eitaa logo
علیرضا پناهیان
141هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
92 فایل
کانال رسمی نشر آثار علیرضا پناهیان صوتی (آرشیو سخنرانی‌ها) @Panahian_mp3 سایت Panahian.ir پیامگیر: @panahian_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 کاش امام زنده بود امروز رو می‌دید! ❗️تک‌تک پیش‌بینی‌های عجیب امام داره محقق میشه... 🔻چه خبره تو عراق ... تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 اربعینی‌ها! خدا ازمون می‌پرسه! ⚠️ به حضرت زینب(س) بی‌احترامی کردیم اگر اینکارو نکنیم. تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
📌هنرِ آزاد اندیشی | جلسۀ نهم/ قسمت اول 💠 چرا در قرآن کریم به لفظ آزادی تصریح نشده است؟ 🔸خدا به ریشه آزادی اهمیت داده 🔸ولایت؛ ریشه و اساس آزادی 🔸ولایت، تضمین کننده آزادی فرد و جامعه 🔸پیچیدگی و دشواری مقوله آزادی 🔸لفظ آزادی قابل سوء استفاده است استاد در دانشگاه هنر ولایت؛ ریشه و اساس آزادی چرا در قرآن کریم از لفظ آزادی به صراحت استفاده نشده است؟ اگر آزادی اصالت دارد و آن را محور می‌دانید و هدف مهمی در دین است، پس چرا به لفظ آزادی در قرآن‌کریم تصریح نشده است؟ خداوند متعال در قرآن کریم به اساس و پایه آزادی خیلی اهمیت داده و اساس آزادی، ولایت است و کارکرد اصلی ولایت، آزادی‌بخشی است. لذا قرآن بر ریشۀ آزادی تأکید دارد که ولایت است. ولایت، تضمین کننده آزادی فرد و جامعه وقتی ما ولایت را درست معنا کنیم، عامل قدرتمندی است که تأمین‌کننده و تضمین‌کنندۀ آزادی فرد و جامعه می‌باشد. ولیّ خدا احکام، آداب و بلکه اسرار آزادی‌بخشی به انسان را می‌داند؛ به همین دلیل است که ولیّ خدا دو کار اساسی دارد؛ آزادسازی روح انسان، و راهنمایی انسان. پس یک دلیل اینکه در قرآن از آزادی سخن گفته نشده، این است که از ریشۀ آزادی بیشتر سخن گفته شده و تأکیدی که بر ریشۀ آزادی شده، بر دیگر رفتارهای خوب نشده است. رسالت اصلی ولایت، آزاد کردن جامعه و فرد است و این یک امر پیچیده ‌است و پیچیدگی مقوله آزادی در دین به نحو احسن و اکمل رعایت می‌شود، این امر ساده‌ای نیست. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 دانشگاه هنر - ۱۴۰۳.۰۵.۰۴ @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ظهور نزدیک است، به یک شرط... ⚠️ اگر این اتفاق نیفته، با مغز زمین می‌خوریم و عبرت آیندگان خواهیم شد... @Panahian_ir
📌هنرِ آزاد اندیشی | جلسۀ نهم/ قسمت دوم 🌀 برای آزاداندیشی چه باید کرد؟ 💠 باید عاشق حقیقت بود 💠 باید علاقه‌های خوب را به صورت متعادل پاسخ داد 💠 باید آزاداندیشی را در جمع تمرین کرد استاد در دانشگاه هنر باید عاشق حقیقت بود آزاداندیشی یک هنر است، هرچیزی که پیچیده‌ است را هنر می‌گویند. برای آزاداندیش شدن چه باید کرد؟ همۀ توصیه‌هایی که دربارۀ آزاداندیشی است، توصیه‌های دقیق ریاضی و مهندسی نیست و با یک هنری باید آن‌ها را اجرا کرد، خیلی پیچیده است. رابطه دل انسان با آزاداندیشی چگونه است؟ اگر دل، عاشق حقیقت شود و هیچ‌جای دیگری متوقف نشود، این عشق به حقیقت تو را وادار به اندیشه می‌کند. این اندیشه کردن، تو را از همۀ موانع و نتایج دم‌دستی و سطحی و غلط عبور می‌دهد تا به نتیجه اصلی برسی. اما اگر دلت دوست داشته باشد یک نتیجه‌ خاصی به اثبات برسد، دیگر آزاداندیش نیستی، ذهن تو سوگیری دارد. در روانشناسی می‌گویند دچار سویۀ شناختی شده‌ای، ذهنت سوگیری پیدا کرده و به یک نتیجه‌ای علاقمند شده‌ای. « حُبُّكَ اَلشَّيْءَ يُعْمِي وَ يُصِمُّ (من لایحضره الفقیه، ج۴، ص۳۸۰) »؛ دوست داشتن یک چیزی، تو را کور و کر می‌کند. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 دانشگاه هنر - ۱۴۰۳.۰۵.۰۴ @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 هیچ‌کس رو مثل پیامبر(ص) اذیت نکردند... 🔻مظلومیت‌های بزرگ اهل‌بیت(ع) جلوه‌ای از مظلومیت‌های پیامبر(ص) عزیز ما بود تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
📌هنرِ آزاد اندیشی | جلسۀ دهم(پایان) 💠 آیا عقاید دینی‌، نوعی جزم‌اندیشی نیست؟ 💠 ایمان، یک احساس خوب است؛ نه جزم‌اندیشی 💠 ایمان، با اعتقاد فرق می‌کند 💠 برای دوری از جزم‌اندیشی، باید اصول اندیشیدن را رعایت کرد 💠 اگر کسی اصول اندیشیدن را رعایت کند، به خدا می‌رسد استاد در دانشگاه هنر یکی از دلایل بسیار مهم برای اینکه ما باید دربارۀ آزاداندیشی گفتگو کنیم، این است که ما افراد دین‌داری هستیم و دین در بخشی از دارایی‌های خودش یک جزم‌اندیشی‌ای دارد. وقتی شما دیندار می‌شوید، به دنبال امر خدا هستید و سلیقۀ‌ خود را کنار می‌گذارید. ظاهراً در اینجا آزاداندیشی هیچ راهی ندارد. یا وقتی عقایدی را می‌پذیرید دیگر از آنها دست برنمی‌دارید، و از دور احساس می‌شود که دین با آزاداندیشی رابطه‌ای ندارد؛ همانطور که الان مشهور شده است. اولاً در مورد عقاید باید گفت که آن چیزی که در قرآن مطرح است، بحث عقاید نیست؛ بحث ایمان است. ایمان اثر عقیده ‌است، اثر فکر سالم است که به قلب وارد می‌شود و یک احساس آرامش و امنیت به آدم می‌دهد. اینکه آدم احساس خوبی داشته باشد، خیلی چیز خوبی است، این جزم‌اندیشی نیست. یک احساس خوب است؛ مثل احساس شجاعت و احساس سخاوت. ایمان با جزم‌اندیشی فرق می‌کند. آن چیزی که در دین مطرح است، عقیده نیست بلکه ایمان است. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 دانشگاه هنر - ۱۴۰۳.۰۵.۰۵ @Panahian_ir
◾️رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) تسلیت باد. @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ انگار دل امام حسن(ع) خون بود... ❗️اگر امام حسن شیعه داشت، اینجوری نمیشد. تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۱ 💠 قرآن، کتابی اجتماعی و تاریخی 💠 برخی از آفات شروع آموزش دین با بحث‌های عقلی 💠 زیبایی روش آموزشی قرآن 💠 ضرورت تحلیل تاریخی یک موضوع بسیار مهم استاد در حسینیۀ ام‌ابیها(س) یکی از برداشت‌های رایج ما دربارۀ دین این است که دین بیشتر یک امر عقیدتی، معنوی یا اخلاقی است، درحالی‌که اگر بخواهیم دین را با قرآن بشناسیم، بیشتر آیات قرآن اجتماعی هستند و قرآن را باید بیشتر یک کتاب تاریخی تلقی کرد. قصص انبیاء قرآن حجم بسیار زیادی را از آیات قرآن را به خودشان اختصاص می‌دهند. غالب آیات قرآن مباحث تاریخی دربارۀ درگیری‌های بین انبیاء با مخالفانشان به‌ویژه پیامبر اسلام است. به همین دلیل قرآن قصه زیاد دارد. بحث عقیدتی، اخلاقی یا احکام در قرآن خیلی کم است. امیرالمؤمنین(ع) در نامۀ ۳۱ نهج‌البلاغه که اولین جزوۀ آموزش دین در تاریخ اسلام است، برای اینکه مخاطب خودش را متقاعد کند که حرف‌های امیرالمؤمنین(ع) را بپذیرد می‌فرماید حرف من را بپذیر، چون من تاریخ بسیار مطالعه کردم، اما ما می‌گوییم حرف من را به دلیل استدلال‌های عقلی بپذیر ولی روش ما، نتیجه لازم را در پی ندارد. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 حسینیۀ ام‌ابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۱۶ @Panahian_ir
