eitaa logo
جهاد کبیر | حجت الاسلام پاکباز
3.6هزار دنبال‌کننده
394 عکس
224 ویدیو
46 فایل
💠مرجعی برای تبیین مبانی و معارف انقلاب اسلامی💠 📌توسط حجت الاسلام و المسلمین استاد «محمدرضا پاکباز» + استاد سطوح عالی حوزه علمیه اهواز + سرمربی نمونه طرح حلقات صالحین کشور + دکتری «کلام شیعه» از دانشگاه امیرالمومنین(ع) 📭 مدیریت: @jahad_farhangi
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح حدیث رمضانیه 1401.02.03 .mp3
3.52M
🔉 💠 تفسیر امیرالمومنین(ع) از آیه‌ی "حَافِظُوا عَلَى الصَّلَوَاتِ وَالصَّلَاةِ الْوُسْطَىٰ وَقُومُوا لِلَّهِ قَانِتِينَ" (بقره/۲۳۸) 🔺روز بیست و یکم؛
۱۴۰۱/۰۲/۰۳
[جلسه شانزدهم] @Pakbaz_ir
شرح حدیث رمضانیه 1401.02.05 .mp3
9.58M
🔉 💠 تفسیر امیرالمومنین(ع) از آیه‌ی "وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ" (بقره/۱۸۶) 🔺روز بیست و سوم؛
۱۴۰۱/۰۲/۰۵
[جلسه هفدهم] @Pakbaz_ir
شرح حدیث رمضانیه 1401.02.06 .mp3
9.17M
🔉 💠 تفسیر امیرالمومنین(ع) از آیه‌ی "فَلَمَّا فَصَلَ طَالُوتُ بِالْجُنُودِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِيكُمْ بِنَهَرٍ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي وَمَنْ لَمْ يَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّي إِلَّا مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِيَدِهِ ۚ فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلَّا قَلِيلًا مِنْهُمْ ۚ فَلَمَّا جَاوَزَهُ هُوَ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ قَالُوا لَا طَاقَةَ لَنَا الْيَوْمَ بِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ ۚ قَالَ الَّذِينَ يَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلَاقُو اللَّهِ كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ" (بقره/۲۴۹) 🔺روز بیست و چهارم؛
۱۴۰۱/۰۲/۰۶
[جلسه هجدهم] @Pakbaz_ir
جهاد کبیر | حجت الاسلام پاکباز
📹 #ببینید در پازل دشمن بازی نکنیم‼️ #جهاد_تبیین @Pakbaz_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مخرج مشترک پیدا نکنید با دشمن... 🔻رهبر انقلاب: مراقبت کنید دشمن نتواند از مطالبه‌ی بحقّ شما سوء استفاده کند؛ هم در صورت‌بندی مسئله، هم در راه ‌حلّی که ارائه میدهید، سعی کنید با دشمن وجه مشترک و مانند اینها پیدا نکنید. ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
1401.02.15 جلسه هفتگی تفسیر قرآن.mp3
23.09M
💠 سوره مبارکه انفال، آیات ۲۴ و ۲۵ 《يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ - وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَّا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنكُمْ خَاصَّةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ》 ▫️"احیای انسان‌" به چه معناست؟ و چگونه اتفاق می‌افتد؟ ▫️"فتنه" به چه معناست؟ و به چه شکل ظهور می‌کند؟ 🔺
۱۴۰۱/۰۲/۱۵
- مسجد فاطمیه(س) کیان‌پارس، اهواز | در جمع نمازگزاران و مومنین @Pakbaz_ir
💠 هر چه می‌خواهد بشود، بشود! 《مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا》 احزاب/۲۳ ▫️مومنانی که صادقانه با خدا عهد بستند، دو قسم‌اند: بعضی‌ شهید شدند و بعضی‌ منتظر شهادت‌اند. آنهایی که شهید شدند، کسانی بودند که پای حرف‌شان ایستادند و شهید شدند. ▫️آنهایی که شهید نشدند، اما شهیدانه عمل می‌کنند، آنهایی هستند که دنبال رای یا پذیرفته شدن نیستند؛ بلکه می‌خواهند به تکلیف شرعی‌شان عمل کنند. شبیه آنهایی که به جبهه رفتند، درس و بحث و جایگاه‌شان را دادند و به تکلیف‌شان عمل کردند. ▫️حالا اگر کسی برایش محرز شد که باید ارز
۴۲۰۰
را بردارد؛ به او می‌گویند: "دیگر مردم به تو رای نخواهند داد!" او هم جواب می‌دهد: "من می‌خواهم به وظیفه شرعی‌ام عمل کنم." لذا هیچ آدم سیاسی‌ای، این کاری که دولت موجود کرد، نمی‌کرد. ▫️دولت موجود قیدِ رای چهار سالِ بعد خودش را زد، به این خاطر که دید تمام مختصصان -از چپ و راست- می‌گویند: "این کار باید بشود." اما کسی این کار را نمی‌کند! چرا؟ "می‌ترسم دیگر به من رای ندهند!" یک کار چالشی، در سال اول، از چهار سال اول! این می‌شود: 《مَنْ يَنْتَظِرُ》 به تکلیف شرعی‌اش عمل می‌کند؛ هر چه می‌خواهد بشود، بشود! @Pakbaz_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 خانواده‌هاتون رو شاد کنید❤️ سلسله جلسات 🔺قسمت سوم لینک کمکی قسمت اول قسمت دوم 📍 مشاهده با کیفیت بالاتر در صفحه آپارات: @Pakbaz_ir
1401.02.29 جلسه هفتگی تفسیر قرآن.mp3
18.38M
💠 سوره مبارکه توبه، آیه ۴۱ 《انْفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالًا وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ》 ▫️یکی از شاخص‌های منافق این است که بدنبال منافع آنی و نقد است؛ اگر قرار است منفعتی در طول زمان حاصل شود، حاضر نیست سختی‌هایش را تحمل کند. "اصلاحاتِ اقتصادی‌ای خوب هستند که فورا نتیجه بدهند؛ اگر قرار است طول بکشد و سختی بکشیم، ما نیستیم!" ▫️جریان منافقین با تزریق یاس و دلهره، زیر دل مومنین را خالی می‌کنند؛ و دشمن نیز با مفاسد فرهنگی، صبر و تحمل مومنین را در برابر مشکلات پایین می‌آورد. 🔺
۱۴۰۱/۰۲/۲۹
- مسجد فاطمیه(س) کیان‌پارس، اهواز | در جمع نمازگزاران و مومنین @Pakbaz_ir
وابستگی به دوست .mp3
8.54M
🔉 🔹حدود دوستی 🔸عواقب رعایت نکردن حدود آن! @Pakbaz_ir
💠 《دانشگاه اسلامی》یعنی چه؟ ▫️حضرت آقا می‌فرمایند: دانشجوها و دانشگاه‌های ما هنوز اسلامی نیستند. (اصل متن: دانشگاه‌ها صد درصد اسلامی نیست.*) یعنی انگار که این دانشگاه‌ها مال ما نه، مال خارج‌اند. ▫️اینکه می‌گوییم دانشگاه‌ها اسلامی نیستند، یعنی مثلا استادها در کلاس بسم‌الله نمی گویند یا مثلا سردر دانشگاه بسم‌الله ننوشته است؟ نه؛ بلکه خروجی‌های آن اسلامی نیست. کتاب‌های آنها اسلامی نیست. ▫️منظور هم کتاب‌های مهندسی و این دست علوم نیست، بلکه علوم انسانی آنها؛ یعنی اقتصاد، جامعه شناسی، روان شناسی، علوم سیاسی، و... اینها اسلامی نیستند. اینها را هم باید از توحید بگیریم. ▫️دانشگاه که اسلامی نباشد، خروجی‌اش دانشجوی اسلامی نخواهد بود؛ یعنی ممکن است این فرد نماز بخواند، ولی افکارش اسلامی نباشد. بعداً همین فرد، رئیس فلان کارخانه یا مدیر فلان جا می‌شود! ▫️اگر این مفاهیم حل نشود، زمینه‌‌ی حکومت امام زمان(عج) هم ایجاد نمی شود. این خیلی جدی است! *[بیانات در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی؛ ۲۲ اردیبهشت
۱۳۸۲
] @Pakbaz_ir
💠 عبادت به چه معناست؟ ▫️عبادت به چه معناست؟ بندگی به چه معناست؟ اگر مثلا پدر ما بگوید نان بخر و ما گوش کنیم، بندگیِ او را کردیم؟ ما هر چیز که پدرمان بگوید، انجام می‌دهیم و تسلیم هستیم؛ پس آیا بنده‌ی پدرمان هستیم؟ ▫️شهید مطهری در کتاب "جهان‌بینی توحیدی" توضیح می‌دهند: عبادت کردن یعنی نسبت به کسی یا چیزی خضوع کنیم و تسلیم بشویم، و قائل بر اله بودن او هستیم. وقتی این دو با هم همراه شدند، می‌شود: بندگی. ▫️وَاخْفِضْ لَهُمَا جَنَاحَ الْذُّلِّ؛ جلوی پدر و مادرت خضوع کن! این بندگی نیست. من وقتی جلوی پدر و مادرم خضوع می‌کنم، آنها را اله نمی‌دانم. خضوعی که به همراه اله دانستنِ طرف مقابل باشد بندگی است. اگر من جلوی کسی به سجده افتادم -که سجده شدیدترین حالت خضوع است- ولی او را اله نمی‌دانم، او را بندگی نکردم. (البته قولی هم هست که سجده فعل مخصوص خداست.) ▫️وقتی ملائک جلوی حضرت آدم سجده کردند، در واقع او را خضوع کردند؛ چون او را اله نمی‌دانستند، او را بندگی و عبادت نکردند. وقتی برادرهای یوسف جلوی او سجده کردند، در واقع جلوی ایشان خضوع کردند؛ چون او را اله نمی‌دانستند، پس او را بندگی و عبادت نکردند. ▫️بندگی فقط مال خداست و این کار را برای غیر خدا نمی‌شود انجام داد. وقتی ما به حرم امام رضا می‌رویم و درب آنجا را می‌بوسیم، خضوع کرده‌ایم، ولی نمی‌گوییم او خداست؛ پس بندگی نکرده‌ایم و اشکالی ندارد. 📚 سلسله جلسات 📄 جلسه سوم @Pakbaz_ir
محیطِ انسان‌ساز .mp3
9.64M
🔺جلسه‌ سوم
۱۴۰۰/۰۸/۲۳
🔹بخش‌اول؛ سخنرانی 💠 آدم‌هایی که دیگر معمولی نیستند! @Pakbaz_ir
💠 چه کار کنیم که معلوماتمان را باور کنیم؟ 🔸وقتی آدمها ترکِ گناه می‌کنند، خدا معلوماتشان را در قلبشان می‌گذارد. ما بدلیل اینکه ترکِ گناهمان دست و پا شکسته است -بنده یک چیزی می‌گویم، شما هم یک چیزی گوش می‌کنید- این چیزها برایمان الکی است و برای هر دوی ما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. 🔹چیزهایی که بلدیم در قلبمان نمی‌رود. ولی امام(ره) و مقام معظم رهبری اینطوری نیستند. چند تن از دوستان ما، در سال شصت و پنج، بعد از بازگشت از یک اردویی، خدمت آیت‌الله مشکینی (رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری) رسیدند؛ ایشان استاد اخلاق بودند و نفس بسیار تاثیرگذاری داشتند. دوستان ما می‌گفتند: آقای مشکینی که به ما می‌گفتند گناه نکنید، ما خود به خود اشک از چشمهایمان می‌آمد. 🔸آیت‌الله مشکینی می‌گفتند: "این سید علی، جوان که بود،‌ تصمیم گرفت هیچ گناهی نکند؛ (یعنی به عصمت رسید.) ببینید خدا چه جایگاهی به او داد. قطعاً از این هم بالاتر می‌رود." ترک گناه این کار را با آدم می‌کند. 🔹ما این حرفها را باور نداریم. روستایی‌ها می‌گویند اگر سگی به تو حمله کرد، بایست! ولی ما، با اینکه می‌دانیم، نمی‌توانیم انجام بدهیم! 📚 سلسله جلسات 📄 جلسه پنجم @Pakbaz_ir
جهاد کبیر | حجت الاسلام پاکباز
#پرسش_پاسخ_دبیرستانی‌ها 🔺جلسه‌ سوم ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ 🔹بخش‌اول؛ سخنرانی 💠 آدم‌هایی که دیگر معمولی نیستند!
