روشي براي نوآوري در محتوا.pdf
246.1K
❇️روشي براي نوآوري در محتوا
🔸احمدحسين شريفي
👈بيان تکنيکي تجربي و پنجمرحلهاي براي نوآوري در محتوا ميپردازند.
🚨اين فايل ميتواند براي دانشجويان دوره دکترا و محققاني که دغدغة نوآوري و توليد علم دارند، مفيد باشد.
#روششناسي
#روش_تحقيق
#روش_نوآوري
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
با سلام
🔴قابل توجه مسئولان آموزش و پژوهش #مراکز_علمی🔰
اگر مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی شما، نیاز به معرفی و هماهنگی با #اساتید_مجرب برای برگزاری #کارگاه_پژوهشی دارند (اعم از نگارش مقاله علمی پژوهشی و پایان نامه ارشد و دکتری)، می توانید به شناسه ذیل مراجعه کنید.
👉 @f_v_7951
#استاد_پژوهش
#کارگاه_پژوهش
May 11
#اطلاع_رسانی_همایش🔰
اولین کنفرانس ملی امام رضا(ع) و علوم روز
🔺 مهلت ارسال مقالات: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
🔺 علاقمندان مقالات خود را به پست الکترونیکی science@imamreza.ac.ir ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۵۱۳۸۰۴۱ داخلی ۳۲۰۶ تماس بگیرند.
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
🔖 مجموعهی #مقالات و #مصاحبه های مرحوم دکتر داوود فیرحی
🌐 http://ensani.ir/fa/article/author/576
✔️ حتی اگر به #فکر و #سلیقهی پژوهشگری #نقد داریم، باز هم از خواندن آثارش بینیاز نیستیم!
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
📅 📚 24 آبان ماه؛ روز کتاب، کتاب خوانی و کتابدار گرامی باد.
و سالروز ارتحال مفسر گرانقدر قرآن علامه سید محمدحسین طباطبایی (ره)
#با_کتاب_زندگی_کنیم
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
🚫 تعریف غلطِ رایج دربارۀ #روشنفکری
❗️جالب اینجاست که وقتی قید «عدم تعبّد» را جزو قیود حتمی و اصلی #روشنفکری ذکر میکنند، نتیجه این میشود که #علامه_طباطبایی، بزرگترین فیلسوف زمان ما که از فرانسه فلاسفه و شخصیّتهای برجستهای مثل « #هانری_کربن » به اینجا میآیند و چند سال میمانند تا از او استفاده کنند، روشنفکر نیست؛ اما مثلاً فلان جوجه شاعری که به مبانی مذهب و مبانی سنّت و مبانی ایرانیگری اعتقادی ندارد و چند صباحی هم در اروپا یا امریکا گذرانده، روشنفکر است! و هرچه در اروپا بیشتر مانده باشد، روشنفکرتر است!
🔺 ببینید چه تعریف غلط و چه جریان زشت و نامناسبی به نام روشنفکری در ایران ایجاد شده بود❗️
📝 بیانات رهبر معظّم انقلاب در جمع دانشجویان دانشگاه تهران ؛ ۱۳۷۷/۰۲/۲۲
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
#فراخوان_همایش
✅کنفرانس بین المللی
دین،معنویت و کیفیت زندگی
👈مهلت ارسال مقاله
29دی ماه 1399
🔻برگزاری کنفرانس
30بهمن 1399
سامانه همایش: https://www.icrsl.ir/fa/
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
✅ برگزاری #کنفرانس_بین_المللی «بحران کرونا و مسئولیتهای حقوقی و اخلاقی مربوط به رعایت سلامت همگانی»
♦️زمان برگزاری: سهشنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ آبان ماه
♦️ساعت8:15 الی 17
👈لینک ورود به کنفرانس:
https://conf.rihu.ac.ir/cclmr
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
🔴🔵
💠🔶 کارگاه آموزش مجازی#مقاله_نویسی علمی پژوهشی و ISC
🔻 در سه هفته، مهارت نگارش علمی استاندارد را بیاموزید
با تدریس اساتید برجسته پژوهش علوم انسانی و اسلامی
🔰ارائه #گواهینامه_معتبر دانشگاهی
📅 مدت دوره: 6 جلسه در روزهای پنج شنبه و جمعه سه هفته پیاپی
👇
❇️ شناسه ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر : @Hadii_f313
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
علامه جوادی آملی.mp3
3.47M
🎙 علامه جوادی آملی:
✅ نعمتهای باطنی همچون #استعداد و قدرت یادگیری را هدر ندهید. چیزهایی که نه بار علمی دارد و نه ثمره عملی، هرگز یک دانشجو یا طلبه نخواند.
#غنیمت_شمردن_فرصت
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
📚 #کتابخانه_دیجیتال
📌این کتابخانه دارای 44956 رکورد کتاب، پایان نامه دانشگاهی 40386، پایان نامه حوزوی 19775 رکورد ، پایان نامه کشورهای عربی 9406، مقالات فارسی 4597 رکورد، از این تعداد، 35 هزار رکورد دارای منبع دیجیتال می باشد که به مرور در حال افزایش است.
