سلمان+فارسی_1631697230.2455.pdf
271.2K
#مناسبتی ⚠️#مناسبتدیروز
رهبری حفظه الله:
نباید گفت #سلمان_فارسی از فارس یا از ایران است، باید گفت فارس و ایران از سلمان فارسی است.
مجاهدت در راه خدا، پیگیری برای رسیدن به سرچشمهی زلال حقیقت، آن چنان یک انسانی را بالا میبرد که پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلّم) بفرماید:
«سلمان منّا اهل البیت»(عیون اخبار الرضا، شیخ صدوق، ج ۲، ص ۶۴، ح ۲۸۲).
او را جزو اهل بیت(سلاماللهعلیهم) به حساب بیاورد؛
و شخصیتهائی مثل جناب ابیذر و عمار و مقداد و دیگر صحابیها در مقام تقویم و مقایسه #در_رتبههای_بعد_از_سلمان قرار بگیرند.
📒۱۳۸۷/۱۲/۱۶
دسترسیبهمتنکاملبیاناتمعظمله
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
#معرفی_ابزار
#جستجوگرملی
#باز_ارسال
جستجوگرهای#ملی
1⃣واژه یاب
هدف پروژه واژهیاب، فراهم سازی دسترسی آسان و ارزان به لغتنامههاست و همچنان سعی دارد تا لهجهها و گویشهای ایرانی را از دست نابودی حفظ نماید.
آدرس دسترسی
vajehyab.com
ــــــــــــــــــــ
2⃣پارسی جو
آنچه که پارسیجو را نسبت به جستجوگرهای رایج، #متمایز میکند، ارایه قابلیت مدرن نمایش نتایج جستجو به صورت ترکیبی از سرویسهای مختلف همانند تصویر، ویدئو، آوا، خبر و … است که به شکل هوشمندانهای شما را در یافتن نیازهایتان، همراهی میکند.
آدرس دسترسی
parsijoo.ir
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
#کارگاه_علمی
عنوان:
چیستی، چرایی و چگونگی کرسیهای علمی پژوهشی
#با_حضور مدیر کل محترم پژوهشهای عمومی معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران #کشور:
جناب آقای هادی معارفی(زیدعزه)
📒برگزارکننده گان:
🔸مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور
🔸ومدیریت حوزه علمیه خواهران استان #گلستان
🕰زمان: #امروز
پنج شنبه ۲۵ شهریور ماه ساعت ۱۰
آدرس جلسه: انتخاب ورود #میهمان
skyroom.online/ch/h.farid/shomal
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
#دانستنیهایپژوهشی (شماره 0⃣2⃣)
#سؤال آن چیزی است که نوعا پاسخ آن موجود است و با مراجعه به یک یا چند منبع میتوان به پاسخ دست یافت و دقت و تحلیل آنچنانهای صورت نمیگیرد.
🔸سؤال نوعا کلی است و تمرکزی بر روی یک بحث ندارد.
اما #مسئله از نوع خاص است و به زاویه ای از زوایای یک بحث میپردازد و برای حل آن میبایست به منابع مرتبط، رجوع کرد، فیش برداری نمود، دسته بندی کنیم بعد به تحلیل داده ها(مطالب جمعآوری شده در فیشها) پرداخت و سپس بهصورت دقیق، پاسخ را ارائه نمود.
✅ملاکهای سؤال و مسأله نیز ارسال خواهد شد
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
#اولویتهایپژوهشی
#موضوع_پژوهشی 2⃣1⃣ #باز_ارسال
⛔️پژوهش تکراری انجام ندهیم⛔️
👈دسترسی آسانتر طلاب و پژوهشگران به نیازسنجیهای تولید شده دردانشهای #حوزوی فراهم شد.
⭐️اولويتهاي پژوهشي دانشهاي حوزوي در پايگاه اطلاعرساني نيازها و اولويتهاي پژوهشي به آدرس زیر ارايه شده است.
http://rp.ismc.ir
فایل این آثار به تفکیک موضوعات نیز در قالب pdf در ذیل ارائه می شود.