مصلحت به چه معناست؟ .mp3
21.07M
🔺جلسه‌ سوم
۱۴۰۰/۰۸/۲۳
🔹بخش‌ دوم؛ پرسش و پاسخ 🔸سوال اول: یکی از مفاهیمی که در فضاهای بظاهر کوچک مثل دبیرستان و مدارس، و در فضاهای بزرگ مثل دولت و نظام و... مطرح می‌شود، بحث «مصلحت» است؛ مصلحت نظام، مصلحت فلان، و... لطفاً این مفهوم را تعریف کنید، و بفرمایید چه وقتی این مصلحتی که به ما گفته می‌شود می‌خواهد ترمز ما را بکشد و چه وقتی برای این است که واقعاً ضررها بیشتر از فواید است؟ @Pakbaz_ir
جهاد کبیر | حجت الاسلام پاکباز
#پرسش_پاسخ_دبیرستانی‌ها 🔺جلسه‌ سوم ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ 🔹بخش‌ دوم؛ پرسش و پاسخ 🔸سوال دوم: چگونه بچه های مدر
هر چه اسناد بگویند .mp3
15.34M
🔺جلسه‌ سوم
۱۴۰۰/۰۸/۲۳
🔹بخش‌ دوم؛ پرسش و پاسخ 🔸سوال سوم: گاهی در بحث‌های تاریخی، افراد با استناد به خاطراتی که از خانواده‌هایشان شنیده‌اند، منکر اسناد تاریخی می‌شوند؛ در چنین مواقعی چه باید کرد؟ @Pakbaz_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸صفحه رسمی رسانه‌ 《جهاد کبیر》 در برنامه اینستاگرام راه‌اندازی شده است 🔹در صورتی که در این برنامه حضور دارید، لطفا صفحه را دنبال نموده و به دیگران نیز معرفی بفرمایید 🔸از آن‌ جایی که پیامرسان ایتا -به درستی- اجازه گذاشتن پیوندهای اینستاگرام را نمی‌دهد، پیوند کوتاه شده در اختیار مخاطبین محترم قرار می‌گیرد: yun.ir/3w4q6a 🔹و اگر پیوند فوق باز نشد، می‌توانید نشانی زیر را جستجو بفرمایید: pakbaz_info 💠 نشانی رسانه 《جهاد کبیر》 در پیامرسان‌های ایتا، گپ، سروش‌پلاس، و بله ⬇️ @Pakbaz_ir 📌ان شاالله کماکان محور فعالیت جهاد کبیر کانال های ایرانی هست و راه اندازی این صفحه صرفاً جهت استفاده ی مخاطبینی است که خودشان در آن فضا حضور دارند و همچنین تاثیرگذاری در آن فضاست و الا هیچ توصیه ایی مبنی بر حضور در فضای اینستاگرام نمیشود"
جهاد کبیر | حجت الاسلام پاکباز
#پرسش_پاسخ_دبیرستانی‌ها 🔺جلسه‌ سوم ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ 🔹بخش‌ دوم؛ پرسش و پاسخ 🔸سوال سوم: گاهی در بحث‌های ت
فواید خوب درس خواندن .mp3
11.58M
🔺جلسه‌ سوم
۱۴۰۰/۰۸/۲۳
🔹بخش‌ دوم؛ پرسش و پاسخ 🔸سوال چهارم (و آخر): در جلسات قبل فرمودید که درس را قوی کنید. اما این در صورتی است که بخواهیم همین‌ها را قوی ادامه بدهیم. اگر کسی قصد ندارد این رشته‌ها را ادامه بدهد، مثلاً بخواهد به حوزه برود، چه کار باید بکند؟ @Pakbaz_ir
خروش استعدادها - بخش۱ .mp3
7.05M
🔉 🔸چگونه استعدادهای خود را کشف کنیم؟ 💠 خروش استعدادها ▫️بخش اول @Pakbaz_ir