی دغدغهمند داشته باشد و هر بار که مطلبی را میخواند برای کشف مسألهی جدید و موضوع جدید بخواند تا پویایی علم را درک نماید.
🎤به نظر شما چه مشكلاتي در امر پژوهش وجود دارد؟
📝به نظر حقیر، در زمان کنونی ما و با توجه به پیشرفت امکانات، همواره راه در عرصهی پژوهش باز است و اگر کسی طالب باشد و واهمهای در این راه نداشته باشد؛ میتواند لذت این مسیر را بچشد...
💫من الله التوفیق و علیه التّکلان
💫التماس دعا
#دانشپژوهموفقپژوهشی
#اطلاعیه_پژوهشی
#وبینار_مهارتهای_پژوهشی
معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم برگزار میکند:
🔰وبینارهای تک جلسهای آموزش مهارتهای پژوهشی
🔹چهل وبینار از هفته کتاب تا پایان هفته پژوهش
#هفته_کتاب
#هفته_پژوهش
4️⃣3️⃣ وبینار "چیستی و چرایی پژوهش"
🎤مدرس: حجت الاسلام علی صادقی، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیهالسلام در شهرستان تایباد
🗓 پنجشنبه ۲۴ آذر
⏱️ ساعت ۱۶
🌐 لینک حضور:
http://vcm.whc.ir/qom
✅ با ما همراه باشید...
🔰 @hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
ضمنا
حتما میدونین که یه مسابقهی کتابخوانیِ سراسری از ترگل داره برگزار میشه
تا الان چهارصد میلیون ریال
جوایز نقدی داشت.🌺
امشب مفتخرم که اعلام کنم؛
این جوایز به یک میلیارد ریال
افزایش پیدا کرد😉
#عماد_داوری_دولتآبادی، عضو شوید👇
eitaa.com/joinchat/623706320C1d9f760b11
#معرفیدانشپژوهموفقدرعرصهپژوهش
✅مصاحبه با پژوهشگر موفق سرکار خانم فاطمه طاهری
با عرض سلام و ادب و تشکر از اینکه وقت گرانبهای خودتان را در اختیار ما قرار دادید.
🎤لطفاً خودتان را معرفی نمایید.
فاطمه طاهری
🎤با چه انگیزه ای وارد حوزه علمیه شدید؟
معتقد بودم در حوزه، جوانانی با طینت و فطرت سالم و روح پاک آمدهاند، از میان آنان شخصیتهای تاریخساز که یاران حضرت حجت سلامالله علیه هستند تربیت میشوند؛ برایم مصاحبت و همصحبتی با این قشر لذت بخش بود.
🎤فعالیت پژوهشی را از چه زمانی و چطور آغاز کردید؟
قبل از ورود به حوزه. دوران دبیرستان مقاله مینوشتم و در فراخوانهای مختلف شرکت می کردم و در همان دوران در سطح کشور دوبار حائز رتبه برتر شدم.
🎤عوامل موفقیت شما در امر پژوهش چه بوده است؟
استفاده از محضر اساتید متخصص.
تسلط بر آیین نگارش و استفاده بهینه از فضای مجازی و کتابخانه های تخصصی در این زمینه.حمایت خانواده و اهمیت دادن ایشان.
🎤توصیه شما به طلابی که در آغاز راه پژوهش هستند، چیست؟
پشتکار بسیار مهم است. از موانع نترسند، دست به قلم شوند خداوند خودش برکت میدهد، کمک میکند.
🎤اهداف و چشمانداز پژوهشی شما چیست؟
ان شاء الله پاسخ گوی نیازها و دغدغه های دینی افراد جامعه باشیم.
🎤درباره فعالیتهای علمی خودتان توضیح دهید. از چه سالي در پژوهش مشغول به فعاليت هستيد؟
قبل از ورود به حوزه در زمینه مقاله نویسی فعالیت داشتم. با ورود به حوزه، تحقیق نویسی را فرا گرفتم، همزمان مقاله نیز می نوشتم که به لطف خدا رتبه هایی هم کسب می کردم.بعد از اتمام سطح دو از سال۸۷ به عنوان معاون پژوهش حوزه علمیه فاطمیه شهرکرد، معرفی شدم و همین انگیزه بنده را چند برابر کرد. به لطف خدا در سال ۸۸ به عنوان معاون پژوهش برتر در سطح کشور شناخته شدم. از سال ۹۲ از طرف مرکز به عنوان استاد راهنمای تحقیق های پایانی، از سال ۹۶ ارزیاب مقالات پایانی طلاب و جشنواره های مرکز معرفی شدم. از سال ۹۱ عضو ثابت شورای پژوهشی استان بودم. در همین دهه در سطح کشور و استان رتبه های مختلفی را در شاخه های مختلف پژوهشی کسب کردم. سال ۱۳۹۶ به عنوان مدیر برتر کشوری و سال ۱۳۹۹ مدیر برتر استانی در زمینه جشنواره ها و امور پژوهشی معرفی شدم.
