🖍🖍چگونه فرضیه پژوهش خود را بنویسیم؟
🔺فرضیه چیست؟
فرضیه، پاسخی احتمالی و موقت به سوال پژوهشی است که در مراحل بعدی تحقیق، درستی یا نادرستی آن مورد آزمایش قرار می گیرد.
فرضیه رابطه دو یا چند متغیر است که به صورت جمله ای خبری بیان شده و نشانگر نتایج مورد انتظار است.
فرضیه حدسی است زیرکانه و علمی که باید به کمک واقعیات ( داده ها) مورد بررسی قرار گرفته و سپس تایید یا رد گردد.
🔻فرضیه ها به صورت جمله اخباری بیان می شوند و نشانگر نتایج مورد انتظار است مثلا این جمله که «بین مفهوم خود و پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت وجود دارد» یک فرضیه است. به عبارتی اساس تحقیق ، فرضیات آن می باشند. گوئی تمام کارهایی که قبل از ارائه فرضیات انجام می شود ، نظیر بیان مسئله و ذکر اهداف تحقیق، همه به ارائه ی فرضیات مناسب ختم می گردند و تمام کارهایی که تا انتهای تحقیق انجام می گیرد در جهت تایید و یا رد همین فرضیات هستند و نهایتا تحقیق به این موضوع تمام می شود که بالاخره فرضیه ای تایید و یا رد می گردد و بر اساس نتایجی که از تایید و رد فرضیات حاصل می شود پیشنهادهایی ارائه می گردد.
🏴@pajouhesh12
🔶به همت معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(سلام الله علیها) اردبیل «کارگاه پژوهشی روش تحقیق و مقاله نویسی» در مورخه 12 و 14 شهریور برگزار شد.
🔹حکیمه نوری معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی اردبیل گفت: این کارگاه ویژه اعضای حلقه های پژوهشی مدرسه برگزار شد و در آن مرحله موضوع یابی و ساختاربندی مقاله مورد بررسی قرار گرفت و به سوالات طلاب پاسخ داده شد.
🏴@paiouhesh12
📘مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر ناشر تخصصی زن و خانواده از آغاز توزیع کتابهای درسی سال 1402حوزههای علمیه خواهران خبر داد.
🔸رسول رازنهان گفت: توزیع کتابهای درسی حوزههای علمیه خواهران از 14 شهریور 1402 آغاز و تا پایان ماه ادامه خواهد یافت.
▫️ایشان تعداد کتابهای درسی مربوط به مقطع تحصیلی عمومی سطح دو (کارشناسی) حوزههای علمیه خواهران را 92 عنوان ذکر کرد و افزود: در سال تحصیلی جاری تعداد 73 عنوان کتاب اقتضایی هم تامین گردیده و به مدارس سطح ۲ ارسال خواهد شد.
🔸مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر تعداد کتابهای درسی مربوط به مقطع تحصیلی سطح سه (کارشناسی ارشد) حوزههای علمیه خواهران را که از سوی این مرکز نشر تهیه و چاپ شده است، 130 عنوان تامین و توزیع خواهد شد.
▫️وی خاطرنشان کرد: این کتابها بر اساس تقاضای مدارس حوزههای علمیه خواهران که از قبل به مرکز نشر هاجر اعلام شده بود، به چاپ رسیده است و به منظور توزیع در سطح واحدهای حوزوی خواهران به مدیریتهای استانی ارسال میشود.
🆔@hajarpub_ir
🌐https://hajarpub.ir/
🏴@paiouhesh12
🔶فعالیت مدرسه علمیه ثامن الحجج علیه السلام پارس آباد 🔹به گزارش لیلا صالحی معاون پژوهش مدرسه علمیه ثامن الحجج علیه السلام پارس آباد ، نشست علمی با همکاری بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عجلاللهتعالیفرجه) در حسینیه اعظم حضرت ابوالفضلالعباس(علیهالسلام) با حضور خانم عزیزه بهاری برگزار شد. 🔹خانم بهاری در این نشست علمی گفت: میان اربعین و زمینهسازی ظهور تعامل و ارتباط دو سویه وجود دارد، چرا که اربعین عامل ترویج و اشاعه مهدویت و انتظار است و هم زمینهسازی ظهور به نحوی ترویج اربعین است.
🔹وی افزود: راهپیمایی اربعین از یکطرف یک مفهوم بلند تاریخی ،عاشورا را به مسئله روز تبدیل میکند و از سوی دیگر یک مفهوم متعالی آرمانی ، ظهور را به جهان یادآور میشود.
🔹پژوهشگر فعال مدرسه علمیه ثامنالحجج(علیهالسلام) پارسآباد، راهپیمایی زیارت اربعین را حماسهای الهی و بینظیر در تاریخ دانست و تصریح کرد: راهپیمایی اربعین، همانند قیام امام حسین (علیه السلام) دارای همان ویژگی جامعالحالات است که همه در آن حضوری خالصانه دارند.
🔹وی افزود: در این راهپیمایی، آشنایی و درک بالایی بین ملل و اقوام مختلف شکل میگیرد و به محبت و همدلی بین آنها منجر میشود. این محبتها، از خود گذشتگیها، بذل و بخششهای مالی و جانی و مهربانیها به گونهای هستند که گویا در مسیر و زمان راهپیمایی اربعین، ظهور صاحبالامر عجل الله تعالی فرجه الشریف رخ داده است.
🔹خانم بهاری با اشاره به اینکه ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) از مسیر قیام امام حسین (علیه السلام) می گذرد، تاکید کردند در واقع راهپیمایی اربعین فراهم کننده شرائط تشکیل سپاه حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) و زمینهساز ظهور ایشان خواهد بود که امید است با گسترش کمی و کیفی راهپیمایی اربعین، به زودی شاهد ظهور حضرت باشیم.
🔹استاد حوزه با تاکید بر این مقوله که اربعین اتصال عزم حسینی با هدف حسینی است گفت: اربعین امت را به امام میرساند، چرا که مبدأ حرکت اربعین، امام شهید و مقصد آن، امامی که ظهور خواهد کرد می باشد و در این راه حرکت عمومی لازم است. 👇👇
🏴@paiouhesh12
💠 پژوهشکده زن و خانواده واحد تهران برگزار مینماید:
📣 نشست تخصصى " تجربه زنان در پیادهروی اربعین"
🔻 با ارائه علمی :
🔹دکتر محمدتقی کرمی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)
🔸دکتر فریبا علاسوند عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده
🔹دکتر محمدرضا پویافر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین
🔸دبير جلسه: دكتر منصوره سادات مرتضوى
🔰 + همراه با رونمایی اثر جدید پژوهشکده به قلم دكتر كرمى با عنوان "جای پای زینب سلام الله علیها: پدیدارشناسی پیادهروی زنان ایرانی در اربعین"
📆 دوشنبه 20 شهریور
⏰ ساعت 13:30 الی 16
📍 تهران-خیابان انقلاب اسلامی بین خیابان ولیعصر(عج) و برادران مظفر- پلاک - ۹۰۷- خانه اندیشهورزان
🌐لينك ثبت نام حضور در نشست:
http://register.wrc.ir/view.php?id=56547
#حوزه_های_علمیه_خواهران
#پژوهشکده_زن_و_خانواده
🌸کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
🆔 @kowsarnews
🌐 news.whc.ir
#سلام_امام_زمانم
🌷 السَّلامُ عَلیکَ یا خَلیفةَ اللّه وَ ناصِرحقّه
🌷 سلام بر تو ای نماینده پروردگار بر روی زمین که آینه وجودت نمایانگر اوست.
🌷 سلام بر تو ای مولایی که حق خدا به دست تو احیا خواهد شد و همه خلایق را زیر پرچم توحید جمع خواهی کرد...
🌷 زیارت آل یاسین_مفاتیح الجنان
🏴@paiouhesh12
♦️انواع فرمتبندی ✔️بخش دوم:
💥هر مقاله دارای دو نوع فرمتبندی است: ◀️فرمت محتوایی ◀️فرمت ساختاری
🌱🌱فرمت محتوایی نوعی فرمت و ساختار است که هر نویسنده برای نگارش متن خود در نظر میگیرد و با توجه به اشرافی که به بخشهای مختلف کارش دارد، تصمیم میگیرد که کدام بخشها را در ترتیبی معین معرفی کند و در مقاله بگذارد.
البته در این بخش هم پیروی از اصولی که مجله موردنظر برای چاپ مقاله عنوان میکند، ضرورت دارد. برای همین نویسنده باید با توجه به اینکه مثلا قرار است، بنا به دستورالعمل هر مجله، در کدام بخش از نتایج و دستاوردهای خود یا قسمتهای مختلف تحقیق و پژوهشش صحبت کند، چیدمان اثر را رعایت نماید.
🌱🌱در فرمت ساختاری باید به چارچوبهای هر مجله بهطور تمام و کمال دقت شود. هر موسسه و مجله دارای چارچوبی ساختاری و ظاهری برای انتشار مقالات است. مجلات در فرمت ساختاری فونت، اندازه نگارش کلمات، شیوه منبعدهی، ترتیب بخشها و شیوه حاشیهدرستکردن و کادر برای متن را تعیین میکنند. در فرمتبندی ساختاری است که مشخص میشود، مقدمه، چکیده، روششناسی و… چطور و با چه ترتیبی مطرح میشوند.
@pajouhesh12