eitaa logo
پژوهشیار معصومیه
108 دنبال‌کننده
541 عکس
154 ویدیو
162 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم برگزار می‌کند: 🔰وبینارهای تک جلسه‌ای آموزش مهارت‌های پژوهشی 🔹چهل وبینار از هفته کتاب تا پایان هفته پژوهش 4️⃣3️⃣ وبینار "چیستی و چرایی پژوهش" 🎤مدرس: حجت الاسلام علی صادقی، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه‌السلام در شهرستان تایباد 🗓 پنجشنبه ۲۴ آذر ⏱️ ساعت ۱۶ 🌐 لینک حضور: http://vcm.whc.ir/qom ✅ با ما همراه باشید... 🔰 @hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
ضمنا حتما می‌دونین که یه مسابقه‌ی کتابخوانیِ سراسری از ترگل داره برگزار میشه تا الان چهارصد میلیون ریال جوایز نقدی داشت.🌺 امشب مفتخرم که اعلام کنم؛ این جوایز به یک میلیارد ریال افزایش پیدا کرد😉 ، عضو شوید👇 eitaa.com/joinchat/623706320C1d9f760b11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅مصاحبه با پژوهشگر موفق سرکار خانم فاطمه طاهری با عرض سلام و ادب و تشکر از اینکه وقت گرانبهای خودتان را در اختیار ما قرار دادید. 🎤لطفاً خودتان را معرفی نمایید. فاطمه طاهری 🎤با چه انگیزه ای وارد حوزه علمیه شدید؟ معتقد بودم در حوزه، جوانانی با طینت و فطرت سالم و روح پاک آمده‌اند، از میان آنان شخصیت‌های تاریخ‌ساز که یاران حضرت حجت سلام‌الله علیه هستند تربیت می‌شوند؛ برایم مصاحبت و هم‌صحبتی با این قشر لذت بخش بود. 🎤فعالیت پژوهشی را از چه زمانی و چطور آغاز کردید؟ قبل از ورود به حوزه. دوران دبیرستان مقاله می‌نوشتم و در فراخوان‌های مختلف شرکت می کردم و در همان دوران در سطح کشور دوبار حائز رتبه برتر شدم. 🎤عوامل موفقیت شما در امر پژوهش چه بوده است؟ استفاده از محضر اساتید متخصص. تسلط بر آیین نگارش و استفاده بهینه از فضای مجازی و کتابخانه های تخصصی در این زمینه.حمایت خانواده و اهمیت دادن ایشان. 🎤توصیه شما به طلابی که در آغاز راه پژوهش هستند، چیست؟ پشتکار بسیار مهم است. از موانع نترسند، دست به قلم شوند خداوند خودش برکت می‌دهد، کمک می‌کند. 🎤اهداف و چشم‌انداز پژوهشی شما چیست؟ ان شاء الله پاسخ گوی نیازها و دغدغه های دینی افراد جامعه باشیم. 🎤درباره فعالیتهای علمی خودتان توضیح دهید. از چه سالي در پژوهش مشغول به فعاليت هستيد؟ قبل از ورود به حوزه در زمینه مقاله نویسی فعالیت داشتم. با ورود به حوزه، تحقیق نویسی را فرا گرفتم، همزمان مقاله نیز می نوشتم که به لطف خدا رتبه هایی هم کسب می کردم.بعد از اتمام سطح دو از سال۸۷ به عنوان معاون پژوهش حوزه علمیه فاطمیه شهرکرد، معرفی شدم و همین انگیزه بنده را چند برابر کرد. به لطف خدا در سال ۸۸ به عنوان معاون پژوهش برتر در سطح کشور شناخته شدم. از سال ۹۲ از طرف مرکز به عنوان استاد راهنمای تحقیق های پایانی، از سال ۹۶ ارزیاب مقالات پایانی طلاب و جشنواره های مرکز معرفی شدم. از سال ۹۱ عضو ثابت شورای پژوهشی استان بودم. در همین دهه در سطح کشور و استان رتبه های مختلفی را در شاخه های مختلف پژوهشی کسب کردم. سال ۱۳۹۶ به عنوان مدیر برتر کشوری و سال ۱۳۹۹ مدیر برتر استانی در زمینه جشنواره ها و امور پژوهشی معرفی شدم. 