eitaa logo
علیرضا پناهیان
138.5هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.2هزار ویدیو
93 فایل
کانال رسمی نشر آثار علیرضا پناهیان صوتی (آرشیو سخنرانی‌ها) @Panahian_mp3 سایت Panahian.ir پیامگیر: @panahian_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴چه می‌شود که ولیّ خدا در جامعه، مظلوم واقع می‌شود؟ 🔴 با حرف باطل، می‌شود یار حسین(ع) را تبدیل کرد به قاتل حسین(ع)! 👈🏻 فریادهای فاطمیه بر سر جامعۀ دینی(ج١) 🔰 ما باید فعل و انفعالاتی را که در یک جامعۀ دینی رخ می‌دهد و موجب می‌شود ولیّ خدا در جامعه مظلوم واقع شود، بشناسیم. باید بدانیم چه می‌شود که جامعۀ دینی وقتی صدای نالۀ دختر پیامبر(ص) را می‌شنود، تکان نمی‌خورَد و جواب نمی‌دهد؟ چه می‌شود که این جامعه، امام‌حسین(ع) را «قربه‌الی‌الله» به قتل می‌رساند؟ 🔰 اگر صرفاً بگوییم: «یک‌سری آدم‌های بدی بودند که این جنایت‌ها را انجام دادند!» این یعنی برخوردِ سطحی با دین! این‌کار خیلی ناجوانمردانه است و خودش یک‌جور غریب‌گذاشتنِ اهل‌بیت(ع) محسوب می‌شود. این اولیاء خدا در متن یک «حادثۀ اجتماعی» غریب و مظلوم واقع شده‌اند نه در اثر یک تصادف یا اتفاق ناگهانی! 🔰 همان‌طور که نفسِ انسان، مراتب مختلفی دارد(از نفسِ امارۀ بالسوء تا نفسِ لوامه و...) و گاهی دچار بیماری می‌شود، جامعه هم گاهی، بیمار می‌شود. بیماریِ جامعه در زمان حضرت زهرا(س) چه بود که موجب غربت و مظلومیت ایشان شد؟ 🔰 حضرت زهرا(س) دو ویژگی مهم را که موجب تباهی جامعه می‌شود، بیان فرمود: «الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِیلِ الْبَاطِلِ الْمُغْضِیَةَ عَلَى الْفِعْلِ الْقَبِیحِ الْخَاسِر» یکی اینکه: وقتی حرف غلط می‌شنوید، سریع‌تر از حرف درست می‌پذیرید. دوم اینکه: کار قبیحی که به منافع شما ضرر می‌زند را می‌بینید اما چشم‌پوشی می‌کنید. 🔰 جامعه‌ای که «الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِیلِ الْبَاطِلِ» باشد، در آن جامعه سخن باطل زودتر می‌گیرد و راحت‌تر می‌شود «جوّسازی» کرد و با شایعه می‌شود مردم را اداره کرد. 🔰 «عبیدالله بن زیاد» به کوفه آمد و یک حرف باطل را وسط انداخت و گفت: «لشکر یزید در راه است! اگر به حسین کمک کنید، شما را خواهند کشت! نکند می‌خواهید جنگ‌هایی مثل صفین، دوباره رخ بدهد؟» یعنی با یک حرف باطل، ترس از جنگ راه انداخت و با آن، امام‌حسین(ع) را کشتند! با همین حرف باطل، یار امام‌حسین(ع) را تبدیل کردند به قاتل امام‌حسین(ع)! 👤علیرضا پناهیان 🚩هیئت ثارالله قم - ۹۸.۱۱.۶ 👈🏻 متن کامل + صوت: 📎 Panahian.ir/post/5932 @Panahian_ir
Rozeh-Panahian-MesleMadar.mp3
1.97M
🏴 #روضه | مثل مادر ... @Panahian_ir
6.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فاطمۀ من! دلم تنگ شده ... #تصویری #روضه @Panahian_ir
| طرح معامله قرن؛ آغاز نابودی صهیونیست‌هاست .. @Panahian_ir
