#منویات_رهبری (حفظهالله)
✅تحقیق، منبع تغذیهی آموزش است.
ما اگر تحقیق را جدی نگیریم، باز سالهای متمادی بایستی چشم به منابع خارجی بدوزیم و منتظر بمانیم که یک نفر در یک گوشهی دنیا تحقیقی بکند و ما از او یا از آثار تألیفی بر اساس تحقیق او استفاده کنیم و اینجا آموزش بدهیم.
🔻این نمیشود؛ این وابستگی است؛ این همان ترجمهگرائی و عدم استقلال شخصیت علمی برای یک کشور است.
📒بیانات معظم له در دیدار اساتید و رؤسای دانشگاهها ـ ۱۳۸۶/۰۷/۰۹
ــــــــــ
مُبلّغ پژوهش باشیم
@Pajouheshyar
#معرفیپایگاهعلمی
پايگاه اسرا تي وي (asratv) جهت بهره برداري معرفي مي گردد.
اسرا تی وی،با هدف نشر #کارگاه های مفید آموزشی در #موضوعات رسانه و انقلاب برای کسانی امکان دسترسی مستقیم به این کارگاه ها را ندارند به صورت خودجوش، در دسترس عموم قرار گرفت.
از جمله کارگاه های آموزشی که می تواند در راستای فعالیت های پژوهشی، یاری دهنده معاونان پژوهشی باشد، #شامل:
✅ کارگاه آموزشی نشریات دیجیتال،
🔵کارگاه مدیریت منابع انسانی،
✅کارگاه آموزشی شایسته ها و بایسته های نشریات دانشجویی،
🔵کارگاه شیوه نگارش نشریه،
✅کارگاه آموزشی تأمین محتوای تابلو تصویری،
🔵کارگاه آموزشی مقاله نویسی نشریات،
✅کارگاه آموزشی اصول مصاحبه نویسی در نشریات،
🔵کارگاه آموزشی شیوه های سیر مطالعاتی،
✅کارگاه آموزشی مبانی نویسندگی و ویراستاری،
🔵کارگاه آموزشی تهیه بروشور و کتابچه،
✅کارگاه آموزشی شیوه های نقد کتاب،
🔵کارگاه آموزشی خبر نویسی،
✅و کارگاه های محتوایی جهت استفاده در فعالیت های پژوهشی
🔵و ...
این کارگاه ها در قالبهای مختلف صوتی و تصویری در اختیار کاربران محترم قرار گرفته است.
آدرس پایگاه :
http://www.asratv.com
ــــــــــ
مُبلّغ پژوهش باشیم
@Pajouheshyar
#نرمافزاراندروید
#آشناییبامفاهیمپژوهشی
#پیشنهادتدریس
هر علمی در آن مجموعه ای از اصطلاحات و مفاهیم کلیدی وجود دارد که برای آموزه های مربوط به آن علم،می بایست ابتدا این #اصطلاحات و #مفاهیم را به خوبی شناخت.
پژوهش نیز از این قاعده استثناء نیست.ما در این نوشتار سعی کردیم تا مفاهیم و اصطلاحاتی که در انواع پژوهش ها،مشترک بوده را تهیه و تنظیم نموده و در اختیار علاقه مندان به پژوهش قرار دهیم.
إن شاءالله مثمر ثمر واقع شود.
ــــــــــ
#آدرس دریافت از کافه بازار
«آشنایی با مفاهیم پژوهشی»
http://cafebazaar.ir/app/?id=pajouheshi.ashnaei.mafahim&ref=share
ــــــــــــــــــــ
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💐دوستانتان را دعوت کنید؛❣️
🌐کانال معاونت پژوهش در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐کانال معاونت پژوهش در سروش:
sapp.ir/howzehpajohesh
پژوهش یار
#نرمافزاراندروید #آشناییبامفاهیمپژوهشی #پیشنهادتدریس هر علمی در آن مجموعه ای از اصطلاحات و م
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همراهان گرامی
الحمدلله تولید جدید ما،در کانال معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان نیز قرار گرفت.
سابقا،نرم افزار مقاله نویسی تولید کانال ما نیز،در کانال معاونت پژوهش قرار گرفته شد.
#پژوهش #علماصول
#قاعدهید
استاد محمدی (زید عزه)
✅بررسی سند روایت علی الید
#سند این قاعده در کتب ما وجود ندارد، یعنی نه در کتب اربعه و نه در غیر کتب اربعه سندی برای این روایت در کتب ما نیست.
#اما در کتب اهل سنت است.
#ولی دقت کنید که سند در کتب آنها است،اما موردش عاریه است و این خیلی عجیب است.