1⃣اولویتهای پژوهشی ادبیات داستانی در حوزۀ دین؛
2⃣اولویتهای پژوهشی مناسبات دین و روانشناسی؛
3⃣اولویتهای پژوهشی تفسیر و علوم قرآن؛
4⃣اولویتهای پژوهشی دانش فقه؛
5⃣اولویتهای پژوهشی اقتصاد اسلامی؛
6⃣اولویتهای پژوهشی نظام تعلیم و تربیت حوزه علمیه؛
7⃣اولویت های پژوهشی فقه سیاسی؛
8⃣اولویت های پژوهشی دانش اصول فقه؛
9⃣اولویت های پژوهشی علوم و معارف حدیث.
ـــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
پژوهش یار
◼️ #از_باب_تعامل(شماره 1⃣2⃣) #پیشنهادویژه #تولید_کانال #برنامه_کاری تقویم کاری همراه با رویدادهای
◼️
#تولید_کانال
دسترسی به
تقویم رویدادهای پژوهشی و پژوهشخیز
🔸 به تناسب مناسبتهای قمری وشمسی
🔹و به تفکیک پایه و به تفکیک عناوین فعالیتها
🔹آدرس #نمونه_اول
https://eitaa.com/pajouheshyar/1477
🔸آدرس #نمونه_دوم
https://eitaa.com/pajouheshyar/1475
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
◼️
#درس_خارج (شماره 1⃣)
#تقریر_نویسی
🔸منبعیابی موضوع تقرير
اگر به دنبال شناسایی کتب #مرتبط با موضوع تقریر هستید، به فهرست رایانهای کتابخانه تخصصی فقه و اصول آیت الله العظمی سیستانی(حفظهالله) به آدرس زیر، مراجعه نمایید.
fa.feghlib.ir
این کتابخانه از کتابخانههای تخصصی و معتبر در کشور است که #قابلیت جستجو در فهرست رایانهای منابع موجود در کتابخانه را از طریق تارنمای اختصاصی، برای محققان و طلاب علاقهمند به مباحث فقهی و علوم وابسته به آن، فراهم کرده است.
کتب موجود در این کتابخانه در حوزه فقه و علوم وابسته به آن به ویژه کتب حقوقی است که به نظر، #جامعترین_کتابخانه کشور #در_موضوع فقه می باشد.
همچنین فهرست رایانهای کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران به آدرس زیر نیز مفید است.
opac.nlai.ir
📒سیدرضا شیرزای،درسنامه تقریر نویسی درس خارج، ص۱۸۹
(#با_کمیتغییر)
ــــــ
✅هشتگ #درس_خارج، ادامه دارد...
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
◼️
#درس_خارج (شماره 2⃣)
#معرفی_منابع
#معرفی_ابزار_پژوهشی
📒کتاب تقریر نویسی درس خارج از نویسنده معزز، سیدرضا شیرازی
علاوه به پرداختن مهارت تقریر، دارای #مباحث_کلیدی و پُرکاربرد زیر هست:
درس ششم:(صفحه ۱۱۱)
آشنایی با منابع متداول علم اصول
_گفتار اول: سبکهای مختلف علم اصول
_گفتار دوم: ادوار علم اصول شیعه
درس هفتم:(ص۱۳۵)
معرفی منابع فقهی
_گفتار اول:منابع فقهی شیعه در ادوار مختلف شیعه
_گفتار دوم: انواع منابع فقهی شیعه
درس هشتم:(ص۱۶۵)
آشنایی با مذاهب فقهی #اهلسنت و کتب فقهی آنان
_گفتار اول:آشنایی اجمالی با مذاهب چهارگانه اهل سنت
_گفتار دوم: آشنایی با مهمترین منابع فقهی مذاهب چهارگانه اهلسنت
پیوستها:(ص۱۸۳)
_پیوست اول: آشنایی با مجلات، نرمافزارها، سایتها، دایرةالمعارفها و موسوعههای فقهی و اصولی
گفتار هفتم(این بخش):
منابعی که #نظرات فقهی و اصولی علما را جمعآوری کرده است.
📒سیدرضا شیرزای،درسنامه تقریر نویسی درس خارج، ص۱۸۹
(#با_کمیتغییر)
ــــــ
✅هشتگ #درس_خارج، ادامه دارد...
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.