🎤چه كتاب ها و مقالاتي از شما منتشر شده است؟ یک تحقیق پایانی و یک پایان نامه نوشته ام. در حال حاضر سه مقاله در نوبت چاپ دارم ان شاء الله. 🎤از محضر چه کسانی در عرصه پژوهش در حوزه علمیه استفاده کرده اید؟ اساتید معظم و بزرگواری که امیدوارم در پناه خداوند منان سلامت باشند: جناب آقای کریمی، آقای دکتر بسیج، آقای دکتر نادری، سرکار خانم اکبری. 🎤به نظر شما چه مشكلاتي در امر پژوهش وجود دارد؟ و شما با چه مشکلاتی مواجه بودید؟ مشکلات پژوهشی را می توان در چهار موردطبقه‌بندی نمود: 1. مشکلات مربوط به جلسات و اعضای شوراهای علمی _ پژوهشی: گاها عدم آشنایی اعضا با آیین نامه‌ها، تاخیر در برگزاری جلسات، فاصله بین دغدغه طلاب و اساتید حاضر در شورا، عدم آگاهی‌اساتید از توانایی‌های طلاب و تصویب یا رد موضوعات پیشنهادی ایشان. 2. عوامل مربوط به مرکز و آیین نامه های پژوهشی؛ _متاسفانه گاها این قوانین متناسب با مناطقی‌است که از نظر حضور اساتید متخصص، امکانات، کتابخانه‌های تخصصی و... غنی می باشد بر خلاف سایر مناطق کشور. _ پراکندگی در آیین نامه های پژوهشی و گاها موازی کاری. _ عدم هم خوانی برخی دستورالعملها با آیین نامه های مجامع علمی معتبر. _ عدم ثبات در شیوه های آموزش پژوهش. 3. مشکلات مربوط به‌طلاب؛ بی‌انگیزگی، نداشتن آگاهی لازم،عدم آشنایی با آیین نامه ها، عدم تسلط بر رایانه و... 4. عوامل مربوط به علوم حوزوی؛ پراکندگی شاخه های این علم وگستردگی آن و متاسفانه عدم دسترسی به اساتید متخصص. 🎤چه راهکارهایی برای ارتقاء سطح پژوهشی ارائه می‌فرمایید؟ _تناسب میان نیازهای جامعه و فعالیت‌ های پژوهشی. _کیفی شدن فعالیت های پژوهشی. _بازنگری در شیوه ارزیابی کارهای پژوهشی. _حمایت مالی از طلاب پژوهشگر. _شناسایی طلاب مستعد و معرفی ایشان به اساتید متخصص جهت نگارش مقالات و چاپ آثار. _برگزاری همایش های مشترک با سازمانهای علمی و دانشگاه ها. 🎤توصیه سرکارعالی به طلاب، درباره کار تحقیقی و نویسندگی چیست؟ از خاطره نویسی شروع کنند و بعد خلاصه نویسی؛ قلم که توانا شد، با شناخت نسبت به منابع با قدرت در زمینه مقاله اقدام کنند. حضور اساتیدمتخصص را غنیمت بدانند و از تجربیات ایشان در زمینه تحقیق و نگارش بهرمند شوند. 🎤شیوه مدیریتی شما برای انجام امور پژوهشی در کنار وظایف خانوادگی چگونه است؟ معمولا فرصت سحر غنیمت است.
🎤ضمن تشكر از وقتي كه در اختيار ما قرار داديد، در پايان اگر صحبت خاصي داريد، بفرماييد.  به نظر می‌رسد با آموزش صحیح و جامع نحوه پژوهش نظام‌مند و آشنا کردن افراد با تفکر صحیح؛  می‌توان نیروی متخصص مجهز و آشنا با رسالت اصلی پژوهش آشنا کرد و از آفاتی که بر سر راه پژوهش وجود دارد جلوگیری نمود. اگر روش صحیح پژوهش آموزش داده نشود، محقق برای پژوهش به سمت تقلید می‌رود و پژوهش از مسیر اصلی خود دور می‌شود. آموزش صحیح اولین قدم برای رسیدن به جامعه‌ای آشنا با تفکر پژوهش‌محور است.  در پایان نیز از زحمات حضرتعالی و همکاران محترم کمال تشکر را دارم. در پناه خداوند منان باشید ان شاءالله.
