#رسالتپژوهش
⛔️عجله نکنید❗️
✅سطوح پژوهش عبارتند از:
1ـ پژوهش های درسی و آموزشی (هدف: آشنایی و یادگیری)
2ـ پژوهش های تمرینی (هدف: #مشق_پژوهش)
3ـ پژوهش به مفهوم دقیق کلمه (هدف: تولید دانش)
🔻برخی از طلاب جوان ما گاهی به اصطلاح عجله می کنند؛ بدون اینکه مراحل پژوهشهای درسی و مراحل پژوهش های تمرینی را پشت سر گذاشته باشند، مستقیما می خواهند وارد پژوهشهای تولید علم بشوند که این امکان پذیر نیست.
📚#مصاحبه با استاد مجید طرقی، رهنامه پژوهش، ش 2، ص 23 ـ24
📖متن کامل در:
🌐rahnamehmag
ــــــــــــــــــــ
مُبلّغ پژوهش باشیم
@Pajouheshyar
#آسیبشناسیپژوهش در حوزه
#لوازمپژوهشگری
✅ تقویت قوۀ #خلاقیت ⬅️ حلقۀ مفقودۀ تعلیم پژوهش
🔻در روش جدید آموزش ما در کنار همان متون و مفاهیم، از طلبه میخواهیم، در کنار موضوعات خاصی، برود و کار پژوهشی انجام دهد که عمدتاً همان #مشق_پژوهش است. تمرین نویسندگی است.
این روش یک #روشتقلیدی است. حتی در آن جاهایی که این روش بالاصاله مورد توجه بوده است، #توفیقشکاملنیست.
🔻چیزی که #مهم است و گاهی هم به آن توجه میشود و دیگران هم گفتند تمرکز و در واقع تأکید بر «تقویت قوّهی خلّاقیّت و #ابداع» در طلبه است.
صرف اینکه شما بخشی از نمرهی آموزشی را قرار بدهید برای اینکه یک چند سطری را سیاه بکند و بیاورد، جواب نخواهد داد. این الصاق کردن پژوهش پانزده صفحهای، با همین سبک و سیاقی که اصلاً تأکیدی بر قوهی خلّاقیّت ندارد، نمیتواند #آموزش_پژوهش_محور باشد.
آموزش پژوهش محور باید بتواند در خودِ فرایند آموزشی، تمرکز و تأکیدش بر «تقویت خلاقیت ذهنی» باشد.
🔹رهنامه پژوهش، ش۱، ص۱۷. #مصاحبه با حجت الاسلام علی عباسی
ــــــــــــــــــــ
@Pajouheshyar
#منویات_رهبری (حفظهالله)
#جاذبهذاتیکارتحقیقاتی
رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله):
کاری که از روی تحقیق و عالمانه باشد،#حتیبرایمردمعامی که عالم هم نیستند، ارزش و جاذبهی بیشتری دارد.
📚بیانات پس از بازدید از سازمان صدا و سیما ۱۳۸۳/۰۲/۲۸
ــــــــــــــــــــ
مُبلّغ پژوهش باشیم
@Pajouheshyar
#معرفیکتاب
آداب کتاب نویسی
نویسنده : سید حسین اسحاقی
(از مجموعه کتاب های رهپویان پژوهش مرکز نشر هاجر)
🔘 مختصری از این کتاب :
این کتاب در بر گیرنده مطالب مفیدی است که به نویسنده کمک می کند تا او را با #آداب کتاب نویسی آشنا کند و همچنین برای ان دسته از کسانی که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند،نیز #بسیارمفید است .
🔘 خرید اینترنتی :👇👇👇
http://hajarpub.ir/product/%d8%a2%d8%af%d8%a7%d8%a8-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%db%8c/
ــــــــــــــــــــ
مُبلّغ پژوهش باشیم
@Pajouheshyar
📚 عنوان:اقتصاد مقاومتی فرصت ها و تهدیدها
✍نویسنده: زهرا رضانژاد
📖 موضوع: اقتصاد
🌐 زبان: فارسی
#اقتصاد
#اقتصاد_مقاومتی
اقتصاد_مقاومتی_نوشته_زهرا_رضانژاد.pdf
2.58M
📚 عنوان:اقتصاد مقاومتی فرصت ها و تهدیدها
✍نویسنده: زهرا رضانژاد
📖 موضوع: اقتصاد
🌐 زبان: فارسی
📄 تعداد صفحات ۳۳۹صفحه
#اقتصاد
#اقتصاد_مقاومتی
#معرفی #پایگاهاینترنتی
✅پایگاه جامع تاریخ نور
پایگاه جامع تاریخ با #هدف پوشش اطلاعاتی تمامی وقایع و رخدادهای مهم تاریخ اسلام و #تسهیل در دسترسی کاربران به پژوهشهای انجام گرفته در این حوزه در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، ارائه گردیده است.
این پایگاه بر #محور زمان سامان یافته و تلاش دارد تمامی وقایع مهم تاریخدار -که حداقل سال وقوع آن مشخص باشد- در #بازهزمانی اندکی پیش از تولد پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم) تا نیمهی قرن چهاردهم هجری قمری را پوشش دهد.
# قلمرویجغرافیایی رویدادها و زمانهای بررسی شده در پایگاه شامل مناطق مختلف سرزمین های اسلامی میشود.
آدرس پایگاه:
www.tarikh.inoor.ir
ــــــــــــــــــــ
مُبلّغ پژوهش باشیم
@Pajouheshyar
موضوعات و مسائل بیانیه گام دوم.pdf
1.24M
##موضوع_پژوهشی 2⃣
گامدوم
#اثرتولیدی #پیشنهادویژه
واژگانکلیدی،موضوعات و مسائل #تولیدی از بیانیه گام دوم جهت تحقیق و پژوهش
حجةالاسلام علی صادقی/مسئول پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(علیه السلام)شهرستان
تایباد
ــــــــــــــــــــ
@Pajouheshyar
#شاهکلیدپژوهش
#سنگبنایپژوهش
شاه کلید پژوهش چیست؟
🔻عن رسول الله (صلی الله علیه وآله): العلمُ خَزائنُ و مَفاتیحُها السوالُ. (تحف العقول، ج 2، ص 41)
🔻دانش گنجینه هایی است که کلیدهای آن سوال است.
✅پانوشت: با نگاهی دیگر می توان گفت: این روایت افزون بر «سوال از معلم» بر «سوال از خود» نیز قابل انطباق است.
پژوهش غالبا با مشاهدۀ یک «مشکل» جرقه می خورد و با پرسشِ محقق از خود درباره چیستی، چگونگی و چرایی آن روی ریل می افتد.
پس #کلید بازکردن گنجینه های دانش، طرح پرسشهای دقیق است.
اتفاقا یافتن پاسخ نیز از مسیر درک درست و عمیق صورت مسئله می گذرد. نقل شده از انیشتین پرسیدند: «اگر برای حل مسئلهای پیچیده فقط یک ساعت زمان داشته باشی، چگونه این کار را انجام میدهی؟» پاسخ داد: «۵۵ دقیقه را به فهمیدن صورتمسئله اختصاص میدهم و ۵ دقیقه برای یافتن راهحل وقت میگذارم.»
ــــــــــ
مُبلّغ پژوهش باشیم
@Pajouheshyar