eitaa logo
علیرضا پناهیان
138.2هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.2هزار ویدیو
93 فایل
کانال رسمی نشر آثار علیرضا پناهیان صوتی (آرشیو سخنرانی‌ها) @Panahian_mp3 سایت Panahian.ir پیامگیر: @panahian_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
6.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌گزارش تصویری روضه در صحرا ◾️تاسوعای حسینی ۱۴۰۳ 📍بهشت زهرا، گلزار شهدا، میدان قطعۀ ۴۰ 🔰 هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ روضه در صحرا 💠 امام باقر(ع): کسی که‌ نمی‌تواند روز عاشورا کربلا برود، به صحرا یا پشت‌بام برود و عزاداری کند. 📍مکان: بهشت زهرا، گلزار شهدا، میدان قطعۀ ۴۰ 🕒 زمان: عصر عاشورا از ساعت ۱۵ 🎙 با سخنرانی: استاد علیرضا پناهیان با نوای روضه: حاج امیر عباسی، حاج محمد کریمی 🔰 هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) @Panahian_ir
📌انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه/ ج هشتم - قسمت اول 🔸آشنایی با امت وسط با توجه به تفسیر المیزان 🔸تطبیق امت وسط با مسیر انقلاب اسلامی 🔸نفی دو تحجر در دو طرف انقلاب اسلامی 🔸چرا الآن باید از تحجر سخن گفت؟ استاد در هیئت میثاق با شهدا خداوند متعال می‌فرماید: «وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا (بقره، 143)» ما امت را شما را یک امت وسط قرار دادیم. بنا داریم این آیه را بر اساس تفسیر المیزان تحلیل و فهم کنیم. با توجه به نظر علامۀ طباطبایی امت وسط، وسطِ دو جریان است که هیچ یک از این دو جریان که در دو طرف او هستند، وجه اشتراکی با این وسط ندارند. ایشان می‌فرماید وسط یعنی اینکه بین دو دسته از مردم. یک طرف کسانی هستند که مثل مشرکین جانب مادیت را گرفته، جز زندگی دنیا و استکمال جنبۀ مادیت خود و به کمال رساندن لذت‌ها و زخارف و زینت دنیا چیز دیگری نمی‌خواهند. این دسته کمترین اعتنایی به فضائل معنوی و روحی ندارند. در طرف دیگر گروهی هستند که تنها جانب روح را تقویت نموده و جز به ترک دنیا و رهبانیت دعوت نمی‌کنند، آنها تنها دعوت‌شان این است که بشر کمالات جسمی و مادی را که خدا در مظاهر این دنیای مادی ظهورش داده، ترک بگوید تا این ترک گفتن وسیله بشود برای رسیدن به آن هدف عالی انسانی. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۳ @Panahian_ir
10.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 تحجری به نام اصلاحات و اصول‌گرایی 🔻مردم از این دعوای شوم خسته‌اند بس کنید! از مبحث "انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه" در هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
📌انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه/ ج هشتم - قسمت دوم 🔸دوقطبی اصول‌گرا - اصلاح‌طلب 🔸 آسیب‌های دوقطبی اصول‌گرا - اصلاح‌طلب؛ در این دوقطبی هیچ‌گاه پیشرفت نخواهیم کرد 🔸 اگر انگیزۀ مشارکت با دوقطبی رایج در کشور ایجاد شود، چه مشکلی پیش می‌آید؟ استاد در هیئت میثاق با شهدا در مقطعی که جنگ علیه انقلاب اسلامی به نتیجه مورد نظر دشمن نرسیده بود، دوقطبی کاذبی به نام اصلاح‌طلب - اصول‌گرا در کشور ایجاد شد. اصول‌گرا یعنی چی؟ فاندامنتالیسم یعنی مسیحی‌هایی که در اروپا و آمریکا می‌گفتند ما فقط به فونداسیون عقائد و اصول عقائدمان چسبیده‌ایم و واقعیت را نمی‌خواهیم ببینیم. یک جریان در کشور ما افراد سیاسی‌ای که از دین دم می‌زنند را اصول‌گرا معرفی کرد. این افراد معتقد بودند ما می‌خواهیم از ارزش‌هایمان دفاع کنیم. اصول‌گراها مظهر دین‌مدارانی شدند که به دنیا کاری ندارند. بعد گروه مقابل اینها را به عنوان اصلاح‌طلب تعریف کردند. اصلاح‌طلب‌ها گفتند ما باید دنیا را آباد کنیم و جامعه را باید اداره کرد. اینها خود را واقع‌بین می‌دانستند. من به افراد داخل این دو جریان کاری ندارم. در هر دو گروه افراد فهمیده‌ای هستند اما این دوقطبی را از بین نبردند. با این اختلاف دیدگاه در مورد دین و دنیا، در انتخابات‌ها به خصوص در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۷۶، تحریک ایدئولوژیک ایجاد ‌کردند؛ نه دعوای منطقی و عقلانی. این انتخابات، بذر شقاق اجتماعی را در جامعه ایجاد کرد. چنین دعوایی که به دروغ آن را در موضوع دین و دنیا تعریف کرده بودند، هیچ‌گاه تمام نمی‌شود؛ مگر اینکه تعریف صحیحی از دین برای اداره دنیا مورد پذیرش مردم قرار بگیرد. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۳ @Panahian_ir
📌هنر آزاد اندیشی 🔹موضوع سخنرانی استاد علیرضا پناهیان 🗓 از ۲۷ تیر(امشب) به مدت ۱۰ شب ⏱ شروع سخنرانی حوالی ۲۱:۳۰ 📍خ ولیعصر، روبروی بزرگمهر، دانشکدۀ کاربردی دانشگاه هنر 👈 پخش زنده از روبیکا: Rubika.ir/panahian_ir @Panahian_ir
15.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌حسین(ع) را یک «قوم» کشتند! 🔻این راز مصیبت منحصربه‌فرد کربلاست از مبحث "رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی" در حسینیۀ ام ابیها(س) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
9.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 میگه ما کار داریم، نمی‌رسیم بریم اربعین! ❗️عجب! فکر کردی نیازت به امام حسین(ع) برطرف شد؟! 🔻چرا دور برداشتی؟ از مبحث "انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه" در هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
9.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌آدما اینجوری متحجر میشن! 🔻گلایۀ استاد پناهیان در مورد کار عجیب و باورنکردنی‌ای که برخی انقلابی‌ها انجام میدن! از مبحث "انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه" در هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) ایتا | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
📌انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه/ ج نهم 🔸نقدی بر ادبیات تحجر 🔸 ادبیات تحجر، مشتری دارد 🔸 ادبیات تحجر، غلط است 🔸برخی از ویژگی‌های ادبیات غیرمتحجرانه؛ استاد در هیئت میثاق با شهدا اگر کسی از ادبیات متحجرانه برای تبلیغ دین استفاده کرد، صد هزار نفر طرفدار هم داشت، موفق نیست؟ نه. اینها ملاک نمی‌شود. چون همین‌هایی که با تأثیر از ادبیات متحجرانه مؤمن می‌شوند، بعداً به دین و ایمان مردم ضربه می‌زنند. این ملاک نیست که با ادبیات متحجرانه کلی طرفدار جمع کنیم. مگر ما دنبال جمعیت بیشتر هستیم؟ حقیقت باید تأمین شود. باید از تحجر و ادبیات تحجر فاصله گرفت. البته ادبیات تحجر مشتری دارد! به حدی که به خود من هم می‌گویند تو چرا از ادبیات دیگری استفاده می‌کنی؟! بیا از آن ادبیات تحجر که مشتری هم دارد، استفاده کن! اتفاقاً پامنبری‌هایت هم بیشتر می‌شوند! از بس به جای بحث اخلاقی، بحث‌های تاریخی می‌گویی، خیلی‌ها بریدند و رفتند. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۴ @Panahian_ir
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 طرح طلایی قرآن 🔹 ترفند فوق‌العادۀ قرآن برای رشد انسان از مبحث "انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه" در هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
📌هنرِ آزاد اندیشی/ جلسۀ اول 🔸دین، مهم‌ترین عامل آزادی‌بخش 🔸نظم را طبیعت ایجاد می‌کند، نه قانون 🔸اگر طبیعت چیزی را حکم کند، آزادی است 🔸دین با طبیعت انسان منطبق است استاد در دانشگاه هنر تصور خیلی‌ها از دین این است که انسان در دین و در فضای دینداری به یک موجود مقید تبدیل می‌شود نه یک موجود آزاد. این تصور به خاطر آن هجمه‌ای است که سوءاستفاده‌کنندگان از آزادی علیه مهمترین عامل آزادی‌بخش یعنی دین، سال‌هاست که اعمال کرده‌اند. شعار آزادی و آزاد بودن و مقیدات کم داشتن؛ اصالتاً برای دین است. در فضای جامعۀ دیندار که یکی از عناصر کلیدی‌اش ولایت است، اساساً آزادی بیشتر است. در زمان امام زمان(عج) قوانین کمتری مورد نیاز است. نظم در چنین جامعه‌ای از عواملی فراتر از قانون استفاده می‌کند. هر چه جامعه به سوی دین قدم بردارد، جامعۀ دینی بیشتر به سمت آزادی قدم برخواهد داشت. در جامعه‍ای که آزاد‌تر است، پیشنهاد دین است که بگذاریم طبیعت، نظم ایجاد کند نه قانون. مانند یک باغ میوه که طبق طبیعت خودش در زمان خاصی، شکوفه می‌دهد و نمی‌توان به باغ دستور داد که الان شکوفه بده! و فلان وقت میوه بده! این کار طبیعت خودش را دارد و با قانون نمی‌شود. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 دانشگاه هنر - ۱۴۰۳.۰۴.۲۷ @Panahian_ir