💠مدرسه علمیّه مؤمنات با همکاری معاونت پژوهش جامعه الزهراء سلام الله علیها برگزار می کند. ❇️ نشست علمی-پژوهشی جنسیت و جنبش های اجتماعی با تأکید بر حوادث اخیر کشور ❇️ با حضور سرکار خانم دکتر علاسوند 🗓زمان: یکشنبه ۲۷ آذرماه ⏰:ساعت 12(بعداز نماز) تا14 ❇️مکان: سالن آمفی تئاتر طبقه همکف شهید بهشتی 📚📚📚📚📚 ♦️ ┏━━━━━♦️🦋♦️━━━━┓ @pajooheshyar_masoomiyeh ┗━━━━━♦️🦋♦️━━━━┛ ✏️نقل فقط با ذکر لینک
🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ✴️حوزه علمیه صالحات قم برگزار می‌کند: 🔰کرسی آزاد اندیشی، با عنوانِ: «نقش پژوهش در جنگ شناختی» 💠 استاد ارائه دهنده: سرکار خانم راضیه علی اکبری «معاون پژوهش حوزه علمیه صالحات قم» 💠استاد ناقد : حجت الاسلام دکتر محمدرضا مهدی یار « عضو هیئت علمی دانشگاه » 💠 دبیر : خانم کوثری «معاون فرهنگی حوزه علمیه فاطمه الزهرا بیجار» 📅 زمان: شنبه ۲۶ آذر ماه ساعت ۱۰ صبح 📱لینک ورود : https://croom.ir/b/paj-x9v-9of-f2b اللهم عجل لولیک الفرج 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄ ┏━━━━━♦️🦋♦️━━━━┓ @pajooheshyar_masoomiyeh ┗━━━━━♦️🦋♦️━━━━┛ ✏️نقل فقط با ذکر لینک
🚨اخبار موسسه 📢 نکات پژوهشی 🔻روال نوشتن یک چکیده مقاله چگونه است؟ چکیده باید بعد از تمام شدن تحقیق انجام شود، متن و مقدمه مقاله را به منظور تهیه چکیده دوبار مطالعه کنید و نکات مهم را علامت گذاری کنید و کلید واژه ها را نیز لیست کنید. بدون مشاهده اصل کار، نکات مهم بدست آمده از محتوی را به شکل یک بند یکپارچه پیش نویس نمایید، درضمن از روی متن اصلی رونویسی نکنید. کلیدواژه ها را نیز پیش نویس کنید، بعد از چندبار بازبینی و کم و زیاد نمودن نکات و رفع نواقص، آن را منتشر کنید. ▫️ نکته: در نوشتن چکیده به جای استفاده از گفته های دیگران، تفسیر خودتان را ارائه دهید. ▫️نکته: در چکیده ضرورتی به ذکر منبع نیست. ▫️ نکته: در نوشتن چکیده شما فقط باید مثل یک داور بی طرف یافته ها خود را بگویید و کار خود را ارزشیابی نکنید. برای نمونه نوشتن اصطلاح “در این گزارش برتر …” یا “برگزیدن نمونه با توجه و دقت بالایی انجام شد” بی‌طرفی شما را نفی می کند. با توجه به مطالب بیان شده، توصیه ما این است که موقع نوشتن چکیده گزارش، زمان و دقت کافی خرج کنید. نتیجه یک مقاله که وقت و هزینه بسیاری از شما گرفته در چکیده مشخص می شود و قادر است در قبول یا رد شدت کارتان موثر باشد. ┏━━━━━♦️🦋♦️━━━━┓ @pajooheshyar_masoomiyeh ┗━━━━━♦️🦋♦️━━━━┛ ✏️نقل فقط با ذکر لینک
🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ✅حجم پاراگراف2⃣ 🔴 باید توجه داشت که اندازه ی مشخصی برای تعداد کلمات و جملات یک پاراگراف، به عبارت دیگر برای حجم آن، وجود ندارد.🙁🤔 ⁉️به این ترتیب، آیا آزادید هر اندازه که خواستید پاراگراف را طولانی کنید؟🤔 خیر، پاراگراف، بحر طویل نیست. 😀 ✔️عواملی مانند فضا، مخاطب و محتوای پاراگراف به شما کمک می کنند تا حجم پاراگراف را مشخص کنید. 👈فضایی که مطلب شما در آنجا چاپ می شود، اثر مهمی در حجم پاراگراف های شما دارد. در پایان نامه، کتاب با قطع معمولی و بزرگ، مقاله های علمی-پژوهشی و مانند آن فضای کافی برای بسط مطلب در اختیار شما هست. اما اگر قرار باشد برای ستونی در روزنامه بنویسید، یا مقاله ی کوتاهی برای مدخلی در یک دائره المعارف بنویسید، که مثلا هر صفحه اش به سه ستون باریک تقسیم شده است، باید پاراگراف هایتان کوتاهتر و فشرده تر باشند. 💢در ستون های باریک روزنامه، گاه حتی یک جمله به لحاظ شکلی به صورت یک پاراگراف در می آید تا خواننده فرصتی برای نفس کشیدن بعد از هر پاراگراف داشته باشد، حوصله اش سر نرود، و بتواند تا آخر متن پیش برود. 👈رده ی سنی و سطح تحصیلات مخاطب نیز در حجم پاراگراف اثرگذارند. نوشته ای که نوجوانان را مخاطب قرار می دهد، با مقاله ی علمی-پژوهشی ای که خوانندگان آن، دانشجویان، اساتید دانشگاه و پژوهشگران هستند، به لحاظ حجم کاملا متفاوت است. گروه دوم، قابلیت و کشش لازم برای خواندن متون پیچیده و طولای را دارند، اما نوجوانان ندارند. 💯به این ترتیب، متناسب با توانایی های ذهنی مخاطب باید حجم پاراگراف را تنظیم کنید. اللهم عجل لولیک الفرج 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄ ┏━━━━━♦️🦋♦️━━━━┓ @pajooheshyar_masoomiyeh ┗━━━━━♦️🦋♦️━━━━┛ ✏️نقل فقط با ذکر لینک
سؤال اصلی و فرعی در پژوهش.pdf
517.6K
3⃣7⃣ سؤال اصلی و فرعی ــــــــــــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar با کانال،در ثواب فعالیت‌های آن باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا