#اطلاعرسانی
📣 نشست تخصصی با موضوع:
ملاکهای شورای نگهبان در تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری
🎙با حضور اساتید گرانقدر:
دکتر علی فتاحی زفرقندی
قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان
و
دکتر محمد بهادری جهرمی
قائم مقام پژوهشکده قوه قضاییه
🗓زمان: دوشنبه ۳ خرداد
🕰ساعت۱۵ تا ۱۷
لینک ورود به جلسه
https://razavie.lms2.hozehkh.com/ws/prih5f8qhjq
مدرسه علمیه رضویه مشهد
#شورای_نگهبان
#ریاست_جمهوری
#نشست_تخصصی
🆔 @pajouheshgaranemarvi
🔰#معرفی_پایگاه
🔴 لينك پايگاه هاي رايگان #سازمان_اسناد و #كتابخانه_ملي_جمهوري_اسلامي_ايران خدمت اساتید و پژوهشگران محترم معرفي مي گردد.
1️⃣سامانه نشريات ايران (100 هزار روزنامه و مجله از دوره قاجار تا كنون)👈
https://sana.nlai.ir/
2️⃣كتابخانه ملي كودكان و نوجوانان (300 هزار)👈
http://icnl.nlai.ir/
3️⃣سامانه منابع ديجيتال كتابخانه ملي (55 هزار نسخه خطي و سنگی)👈
http://www.nlai.ir/digital-collections
4️⃣سامانه جستجو منابع كتابخانه ملي (3 میلیون) 👈
http://opac.nlai.ir
5️⃣ سامانه نشريات علمي ايران (700 هزار)👈
https://iranjournals.nlai.ir/
#کتابخانه_ملی
#پایگاه_علمی
#نشریات
#پژوهشی
🆔 @pajouheshgaranemarvi
🔔 نشست تخصصی «زندگی پس از زندگی» با موضوع بررسی احوالات تجربهگران مرگموقت فردا در خبرگزاری حوزه برگزار میشود
⏱ چهارشنبه، پنجم خرداد، ساعت ۱۶:۴۵
◀️ پخش زنده نیز از سایت و صفحه اینستاگرام حوزه نیوز
#زندگی_پس_از_زندگی
#حوزه_نیوز
#نشست
🆔 @pajouheshgaranemarvi
#اطلاعات_پژوهشی
#بیشتر_یا_بهتر_بدانیم
بنویسیم «صص» یا «ص»؟🤔
در انگلیسی، وقتی مطلبی را نقل مستقیم میکنند، در صورتی که آن مطلب در یک صفحه آمده باشد، از حرف p و در صورتی که از دو یا چند صفحۀ متوالی آمده باشد، در ارجاعدهی از pp استفاده میکنند؛
عدهای این شیوه را عیناً به فارسی منتقل کردهاند؛ به این ترتیب که هرگاه ارجاع به یک صفحه است، از «ص» و هرگاه ارجاع به دو یا چند صفحۀ متوالی است، از «صص» استفاده میکنند:
(مطهری،داستان راستان، ۱۳۹۹، ص۱۷۰)
(مطهری،بیست گفتار، ۱۳۹۹، صص۳۵ـ۴۱)
اما استفاده از «صص» بهقیاس pp بهنظر نادرست میآید.
#دلیلش این است که در انگلیسی p را page میخوانند و pp را pages؛
اما در فارسی چنین نیست که «ص» را «صفحه» و «صص» را «صفحهها» بخوانند؛ بلکه میان این دو فرقی نمیگذارند و هر دو را «صفحه» میخوانند.
برای مثال،دو ارجاع بالا را اینطور بر زبان میآورند:
(مطهری،داستان راستان، ۱۳۹۹، ص۱۷۰)
(مطهری،بیست گفتار، ۱۳۹۹، ص۳۵تا۴۱)
بنابراین،#پسندیدهتر این است که این خلاصهنوشتها را مطابق تلفظ بنویسیم و بهجای «صص» همیشه «ص» بگذاریم.
امروزه در بسیاری از شیوهنامههای داخلیِ ایران، این شیوه#پذیرفته شده و به کار میرود.
🆔 @pajouheshgaranemarvi
🌷 خبر خوب 🌷
سامانه برخط کتابخانه تخصصی مرکز مشاوره اسلامی سماح راهاندازی شد.
بخشهای سامانه:
1️⃣ جستجو و رزرو:
👈 جستجو در بین کتب موجود
👈 مشاهده فهرست تمام کتابها
👈 آگاهی از اطلاعات کتابشناسی کتب
👈 رزرو کتاب
2️⃣ فرم عضویت:
👈 عضویت آنلاین در کتابخانه
3️⃣ آییننامه:
👈 مشاهده آییننامه کتابخانه
4️⃣ معرفی کتاب
👈 ارائه گزارش اجمالی از کتب خوب و کاربردی برای متخصصین و مراجعین
3️⃣ کتاب آنلاین
👈ارائه فایلهای متنی کتابها، مقالات، جزوات و کارگاههای مشاوره و روانشناسی،
🌐 samah.ir/ketab
☎️ 025-37838080
🆔 @pajouheshgaranemarvi
📲 #نسخه_دوم_نرمافزار_مشكات
📚متن ۱۰۰ جلد از آثار آیت الله مصباح یزدی (قدسسره) در موضوعات تفسیر و علوم قرآن، شرح روایات و سیره معصومان، فلسفه و منطق، كلام و فلسفه دین، اخلاق و عرفان، مدیریت، علوم سیاسی، حقوق و مسایل اجتماعی و فرهنگی همراه با امكانات پژوهشی.
📤 جهت دانلود نرم افزار به صورت رایگان:
http://mesbahyazdi.ir/meshkat.zip
🌐 جهت اطلاعات بیشتر:
https://mesbahyazdi.ir/node/8083
#مشکات_دو
#آیت_الله_مصباح_یزدی
🆔 @pajouheshgaranemarvi
🖊 در کجاها پاورقی زدن ممنوع است؟
📃 در چکیده، نتیجه گیری، سؤالات و فرضیات تحقیق و عمده عناوین کلیات تحقیق، نباید پاورقی زد بلکه باید تمامی مطالب از قلم خود نویسنده باشد اما پاورقی زدن در مقدمه مانعی ندارد.
#ممنوعات_پاورقی_زدن
🆔 @pajouheshgaranemarvi
🔰نگارش علمی
🖊 استفاده از شواهد علمی در متن مقاله
📚الميزان فى تفسير القرآن،ج ۱۶،ص:۲۷۴
قوله تعالى: «ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ» كناية عن امتناع الجمع بين المتنافيين في الاعتقاد فإن القلب الواحد أي النفس الواحدة لا يسع اعتقادين متنافيين و رأيين متناقضين فإن كان هناك متنافيان فهما لقلبين و ما جعل الله لرجل من قلبين في جوفه فالرجل الواحد لا يسعه أن يعتقد المتنافيين و يصدق بالمتناقضين
🔸نقل قول مستقیم
علامه طباطبایی در تفسیر این بخش از آیه ۴ سوره احزاب، آن را کنایه از امتناع جمع بین دو اعتقاد متنافی در قلب یک شخص می داند: «كناية عن امتناع الجمع بين المتنافيين في الاعتقاد فإن القلب الواحد أي النفس الواحدة لا يسع اعتقادين متنافيين و رأيين متناقضين» (۱)
🔸 بازنویسی
علامه طباطبایی (۲)در تفسیر این بخش مورد نظر از سوره احزاب، آن را کنایه از جمع نشدنی بودن دو اعتقاد متنافی در یک شخص می داند. پس در اینجا اگر دو متنافی وجود دارد، برای دو قلب مختلف در دو شخص مجزا است و خداوند برای یک شخص دو قلب قرار نداده است.
🔸 تلخیص
علامه طباطبایی (۳) در تفسیر این مورد، آن را کنایه از ممکن نبودن وجود دو اعتقاد متنافی در قلب یک شخص می داند. چرا که دو اعتقاد متنافی در دو قلب مجزّا جای می گیرد.
ــــــــــــــــــــــ
۱. محمدحسین، طباطبایی، الميزان فى تفسير القرآن، چاپ پنجم، قم: دفتر انتشارات جامعه
مدرسین حوزه علمیه قم، ۱۴۱۷ ق، ج۱۶، ص ۲۷۴.
۲. همان.
۳. همان.
