📸 #گزارش_تصویری
📆 پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲
📌جلسه تبیین بیانات امام خامنهای
▫️در جمع طلاب حوزه علمیهی اهواز
🕌 حوزهی علمیه امام خمینی (ره) اهواز
@Pakbaz_ir
@Pakbaz_ir1402.09.09 (اعراف؛ ۱۲) .mp3
زمان:
حجم:
9.84M
💠 #جلسهی_هفتگی_تفسیر_قرآن_کریم
《قَالَ مَا مَنَعَكَ أَلَّا تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ ۖ قَالَ أَنَا خَيْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِي مِنْ نَارٍ وَخَلَقْتَهُ مِنْ طِينٍ》
📚اعراف/ ۱۲
🔸تعاریف 《عُجب، کِبر، تکبر》و تفاوت این سه با هم
🔹دلیل مشکل پیدا کردن شیطان با حضرت آدم (ع) چه بود؟
🔸شیطان چه نقشهای برای انسانها دارد؟ انحراف انسان از کجا شروع میشود؟
🔹راهکارهای خداوند متعال برای نجات انسانها از نقشههای شیطان چیست؟
➕توضیح ریشهی فرهنگ "برهنگی"، و فضیلت پوشش
🎙حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا پاکباز
@Pakbaz_ir
#نکات
💠امیرالمومنین(ع) میفرمایند:
"کفی بالعالم جهلا ان ینافی علمه عمله"
📚غررالحکم، ۷۰۶۳
🔸برای جاهل بودن عالِم همین بس، که علمش با عملش منافات داشته باشد. این بیان امیرالمومنین(ع) نشان میدهد که جهل به معنی بیسوادی نیست. ممکن است شخصی عالم باشد اما جاهل باشد. جاهل کسی است که نمیتواند خوب و بد را تشخیص دهد.
🔹کسانی در زمان جنگ تحمیلی میگفتند: "تقصیر ایران است، عراق که گناهی ندارد، ایران عراق را تحریک کرده و عراق هم حمله کرده." بعداً سازمان ملل گفت تقصیر عراق است.
🔺اینهایی که میگفتند تقصیر ایران است، همه بیسواد بودند؟! هیچ دکتر و مهندسی در بینشان نبود؟! پس ربطی به علم ندارد، یک فهم و شعوری است.
📆 به مناسبت سالگرد معرفی عراق به عنوان مسئول و آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل (۱۸ آذر ۱۳۷۰ شمسی)
@Pakbaz_ir
📸 #گزارش_تصویری
📆 پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲
📌جلسه تبیین بیانات امام خامنهای
▫️در جمع طلاب برخی حوزه های علمیهی اهواز
🕌 حوزهی علمیه امام خمینی (ره) اهواز
@Pakbaz_ir
@Pakbaz_irنجات حر - حجت الاسلام و المسلمین پاکباز.mp3
زمان:
حجم:
3.75M
🎙 #بشنوید | نجات حر !
📍 محبت #حضرت_زهرا (سلام الله علیها) حر را نجات داد؛ ما هم حضرت زهرا (سلام الله علیها) را دوست داریم، اما چرا آنطور بالا نمی رویم؟
✅ در اثر محبت باید " کار بزرگ " بکنیم !
#کلیپ_صوتی
#فاطمیه
@pakbaz_ir