📌 سخنرانی استاد علیرضا پناهیان در مشهد مقدس به مناسبت شهادت امام رضا(ع) 🗓 چهارشنبه(فردا)، ۱۴ شهریور 🕌 هیئت آل‌یاسین ⏱ حوالی ۶:۳۰ صبح 📍بلوار مصلی، جامعه‌الحسین(ع) رزمندگان اسلام 🕌 ودیعه‌الحسین(ع) ⏱ حوالی ۱۲ ظهر 📍تقاطع خ خیام و خ طوس، باغ خاتون 🕌 مهدیۀ خیمه‌الانتظار ⏱ حوالی ۲۰:۴۰ 📍ودیعه‌الحسین(ع)، مطهری شمالی ۴۶ 🗓 پنج‌شنبه، ۱۵ شهریور ◾️اجتماع عزاداران ⏱ حوالی ۸:۳۰ صبح 📍میدان شهدا @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شما در مورد پیامبر(ص) چطور فکر می‌کنید؟ 🔹بیاید یبار کار پیامبر(ص) عزیزمون رو از زاویۀ یک غیرمسلمان ببینیم تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
◾️ اجتماع شب شهادت حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) 📌 با سخنرانی: استاد علیرضا پناهیان 🗓 سه‌‌شنبه ۱۳ شهریور ماه، ساعت ۱ بامداد 🕌 آستان مقدس حضرت ثامن الائمه(ع)، رواق امام خمینی(ره) @Panahian_ir
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۱ - قسمت دوم 💠 شهادت امام‌حسین(ع) باید ما را به تفکر و تحلیل تاریخ وادار کند 💠 قرآن غالباً یک متن تاریخی است 💠 یک نمونه از آیات قرآن که ظاهراً تاریخی نیست 💠 با توجه به بُعد تاریخی آیات، معنای آنها را بهتر می‌فهمیم استاد در حسینیۀ ام‌ابیها(س) حادثۀ شهادت امام‌حسین(ع) از جهاتی بزرگتر از حادثۀ شهادت همۀ اولیاء خداست. شهادت امیرالمؤمنین(ع)، حضرت زهرا(س) و امام حسن مجتبی(ع) فردمحور است. این سه شهادت بیشتر حالت ترور دارند، ولی امام‌حسین(ع) با حرکت جمعی و آگاهانه مردم شهید شد. دیگر امامان معصوم توسط خلیفۀ وقت مسموم شدند، اما در شهادت امام‌حسین(ع) حرکت مردمی مؤثرتر از وجود یزید ملعون بود. اگر عقیدتی به دین نگاه کنید می‌گویید مردم کوفه به مبدأ، معاد یا ولایت اهل‌‌بیت(ع) ایمان نداشتند، اگر اخلاقی به دین نگاه کنید می‌گویید آنها آدم‌های خبیثی بودند، اگر احکامی نگاه کنید و بحث را به شکم‌های‌ پُر از لقمه‌های حرام محدود کنید، آن‌وقت خودتان را از فهم خلاص کرده‌اید. این موضوع تحلیل تاریخی می‌خواهد و باید ما را به فکر در تحلیل تاریخ وادار کند. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 حسینیۀ ام‌ابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۱۶ @Panahian_ir
🔸 رهبر انقلاب(حفظه الله) خطاب به بسیجیان: از دو قطبی‌های کاذب بپرهیزید. کسانی که مبانی و اصول اسلام و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند برادر شما هستند؛ حتی اگر سلیقه متفاوتی دارند. (لینک) 📢برخی از سخنرانی‌های چند سال اخیر علیرضا پناهیان درباره دوقطبی 📝متن و صوت 🔻روش مقابله و مبارزه با بردگان دین صهیون (لینک) 🔻بزرگترین مانعِ قوی‌شدن و پیشرفت جامعۀ ما چیست؟ (لینک) 🔻اگر احزاب نباشند، مردم چگونه در کارها مشارکت پیدا کنند؟ (لینک) 🔻چرا در جامعۀ دینی، با وجود تفاوتِ متدینین با غیرمتدینین، دو قطبی ایجاد نمی‌شود؟ (لینک) 🔻سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران- مقدمات شهادت امام‌حسین(ع) / ایجاد «دوقطبی کاذب» در جامعه، رفتاری منافقانه است (لینک) 🔻سخنرانی مهم استاد پناهیان در مسجد سید اصفهان؛ این قسمت: «بدتر از دوقطبی!» (لینک) 🔻«اصلاح‌طلب و اصولگرا» دوقطبیِ کاذبی است که ما را با آن، سرِ کار گذاشته‌اند! (لینک) 🔻کدام منافقین را طبق آیه قرآن می‌شود معرفی و رسوا کرد؟ منافقینی که در جامعه دوقطبی ایجاد کنندکه در جامعه دوقطبی ایجاد کنند (لینک) 🔻جز در زندگی‌جمعی نمی‌شود به اوج رهایی رسید (لینک) 📹کلیپ تصویری 🔻می‌خواهند با دوقطبی سازی جلوی رشد سیاسی مردم را بگیرند! (لینک) 🔻فرعون زمانه‌ات را بشناس! (لینک) 🔻دوقطبی سازی؛ ریشه قتل اباعبدالله(ع) (لینک) 🔻دوقطبی اصلاح‌طلب و اصولگرا؛ مهم‌ترین مانع پیشرفت کشور (لینک) @Hawzah_Panahian @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 آقایان پزشکیان و قالیباف! ❗️جلوی خفقان رسانه‌ای را بگیرید! 👈 نگذارید دوقطبی‌سازی روزنامه‌ها، مانع انتقاد سازنده بشود! تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️ما اهل قبیله نیستیم! ⚠️ نه اصلاح‌طلب؛ نه اصولگرا 👈 مگه میشه کسی از حق دفاع کنه و سعۀ صدر نداشته باشه؟ چرا آبرو می‌برید با این طرز دفاع از دین؟! تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اصلاً دوقطبی‌ یعنی چی؟ ➖ انواعش چیه؟ ➖ آیا همیشه بَده یا استثناء هم داره؟ ➖ تکلیف دوقطبی حق و باطل چی میشه؟ 👈 اگر سؤال و شبهه‌ای در مورد مسئلۀ دوقطبی در ذهن دارید، این ویدئو برای شماست. تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
📌روش جامعه‌سازی امام رضا(ع) بر اساس محبت و دوری از دوقطبی‌سازی؛ قسمت اول 💠 راه نزدیک شدن و تقرّب به امام‌رضا(ع)‌ 💠 لزوم پرهیز از گروه‌بندی در مقابل یکدیگر 💠 نفرین امام‌رضا(ع) به‌خاطر یک گناه اجتماعی 💠 سرانجام شوم آزار دادن دوستان اهل‌بیت(ع) استاد در هیئت آل یاسین مشهد شیخ مفید در صفحۀ ۲۴۷ کتاب «اختصاص» نقل می‌کند که امام‌رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم می‌فرماید: «يَا عَبْدَ الْعَظِيمِ أَبْلِغْ عَنِّي أَوْلِيَائِيَ السَّلَامَ» سلام من را به دوستانم برسان، «وَ قُلْ لَهُمْ أَنْ لَا يَجْعَلُوا لِلشَّيْطَانِ عَلَى أَنْفُسِهِمْ سَبِيلًا» و به آنها بگو شیطان را به خود راه ندهند. «وَ مُرْهُمْ بِالصِّدْقِ فِي الْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ» آنها را به راستگویی در سخن و امانتداری دستور بده «وَ مُرْهُمْ بِالسُّكُوتِ وَ تَرْكِ الْجِدَالِ فِيمَا لَا يَعْنِيهِمْ وَ إِقْبَالِ بَعْضِهِمْ عَلَى بَعْضٍ وَ الْمُزَاوَرَةِ فَإِنَّ ذَلِكَ قُرْبَةٌ إِلَيَّ» به آنها امر کن سکوت کنند، مجادله‌های بیهوده را کنار بگذارند، به یكدیگر روى آورند و به دیدن هم بروند؛ زیرا این کارها، باعث نزدیک شدن به من است. «وَ لَا يَشْتَغِلُوا أَنْفُسَهُمْ بِتَمْزِيقِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً» خودشان را مشغول در افتادن با همدیگر و تکه‌پاره کردن یکدیگر نکنند؛ یعنی این کار را نکنید که یک عده‌ با هم رفیق بشوند که با یک عدۀ دیگر مخالفت کنند. گروه‌بندی نکنید! چندقطبی درست نکنید! همه باهم باشید. افراد گروه با همدیگر رفیق می‌شوند، بعد این باند علیه آن باند، آن باند علیه این باند می‌شود. پس حضرت می‌فرماید با هم رفیق بشوید، ولی این رفاقت را در خدمت تخریب همدیگر قرار ندهید. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 مشهد، هیئت آل یاسین، شهادت امام رضا(ع)؛ ۱۴۰۳.۰۶.۱۴ @Panahian_ir