#نگارش_علمی
#شواهد_در_متن_مقاله
#نمونه_شواهد_در_متن_مقاله
🆔 @pajouheshgaranemarvi
🔰 #نگارش_علمی
بکارگیری شواهد در متن مقاله
🖊 بخش عمده ای از متن مقالات امروزی به نقل قول از دیگران اختصاص دارد. به این کار ذکر شواهد در متن گفته می شود. استفاده از دیدگاه دیگران در متن به دو هدف انجام میشود یا به منظور نقد آنها یا به منظور ذکر شواهد آوردن شاهدی بر کلام نویسنده صورت می پذیرد. علت نام گذاری این کار به ذکر شواهد، همین مورد اخیر است.
🔰ذکر شواهد در متن به سه روش انجام می شود:
🔸نقل قول مستقیم
🔸بازنویسی
🔸تلخیص
🔸 نقل قول مستقیم
🖊 در این روش عین عبارت نویسنده در مقاله درج می شود. با توجه به اینکه اکثر مستندات فقهی به زبان عربی است، منظور از نقل قول مستقیم از کتب فقهی، ذکر ترجمه تحت اللفظی آنهاست. با این حال در برخی از موارد نیاز است تا علاوه بر ترجمه فارسی متن عربی نیز ذکر شود؛ مثل جایی که به قول شاذی از فقیهی استناد می شود یا در مواردی که امکان برداشت های متفاوت از یک متن وجود دارد.
🔸 بازنویسی
🖊 منظور از بازنویسی بیان اندیشه های دیگران به زبان نویسنده است. محققین در بیشتر موارد، در بیان اقوال دیگران از این شیوه بهره می برند. به بیان دیگر ایشان تقریر و فهم خود را از کلام سایر مؤلفین در نوشته خود می آورند نه عین عبارت او را. متن بازنویسی شده معمولاً از نظر حجم به اندازه متن اصلی است. با توجه به تعریف بازنویسی، در متن بازنویسی شده بجز کلمات کلیدی واصطلاحی طبعاً نباید سایر واژگان مشابه متن اصلی باشند. برای انجام یک بازنویسی مطلوب باید چند مرحله را به انجام رساند:
1⃣ در ابتدا باید، اندیشه ها و مفاهیم اصلی را در جایی یادداشت کرد.
2⃣ دور کلید واژه ها و اصطلاحات مطرح شده در متن اصلی که باید عیناً در هنگام بازنویسی تکرار شوند خط کشید.
3⃣ در متن اصلی زیر عباراتی که باید در متن بازنویسی شده با تغییر واژگان شان بیایند خط کشید.
4⃣ متن اصلی را کنار گذاشته، و تنها به اتکاء یادداشت های انجام شده، متن جدید را نوشت.
5⃣ متن بازنویسی شده را با متن اصلی مقایسه کرده، وجود واژگان کلیدی و عبارات تغییر یافته را در آن بررسی کرد.
🔸تلخیص
🖊 متنی که به صورت ملخّص در می آید از جهت حجم بسیار کمتر از متن اولیه بوده، تنها مفاهیم اصلی موجود در آن را منتقل میکند.
#نگارش_علمی
#شواهد_در_متن_مقاله
🆔 @pajouheshgaranemarvi
💠 مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه های علمیه) به صورت مجازی برگزار میکند:
🔵 نشست علمی مجازی «تحلیل و بررسی؛ تجربه های نزدیک به مرگ »
🔰 با حضور:
🎤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر امینی نژاد
• الف) معیار سنجش تجربههای نزدیک به مرگ
• ب) تبیین و تفاوت حق و نجات در جریان پدیدۀ تجربههای نزدیک به مرگ
🎤 حجت الاسلام والمسلمین استاد محمدی
• رابطه تجربههای نزدیک به مرگ و عالم برزخ
🎤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر رودگر
• امکان عقلی و نقلی تجربههای نزدیک به مرگ
🔰 دبیر علمی نشست:
🎤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالرحیم رضاپور
⏰زمان: پنجشنبه 6 خرداد 1400 ساعت 17 الی 19:30
📺 پخش زنده از طریق آپارات، اینستاگرام و سایت پاسخ تی وی از طریق لینکهای زیر:
►pasokh.tv
► aparat.com/pasokhtv/live
► instagram.com/pasokhtv
🖇برای جزئیات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:
https://www.andisheqom.com/fa/News/View/92523/
🆔 @pajouheshgaranemarvi