📎لینک های دسترسی کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی👇
dl.islamicdoc.com
dl.islamicdoc.org
dl.isca.ac.ir
#علمی
#مطالب_روشی
#معرفی_منابع
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
💠🔶 کارگاه آموزش مجازی#مقاله_نویسی علمی پژوهشی و ISC
با تدریس اساتید برجسته پژوهش علوم انسانی و اسلامی
🔰ارائه #گواهینامه_معتبر دانشگاهی
📅 مدت دوره: 6 جلسه در روزهای پنج شنبه و جمعه سه هفته پیاپی
👇
❇️ شناسه ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر : @Hadii_f313
🔴🔵#مزایا: برگزاری آنلاین،مدرک دانشگاهی، تقویت رزومه علمی و تخفیف نیم بها
🔻این دوره برای همه اساتید و پژوهشگران محترم، مفید است.
هدف این کارگاه، تربیت پژوهشگران توانمند در عرصه علوم اسلامی است.
#کارگاه
#مقاله
#پژوهش
#علمی_پژوهشی
#ISC
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
💢 معرفی ابزار پژوهشی
✅ سرویس OCR سامانه متنکاوی نور
🔸اگر برای شما هم پیش آمده که در یک فایل پی دی اف یا عکس، متنی را برای تکمیل تحقیق خود میخواهید اما تایپ کردن آن زمانبر هست، میتوانید از سرویس OCR سامانه متنکاوی نور استفاده کنید.
💠 این سرویس برخط، به شما این امکان را میدهد تا هر متنی را پردازش کرده و به صورت تایپ شده در اختیار داشته باشید.
🔴 استفاده آسان، دقت بسیار زیاد، سرعت پردازش و از همه مهمتر کاهش زمان انجام تحقیق از نقاط قوت این سرویس هست.
◀️ روش کار اینجوریه که هر فایلی نوشتاری با فرمت JPG، PNG و GIF داشته باشید اگر حداکثر حجم آن 5 مگابایت باشه بلافاصله متن آن را به شما تحویل میدهد.
#پژوهش
برای استفاده از لینک زیر استفاده کنید:
👇👇
https://ai.inoor.ir/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AA%D9%86/
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
#پژوهشگر
#پژوهشیار
❇️پیشنشست «سومین همایش ملی دانشگاه اخلاقمدار» با موضوع دانشگاه اخلاقمدار و عدالت آموزشی، با حضور صاحبنظران از #دانشگاه_معارف_اسلامی برگزار می شود.
🔻زمان: چهارشنبه ۵ آذر ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به صورت وبینار
۱. عیار بودن اخلاق در مطالعات نظری و کنشها و واکنشهای عملی از منظر نهج البلاغه.
ارائهدهنده: دکتر محمدعلی مجد فقیهی
۲. مؤلفهها و مصادیق کمفروشی علمی در آموزش عالی بارویکرد اسلامی.
ارائهدهنده: دکتر ابوذر رجبی
۳. استثمار علمی در آموزش عالی با رویکرد اخلاقی.
ارائهدهنده: خانم زهرا عواطفی
👈لینک نشست: http://vclas9.ut.ac.ir/cul2
#نشست_علمی
#همایش
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
#فراخوان_مقاله
✅مبانی و روش شناسی تعلیم و تربیت اسلامی
👈مهلت ارسال مقاله
99-9-25
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
🔴شهادت این پژوهشگر و نوآور برجسته علمی را تبریک گفته و فقدان او را تسلیت عرض می کنیم
#فخری_زاده
#هسته_ای
#شهید
#دانشمند
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
📌بالأخره "میباشد" درست میباشد یا غلط؟!🧐
در فارسی امروزی، مصدر «باشیدن» به صورت یک فعل اِسنادی معادل «است» نداریم و بنابراین، بهتر است فعل «می باشد» به کار گرفته نشود؛ هرچند کاربرد آن را نمی توان غلط دانست.
در این باره، در کتاب ارزشمند «غلط ننویسیم» مدخل ارزشمندی هست که خلاصه اش را برایتان می آورم:
بعضی از فضلا معتقدند که در نوشته های معتبر فارسی، هرگز «می باشد» به جای «است» به کار نرفته و بنا بر این، استعمال آن غلط است. این حکم درست نیست. البته موارد استعمال «می باشد» به نسبتِ «است» بسیار اندک است، ولی بزرگان شعر و نثر فارسی گاه گاه آن را به جای این به کار برده اند...
با این همه، به دو دلیل بهتر است که از استعمال «می باشد» به جای «است» خودداری شود. اولاً «می باشد» و دیگر صیغه های «باشیدن» در گفتار عادی مردم رایج نیست و البته زبان نوشتار...هرچه به زبان روزمره نزدیک تر باشد، بهتر است...
ثانیاً «می باشد» به عنوان فعل اِسنادی، هیچ فرقی با «است» ندارد و بنابراین نیازی نیست که جانشین آن شود، مگر برای احتراز از تکرار؛ ولی [حتی] تکرار فعل را [هم] لزوماً نباید از عیوب نگارش دانست.