🎤چه كتاب ها و مقالاتي از شما منتشر شده است؟
یک تحقیق پایانی و یک پایان نامه نوشته ام. در حال حاضر سه مقاله در نوبت چاپ دارم ان شاء الله.
🎤از محضر چه کسانی در عرصه پژوهش در حوزه علمیه استفاده کرده اید؟ اساتید معظم و بزرگواری که امیدوارم در پناه خداوند منان سلامت باشند: جناب آقای کریمی، آقای دکتر بسیج، آقای دکتر نادری، سرکار خانم اکبری.
🎤به نظر شما چه مشكلاتي در امر پژوهش وجود دارد؟ و شما با چه مشکلاتی مواجه بودید؟
مشکلات پژوهشی را می توان در چهار موردطبقهبندی نمود:
1. مشکلات مربوط به جلسات و اعضای شوراهای علمی _ پژوهشی: گاها عدم آشنایی اعضا با آیین نامهها، تاخیر در برگزاری جلسات، فاصله بین دغدغه طلاب و اساتید حاضر در شورا، عدم آگاهیاساتید از تواناییهای طلاب و تصویب یا رد موضوعات پیشنهادی ایشان.
2. عوامل مربوط به مرکز و آیین نامه های پژوهشی؛
_متاسفانه گاها این قوانین متناسب با مناطقیاست که از نظر حضور اساتید متخصص، امکانات، کتابخانههای تخصصی و... غنی می باشد بر خلاف سایر مناطق کشور.
_ پراکندگی در آیین نامه های پژوهشی و گاها موازی کاری.
_ عدم هم خوانی برخی دستورالعملها با آیین نامه های مجامع علمی معتبر.
_ عدم ثبات در شیوه های آموزش پژوهش.
3. مشکلات مربوط بهطلاب؛ بیانگیزگی، نداشتن آگاهی لازم،عدم آشنایی با آیین نامه ها، عدم تسلط بر رایانه و...
4. عوامل مربوط به علوم حوزوی؛ پراکندگی شاخه های این علم وگستردگی آن و متاسفانه عدم دسترسی به اساتید متخصص.
🎤چه راهکارهایی برای ارتقاء سطح پژوهشی ارائه میفرمایید؟
_تناسب میان نیازهای جامعه و فعالیت
های پژوهشی.
_کیفی شدن فعالیت های پژوهشی.
_بازنگری در شیوه ارزیابی کارهای پژوهشی.
_حمایت مالی از طلاب پژوهشگر.
_شناسایی طلاب مستعد و معرفی ایشان به اساتید متخصص جهت نگارش مقالات و چاپ آثار.
_برگزاری همایش های مشترک با سازمانهای علمی و دانشگاه ها.
🎤توصیه سرکارعالی به طلاب، درباره کار تحقیقی و نویسندگی چیست؟
از خاطره نویسی شروع کنند و بعد خلاصه نویسی؛ قلم که توانا شد، با شناخت نسبت به منابع با قدرت در زمینه مقاله اقدام کنند. حضور اساتیدمتخصص را غنیمت بدانند و از تجربیات ایشان در زمینه تحقیق و نگارش بهرمند شوند.
🎤شیوه مدیریتی شما برای انجام امور پژوهشی در کنار وظایف خانوادگی چگونه است؟
معمولا فرصت سحر غنیمت است.
🎤ضمن تشكر از وقتي كه در اختيار ما قرار داديد، در پايان اگر صحبت خاصي داريد، بفرماييد.
به نظر میرسد با آموزش صحیح و جامع نحوه پژوهش نظاممند و آشنا کردن افراد با تفکر صحیح؛ میتوان نیروی متخصص مجهز و آشنا با رسالت اصلی پژوهش آشنا کرد و از آفاتی که بر سر راه پژوهش وجود دارد جلوگیری نمود. اگر روش صحیح پژوهش آموزش داده نشود، محقق برای پژوهش به سمت تقلید میرود و پژوهش از مسیر اصلی خود دور میشود. آموزش صحیح اولین قدم برای رسیدن به جامعهای آشنا با تفکر پژوهشمحور است.
در پایان نیز از زحمات حضرتعالی و همکاران محترم کمال تشکر را دارم. در پناه خداوند منان باشید ان شاءالله.
#دانشپژوهموفقپژوهشی