🔴فاطمیه یعنی اعتراض به جنایت «سکوت مردم» 🔴«جامعه‌ترس بودن» ریشۀ سکوت افراد در موقع امر به معروف و نهی از منکر است 🔴احساس ضعف و ترس نسبت به جامعه، عامل روانیِ گرایش به دین فردی است 👈🏻 فریادهای فاطمیه بر سر جامعۀ دینی(ج۲) 🔰 چرا ما اکثراً دین را یک امر فردی می‌دانیم و زیاد به ابعاد اجتماعی دین، نمی‌پردازیم؟ ریشۀ این مشکل بیشتر از اینکه جهل ما باشد، یک ویژگیِ روحی و روانی‌ است که اکثر انسان‌ها دچارش هستند و آن «جامعه‌ترس» بودن است. 🔰 آدم‌ها نوعاً نسبت به جامعه، منفعل و ترسو هستند؛ یعنی از انبوهیِ جمعیت می‌ترسند و مقهور آن می‌شوند لذا نسبت به جامعه صرفاً احساس متأثرشدن دارند نه مؤثر بودن بر جامعه. 🔰 یکی از علامت‌های مقهورشدن و تحت تأثیر جامعه قرارگرفتن این است که اگر کسی یا گروهی، ما را تشویق کند حالمان خوب بشود و اگر ما را تحقیر و تمسخر کند، حالمان بد بشود. 🔰 کسی که نسبت به جامعه احساس ترس داشته باشد، نمی‌تواند اهلِ امر به معروف و نهی از منکر باشد و موقع امر به معروف، ساکت می‌شود. چون امر به معروف یعنی «من قدرت دارم جامعه را تغییر بدهم. من می‌خواهم بر جامعه تأثیر بگذارم و نمی‌خواهم از جامعه متأثر بشوم.» 🔰 تربیت دینی ما می‌گوید که نباید جامعه‌ترس، منفعل و متأثر نسبت به جامعه باشیم. اینکه خیلی‌ها امر به معروف و نهی از منکر را ترک می‌کنند به‌خاطر ضعف و انفعال نسبت به جامعه است. خیلی از آدم‌های خوب، حاضر نیستند از آبروی خود در راه دین خدا خرج کنند چون شجاعتِ این کار را ندارند. 🔰 اگر مسئولان جامعه‌ای بد باشند و خراب‌کاری کنند، آدم‌های خوب و معتبر جامعه هم مقصرند؛ چون اینها اگر فریاد بزنند، هیچ مسئولی جرأت خراب‌کاری نخواهد داشت. این آدم‌های خوب، کِی سکوت می‌کنند؟ وقتی که از جامعه بترسند، نه از خدا. 🔰 فاطمیه و عاشورا، در واقع قیام و اعتراض نسبت به جنایت مردم است؛ جنایت سکوت و تنهاگذاشتنِ ولیّ خدا! فاطمیه «به راه آوردنِ مردم» با پهلوی شکسته است. زینبیه هم فریاد بر سر مردم با چادر خاکی است. 👤علیرضا پناهیان 🚩هیئت ثارالله قم - ۹۸.۱۱.۷ 👈🏻 متن کامل + صوت: 📎 Panahian.ir/post/5936 @Panahian_ir
💌 تواضع و مهربانی @Panahian_ir
🌀 نتیجۀ ترساندن مردم از «بسته‌شدن کارخانه‌ها» چه شد؟ 🔻 از غیرخدا نترسیم (ج۳) 🔹 در روایت هست: خدا بر انسان مسلط می‌کند هرکسی را که از او بترسد «ما سلّطَ اللَّهُ على‏ ابنِ آدَمَ إلّا مَن خافَهُ ابنُ آدَمَ» (میزان‌الحکمه/5486) 🔹 انسان از هر چیزی که بترسد و به اقتضای آن ترس عمل کند، بر سرش می‌آید، جامعه هم از هرکسی یا هرچیزی بترسد، خدا بر سرش می‌آورد. طبیعتاً احتیاطِ نابجا و ترسِ نابجا چنین بدبختی را بر انسان وارد خواهد کرد که از هرچه بترسد طبق سنت الهی، مقهور آن خواهد شد. 🔹 رئیس‌جمهور ما در دورۀ اول، مردم را از بسته‌شدن کارخانه‌ها و فقر ترساند و مردم هم رأی دادند که بروند و مذاکره کنند! اما نتیجه‌اش چه شد؟ اینکه وضعیت فقر و بسته‌شدن کارخانه‌ها، بدتر شد. چرا؟ چون «ترسِ از بسته‌شدن کارخانه‌ها در اثر مقاومت در برابر استکبار» یک ترس غلط بود و «پناه‌بردن به مذاکره برای رفع آن نگرانی» کاری غلط‌تر بود. 🔹 مگر ما می‌توانیم حریف خدا و سنت‌های خدا بشویم؟! می‌گوید «از آن ترسیدی؟ من همان را بر تو مسلط می‌کنم!» البته بعدها مقصر نتیجه نگرفتن را «ترامپ دلقک» تلقی کردند درحالی‌که اشتباه اصلی، فاصله گرفتن از مقاومت و اعتمادکردن به مذاکره با دشمن بود؛ آن‌هم باوجود اینکه رهبر انقلاب فرموده بود که اعتماد نکنید. 👤علیرضا پناهیان 🚩دانشگاه تهران - ۹۸.۱۰.۱۹ 👈🏻 متن کامل: Panahian.ir/post/5912 @Panahian_ir
🎙 جدیدترین صوت های منتشر شده در سایت و کانال صوتی 🔻انتخابات، فرصتی برای معرفی حقایق دین 📎 Panahian.ir/post/5903 🔻پرسش و پاسخ دانشجویی در مورد ولایت فقیه 📎 Panahian.ir/post/5921 🔻عقلانیت ظهور و حکمرانی مهدوی | ۳جلسه 📎 Panahian.ir/post/5925 🔻فریادهای فاطمیه بر سر جامعه دینی | ۴جلسه 📎 Panahian.ir/post/5926 👈🏻 دریافت از کانال صوتی: @Panahian_mp3 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Panahian_ir
📌ششمین دوره «مبانی و مهارت‌های تربیت کودک» (زیر هفت سال) بر اساس دیدگاه‌های علیرضا پناهیان در 🔻 مدرس: حجت الاسلام دکتر علی میری 👈🏻اطلاعات بیشتر و ثبت نام: sokhanesadid.ir @sokhanesadid
9.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 یک گفتگوی متفاوت در جلسه خواستگاری 🔻 از کجا بفهمیم آقاپسر اهل عشق و وفا است یا اهل هوس؟ @Panahian_ir
🔴مفهوم «دهکدۀ جهانی» را امام(ره) زودتر از خیلی‌ها مطرح کرد 🔴دعا برای فرج، نیاز به درکِ اجتماعی در اندازه‌های جهانی دارد 👈🏻 فریادهای فاطمیه بر سر جامعۀ دینی(ج۳) - ۱ 🔰 اگر ما صد نفر باشیم و داخل یک کشتی طوفان‌زده گرفتار شده باشیم، درک اینکه باید نسبت به‌هم حساس باشیم و کمک کنیم، آسان است. حالا که ما هشت میلیارد نفریم و روی کرۀ زمین زندگی می‌کنیم، آیا درک اینکه باید نسبت به هم احساس مسئولیت کنیم، واقعاً خیلی سخت است؟! 🔰 امروز اگر ما نسبت به جامعۀ بشری حساس باشیم، به این نتیجه می‌رسیم که باید برای این عالم، یک کدخدا تعیین کنیم، این مفهوم «دهکدۀ جهانی» را زودتر از خیلی‌ها، حضرت امام(ره) مطرح فرمود. 🔰 امام(ره) در سال۵۹ فرمود: امروز هر مسئله‏اى در یک گوشۀ دنیا واقع بشود، مسئله دنیاست، نه مسئله همانجا و این‌طور نیست که ربطی به نقاط دیگر دنیا نداشته باشد. منافع کشور ما و سایر کشورها، با هم پیوند دارند (صحیفۀ امام/ ١٣ / ١٣٣) 🔰 ما چرا می‌گوییم «اللّهمَّ عَجّل لولیّک الفرج»؟ دعا برای فرج، نیاز به درکِ اجتماعی در اندازه‌های جهانی دارد. آیا شما اخبار یمن، ونزوئلا، مکزیک، ژاپن و... را دنبال می‌کنید؟ آیا این مسائل برای شما اهمیت دارد و نسبت به آن حساس هستید؟ 🔰 یکی از علمای بزرگوار وقتی در بستر مرگ قرار گرفته بود، گریه می‌کرد و می‌گفت: من چطور به خدا جواب بدهم؟ گفتند: شما که خیلی وضعت خوب است! گفت: اگر خدا از من بپرسد «چرا به مردم ژاپن نرسیدی و حق را برای آنها روشن نکردی» چه جوابی بدهم؟ تا این حد، احساس مسئولیت می‌کردند. 🔰 حضرت زهرا(س) تا آن روزهای آخر هم جامعه را رها نکرد؛ ایشان چهل شبانه‌روز برای اینکه مردم را روشن کند، درب خانه‌ها را می‌زد و تک‌تک با آنها صحبت می‌کرد... 👤علیرضا پناهیان 🚩هیئت ثارالله قم - ۹۸.۱۱.۸ 👈🏻 متن کامل + صوت: 📎 Panahian.ir/post/5940 @Panahian_ir