#عجیبتر آن که ما ازاین قاعده در عاریه استفاده نمی کنیم وقائل به عدم ضمان در عاریه هستیم
روایات اهل سنت⬇️
1⃣روی أبو داود السجستانی الأزدی( 202 – 2075 ه ) فی باب (( فی تضمین العاریة )) ، سنن ابوداود- بسنده عن الحسن عن سمرة عن النبی(ص)، قال: (( علی الید ما أخذت حتی تؤدیه )) ثم إن الحسن نسی فقال: هو أمینک لا ضمان .
2⃣روی الترمذی( 209 – 279 هـ ) - فی باب (( ما جاء فی أن العاریة مؤدّاة )) عن قتادة عن الحسن عن سمرة عن النبی(ص) قال: (( علی اید ما أخذت حتی تؤدیه ))، قال: ثمّ نسی الحسن فقال: «فهو أمینک لا ضمان علیه»، یعنی العاریة.
3⃣روی ابن ماجة ( 207 – 275 هـ ) فی باب العاریة، عن قتادة عن الحسن عن سمرة أن رسول الله(ص) قال: (( علی الید ما أخذت حتی تؤدیه
#واحدپژوهش
ــــــــــــــــــــ
@pajouheshyar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پژوهشکلامی
#بخشاول
استاد نوروزی (زید عزه)
موضوع:
نقش ابن تیمیه در ایجاد تشتت و تفرقه در جامعه اسلامی
#واحدپژوهش
ــــــــــــــــــــ
@Pajouheshyar
#فراخوانمسابقه ( شماره یک)
#ویژهطلابپایهپیشنیاز و #پایهاول
با سلام
طاعات شما طلاب محترم قبول درگه حق.
#مسابقه ای از سوی واحد پژوهش مدرسه #ویژه طلاب محترم پایه پیش نیاز و پایه اول تنظیم شده است.
طلاب محترم جهت شرکت در مسابقه،پیرامون یکی از نعمت های الهی که در زندگی بیشتر برای تان محسوس بوده،در یکی از قالب های زیر،اقدام به نگارش نموده و برای مسئول پژوهش به شناسه زیر در ایتا ارسال نمایید.
@Javanenghelab
#قالب های اثر:
1⃣خاطره نویسی
2⃣داستان نویسی
#تعدادصفحات
حداقل دو صفحه A4 و بصورت تایپی
(می توانید در ایتا تایپ کرده و ارسال نمایید)
🎁🎁در پایان به ۵ اثر برتر،کارت شارژ اهدا خواهد شد.
هر نفر،کارت شارژ ۱۰ هزار تومانی
آخرین مهلت ارسال،۳۱ اردیبهشت ماه ۹۹
اعلامنتایجوبرندگان ۴ خرداد ماه۹۹
#واحدپژوهش
ــــــــــــــــــــ
@pajouheshyar
#منویات_رهبری(حفظهالله)
#پژوهش
رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله):
طلاب و فضلا، تحقیق و علم و تدریس را #کاراول خود بدانند... .
📒۱۳۷۱/۶/۲۹
ــــــــــ
مُبلّغ پژوهش باشیم
@Pajouheshyar
#نکتهپژوهشی #علماصول
استاد رجبی (زید عزه)
موضوع :
بررسی اصطلاحات اصولی قاعده ید
هرگاه شخصی برچیزی تسلط داشته باشد به گونه ای که بتوان هرنوع تصرف وتغییری در آن ایجاد کند،چنین تسلط و اقتداری را "ید" می گویند و حکم به مالکیت کسی برچیزی که تسلط بر آن دارد،"قاعده ید"نام دارد.
#قانونمدنی می گوید:
تصرف به عنوان مالکیت،دلیل مالکیت است مگر خلاف آن ثابت شود؛به دلیل اینکه تشخیص مصادیق استیلا با عرف است،لذا تسلط بر اشیاء متفاوت است.
1⃣گاهی رابطه بین انسان و اشیاء فیزیکی است،مثل اینکه کتاب در دست او یا لباس بر تن یا ...است.
2⃣گاهی نیز براساس قراردهای اعتباری و اجتماعی،انسان بر چیزی تسلط دارد، مثل وجود سند مالکیت خانه یا مغازه و...
پس مصادیق ید از نظر عرفی،متنوع است.
@Pajouheshyar
ادامه بحث قیود منصوب مفعول له.mp3
1.43M
#نکتهپژوهشی
استاد فرهمند (زید عزه)
موضوع:
ادامه قیود منصوب مفعول له
@Pajouheshyar