#بهتر_بنویسیم
#درست_نویسی
#مقاله_نویسی
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
#مقاله_نویسی
✅ یکی از سخت ترین و در عین حال مهم ترین بخش از کار پژوهشی یافتن منابع مرتبط و خوب با موضوع پژوهش است.
یکی از بهترین روشهای یافتن منابع مرتبط و دقیق آن است که در آغاز کار محقق سعی کند یک مقاله یا پایاننامه که بیشترین ارتباط با موضوع پژوهشی خود دارد را پیدا کند. در مرحله بعدی سعی نماید به قسمت رفرنسهای آن مقاله یا پایان نامه مراجعه نماید و به بررسی منابعی که آن مقاله یا پایان نامه استفاده نموده است رجوع کند.
در این روش محقق یقیناً با منابعی مواجه خواهد شد که بیشترین ارتباط را با موضوع پژوهشی وی خواهند داشت.
🔅 با این کار شما گنجینهای از سوابق پژوهشی کاربردی و بسیار مرتبط را خواهید داشت که با تلفیق آنها با پژوهشهای جدید دیگر کار پژوهشی قوی و خوبی را نگارش خواهید نمود.
در نهایت این راهبرد را به پژوهشگران ارایه میدهیم که در نظر داشته باشند یک مقاله بیش از یک رفرنس را به شما معرفی میکند. کافیست به قسمت رفرنسهای ان مقاله رجوع کنید و منابع و رفرنسهای دیگر را نیز مشاهده نمایید.
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
🔴روز دانشجو، روز تأکید بر نقش بی مانند مجاهدت در راه کسب علم و دانش، در کنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی، در راه پیشرفت مادی و معنوی کشور بر دانشجویان مومن ولایت مدار گرامی باد
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
آخرین مرحله در گام های تولید مقاله و رساله، بازبینی و ویرایش نهایی است.
حضرت امیر (ع) در این زمینه فرموده اند:
🚨💠 #بازنگری_نوشته
«إذا كَتَبتَ كتابا فَأعِدْ فيهِ النَّظرَ قَبلَ خَتمِهِ فإنّما تَختِمُ على عَقلِكَ» ؛
هرگاه نامه اى نوشتى، پيش از آن كه مُهرش كنى، آن را باز نگرى كن؛ زيرا كه در حقيقت بر خرد خويش مُهر مى نهى.
📚 عیون الحکم و المواعظ، حدیث3122
✍️ #نویسندگی
#بازبینی
#مقاله
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
📚کارگاه آموزشی چگونه مطالعه کنیم؟
✅ با تدریس: دکتر اعظم ایرجی نیا
استادیار گروه فلسفه و حکمت اسلامی
🔴 مناسب برای دانشجویان تمامی رشته ها
🗓سه شنبه۹۹/۹/۱۸
🕰ساعت ۱۸ تا ۲۰
#انجمن_علمی_فلسفه_دانشگاه_فردوسی
لینک وبینار:
http://vroom.um.ac.ir/airajinia
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
🔴 به مناسبت هفته پژوهش مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز - ISC برگزار می کند
❇️زمان: 17 الی 23 آذرماه
لینک ورود به جلسات:
🔴 http://IMS.RICEST.AC.IR/PAJOUHESH
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
با سلام
✅ پژوهشگرانی که مایلند مقالات کوتاه خود را در هفته نامه #پرتو_سخن یا روزنامه#پیام_قم به انتشار برسانند می توانند به آیدی های زیر مراجعه کنند.
🔻این نشریات از مقالات و یادداشت های شما استقبال می کنند.
👈پرتوی سخن:
@asemanha41
👈پیام قم:
https://eitaa.com/joinchat/1329987669Ccef737b18d
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
🔔🔵 به مناسب هفته پژوهش، سلسله دوره های #آنلاین نگارش #استاندارد مقاله #علمی_پژوهشی با موضوعات زیر برگزار می شود:
🔻 مسأله یابی و انتخاب عنوان: 22 آذرماه ساعت 19 تا 21
🔻فنون منبع یابی و فیش برداری: 23 آذرماه ساعت 19 تا 21
🔻بیان مسأله و نگارش مقدمه: 24 آذرماه ساعت 19 تا 21
🔻 نگارش چکیده: 25 آذرماه ساعت 19 تا 21
🔻اعتبارسنجی مجله و ارسال مقاله: 26 آذرماه ساعت 19 تا 21
🔻اصول ارجاع دهی و نقل قول: 27 آذرماه ساعت 19 تا 21
🔰در صورت شرکت حداقل در 3 دوره، #گواهینامه_معتبر دانشگاهی صادر خواهد شد و تخفیف ویژه لحاظ می گردد.
👈❇️ جهت ثبت نام در هر یک از دوره ها و کسب اطلاعات بیشتر به این شناسه مراجعه کنید : @pajoohesh_20
#نشست_علمی
#دوره_آموزشی
#مقاله_نویسی
#مهارت_نگارش
#مقاله_علمی
#پژوهش
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